Stránka 3 z 3
Napsal: pon 22.12.2014 08:19
od MUF_IV
Tedy zimu bez honění odjezdím na 5W-30 co tam ted mám a potom 5W-40, je tak ?
Napsal: pon 22.12.2014 16:05
od zzeli
Tak jsem ten clanek tedy precetl, abych nesiril bludy a musim rict, ze jsem tam nenasel ani slovo, ba ani zminku o prepalovani. Viskozita oleje podle me nic nerika o odolnosti oleje proti spaleni. Logicky tam nejaka zavislost bude, ale mnohem dulezitejsi bude podle mne mnozstvi a druh prisad, ktere do oleje ruzni vyrobci davaji, aby vylepsily vlastnosti oleje napr. z hlediska odolnosti proti kontaktu oleje se spalinami, benzinem apod. Zase logicky z toho plyne, ze nejvic primesi v sobe maji longlife oleje, aby si zachovaly co nejdele svoji mazivost. Avsak tyto prisady budou jiste o to vice zpusobovat karbonovani motoru, jak se take nejspis deje.
Takze stale lze trvat na tom, ze vyber oleje pouze na zaklade viskozity je vic nez nedostatecne hledisko a je treba hledat i jistou kvalitu (a je evidentni, ze to automaticky neznamena vzit nejdrazsi olej). Sice jsem v predchozim prispevku prakticky napsal, ze to je jedno, ale to jsem mel na mysli oleje, ktere splnuji, alespon z dnesniho pohledu jiz samozrejmou, specifikaci API SH pro benzinove motory, coz najdete napsane prakticky na kazde pixle, ze je to s touto normou kompatibilni, pokud to nebude olej za 50Kc, ktery se da nalejt maximalne do sekacky. Odrazit se lze napriklad od specifikace, kterou udava vyrobce motoru. Vetsinou se udavaji i nahrady vykonnostnich specifikaci, aby mohl clovek pouzivat i jine znacky oleju nez ty, co doporucuje primo automobilka.
Nejsem motorar, v olejich se nejak extra nevyznam, ale neco jsem pocetl a navic jsem zacinal na Fordech, kde bylo olejove tema #1 se stovkami stranek nazoru. Ona v tom nebude zadna extra veda, ale je jiste potreba dodrzovat par zakladnich zasad a neco si o tom nastudovat.
Proto jsou mi vlakna, kde se diskutuje vhodnost oleje pouze na zaklade viskozity, podezrela

V lepsim pripade se uvede i vyrobce, ale porad to nerika zhola nic. Mozna tu existuje nejake tema, ktere se tim vazneji zabyva, ale zatim jsem ho nehledal a v tomto vlakne mi ty informace prijdou jako hrube nedostatecne, tak proto sem pisu, aby to nekdo nevzal za bernou minci a zbytecne si nenicil motor tim, ze koupi prvni 5W40, ktery v regalu uvidi.
Sorry za dlouhy prispevek, ktery navic stejne nerika nic o tom, jaky olej tedy koupit

