Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - E60 - Poradíte?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#41 Příspěvek od Jirke »

ja netvrdim ze nam lzes... ja jen tvrdim ze jezdit ciste ve meste za 8,9 s BMW a trilitrem, at s jednim nebo dvema turby, proste nejde !

To ze se v nejaky kombinaci dostanes na 8,9, to uz nezpochybnuju.
No uvidis casem... prvni tydny po nakupu novyho auta mam vzdy spotrebu nejlepsi...cim dyl to auto pak mam, tim vic na to slapu ;)
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#42 Příspěvek od Asfix »

530d Touring, dle BC cesta z 90procent dalka 7,5l, opravdu ciste jen mesto 9,5-10l, spise k 10. A to celkem setrim a jizda je normalni. Pokud by se jezdilo agresivneji tak v pohode nad 10. Ciste jen ve meste se pod 9 dostat asi neda (i kdyz je asi mesto a mesto a jinak se pojede ve spicce a jinak v nedelnim provozu o prazdninach). Asi tak.. 8)
coud
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 16.12.2006 01:00
Bydliště: Brno a v 535d

#43 Příspěvek od coud »

Jasné ze kdyz jedu jen v centru města tak to leze nahoru, ale zase na městských okruzích to leze dolu. Pravda je, ze v Brně poslední dobou není zásadní provoz, sám jsem překvapený...
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#44 Příspěvek od kurevtor »

Jirke: no on ten motor 4.5i je slyšet, ale až zhruba od 2000 otáček... od 3000 otáček vejš je to celkem fájn :twisted: při normální jízdě slyšet není...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#45 Příspěvek od DaweTDS »

Tak nevím,ale já mám 530d manuál 250ps a 640Nm a dá se s tím jezdit i za míň než tady píšete. Vše měřeno podle tankování. Kvůli úpravě mi palubák kecá o 1 litr a už nejde upravit korekcí a tak vždy na BC budu mít o litr méně,ale s využíváním tempomatu, nějaký město , venek a blbnutí mám dlouhodobou 7L. a teď věřte nebo ne 8)
Ještě nechápu proč by mělo 535d žrát víc než 530d při stejném stylu jízdy? dvě turba spotřebu nezvyšují a objem je +/- stejný.
Tomas535D
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#46 Příspěvek od Tomas535D »

Třeba proto že je to vždy jen automat? Mám 535D 200kw a v Ostravě se s tím s lehkou nohou dá jezdit za 10. Jakmile člověk vyjede ven, tak to klesá klidně i na 7.4 při klidné jízdě po okreskách. Za posledních 9000km co jsem najel za poslední 4 měsíce mám průměr dle tankování 8.8 a to je mix dálnice město okresky. Jedna perlička na závěr, včera jsem jel z Brna 4h a průměrná spotřeba dle tankování 6,7 :!:
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#47 Příspěvek od DaweTDS »

Tomas535D píše:Třeba proto že je to vždy jen automat? Mám 535D 200kw a v Ostravě se s tím s lehkou nohou dá jezdit za 10. Jakmile člověk vyjede ven, tak to klesá klidně i na 7.4 při klidné jízdě po okreskách. Za posledních 9000km co jsem najel za poslední 4 měsíce mám průměr dle tankování 8.8 a to je mix dálnice město okresky. Jedna perlička na závěr, včera jsem jel z Brna 4h a průměrná spotřeba dle tankování 6,7 :!:


Tomu se dá věřit.. automat hodí klidně i litr navíc. I tak je to pecka na takovej výkon 8)
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od matess »

535d prostě bere víc, za1. kuli automatu a za druhý prostě dvě turba, jinak odladěný... známejto má a je v kombinačce 9,5 /100, stím že jezdí normálně, předjíždí, nejede "klobouk style" ale ani prase style... auto má v top stavu - je to profík v servisu BMW... ono je to logické, když normální euro4 bere +- 8 na 100... to že někdo dělá zázraky na palubáku, nebo prostě stylem jízdy "klobouk" tak možné to je... ale objektivní nikoli... ono ikdyž se kouknete na různejch stránách třeba spritmonitor a podobně, tak prostě 8 je u 530d normál a u 535d o litr až litra půl víc...


