Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nová E61 530XD - co odservisovat/zkotrolovat?
Vymenil jsem separator (zatim jsem v tom nejel, ale vyndal sem skutecne puvodni z roku 2008, cilize mel 371.000km) a koukl se pri tom na turbo ... Hridelka ma malou vuli a lopatky viz foto.
Nejakej nazor k tomu ?
http://jirke.rajce.idnes.cz/BMW/#IMAG1868.jpg
Nejakej nazor k tomu ?
http://jirke.rajce.idnes.cz/BMW/#IMAG1868.jpg
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
No pokud je vidět..tak jsou náběžné hrany turbíny už poškozené..už musí být slyšet minimálně za studena houkání..a navíc si myslím že vůle v pouzdrech jsou už na limitní hranici...lopatky kopresorového kola mají již kontakt s se statorem ..Otázka v jakém stavu je celá hřídel..respektive axialní vůle..Bacha na to..zkontroluj si zda nemaš více oleje v saní..interculer.. jinak hrozí destrukce motoru...díky.. nasátí oleje do spalovácího prostoru přes tesnění hřídele..u automatu té destrukci zabrání jen náležitě poučená osoba.. jinak smrt motoru..
https://www.youtube.com/watch?v=nhtQ_Si_tn8
https://www.youtube.com/watch?v=nhtQ_Si_tn8
Jirke píše:Rad se necham poucit jak chcipnout roztocenej motor v automatu
U novějších motorů se o to postará škrtící klapka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta píše:Jirke píše:Rad se necham poucit jak chcipnout roztocenej motor v automatu
U novějších motorů se o to postará škrtící klapka
ale už několik lidi mí říkalo že ta klapka to stejně nechcípla, že to nestačilo, tuším to říkal aji Snejk, ověřený to není, ale třeba to Snejk sám napíše,
každopádně pomůže třeba přeřezat hadici z intercooleru do sání nožem.
a co by udělalo odpojení autobaterie ? nebo vyhození pojistky aby nemělo štávu ? pak by nebyla jiskra a motor by zdechl ...nebo se pletu ?
Případně zahradit přísun vzduchu deskou ...vím že to je na dlouhé lokty a nikdo nemá desku po ruce ale prostě aby nemohl nasát vzduch...
nebo je to beznadějné a je to otázka pár minut a konec ?

Případně zahradit přísun vzduchu deskou ...vím že to je na dlouhé lokty a nikdo nemá desku po ruce ale prostě aby nemohl nasát vzduch...
nebo je to beznadějné a je to otázka pár minut a konec ?
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Filozof píše:a co by udělalo odpojení autobaterie ? nebo vyhození pojistky aby nemělo štávu ? pak by nebyla jiskra a motor by zdechl ...nebo se pletu ?
Případně zahradit přísun vzduchu deskou ...vím že to je na dlouhé lokty a nikdo nemá desku po ruce ale prostě aby nemohl nasát vzduch...
Chápeš to ti nepomuže..to je vznětový motor...u vznětového motoru dochází k zapálení směsi při vytvoření asi 700 stupnů ve válci...při kompresi....Tedy olej z turba pálí automaticky...při sání... Je nutno zamezit přístupu vzduchu..
benzín s turbem... problémy nemá ?
Jinak chápu že jedině vzduch zamezit no u nafty....ale u benzínu ?
https://www.youtube.com/watch?v=s92oZHgdWQk
Jinak chápu že jedině vzduch zamezit no u nafty....ale u benzínu ?
https://www.youtube.com/watch?v=s92oZHgdWQk
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
nevím co s tím má společný Mko kterýmu proletěla blokem ojnice,
prostě u benzínu se musí hodit jiskra, tzn je zaplý zapalování, motor hází jiskru, auto jede, motor jiskru nehází, auto nejede.
i kdyby si to hltlo olej z turba tak to nemá komprese ani k hoření benzínu, natož hoření oleje
u nafty stačí když se motor točí, nasaje olej a ten tomu stačí na to aby to furt jelo i kdyby ten motor byl na stole bez čehokoliv, pak je těžky to zastavit, u manualu přes kvalt a u automatu leda uřezat hadici a zacpat a nebo jen oddělat hadici od IC at si to nebere další olej.
https://www.youtube.com/watch?v=Ry-fxZgdwsY
prostě u benzínu se musí hodit jiskra, tzn je zaplý zapalování, motor hází jiskru, auto jede, motor jiskru nehází, auto nejede.
i kdyby si to hltlo olej z turba tak to nemá komprese ani k hoření benzínu, natož hoření oleje
u nafty stačí když se motor točí, nasaje olej a ten tomu stačí na to aby to furt jelo i kdyby ten motor byl na stole bez čehokoliv, pak je těžky to zastavit, u manualu přes kvalt a u automatu leda uřezat hadici a zacpat a nebo jen oddělat hadici od IC at si to nebere další olej.
https://www.youtube.com/watch?v=Ry-fxZgdwsY