Stránka 3 z 4
Napsal: pát 15.01.2016 16:55
od Vlasta
535d před FL (solenoid vstřiky) 200 kW si vezme o víc, jak litr oproti po FL 210 kW (piezzo) a o víc, jak 2 litry oproti 220 kW v F10 s osmikvaltem při běžnejch rychlostech
Napsal: pát 15.01.2016 19:02
od Teddy
Další zničený vlákno. Zase je to staré známé nafta vs. benál vs. plynárny. Plky o spolehlivosti, nespolehlivosti, nereálný spotřeby apod.
Tak schválně, kdo ho má největšího?

Napsal: pát 15.01.2016 19:11
od Foldas
jelikož mám krátke nohy tak když to změříme od země ho mám nejdelšího já

Napsal: pát 15.01.2016 23:27
od Filozof
Zpátky k DPF prosím ... to jsem asi zpusobil já tu lavinu a to jsem nechtěl....
Jsou věci na které tady budou vždy protichudné názory ...at LPG nebo nafta oboje má své pro a proti ... já budu vždy stát na straně LPG ale spousty zase chce naftu a já to chápu. Koupí se nová 7er a jezdí na naftu 740d má pěkný krouťák atd...
Problém je tady u nás co jsme 2-3tí majitelé hledáme luxusní auta s rozumným servisem i spotřebou. U mě zatím platí pravidlo starších ročníků pod roky 2000. Ale spousta z vás tady má 5-10leté auta kde se to láme.
Za 5-10let už bude zase jen diskuze benzín vs nafta.
A tak DPF filtry budou denní chleba zde na klubu. Jistě do té doby klesnou ceny a fitry budou vyrábět i jiné kvalitní firmy třeba po 10-14tis za kvalitní DPF filtr od druhovýroby.
Zatím je to v ČR pár let co se tím někdo zabývá a nikdo to neřešil dokud nepřišla STK že to bude pokutovat. Vy co je nemáte ve svých 530-535d apod. musíte si je sehnat a pak ideálně čistit.
Osobně si myslím že čištění filtru DPF půjde jistě levnější cestou jako je dát 10k za výplach a vaření. Uvidíme s čím kdo ještě přijde.

Napsal: sob 16.01.2016 11:04
od Teddy
Tak já jsem si filtr vyčistil doma sám. Stálo mě to jen nový těsnění, litr lihu a poděkování na profi vapce.

