Stránka 3 z 4
Napsal: ned 12.07.2015 22:09
od vlastnemec
ZeroCube píše:Zdravím všechny, nebyl jste se někdo podívat na tuhle V6ku ???
bazar.autocentro.cz/auta/BMW-X5-4154-z mám to přes celou republiku a hodily by se mi postřehy někoho fundovanějšího.
BMW nedělá V6 jen R6, jinak se na to vyser je to slabé, budeš zklamaný.
Napsal: ned 12.07.2015 22:12
od vlastnemec
krestak píše:HaryXXL píše:V Německu 4.8is:
http:/www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/BMW-X5-4.8-iS-Vollausstattung/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:3500,mdl:49,mld:4.8is/pg:vipcar/210480921.html
už jsem ji okukoval ale nelíbi se mi vnitřek
to už radší tuhle
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 13675.html
Já jsem třeba na světlé interiéry, furt černá všude, jasně má výhodu že na ní není nic vidět, ale tahle barva se dá perfektné přebarvit do jiného odstínu teda pokud chceš trochu investovat.
Jinak Harry co je na motoru 4.8is tak výjmečného je to n62 nic víc, plyn je super a tenhle motor ho má rád.
Napsal: pon 13.07.2015 08:52
od HaryXXL
Otázka:
Jinak Harry co je na motoru 4.8is tak výjmečného je to n62 nic víc, plyn je super a tenhle motor ho má rád.
Odpověď:
- záleží, z jakého úhlu pohledu to bereš:
a) určitě je jich o dost méně než 4.4i - viz mobile.de apod.
b) výkon 360 koní (oproti 320 koním u 4.4i)
c) V8 (osm hrnků)
d) zvuk - srovnej 4.4i vs 4.8iS, je to nebe a dudy
e) náklady za opravy budou vyšší (oproti 4.4i, popř. 3.0d)
f) je to taková neoficiální X5M
g) dávat do toho plyn, do atmosférického motoru, no nevím, pokud někdo nalítá do 30 tisíc km, tak se snad ta investice ani nevyplatí, už tak to má malý kufr a dávat to místo rezervy jako toroid, no, tak to vydrží tak na 400-600 km, což u člověka, který bude jezdit delší nájezdy zase nic moc neřeší. Chápu, že spotřeba bude poloviční, ale co servis (každý rok s tím chodit na kontrolu, jednou za deset let vyměnit nádrž a to se nebavím o tom, jak to dobře seřídit, pokud motor není v cajku, tak ten plyn přidělá spoustu dalších problémů), přijde mi to podobně ujetý jako bys dával M3 do plynu, ale každý má na auto jiné požadavky, pokud s tím nalítáš ročně alespoň 50 tisíc km, tak ten plyn chápu, ale to už si také můžeš koupit i diesel.
h) ta otázka mi připadá stejná, jako co je výjimečného na motoru 760i?, prostě v běžným provozu jich u nás moc nejezdí, a to samé platí pro 4.8iS.
Osobně bych bral 4.8iS po faceliftu (do roku 2004) než 4.6iS. 4.6iS žere jak protržená a dělala ji Alpina, takže na to seženeš méně věcí než na 4.8iS a druhak, ty motory moc nevydržely, stačí si najít německá bmw fóra (popř. americká fóra), máš tam ohledně motoru 4.6iS dost informací. Z hlediska jistoty je proto lepší jít do 4.8iS.
Z dnešního pohledu se někomu 360 koní může zdát málo, ale časem nebude stačit ani 500 koní, je to prostě vývoj. Ale na běžný provoz si myslím, že těch 360 koní, popř. 500 bohatě stačí. Každý to bere ze svého úhlu pohledu. Pokud jsi mechanik, tak si spoustu věcí opravíš sám a dostáváš se na úplně jiné náklady než "normální smrtelník", který to musí někde servisovat. Tak asi tak.
Napsal: pon 13.07.2015 08:54
od Killingman
Chachá, to je zase snůška...
Převodovka v benzinu kvůli nižšímu krouťáku vydrží mnohem víc než u 3.0D - takže fakt je jedno, jestli mám 4.8 a nebo 4.4 - co odchází je mechatronik, repase kolem 20kk včetně práce a máš pokoj - základem je měnit olej v převodovce a nechovat se k tomu autu jako hulvát, pak je nesmrtelná.
Spotřebu má 4.8 a 4.4 skoro stejnou - zase u tý 4.8 na to tolik nemusíš šlapat. A jestli jezdím za 16 a nebo za 17l plynu mi je fakt prdel. Motor je stejnej jako u 750, takže ani zde není problém se servisem - pořád lepší než u vylítanýho dieselu.
Souhlasím však s tím, že do auta můžeš kilo nasypat - jenže to můžeš i do ochcavky, pokud si vybereš "dobře". Já jsem do toho svýho nasypal přes kilo, ale když jsem to kupoval, věděl jsem o tom.
Šlo mi o výbavu a o stav problematických částí auta. Moje auto stálo 3 roky na zahradě u firmy, majitel s tím nejezdil, protože měl dvě Bentley a na tohle už neměl čas. Zase vím co mám hotový a nemusím už řešit. Posledních 20.000km jen tankuju LPG a jezdím.
Když zhodnotím svůj přechod z 530d na 4.8iS tak vyjma vyšší spotřeby mi nevadí nic - z auta je vidět, budíš na silnici respekt, málokdy se ti stane, že to před tebe někdo pustí a v neposlední řadě se mi to auto i po 10ti letech od výroby líbí. V poslední době se dokonce přistihnu, že když si mám vybrat v čem jet tak jedu radši ve 4.8iS než v 750 E66, ten zvuk má prostě něco do sebe.
Takže - ať si kolega koupí co uzná za vhodné, já bych 4.4i nekupoval (3.0 už vůbec). Je jich kolem docela dost a já mám rád vyjímečnost, za kterou si rád připlatím

