Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od JaraX »

je jedno jeslti do ni kape olej nebo ne, ta jednotak po montaží novych žhaviču stejně do pul roku vždy odejde,
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#42 Příspěvek od ScanX »

Tak vyměněny oba termostaty, teplota se pohybuje mezi 82-92, ale stále se nehýbe ten ukazatel v otáčkoměru :( Pruhovaný ukazatel mi začíná cca na 4650 otáčkách, ať je to studené, nebo teplé.
PS: mám webasto a topí to za 2 minuty, asi se samo připíná.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#43 Příspěvek od sonyk02 »

U LCI modelu se ty čárky už nehýbou jako u předfaceliftu, u LCI jsou pevně namalované nehýbou se.
ScanX
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
Bydliště: Jaroměř

#44 Příspěvek od ScanX »

Fakt jo? No takže nepoznám, kdy na to můžu začít šlapat :( Ale zase to už nemusím opravovat :) ty budíky by asi moc nešly...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od JaraX »

šlapat na to mužeš cca po 15km, nehlede na nějaky ukazatele, teplota vody je nepodstatná, teplota oleje je mnohem duležitější, já mám v 745i vodu ohřátou za cca 3km (V8ma topí rychle a navíc mi jede přihřívač), ale šlapat tomu když má olej ještě cca 40 stupnu by asi nebylo moc dobry.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#46 Příspěvek od Jirke »

Zkousel jsem ve skrytym menu hledat teplotu oleje a nenasel...je to tam ? Kde ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od JaraX »

není
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#48 Příspěvek od Jirke »

Vymenil jsem separator (zatim jsem v tom nejel, ale vyndal sem skutecne puvodni z roku 2008, cilize mel 371.000km) a koukl se pri tom na turbo ... Hridelka ma malou vuli a lopatky viz foto.
Nejakej nazor k tomu ?

http://jirke.rajce.idnes.cz/BMW/#IMAG1868.jpg
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#49 Příspěvek od Jirke »

.]
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Giovany1971 »

No pokud je vidět..tak jsou náběžné hrany turbíny už poškozené..už musí být slyšet minimálně za studena houkání..a navíc si myslím že vůle v pouzdrech jsou už na limitní hranici...lopatky kopresorového kola mají již kontakt s se statorem ..Otázka v jakém stavu je celá hřídel..respektive axialní vůle..Bacha na to..zkontroluj si zda nemaš více oleje v saní..interculer.. jinak hrozí destrukce motoru...díky.. nasátí oleje do spalovácího prostoru přes tesnění hřídele..u automatu té destrukci zabrání jen náležitě poučená osoba.. jinak smrt motoru..

https://www.youtube.com/watch?v=nhtQ_Si_tn8
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#51 Příspěvek od Jirke »

Vsemu rozumim, ale prave turbo je uplne potichu... A kolem interkuleru ve spojich hadic to oroseny je.
Rad se necham poucit jak chcipnout roztocenej motor v automatu :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#52 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jirke píše:Rad se necham poucit jak chcipnout roztocenej motor v automatu :)

U novějších motorů se o to postará škrtící klapka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od JaraX »

Vlasta píše:
Jirke píše:Rad se necham poucit jak chcipnout roztocenej motor v automatu :)

U novějších motorů se o to postará škrtící klapka


ale už několik lidi mí říkalo že ta klapka to stejně nechcípla, že to nestačilo, tuším to říkal aji Snejk, ověřený to není, ale třeba to Snejk sám napíše,
každopádně pomůže třeba přeřezat hadici z intercooleru do sání nožem.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#54 Příspěvek od Jirke »

Takze po vymene separatoru zadna zmena... Kdyby nekdo chtel, daruji mu tedy zrejme funkcni stary separator :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#55 Příspěvek od Filozof »

a co by udělalo odpojení autobaterie ? nebo vyhození pojistky aby nemělo štávu ? pak by nebyla jiskra a motor by zdechl ...nebo se pletu ? :)

Případně zahradit přísun vzduchu deskou ...vím že to je na dlouhé lokty a nikdo nemá desku po ruce ale prostě aby nemohl nasát vzduch...

nebo je to beznadějné a je to otázka pár minut a konec ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

nafta dává jiskru?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Giovany1971 »

Filozof píše:a co by udělalo odpojení autobaterie ? nebo vyhození pojistky aby nemělo štávu ? pak by nebyla jiskra a motor by zdechl ...nebo se pletu ? :)

Případně zahradit přísun vzduchu deskou ...vím že to je na dlouhé lokty a nikdo nemá desku po ruce ale prostě aby nemohl nasát vzduch...


Chápeš to ti nepomuže..to je vznětový motor...u vznětového motoru dochází k zapálení směsi při vytvoření asi 700 stupnů ve válci...při kompresi....Tedy olej z turba pálí automaticky...při sání... Je nutno zamezit přístupu vzduchu..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#58 Příspěvek od Filozof »

benzín s turbem... problémy nemá ?

Jinak chápu že jedině vzduch zamezit no u nafty....ale u benzínu ?

https://www.youtube.com/watch?v=s92oZHgdWQk
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Giovany1971 »

JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od JaraX »

nevím co s tím má společný Mko kterýmu proletěla blokem ojnice,

prostě u benzínu se musí hodit jiskra, tzn je zaplý zapalování, motor hází jiskru, auto jede, motor jiskru nehází, auto nejede.
i kdyby si to hltlo olej z turba tak to nemá komprese ani k hoření benzínu, natož hoření oleje

u nafty stačí když se motor točí, nasaje olej a ten tomu stačí na to aby to furt jelo i kdyby ten motor byl na stole bez čehokoliv, pak je těžky to zastavit, u manualu přes kvalt a u automatu leda uřezat hadici a zacpat a nebo jen oddělat hadici od IC at si to nebere další olej.

https://www.youtube.com/watch?v=Ry-fxZgdwsY
Odpovědět