Bohužel se pak filtr skoro každou cestu regeneroval. Vyhodil jsem ho a po čase jsem zjistil, že mi to v určitých režimech dost kouří. Na vině byl EGR. Po jeho zaslepení ani obláček. Kdybych toto věděl, tak jsem ho nemusel odstraňovat.
Ne vždy se tak DPF zanese a zanáší kvůli nedokončený regeneraci.
Napsal: sob 16.01.2016 22:30
od spencer
Zajimavy clanek vlozeny na skklubu, to vapkovani filtru taky nebude uplne top.
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=264604
Napsal: čtv 28.01.2016 13:02
od spencer
Jake je rozmezi hodnot protitlaku dobre fungujiciho dpf filtru?
Vedel by nekdo? 530d 160kw
Napsal: pát 29.01.2016 00:36
od 27jarin
Napsal: pát 29.01.2016 12:29
od mr_nitroz
Spencer: podle me do 100-150 mbar pri plnem plynu na miste.
Napsal: ned 31.01.2016 12:35
od beny-maser
ten článek je super! alespoň to sem vnese trochu světla!
Napsal: úte 02.02.2016 11:12
od Joshuax
Presne z techto duvodu jsem volil cisteni suchou cestou obdobnou metodou cisteni. Zadne wapky a vodicky. 150g bordela ven... Pravda, E61 ma filtr zvlast, takze kat je potreba resit zvlast, ten jsem nechal jenom protismerne profoukat. Vysledkem je zatim funkcni system, uvidime na jak dlouho
Ale byly tu dotazy na technickou s rozrezanym filtrem a podobne, protoze filtr ma samozrejme nejake proruby, pres ktere se cisti spatne, takze je potreba ho tech prirub zbavit a po cisteni je zase vratit zpet. Coz pravda na technicke nemusi pusobit vylozene dobre, ale pokud si clovek uklada faktury, mel by byt schopny dolozit provedeny zakrok na filtru, pak nemuze nikdo nic rict.
Tohle co tu popisuji v tom clanku je mozna neinvazivni, alespon podle toho zpusobu, ale zase mi neprijde uplne kontrolovatelne, jak moc a kde vsude se filtr vycistil. Mirena tryska horkeho vzduchu je imho lepsim ukazatelem, nez nekontrolovane cisteni stylem "ono se z toho neco vyklepe"...
Ale super, ze to je takto hezky sepsane pokupe, aspon si muze kazdy udelat dalsi pohled na vec.
Napsal: ned 07.02.2016 10:34
od spencer
Me ten protitlak ukazuje kolem 1000-1100hpa, v prevodu 1hpa=1mb... Ses si jisty mr_nitroz? A u auta s kuchlym dpf 960hpa
Napsal: čtv 11.02.2016 20:30
od mixsny
Jako že mokré čistění nefunguje, s tím jsem se setkal už i já sám osobně - čístič přímo od firmy Pro-Tec na DPF, vše podle instrukcí včetně horké wapky a vysušení, vyteklo z toho dost hnusu, ale za 5 000 KM to tu bylo zas...
Tady za to měl vinu asi i trošku termostat, který ohříval motor déle a tím regenerace probíhala v pozdějších časech než chtěla (do práce to mám 30km a ohřátí trvalo klidně i 70km a nad takovou trasu jezdím jednou za 14dní).
Jinak je zajímavý, že mě třeba filtr museli rozřezávat s tím, že se rovnou dívají v jakém je stavu katík a celkově jestli tam neni napáleno a repas půjde v pořádku včetně záruky.
A co se týče technický, tak to bych vůbec neřešil, zaprvé DPF není přes zakrytování skoro vidět a kdyby se ptali a šťourali, tak filtr byl profi čištěný a zbytek stejnak poví sonda ve výfuku.
Napsal: ned 21.02.2016 18:36
od mcconrad
tak mě to potkalo dnes taky, blikl mi DPF a omezený výkon motoru. mám možnost nechat vyčistit suchou cestou za 10k. na kolik vyjde novy DPF (origo) - 30-35k?
kdyz se v tom budou stourat, tak necham udelat asi termostaty, odlucovac oleje, nevim, co se da udelat s EGR mimo zaslepeni...da se to nejak zkontrolovat, zda je v pohode?
Napsal: ned 21.02.2016 19:01
od hansm5
mcconrad píše:tak mě to potkalo dnes taky, blikl mi DPF a omezený výkon motoru. mám možnost nechat vyčistit suchou cestou za 10k. na kolik vyjde novy DPF (origo) - 30-35k?
kdyz se v tom budou stourat, tak necham udelat asi termostaty, odlucovac oleje, nevim, co se da udelat s EGR mimo zaslepeni...da se to nejak zkontrolovat, zda je v pohode?
zkus nejdriv ty termostaty,pak nech spustit regeneraci pres diag.a uvidis.mne to pomohlo

Napsal: ned 21.02.2016 19:36
od BoarD
A na jak dlouho ti pomohla regenerace přes diagnostiku?
Taky teď řeším jestli nechat vyčistit suchou cestou. Mám najeto 236 tis. a předevčírem se mi poprvé rozsvítila kontrolka.
Napsal: ned 21.02.2016 20:07
od mcconrad
dik za info, taky by me zajimalo na jak dlouho to bude...mam ten servis docela z ruky, tak aby to nebylo na par set km, to bych tu operaci udelal radej rovnou...
Napsal: pon 22.02.2016 20:22
od macaking
BoarD píše:A na jak dlouho ti pomohla regenerace přes diagnostiku?
Taky teď řeším jestli nechat vyčistit suchou cestou. Mám najeto 236 tis. a předevčírem se mi poprvé rozsvítila kontrolka.
Mně to pomohlo na 4 měsíce (cca 4.000 km), ale jezdím stále po městě...Teď se mi DPF rozsvítil znova a dnešní nucená regenerace přes diag. nepomohla

Budu muset také řešit čištění....
Napsal: pon 22.02.2016 21:31
od MadButcher
Lidi kupte si proboha nejaky klidne i levny OBD2 bluetooth adapter, nainstalujte si aplikaci Torque a kontrolujte si pres ni obcas ty teploty... prece nemuzete jezdit s nefunkcnima termostatama, mit teploty o 15-20 stupnu nizsi nez maji byt, a cekat ze se pri tom bude DPF normalne vypalovat.
Spocitejte si naklady na ten adapter a posleze vymenu termostatu kdyz bude potreba (Torque je zdarma), a postavte si proti tomu cenu DPF anebo treba jen naklady na jeho cisteni a ty problemy co kolem toho jsou
Osobne by me zajimalo kolik problemu s DPF vznika prave tema teplotama.
Napsal: úte 23.02.2016 07:33
od JaraX
souhlasím, nafta není benzín a je třeba se o to starat, lidi co se jim ucpe DPF kvuli termostatum nebo žhavičům je cca 80 procent, alespon z mých bývalých zákazníků