Napsal: pon 13.07.2015 09:04
od Killingman
Tak ještě jednou a lépe
A) ano, jezdí jich míň, ale to je snad lepší, ne? Jinak třeba na bazosi jsou minimálně dvě na náhradní díly
c) a 4.4 je co? Taky V8
d) ANO
e) NEBUDOU A NEJSOU! Proti 3.0d je tam opravdu mnohem míň problematických dílů a motor je stejný jako u 750 - proboha je to jedno. Jedině snad ty serepetičky na kastli, ale opět - dají se sehnat jetý na vrakovištích
f) ANO - zaplať pánbůh za to
g) právě že do atmosferickýho motoru je ten plyn ideální! Investice 35.000 Kč do plynu se mi vrátila za rok - (480 Kč/100km při benzínu, 255 Kč/100km při LPG) - 225kč/100km, po 16.000km máš zaplaceno. Revize stojí asi 200Kč! A nádrž místo rezervy mám na 80l
h) vyjímečnýho na 760 je to, že to nejde na LPG a je to V12
K servisu - jezdím ke Snejkovi a že by to bylo nějak extra dražší než když jsem měl 530d a nebo předtím Octavii 1.8 4x4 se mi nezdá, ceny jsou +- stejný
Napsal: pon 13.07.2015 12:45
od HaryXXL
To Killingman: Tak když máš levného mechanika, je to sranda. Ale pamatuji si, žes tu kdysi řešil třeba plyn LPG do svého mazlíka, že ti ho někdo zpackal na 4.8iS, údajně člověk s dobrými referencemi, tak jsi na to asi už zapomněl, ruku na srdce, možná by se to tu v diskuzi ještě našlo. Nebyl to snad český systém Magic III či BRC? Ten by té cenové relaci asi odpovídal. Najde se spousta spokojených, ale bohužel i nespokojených zákazníků a mám kamaráda, kterému se Magic kazil od začátku a těch plynařů vystřídal mraky a stejně nepomohli. Takže zas taková sranda to není a fakt záleží, kdo ti to dělá.
Na motoru se nemá co pokazit, pokud tam člověk lije pravidelně olej a mění svíčky. Jde o náklady spojené s podvozkem (ramena, poloosy, čidla atd.). A dát do mazlíka 100 táců za rok či dva - pro někoho běžná věc, pro někoho naprosto nepředstavitelná záležitost. 4.8iS se může spíše blížit podobností k 750i, co tam dávali, ale jinak 4.8iS má jiný zdvih než 4.4i a vnitřnosti jako vačky budou určitě také z kvalitnějšího materiálu než u standardní verze, zvuk motoru je rovněž jinde než u 4.4i i 750i, ale to sám dobře víš. Nechci se hádat, určitě silnější motory vychází ze standardní verze, ale byl bych opatrnej se slovy, že jsou stejný a že na vrakovišti jich je hafo. Máš dobrej kus, tak buď rád, že se ti to nesype, ale může se stát, a to nikdo u ojetýho auta neví, že do benzínu nasypeš víc než do dieselu, pokud někdo na údržbu nehleděl. Předpoklad je správný, že na V8 by mělo být méně věcí, které se budou kazit než u dieselu, ale to platí tak u motoru. Na druhou stranu je tam díky většinou nadstandardní výbavě tolik elektroniky a kurvítek, že ty peníze tam stejně časem vrazíš, jen ne do motoru, ale do ostatních elektronických čidel a hejbátek.
PS: Nechce se mi snad ani věřit, že X5 servisuješ za stejné peníze jako Octavii.