Napsal: pon 22.12.2014 16:49
od pavproch
JJ, lehkoběžný longlife (SAE 30) je ta správná volba
celeé
tu
btw, autor odkazovaného článku je ocuto, z bmwklubu...
Napsal: pon 22.12.2014 16:52
od pavproch
který z wolejů 5w-40 je na osobní volbě každého soudruha... já už svého
favorita mám... a i dyž je to longlife, tak 15tis km max. imho nic lepšího tady v CZ v běžné distribuci neseženeš
Napsal: pon 22.12.2014 22:08
od tanner540i
zzeli píše: ....Zase logicky z toho plyne, ze nejvic primesi v sobe maji longlife oleje, aby si zachovaly co nejdele svoji mazivost. Avsak tyto prisady budou jiste o to vice zpusobovat karbonovani motoru, jak se take nejspis deje....
Mas v tom zmatek, jako LL oleje se pouzivaji 5w-30 (v teplem podnebi 10w-30) prave proto, ze jsou nejmene aditivovane. Tim padem se tak rychle nevycerpaji a dokazou si svoje mazaci schopnosti uchovat i na takto dlouhy interval vymeny. Diky chybejici aditivaci se ale zacnou prepalovar uz pri teplotach, ktere bezne benzinove motory dosahuji..
Napsal: pon 22.12.2014 22:20
od Filozof
Fajnšmekři dávají 10W60 nanodrive Millers oils pokud s autem jezdí závodněji
Mě prozatím stačí 10w40 nanodrive millers oils ve staré e38 7er.
Napsal: úte 23.12.2014 02:14
od zzeli
No, podle vseho samostatna olejova slozka by moc dlouho v beznem motoru nemazala, proto se tam ty aditiva davaj. A do LL oleju se budou cpat o to vic a o to rafinovanejsi. Pochybuju, ze by se tam naopak ty aditiva nedavaly. Na kazdej pad se shodnem, ze doba intervalu vymeny oleje by se nemela zbytecne sponovat.
Jinak co jsem si ted studoval par hodin na webu oleje.cz a cetl si clanky, tak olej je potreba vybrat zejmena podle vykonnostni specifikace, ktera je urcena vyrobcem. A pokud nejaky olej tu specifikaci ma, tak ji proste ma a lze takovy olej pouzit. Viskozitu si ma kazdy urcit sam podle provoznich podminek auta.
A jeste se tam pise, ze do tech nasich starejch aut nema vubec cenu lejt drahy oleje, ktery jsou drahy jen proto, ze jsou uzpusobeny narocnejsim podminkam, se kteryma se musej moderni oleje v modernich autech plnejch ekokurvitek vyrovnat.
Takze mrknu do manualu, kde se nejspis doctu, ze A3/B3 je OK. Pak se rozmyslim, jestli pouziju 5W40 nebo 10W40, necham si tyhle oleje vyjet a pak se rozhodnu uz jen podle hezke nalepky a ceny...
Mrknul sem tam hned a vidim CCMC-G4 coz je 25 let stara norma odpovidajici archivni API SG viz zde:
https://www.oleje.cz/forum/vykonnove-no ... t2680.html
Takze Jarax mel pravdu, staci vzit 5W40 nebo 10W40 jak se kdo cejti a netreba k tomu nic dodavat. Specifikaci vyrobce motoru ten olej bude splnovat bohate
No a jelikoz se tema tyka e65 a to je dneska taky uz celkem vykopavka, tak pro tu plati vlastne to same co pro e38. Nicmene manual pro e65 k nahlednuti nemam, ale urcite tam zadne exkluzivni oleje doporucene nebudou.
Uz sem nebudu kafrat

Napsal: úte 23.12.2014 08:21
od JaraX
zzeli to neni o tom jeslti E65 je vykopavka nebo není, ale ty motory maj tolik nových technologií, mrkni se třeba na koncern, tam sou motory sto let za opicema a teprve postupně nasazuji technologie který E65 už měla. proto E65 je sice vykopavka ale nějakej shit olej s 20 let starou specifikaci bych tam uplně nelil, když dneska se daji koupit moderní LL oleje za par korun, ja mam např na sklade OMV 5W40 za 300kč s DPH, což mi přijde super cena k ceně 1000kč litr v BMW. olej splnuje LL specifikaci ale měním ho většině zákazníku po 15 000km a pokud někdo najede víc, tak vím že se tomu nic nestane, dát tam nějakej obyč olej s horší specifikaci a najet na něm 35 000km to už bych se bal.
každopádně asi po 105té, do benzínových bmw motorů nepatří 5W30 ale 5W40!!!!
Napsal: úte 23.12.2014 13:44
od zzeli
Ja to myslel tak, ze kdyz clovek nenakupuje zrovna s plastovym kosikem v mototechne nebo na benzince, tak prakticky nema moc moznosti jak narazit na nevhodny olej. V kazdym eshopu uz nejsou starsi specifikace nez ACEA A3 a u spousty oleju tam jsou pridavky specifikaci jednotlivych automobilek, casto i LL-04 treba. Takze pak uz je to opravdu pouze o sympatii ke znacce. Co presne tam kazdy vyrobce mixuje navic uz se nedovime.
Mimochodem to cislo 35000 km je hrozny, to je malem interval pro vymenu svicek

Napsal: úte 23.12.2014 13:52
od JaraX
to ti přijde hrozny? Ford má ted 60 000km a chce to zvednout na 80 000km, pak to bude krásně vycházet 1 olej, = jeden motor
Napsal: stř 24.12.2014 01:27
od Filozof
zaboha nemohu najít fajn dokument o speciálním oleji kde se mění jen filtr a borec co jezdí v mercedesu popisuje jak jezdí přes 260tis km na jeden olej a mění jen filtr jednou za čas.
Před pár lety jsem to tady někde dával ... taky debata o olejích