shrnu li to, zlatá euro 3 a nebo e39... tam se nechalo v klidu jezdit pod 7 na 100 :) ale zase se na to dalo blbě dostat s nálepkou zelené barvy a velkou 4.... ikdyž němci to taky řeší a rvou do e39 dpf...
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Pazdi »

matess:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

skutečně chceš odkazovat na spritmonitor? průměr u 535d 8.66 litru...u 530d je to 8.16 litru...prosím o odkaz na ty tvý stránky...

e: ještě tu máš druhý odkaz - abys viděl, že jsem si ta čísla nevycucal z prstu http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od matess »

Pazdi mě osobně to je putna, nikomu nic dokazovat nepotřebuju, 280koňová 535d když nejezdíš jak důchodce prostě za 7,5 jak tu kluci píšou nejezdí, to je celý oco mi šlo, ale hrát si na desetinky jezsli žere 8,8, nebo 9,2... to fakt nemusíme :D realita je okolo těch 10, pokud nejezdíš vyloženě dálky a pokud si někdy užiješ to co to auto umí... ostatně ty máš 530d nebo 535d?? když už do toho rýpeš :)


edit : jak koukám na ty borce na první stránce, tak se směji, ale přeju jim to a nevím jakým stylem toho docílili :D ale 5,14l?? to jsem vyprskl pěkně z hluboka :D
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Pazdi »

jasan 5.14 je blbina:) spíš mě strašně baví, že se tady přelévá i to, co se děje "mimo bmwklub" - ty vole ty máš třílitr? v turbu? (případně dvěturba?) to musí žrát i děcka kolem cesty:D
matess
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: stř 08.04.2009 00:00
Bydliště: Č.T.-City
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od matess »

tak Pazdi já to takto určitě nemyslím, já tyto auta mám, tak vím kolik to jezdí, 535d jsem neměl a nechci.. .ale i 635csi jsem v klídku krmil 10/100km... a byla to M30 160kw benzín rok 1980 :) a když se jelo kilo cestovka, tak jela za 9 :) a když se využíval motor tak 12-15, ale to mi furt přijde fajn :) takže já nejsem zastánce názoru že BMW žereeeee :D
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#53 Příspěvek od maxmin »

S tou hlučností 535d vs 545i by mě to taky zajímalo.
Podle recenze v top gearu:
https://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs
Zhruba ve 4:20 měří hluk a říká že 535d je tišší než 545i.
Ale měří to v nových autech. Hlavně u dieslů se mi zdá, že časem jsou výrazně hlučnější než nové.
V nové 545 jsem bohužel nejel, ale když srovnám svou 545 s novou x6 4.8, tak u mě je i v nízkých otáčkách motor malinko slyšet, v x6 to skoro slyšet není, tam spíše od 2-3tis. otáček. To co jsem testoval byl active hybrid za jízdy jsem skoro nepoznal kdy to zaplo a vyplo motor. Taky třeba v rapidu 1.4 od taťky jsem se musel dívat na otáčkoměr abych se přesvědčil že je motor nastartovaný, na volnoběh není téměř poznat :-)

Jinak je e60 docela tiché auto. Je jen škoda, že se tam už nedávala dvojitá okna jako do e39, ty dobře odhlučnily např. auta projíždějící v protisměru. Než jsem si zvykl zpět na normálni okna, tak jsem měl tendenci kontrolovat jestli jsou doveřená :-)
DoctorX
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od DoctorX »

Tedy ,ale že dokážete zamotat člověku hlavu :D

Takže pokud budu stále spekulovat nad motorizací, tedy diesel 525 - 530 je jako fuk a 535 je už snad lepší třída? Nemyslím výkon, jasan, ale jako že by byla kvalita jinde? To se mi nezdá, ale doma to nemám, takže nevím.
Ještě jeden lehký dotaz, proč u 5er, právě E60/61 je nejčastěji automat? Manuál nějak razantně ovlivňuje řízení tohoto vozu? Pár známých si tuká na čelo, když zmíním manuál a Já bych chtěl vědet proč :P Pokud se to vysype, je automat jistě levnější, takže tam servis bude hrát roli, ale co jízda jako taková? Spotřeba bude v zanedbatelném rozdílu.
A ještě, co razatního přišlo v modelech od roku 2006. Pod tento rok mi to většina rozmluvila a je fakt, že se i tímto rokem razantně liší ceny na trhu, zasvěťte mne prosím 8)
Poslední E34 jsem prodal před 4 roky, pak bez BMW, hooooodně mi za tu dobu uteklo.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#55 Příspěvek od M4we »