Napsal: pon 13.07.2015 12:57
od Jeremy
No - sám mám 4,8i (E70) a:
- "ku*vítka" jsou urban legend. Dneska by snad každej normální člověk měl pochopit, že kdyby nějaká automobilka takovoudle věc do auta dala, že nebude problém pro jinou je najít a ukázat na to. Konec byznysu. (Jasně, jsou všichni domluvení

DDD, to čekám)
- představ si, že servisuju dokoce levněji než Ochcávku u autorizovanýho dealera. A to se v tom nehrabu sám, aby nebyla mýlka. Prostě existujou normální poctiví mechanici, jen je třeba je najít, ale to není zas tak složité.
- taky jsem rád, že se mi to nesype, ale oproti nafťákům netuším, co by se mi tam mohlo vlastně vysypat..? (Kromě známé tyče v motoru, kterou mám zatím OK a ještě tak 50 tisíc OK bude.)
Předtím jsme měli E53 v naftě, najeto přes 80 tisíc, vše OK. Mercedes CLK, občas problikne falešný poplach (žárovička), jinak vše funguje. Jinak mám Passata od stavy nového k současným 95 tisícům a do servisu občas zajet musíme, stejně tak jako s předchozí Oktávkou RS. Předtím jsem měl staré Saaby a tam taky bylo třeba občas neco udělat na elektronice. Ale suma sumárum mně teda osobně X5 fungujou ze všech aut nejlíp a nasypal jsem do nich nejmíň prachů. Kromě benzínu.
Napsal: pon 13.07.2015 13:27
od Killingman
Jo, zkundil to Jarax, resp. jeho (snad už bývalý) plynař - i když za to tak moc nemohl asi, ale měl přijít na to, že jeden vstřik je už z výroby vadný. Nicméně to nic nemění na tom, že jezdit za půlku při té dynamice je naprosto bezoknkurenční. Na plyn jsem měl Omegu, teď mám X5 a pak ještě 750 - ze tří s jednou chvíli (měsíc) problémy. A je to Magic samozřejmě. Na X5 mám cca 25.000 km, na 7er 75.000km na LPG - to jen na okraj
Pokud máš toho kamaráda, doporuč mu pana Vaňka v Praze
Náklady na podvozek budou stejný jak u dieselu tak i u benzínu. Porovnáváme X5 benzín vs X5 diesel.
Právě o tom píšu - 4.4i X5 není to samý co 750i E65! Zatímco 4.8iS je skoro to samý jako 750i (motorově, podvozkově samozřejmě je to jinak).
A uhodil jsi hřebíčkem o hlavičku - když si kupuju auto za 300 a VÍM že má hodnotu 400, tak do něj "klidně" kilo vrazím, ale s tím, že kdybych koupil auto co stojí 350 tak nemám tuchu co na tom bude potřeba dělat.
Sere se všechno, je to jen mašina na 4ech kolech - ještě k tomu 10 let stará. Jenže - stála 3-4 mega a dát 100 na servis a jezdit dalších 5 let mi nepřijde jako úplně blbej nápad. Jasně, že by bylo lepší si koupit 4.8iS za 200 a nedat do něj 5 let ani korunu, jenže na pohádky o kůzlátkách nevěřím