Napsal: stř 24.12.2014 03:14
od tanner540i
JJ, myslim ze se jednalo o nemeckou firmu Lifetime oil, nebo tak neco.. Figl byl v tom, ze ten jejich olej podle rozboru splnoval specifikaci 10w-30, tzn. byl dlouhodobe stabilni, navic pri vymene vlozky filtru (pouziva se jejich pridavny olejovy filtr) bylo nutne doplnit pul litru oleje, cimz se potrebna aditiva v oleji doplnila.
Ve skutecnosti, pokud je motor - hlavne tesnost spalovaciho prostoru - dostatecne v kondici, neni duvod aby olej nefungoval spravne alespon 30k km. Samozrejme pouze u modernich naftovych motoru. Benzinaky diky nizke ucinnosti vytvareji mnohem vice odpadniho tepla, takze na olej kladou vetsi naroky.
Nejvic me bavi, jak radoby odbornici radi vymenu LL oleje ve 2.0d po 10tis s tim, ze by tak mel ucinit kazdy zodpovedny majitel. Pritom nechapu, kde prisli zrovna k tomuto cislu? Je to nesmysl a mrhani penezi i olejem. Je logicke, kdyz auto mude jezdit jen po meste 3km tam a zpet, a v tomto rezimu najezdi 15tis za 2 roky, zkratit interval na 10k. Ale pokud nekdo pouziva 320d tak, jak bylo planovano, tzn pro velky rocni najezd treba 40tis km, neni duvod olej nemenit po planovanych 30tis.
Napsal: stř 24.12.2014 10:22
od JaraX
nezapoměn ale na to že ten olej dostane nejvíc pokouřit v turbu, kde dochází ke stejnému přepalovaní jako u benzína, olej v turbu je poměrně hodně horkej, ten naftak jako takovej je v pohodě. další problém je to všude motorem lítá mlhovina oleje která je následně odloučena separátorem, ale mezitím se tam dostane i trocha sazí a spalin z egru, prostě ten olej na sebe nabírá saze a bordely. dělal jsem pokusy na svých zakaznících a pozoruju změnu v oleji někde kolem 25tkm, prostě olej kterej má najeto 20tkm a dám ho v mrazu ven, tak teče normálně, olej kterej měl 32tkm tak tomu se v mrazu moc nechtělo. proto u naftáku kdo jezdí jak člověk doporučuju výměnu 20-25tkm, kdo jezdí s naftou pilu tak i těch 10tkm.
Napsal: ned 28.12.2014 22:19
od jtk545
Ahoj, tak jak to tady pročítám, tak bych se chtěl zeptat co mi doporucite lít za olej do BMW 750i F01 - motor N63B44 s turbama. (Vím, že se tenhle motor nepovedl, ale kupoval jsem to s vědomím co vše se tam může po...). Diky
Napsal: ned 28.12.2014 23:00
od JaraX
5W40, nicméně bych koupil už nějakej lepší, u n63 dostává olej dost pokouřit.
Napsal: čtv 05.03.2015 09:54
od palciatko
Mám e66ku, 745Li, benzín, 310 000km.
Je tam olej BMW 5W-30.
Chcem tam dať 5W-40, môže byť aj táto? Má dostatočné parametre?
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/1 ... E-5W-40-1L
P.
Napsal: čtv 05.03.2015 19:01
od kabyr01
Je tam LL-04, tak bych se nebal
Ale jestli pozorujes nejaky uniky, tak uz muzes dat klidne 10w-40
Napsal: pon 09.03.2015 20:10
od 540david
Nevíte náhodou někdo, zda tato firma neprodává padělky Castrol? Cena je podezřele nízká.
http://www.eshop-car.cz/cz-detail-49586 ... st-4l.html
Napsal: ned 15.03.2015 18:15
od palciatko
Tak nakoniec mi prišiel Castrol EDGE 5W-40, nie Titanium FST

Asi je vhodnejšie Castrol kupovať osobne v kamenných obchodoch...
Čo sa spotreby oleja týka, je primeraná. Auto mi za 35 000km jazdenia na 5W-30 zožralo len 6 litrov oleja

Presnejšie, ten olej vytiekol cez netesné viko ventilov, cez čidlo tlaku oleja a pravdepodobne aj cez mikroprasklinu v kryte filtra.