Samo, že E60 ať už v jakékoliv motorizaci je stejné auto.
Jen v závislosti na výkonu se můžou rozlišovat různé parametry jako brzdy atd. Karoserie je pořád stejná. Spousta lidí (hlavně ti, kteří mají E65) ti řeknou že E60/E61 je shit. Nemyslím si to, pro mě, jako člověka, který je zvyklý na koncern apod to byl krok vpřed mílovým tempem. Všemi směry.
automat vs manuál, nemyslím si, jak jsi zmínil, že by v případě poruchy byl automat levnější.
Většina E60 má automat asi proto, že se jedná o limuzínu střední třídy a málokdo, kdo vyndal za auto min. 1.2 milionu chtěl v autě mávat fofrklackem. A jízda s automatem je paráda, pohoda a komfort. Pokud by člověk hledal svezení čistě pro zábavu, tak bych vůbec nad E60 neuvažoval.
U 535d manuál myslím vůbec není, kvůli velkému krouťáku.
Nevím, jaký zlom byl v roce 2006. Je to poslední rok předFL modelu. Vychytané nějaké mouchy asi.
Klasické neduhy (trubka apod u V8, klapky sání u nafty a problém se zdvihátky ventilů u benzínu N52) stejně zůstaly nevyřešeny snad krom těch klapek sání po FL.
Jakou jsi měl E34? Pořád mě láká pořídit E34. Ten design a vše..prostě krása :)
E60 545i Blacksapphire
DoctorX
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od DoctorX »

Poslední jsem vlastnil E34 525i benzín, Limusine Diamantschwarz metalic.
R.v. 1994 motor M50 Vanos. Plná výbava, dvouzónová klima, kůže, šíbr.
Auto paradička, než se dostalo ke šperkování, přišlo pár kolabsů a vůz musel z domu :( Doteď si to neodpustím.

Klidně bych do ní šel znovu, ale přeci jen jde o starší vůz a absence garáže a dílny to jen koplikuje, takže by bylo hodně práce, ale asi by to za to stálo. Vždy jsem obdivoval tu čenou pekelnici Martinéze, snad si to nepletu.

Zestárl jsem jako vše, už je po blbnutí a frajeřinkách. Nechci vůz na drift a sprint, chci pohodlí a spolehlivost. Zůstanu u BMW a E60 mně dostala hlavně interiérem.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#57 Příspěvek od M4we »

[quote="DoctorX"]Poslední jsem vlastnil E34 525i benzín, Limusine Diamantschwarz metalic.
R.v. 1994 motor M50 Vanos. Plná výbava, dvouzónová klima, kůže, šíbr.
Auto paradička, než se dostalo ke šperkování, přišlo pár kolabsů a vůz musel z domu :( Doteď si to neodpustím.

Tak přesně něco takového bych si představoval :) za kolik šla jestli to není tajné? Tahle kombinace je velice vzácná...525i je jako šafránu a ještě ve výbavě... :cry:
E60 je uvnitř na pohodu. Sice trochu plastová oproti minulým generacím, ale není to nic hrozného. Chce to zvyk, ale zase bych řekl, že je celkově přehledná. I když záleží na výbavě. Třeba Business Navi a poloautomatická klima trochu kazí dojem auta za tolik peněz.
Ale v případě slušnější výbavy i s light paketem to je paráda.
Jinak bych asi zůstal u E60 v benzínu. Myslím, že se k ní víc hodí. Ale je to věc vkusu.
E60 545i Blacksapphire
DoctorX
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od DoctorX »

Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Pazdi »

docela holota - beztak dovoz itálie - nemá ani vyhřívané sedačky...sedačky nejzákladnější...jinak teda možná se pletu, ale 2007 bych očekával LCI - a tahle má preLCI nárazník, řadičku, tapece dveří...

nech si poslat poslední znaky VIN - kouknem na to:)
skoda105s
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 04.07.2012 00:00

#60 Příspěvek od skoda105s »

Facelift byl zhruba v pulce 2007. Ta z inzeratu ja komplet pred face. Navic to neni 530d xdrive ale 530xd. Oznaceni xdrive se pouzivalo az u faceliftu.
Odpovědět