)
A věř čemu chceš - octavia mě stála stejně jako X5 na BĚŽNÝM servisu...
Napsal: pon 13.07.2015 15:09
od HaryXXL
Nevím, ale přijde mi, že pokud někdo prodává auto za 300 - 400 táců a vím, že mě tam budou stát další investice na BĚŽNÉM servisu 100 táců, tak to je sakra docela dost, ne? Chápu, že to auto kdysi stálo tři mega, ale přesně - KDYSI. Pak s tím přijedeš do servisu a zjistíš, že po tobě chtějí naprosto nekřesťanské peníze. Jestli si autorizovaný servis dovede naúčtovat 150 táců za opravy a ty jsi schopen to udělat za 15 táců u svého mechanika, tak je asi někde něco dost špatně.
Plyn už pořešil jiným systémem (myslím, že italským Lovatem, nechci kecat), ale díky.
To JEREMY:
"...představ si, že servisuju dokoce levněji než Ochcávku u autorizovanýho dealera."
Pošli mi, prosím, kontakt na člověka z autorizovaného servisu BMW, který ti opravuje X5 za cenu servisu Octavie či levněji, rád si ho uložím a využiji jeho služeb. Díky moc.
Napsal: pon 13.07.2015 15:32
od Killingman
Počkej, ty mě nečteš
Psal jsem, že radši koupím auto co má reálnou cenu 400.000 za 300.000 a 100 dám do servisu, než abych koupil auto s reálnou cenou 400.000 za 350.000 a pak do něj kilo musel nasypat
K autorizovanýmu servisu snad jen tolik, že porovnáváš neporovnatelné - když auto stojí nový 2-3 mega tak v ZÁRUCE v autorizáku dáš za dobrý den 1500,-
Když auto stojí 400.000 tak v autorizáku dáš za dobrý den 1000,-
Zde vidím jemný nepoměr-nehledě na to, že přístup k zákazníkovi je u schade werke někde úplně jinde než u BMW. A fakt vím o čem mluvím, takový přístup jako jsem měl třeba v Brně v Renocaru jsem dlouho neviděl (myšleno pozitivně, byl jsem tam s motorkou).
Imho - ani s 10let starýma octaviema se nejezdí do autorizáku, takže tohle řešit je nesmysl...
JOP - když jsem si v autorizovaném servisu (Stratos auto) nechal měnit plynový vzpěry u 530d touring staré 10 let tak si řekli s materiálem tuším 6.000 Kč a to jim to na dílně stálo 6 hodin. Když jsem to chtěl po neautorizáku tak chtěli 8.000, že je to práce na celý den - tudíž ono asi jak kdy a jak na čem je ten autorizák dražší

Osobně to řeším tak, že nový díly nakupuju v autorizáku a montujou se mi potom u servisáka...
Napsal: pon 13.07.2015 19:54
od Jeremy
HaryXXL píše:..
To JEREMY:
"...představ si, že servisuju dokoce levněji než Ochcávku u autorizovanýho dealera."
Pošli mi, prosím, kontakt na člověka z autorizovaného servisu BMW, který ti opravuje X5 za cenu servisu Octavie či levněji, rád si ho uložím a využiji jeho služeb. Díky moc.
Levněji než O u AD znamená, že moje cena je nižší, než za O u AD. Nepřekrucuj, co píšu.
Napsal: pon 13.07.2015 20:56
od vlastnemec
Jojo Harrry nečte, ale jen píše, prvně chtěl kombinaci e65/66 a e53 a nakonec napsal že koupil mergla, jestli je to vůbec pravda

, první příspěvek v tomto vlákně byl OK, řekl jsem si dostal rozum, ale opět jsem se mýlil

Napsal: pon 13.07.2015 22:09
od ZeroCube
vlastnemec píše:ZeroCube píše:Zdravím všechny, nebyl jste se někdo podívat na tuhle V6ku ???
bazar.autocentro.cz/auta/BMW-X5-4154-z mám to přes celou republiku a hodily by se mi postřehy někoho fundovanějšího.
BMW nedělá V6 jen R6, jinak se na to vyser je to slabé, budeš zklamaný.
Špatně jsem to napsal ale šest válců to každopádně má

Nicméně o výkon mi vůbec nejde, stejně nejezdím víc než 5000Km za rok a maximálně 120tkou. Nebydlí někdo poblíž kdo by mi mohl pomoct

