Stránka 3 z 3

Napsal: sob 14.06.2014 08:06
od Kalimerooo
Teddy píše:Já se zase zastavim u snejka. Pamatuju si jen, že se pokoušel zaškrtnout nějakou možnost nevyužívat EGR. Pochopil jsem to tak, že jednotka by jej pak nechávala stále zavřenej a hodnoty by podle toho očekávala. Jen se mu to nedařilo uložit.
Tak třeba (rozhodně) už za ten rok zase pokročil a už ví jak na to.

Mě jen vrtá hlavou co se vlastně u mě s motorem děje. To, že jsem kouřil jak avie a po zaslepení EGR to přestalo mi neřeší problém. Jen ho to něčim překrylo.
Jiný auta maji EGR v provozu a taky nehulí.

Takže.... je muj EGR vadnej? Někde jsem tu četl něco o unavené pružině a že se pak otevírá samovolně i bez pokynu ŘJ. Tedy výměna za novej EGR? Nerad bych vyhodil peníze z okna.

Druhá otázka mě napadla v souvislosti se zaslepením a chybama jednotky. Jestli je tam nějaká ta pružina.... nedala by se tam dát silnější pružina, aby to míň a pozdějš otevíralo? Třeba by to zachovalo ten super zátah ve spodních otáčkách a ŘJ by nepoznala problém.

P.S.
Já v EGR zase takovou extrémní hrůzu nevidim. Rozhodně ne takovou, abych ho za každou cenu musel zaslepit. Prý když se používá kvalitní nafta, tak se to zase tolik nezanáší.
Raději bych měl na autě všechno, co tam dal výrobce. Jen kdyby to bylo 100% funkční.
To že auto kouří může způsobovat opravdu hodně příčin, ale já bych koknul na intercoler zda není od oleje, protože když bude ucpanej tak se potom špatně chladí vzduch a auto kouří.

Napsal: sob 14.06.2014 08:32
od fifa14needs
Fifa world cup Fourteen has additionally been launched on Ps Some along with Xbox 360 One particular during the thirty day period regarding Nov, 2013. The members could acquire fifa Fourteen coins os inside their many renowned on the web digital currency exchange retailer today.The roll-out of Stir up Powerplant There is the introduction of your brand new motor known as Ignite Serp within FIFA 15.
Fifa 14 ultimate team coins
Fifa ultimate team coins

Napsal: sob 14.06.2014 16:34
od Totic
Prosimvás smažte a zrušte tadyto fifa14needs a podobný vložený bláboly..

Napsal: stř 06.01.2016 14:51
od BOBs06
Tak doba nám zase popošla. Je jasně, že u nás je ideální volba dát DPF i EGR pryč a jsme bez problémů (provozních, ekologie je druhotná - pro mě).

Bohužel když autem chceme do D a A je hrozba, že auto zastaví policie a nechá premerit mobilni TUV a tam už začíná problém jak finační, tak s odstaveným autem a ještě horší postih při pokračování v jízdě.

Takže za mě DPF zůstává. Už jen dořešit EGR. Hodně se šíří názor zacpat a dokódovat, ale co když mám DPF a jezdím i krátké trasy kdy se auto nezahřeje a tedy.

Dle toho co vím EGR neslouží jen jako univerzální kur.ítko, ale také právě pomáhá rychlejšímu zahřátí motoru a následně správnému spalování na krátký popojížďkách. Zacpu-li ho budu na pojížďkách vlastně jen ucpávat DPF a nedám mu reálnou možnost se vypálit.

Takže teď babo raď. Dle mého selského je prostě při cestách ven DPF nutnost (neb nálkady na pokutu a odtah jsou vyšší než nové DPF) a EGR kvůli couračkám po městě také nutnost abych neposlal DPF do kytek rychleji než je třeba.

Názory?

Napsal: stř 06.01.2016 21:24
od Giovany1971
;) ;) ;)

Napsal: úte 01.03.2016 17:29
od bobo18
Umí ho někdo softwarově vypnout a zároveň nechat funkční dpf? BMW e61 535d 2006. Ta trubka z e39 neni dobrej napad, jelikož při regeneraci vznikají vysoké teploty a mohlo by se poškodit plastový sání. Lepší je ho úplně odstranit, ale zároveň bych chtěl zachovat funkci DPF. Díky

Re:

Napsal: pát 08.11.2019 15:40
od yanbastrykin
BOBs06 píše:Tak doba nám zase popošla. Je jasně, že u nás je ideální volba dát DPF i EGR pryč a jsme bez problémů (provozních, ekologie je druhotná - pro mě).

Bohužel když autem chceme do D a A je hrozba, že auto zastaví policie a nechá premerit mobilni TUV a tam už začíná problém jak finační, tak s odstaveným autem a ještě horší postih při pokračování v jízdě.

Takže za mě DPF zůstává. Už jen dořešit EGR. Hodně se šíří názor zacpat a dokódovat, ale co když mám DPF a jezdím i krátké trasy kdy se auto nezahřeje a tedy.

Dle toho co vím EGR neslouží jen jako univerzální kur.ítko, ale také právě pomáhá rychlejšímu zahřátí motoru a následně správnému spalování na krátký popojížďkách. Zacpu-li ho budu na pojížďkách vlastně jen ucpávat DPF a nedám mu reálnou možnost se vypálit.

Takže teď babo raď. Dle mého selského je prostě při cestách ven DPF nutnost (neb nálkady na pokutu a odtah jsou vyšší než nové DPF) a EGR kvůli couračkám po městě také nutnost abych neposlal DPF do kytek rychleji než je třeba.

Názory?