Napsal: pon 13.07.2015 23:35
od HaryXXL
Jeremy píše:HaryXXL píše:..
To JEREMY:
"...představ si, že servisuju dokoce levněji než Ochcávku u autorizovanýho dealera."
Pošli mi, prosím, kontakt na člověka z autorizovaného servisu BMW, který ti opravuje X5 za cenu servisu Octavie či levněji, rád si ho uložím a využiji jeho služeb. Díky moc.
Levněji než O u AD znamená, že moje cena je nižší, než za O u AD. Nepřekrucuj, co píšu.
Nechci se tu hádat, ale z věty fakt nevyplývá, cos myslel. Když jsi psal ve větě "dokonce", tak jsem usoudil - chybně - že servisuješ bmw u autorizáku za nižší prachy než octávii v autorizáku. Tak nějak předpokládám, že tu většina lidí servisuje auto někde jinde než v autorizáku, takže asi tak, a proto jsem se ptal na kontakt.
Přečti si sám celý svůj příspěvek, nejen tu větu, cos před tím napsal a také zjistíš, že se to dá vykládat, tak jak jsem to před tím chybně pochopil. To se holt na fórech stává.
Obecně BMW X5 nikdy podle mě nebude na servisu levnější než Octavie, v těch celkových nákladech za běžnou údržbu, včetně pneu, to musí zákonitě vyjít dráž, i když se mi to snažíš vyvrátit. Můžeš se u svýho mechanika dostat s cenou práce za 1 hodinu na několikanásobně nižší částku než v autorizáku, ale to je jen jedna strana mince, drahé díly - díky velikosti a prestiži značky - jako poloosy, tlumiče atd. budou určitě dražší než u Octavie, pokud nekupuješ úplně "no name" neoriginální výrobce typu Starline apod., to je strana té druhé mince, a to nemluvím o elektrických hejbátkách. Ale nic ve zlým, prostě jsem tu větu pochopil jinak. A neposledně - jako příklad, určitě je rozdíl servisovat trojkový bmw (a nemyslím M3, aby mě tu někdo nechytal za slovo) v základu a nadupanou X5 ve výbavě, na tom se asi shodneme, tím ale nevyvracuju úplně, že někdo může mít štěstí a do tý X5 na údržbě fakt vrazí dost málo peněz, ale je předpoklad, že se tam bude kazit víc věcí než u trojky. Snad chápeš, co tím myslím.
to vlastnemec:

(fakt už se musím za těch pár desítek příspěvků, co jsem tu napsal, smát, jak se mě vždycky snažíš zpochybňovat, prostě mám na věc jiný názor než ty a máš pravdu, že aktuálně mám hvězdu, ale nic si z toho nedělej, na MB fóru jsem populární stejně jako tady, najdou se i tam lidé, kteří nepřekousnou jiný názor než mají ostatní, ve firmě máme aktuálně dvě x5 (e53 a e70), dříve jsme měli i starou 7 (před Banglem, ta už šla dávno pryč), tak vím, že servisovat to není žádná švanda). Chtěl jsem jen přispět svou zkušeností se servisováním těchto aut, jak u Audi, BMW či Mercedesu, které jsem za ta léta nasbíral, bohužel hodně jich bylo negativních.
to killingman: Kupovat si sám díly a nechávat si to servisovat u svého servisáka je asi nejlepší cesta, jak ušetřit. Neříkám, že autorizovaný servis nemůže být levnější než servis od Franty Flinty, ale ve většině případů je to naopak. Člověk to jasně servisuje tam, kde to je podle něj nejpříznivější (poměr cena/výkon/kvalita součástky).
Napsal: úte 14.07.2015 07:15
od Killingman
Vidíš to Harry - já mám na starosti ve firmě 12 aut, 8 z nich z toho jsou Octavie III 1.6TDi, dvě jsou 2.0TDi Octavie II generace a pak dva SuperB (1xV6, 1x 2.OTDi). Jezdí to jen do autorizáku. Pravdou objektivní je to, že se na tom střídají řidiči, ale ty servisní náklady jsou fakt poměrně dost vysoký, nehledě na kvalitu a příjemnost servisu - podotýkám, že ty 1.6TDi jsou v záruce.
Pro příklad - zabrzdíš a něco bouchne v kufru - U VŠECH - dotaz na servis - jo, to je nádrž, nesmíte tankovat plnou, to není chyba, to je vlastnost vozu...
Takže za mě osobně je to jasná volba - koupit 10 let starý auto co stálo 3 míče za 400 a nebo nový auto co stojí 400 - servisní náklady minimálně dva roky budu mít stejný, i když jedno auto bude jezdit k Frantovi a druhý třeba do Klokočky. Provozní náklady na PHM budou taky stejný (1.6TDi jezdí kolem 5.5/100 - po dálnici při 150 dle tacho klidně za 6.5). Komfort jízdy a pohodlí někde naprosto jinde.
Tak a teď zpátky k dotazu -
3.0i si nekupuj (v X5), je to těžká kráva a ten motor s tím má dost co dělat, spotřebou budeš stejně jako u 4.4
3.0D si nekupuj - vstřiky, turbo, kvalita český nafty
4.6iS - si nekupuj, motor je fakt předělaný od Alpiny a něco na to sehnat nebude úplně jednoduchý
4.4 a 4.8iS - jediná rozumná možnost, pokud najezdíš 5000/rok tak se vykašli jak na LPG i na 4.4 a užívej si to ve 4.8 iS. Budeš to mít jako hobby car a ne jako každodenní přibližovadlo, je to koníček a musí tě to bavit
A ještě k tý krásný X5 3.0i co jsi dal post, jen z fotek:
- plnění LPG hodit dozadu do nárazníku hodně svědčí o kvalitě odvedené práce plynaře, to je humus všech humusů
- auto je dost social verze, nemá to ani výhřev předních sedaček, o zadních nemluvě, navigace není, kilometrů docela dost
- je to USA verze, nevím jak je na tom s dílama, ale určitě nebude všechno shodný s verzí evropskou
- v neposlední řadě je to předface (5ti kvalt). Chápu, že tě láká cena, ale to není všechno. Nekupuj X5 za každou cenu, jen proto "aby sousedi záviděli"...
Napsal: stř 15.07.2015 22:35
od vlastnemec
Killingman píše:Vidíš to Harry - já mám na starosti ve firmě 12 aut, 8 z nich z toho jsou Octavie III 1.6TDi, dvě jsou 2.0TDi Octavie II generace a pak dva SuperB (1xV6, 1x 2.OTDi). Jezdí to jen do autorizáku. Pravdou objektivní je to, že se na tom střídají řidiči, ale ty servisní náklady jsou fakt poměrně dost vysoký, nehledě na kvalitu a příjemnost servisu - podotýkám, že ty 1.6TDi jsou v záruce.
Pro příklad - zabrzdíš a něco bouchne v kufru - U VŠECH - dotaz na servis - jo, to je nádrž, nesmíte tankovat plnou, to není chyba, to je vlastnost vozu...
Takže za mě osobně je to jasná volba - koupit 10 let starý auto co stálo 3 míče za 400 a nebo nový auto co stojí 400 - servisní náklady minimálně dva roky budu mít stejný, i když jedno auto bude jezdit k Frantovi a druhý třeba do Klokočky. Provozní náklady na PHM budou taky stejný (1.6TDi jezdí kolem 5.5/100 - po dálnici při 150 dle tacho klidně za 6.5). Komfort jízdy a pohodlí někde naprosto jinde.
Tak a teď zpátky k dotazu -
3.0i si nekupuj (v X5), je to těžká kráva a ten motor s tím má dost co dělat, spotřebou budeš stejně jako u 4.4
3.0D si nekupuj - vstřiky, turbo, kvalita český nafty
4.6iS - si nekupuj, motor je fakt předělaný od Alpiny a něco na to sehnat nebude úplně jednoduchý
4.4 a 4.8iS - jediná rozumná možnost, pokud najezdíš 5000/rok tak se vykašli jak na LPG i na 4.4 a užívej si to ve 4.8 iS. Budeš to mít jako hobby car a ne jako každodenní přibližovadlo, je to koníček a musí tě to bavit
A ještě k tý krásný X5 3.0i co jsi dal post, jen z fotek:
- plnění LPG hodit dozadu do nárazníku hodně svědčí o kvalitě odvedené práce plynaře, to je humus všech humusů
- auto je dost social verze, nemá to ani výhřev předních sedaček, o zadních nemluvě, navigace není, kilometrů docela dost
- je to USA verze, nevím jak je na tom s dílama, ale určitě nebude všechno shodný s verzí evropskou
- v neposlední řadě je to předface (5ti kvalt). Chápu, že tě láká cena, ale to není všechno. Nekupuj X5 za každou cenu, jen proto "aby sousedi záviděli"...
Úplný souhlas až na 4,6is není špatný motor a viděl jsem e53 která byla úžasná a prodávala se za dost dobrý prachy a kupující neprohloupil, ale hodně získal, je to kus od kusu. Verze UdatnéSovětskéArmády se liší jen v zadních světlech.
Napsal: čtv 16.07.2015 13:45
od Mooncalf78
Mám teď čerstvou a trochu opačnou "zkušenost" s 4.4i bi turbo. Řeknu to i přesto, že tady budu asi jako jeden pokřikující Spartaň v hloučku 20 zarytých Slávistů a asi dostanu přes držku
Jel sem pro svoji X5 E70 3.0d 173 kW (Sparta voe!