Mam uplne stejny dotaz - mam DPF a obcas se ucpe ze musim davat rucne regenerace pres ISTA, pak to funguje dalsich 5000km a zase se ucpe. Termostaty mam menene, Svicky a jednotku zhaveni taky, temperatura krasne se drzi kolem 90. Regenerace funguje ale pak casem se to nejak zaseka. Mam zaslepene vyrive klapky a myslim se ze ten problem s DPF zacal po tom jak jsem to zaslepil. EGR mam puvodni, nekde jsem cetl ze pokud se zaslepi klapky ale EGR nebude zaslepen tak hned to kurvi DPF..

Vykuchovat DPF je nelegalni a o tom neuvaziji, chci jen aby regenerace sla bez problemu a neni moc casto. Je zpusob zaslepit EGR a naprogromovat aby auto nechazelo "check engine" a aby se mohla spoustet automaticka regenerace?

Nejake nazory na to? Diky

Re: e60 530d - jak zaslepit EGR?

Napsal: pát 22.11.2019 12:17
od Passi
ja budu vracet zpet sani s klapkami, nejake upravene, zesilene...
me regeneruje prilis casto...

Re: e60 530d - jak zaslepit EGR?

Napsal: pát 22.11.2019 23:16
od kadli
Jaké trasy jezdíte, když to takhle regeneruje?

Re:

Napsal: sob 23.11.2019 19:10
od starML
Principem EGR ventilu je vedení části výfukových plynů zpět do motoru. Výfukové plyny se smíchají ve válci s novou směsí, a tím dochází ke snížení teploty hoření, což v konečném důsledku vede ke snížení emisí. Jinak řečeno, část spalin projde spalovacím procesem dvakrát - logicky co bylo již spálené, znovu nehoří, a tak dojde k snížení teploty hoření. NOx typicky vznikají při teplotě spalování nad 2500°C. V případě benzínových motorů se recirkulace pohybuje řádově v 10-20 % z objemu nasávané směsi. U dieselových motorů se tato hodnota pohybuje až do 50 %. Pro ty, kteří tohle téma nečetlíi od začátku je více teorie zde:
http://dfens-cz.com/egr-v-motoru-a-jeho-vypojeni/
https://www.auto.cz/egr-ventil-postrach ... ovy-103380
DFENS píše:... jako propojit odtok ze záchoda s přítokem do kuchyňského dřezu...
Bohužel ANO, ale:
- výfukové plyny jsou nejlacinejším inertním plynem, jinak by jste museli do motoru ke snížení teploty hoření přivádět jiný a mnohem dražší plyn, např. dusík, nebo plyny z pravé strany (VIII A) Mendělejevovy tabulky prvků viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Periodick%C3%A1_tabulka
- pokud bude motor v dobrém technickém stavu, tak ty "exkrementy" z výfuku zase tak moc špinavé nebudou,
- pokud to už bude spalovat olej, vstřikovače blbě rozstřikovat atp., tak budou bohužel i do motoru zpětně přiváděny tyto zplodiny nedokonalého spalování.

Vyřadit - omezit - zaslepit?
- u DDE3 a 4 je možno EGR (AGR) ventil zaslepit plíškem, plíškem s dírkou, žádná kontrolka se nerozsvítí, protože není žádná zpětná kontrola,
- nebo uzavřít přívod podtlaku do ovládání EGRu, já jsem si u E39/530d na hadičku namontoval jednoduchý kohout a přepnutí trvalo 5 sec + otevření kapoty, tj. v zimě a při jízdách okolo komína EGR neotevíral, na delší jízdy a v létě naopak funkční,
- u DDE5 a výše je toto zaslepení nebo omezení rozpoznáno řídící jednotkou motoru a rozsvítí se kontrolka,
- je úplně fuk, jestli je ovládání podtlakové nebo elektrické,
- pokud ŘJ motoru dá pokyn k otevření EGR o nějaká %, musí o přibližně stejná procenta klesnout množství nasávaného vzduchu přes váhu vzduchu !!
- naopak při regeneraci DPF ŘJ motoru ponechá EGR uzavřený, protože v této době je zvýšení teploty spalování žádoucí.
bobo18 píše:Umí ho někdo softwarově vypnout a zároveň nechat funkční dpf?
Přizpůsobení ventilu EGR = EGR valve matching:
- už výše uvedeno, že u dieselových motorů se tato hodnota recirkulace pohybuje až do 50 %,
- tedy nastavit jinou hodnotu pootevření, než mnohem zkušenější vývojáři do ŘJ motoru zapsali?
- diagnostika DIS nebo ISTA tohle u starších motorů umí, novější motory už nevím,
https://www.youtube.com/watch?v=FZtiMmFwANU
https://www.youtube.com/watch?v=P6bIj4XJnHk

Čištění EGRu:
- vždy odmontovat celý EGR a potom použít třeba starý zubní kartáček a trochu nafty, petroleje, čistý hadr a případně tlakový vzduch,
- je to práce asi na hodinu, která se vyplatí,
- nepoužívejte bezdemontážní čístění viz https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=%C ... gK7FfD_BwE
kdy se do nastartovaného a nejlépe mírně vytočeného motoru nastříká nějaký čistič, který ty nečistoty uvolní ....
- ...a to svinstvo ve formě karbonových šupin (asi jako strouhanka) vletí přes ventily do válců, potom přes ventily do turba a zaseknou se v katech nebo v DPF,
- zde možná trochu vyhoří, ale vytvoří popel (ash), který už v DPF zůstane na věčné časy,
- u zubaře Vám při odstranění zubního kamene nebo vrtání řeknou vyplivnětě si, neřeknou spolkněte !!
:D

Re: e60 530d - jak zaslepit EGR?

Napsal: pon 25.11.2019 15:37
od Passi
zrovna vcera jsem EGR cistil, spis jen lehce, nebylo moc co, byl vcelku cistounky...