) do servisu (MG Motor) a servisák tam akorát měl tu 4.4i rozdělanou do posledního šroubku. Říkal jsem mu, že jsem o tomhle motoru (resp. o 4.8i) taky uvažoval, ale že mi to 3 servisáci nezávisle rozmlouvali. On říkal, že se nedivý, že tyhle motory nejsou dělaný na velký nájezdy a po +-100-150 tis. km začínají umírat. Ukazoval mi názorně, co se tam kazí, mluvil hlavně o přehřívání v důsledku čehož umírají jednotlivý části motoru. LPG smrt motoru ještě prý urychlí. Znělo to podobně, co už jsem slyšel od těch předchozích dvou servisáků (viz "moje" vlákno). Motor měl prý najeto 150 tis. km a začal žrát olej ve velkém, víc jak litr na jednu projetou nádrž. Dělal kompletní vyčistění motoru, repase obou turb, atd. prostě GO motoru, cena prý zhruba 100 tis. Kč..
Těch servisáků, co mě od benzínu odrazovali mi přijde už nějak moc a o dieselu jsem zase nic špatného neslyšel, naopak. Ten dieselový třílitr je osvědčený motor, který se dává skoro do všech řad BMW, tipuju, že to velice pravděpodobně bude vůbec nejprodávanější motor od nich. Kdyby se snad něco pokakalo tak na každém vrakáči ho mají za 30ku. Závady jsou známý, snadno diagnostikovatelný a souvisí většinou s velmi vysokým nájezdem a jak se k tomu předchozí majitel choval, co tam lil (vstřiky, turba, DPF) a opravy nejsou nějak nákladný (repase vstřiku 8, turba 8, DPF se dá propláchnout jakousi srajdou a za týden je skoro jako nové) a po jejich opravě máš na dalších 100 tis. km pokoj. Kvalita nafty si taky myslím, že už problém není, kvalitní prémiová nafta s aditivy (např. Verva diesel) stojí zhruba jako neprémiový benzín, resp. 100 Kč na nádrž navíc oproti obyč naftě. I 3.0l diesel v X5 při kick downu tě zatlačí do sedaček v jakékoliv rychlosti, ostatně stovka za 8.3 vteřiny by měla stačit snad každému, pokud nemá extra sportovní ambice a zvukově ten diesel ve vysokých otáčkách taky nezní vůbec spatně! Samozřejmě benzín v tomto vede, o tom žádná. Ale ani volnoběh to není nic za co by ses měl stydět, aspoň tedy v porovnání s jakýmkoliv jiným 4 diesel válcem.
Tím nechci dělat žádné závěry, 4.8i (4.4i) je určitě super motor, zvuk je fakt cool, sportovnější svezení než diesel, ale každý si musí sám zhodnotit +- a jestli mu to stojí za to. Nevidím důvod proč diesel vyřazovat z výběru. Záleží proč chceš X5ku. Pokud ti jde o super sportovní jízdu, tak bych šel spíš do 3kové řady. Pokud chceš relativně spolehlivý motor na delší nájezd (vlastně proč ne i na kratší), tak diesel taky podle mě není špatná volba...
Asi nejrozumnější bych vyděl zeptat se lidí, co ty motory servisují denně. Nechci se nikoho dotknout, ale tady na fóru si bude každý samozřejmě hájit svoje barvy a pomlouvat ty druhé barvy a málokdo tady asi má zkušenosti s opravami BMW motorů. Vyhledej si je v tvém okolí a zeptej se primárně jich. Já výběrem servisu začal, prošel jsem fóra všech značek, který mě aspoň trochu zajímali a když jsem zjistil, že např. v okolí Brna jsou minimálně 3 osvědčený BMW servisy, tak jsem teprve začal vybírat, co konkrétně koupit. Mít svého spolehlivého servisáka je u těhle aut podle mě základ - a to ještě před koupí. Do autorizovaných servisů nejezdit ani náhodou, jedině tak na diagnostiku, pokud chceš vymlátit slevu od prodejce, na to jsou dobří...
Tak a teď se do mě můžete pustit

Napsal: čtv 16.07.2015 17:48
od Arnie_one
Sam si za to muzes
Tak a teď se do mě můžete pustit
turbo 8 ? - tak spis 28-38
vstriky 8 ? - x6=48 ne ?
DPF - tak spis vyriznout
diesel - vzdycky zní špatně
kick co ??? to jako fakt u 3,0D v 2,5tunovym aute ?
Starej diesel mrtvej diesel. Naftu jedine od novoty, jinak to nemam smysl.
Samozrejme to chapu, nejak si ty šílený provozní náklady u starýho dehtu člověk musí odůvodnit

jezdím v X5 za 4,8L/100
Plyn je hnůj, tak hlavně, že nafta je voňává a čistá
treba se to stane i u benzina
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=58SoI7YKr4o
Na AHC se me libilo moooc tohle
(mozna se najde i nejakej pametnik)
https://youtu.be/RvnTF7cR_MU
Taky do mě i já to snesu

Napsal: čtv 16.07.2015 20:41
od vlastnemec
Mooncalf78 píše:Tak a teď se do mě můžete pustit

Ona některá e53 má benzínovej přeplňovanej motor?8O
NEMÁ, VŠECHNO JSOU ATMOSFÉRY.
Ona některá e70 má benzínovej přeplňovanej motor?8O
ANO MĚLA VERZE M A 50i, ALE TO SI TADY NIKDO NEKUPUJE A 35i KTERÁ JE OPROTI ROPĚ ABSOLUTNĚ BEZPROBLÉMOVEJ MOTOR, ALE NEJDE ZAPLYNOVAT, JINAK VŠECHNO JSOU TO ATMOSFÉRY.
TY MYSLÍŠ MOTOR N63 TADY VE VLÁKNĚ SE BAVÍME O N62. ANO VŠICHNI VÍME ŽE BENZÍNOVÉ OTURBENÉ MOTORY BMW PRO ŘADY F STOJÍ ZA HOVNO ALE BMW SE K TOMU POSTAVILO ČELEM A TŘEBA UŽ V NĚMECKU JE NA TO SVOLÁVACÍ AKCE A VEŠKERÉ DÍLY KTERÉ ODCHÁZEJÍ TI VYMĚNÍ ZADARMO.
TEN SERVISÁK MUSÍ BÝT VELICE ZKUŠENÝ, JELIKOŽ DO TĚCHTO MOTORŮ PLYN NEDÁŠ.
ROZPOČET TI NAPSAL ARNI A JEN DOPLNÍM AŽ SE TI POTKAJÍ ROZVODY TAK V TOM BUDEŠ HNED LÍTAT KILO, ANO BYLY TO "SPOLEHLIVÉ" MOTORY NEŽ ZAČLI PÍČOVINAMA NAVYŠOVAT VÝKON A UBÍRALI VÁHU.
Napsal: čtv 16.07.2015 21:00
od Mooncalf78
Repas turba za 8 tis. Kč podle Dvořáka z KP Designu. Dáš svoje starý opotřebovaný, dostaneš repas. Jinak to je samozřejmě dražší. Dá se to najít i na webu, např.
--> zde
Ten motor co mi ukazoval byl 4.4i bi turbo. Možná to bylo na X6? Nevím jistě.
Edit: Pokud chcete detailní info na téma X5 4.8i, tak se zeptejte Dvořáka nebo Béreše z KP, nebo ještě líp Slouky z Blažovic, který ty motory servisuje v širokým okolí už několik let. Já bych to tak dobře nepodal
Vstřiků je 6 to je pravda, ale neslyšel jsem o případu, že by jich odešlo víc najednou než 1. Každopádně vstřik by měl vydržet stovky tisíc km pokud liješ (a předchozí majitel lil) kvalitní naftu.
LPG se mi nelíbí např. taky kvůli tomu, že s tím je mnohem větší problém zaparkovat. V práci máme vyhrazený pouze podzemní parkoviště na kartu, kam LPG/CNG nesmí a venku je skoro vždy plno, podobné je to i u většiny supermarketů.