Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě 320D, nebo 325/330D
Tohle mě docela pobavilo a ne v negativním slova smyslu. Jak jsem tady psal o stávajícím kombiku tak stejně každej to má za sráč protože to není Německý. Že to jezdilo tachometrovejch 240, že to nathlo vejfuk kdejakýmu silnějšímu auto ? I kdyby to jezdilo 300kmh a průměrna byla 2l/100km stejně s tím tím nic lidi neudělají. Že ten kombík v maximálce uděla Jeepa s 4.7 V8 ? A že jede za míň ? 
Hodně se tady srovnávají nesrovnatelné. Srovnávat chipnutý auto s nechipnutým je podle mě fakt kravina. Srovnávat 330 s OII je taky fakt kravina. Pokud by šlo každýmu jen o provozní náklady, žereme obilí a přikusujeme trávu, zapíjíme dešťovou vodou. Je to nejlevnější.
K té fyzice.
Jeep s 2000kg a 220k bez turba 4x4
vs.
kombik 1350kg a 140k s turbem, předohrab
vs.
druhej kombik s cca 1400kg a 170k s turbem, předohrab
Kombikci s nízkým odporem vzduchu a gumy na silnici. Jeep velká krabice a pneu do terénu. Pokud by se jednalo pouze o výpočty koeficientu k/kg Zákonitě vyhrává druhej kombik že ? Ale není tomu tak. Nejde jen o to jaký to má výkon a sílu, ale i jaký to má průběhy obou veličin a jak je to dokáže přenést na silnici
Jiný pohled na stejnou věc.. Ti co jeepa nikdy neměli a ví o tom prd mají nejvíc řečí o tom, jak to žere trávu kolem silnice nebo jak ty automaty se sypou každej rok se švestkama.. A jak potom čumí když napadne trocha sněhu a nemůžou dojet do práce, nebo když potřebujou vytáhnout z pangejtu... a když vidím jak za Octávkáma dementi tahají podvaly s autem
A co že to má na tažný půlku toho než tahnou. Vše má něco pro a proti a nejde míchat hrušky z jabkama.
A jak by asi jel ten 320D s chipem vs. Octavka s chipem

Hodně se tady srovnávají nesrovnatelné. Srovnávat chipnutý auto s nechipnutým je podle mě fakt kravina. Srovnávat 330 s OII je taky fakt kravina. Pokud by šlo každýmu jen o provozní náklady, žereme obilí a přikusujeme trávu, zapíjíme dešťovou vodou. Je to nejlevnější.
K té fyzice.
Jeep s 2000kg a 220k bez turba 4x4
vs.
kombik 1350kg a 140k s turbem, předohrab
vs.
druhej kombik s cca 1400kg a 170k s turbem, předohrab
Kombikci s nízkým odporem vzduchu a gumy na silnici. Jeep velká krabice a pneu do terénu. Pokud by se jednalo pouze o výpočty koeficientu k/kg Zákonitě vyhrává druhej kombik že ? Ale není tomu tak. Nejde jen o to jaký to má výkon a sílu, ale i jaký to má průběhy obou veličin a jak je to dokáže přenést na silnici
Jiný pohled na stejnou věc.. Ti co jeepa nikdy neměli a ví o tom prd mají nejvíc řečí o tom, jak to žere trávu kolem silnice nebo jak ty automaty se sypou každej rok se švestkama.. A jak potom čumí když napadne trocha sněhu a nemůžou dojet do práce, nebo když potřebujou vytáhnout z pangejtu... a když vidím jak za Octávkáma dementi tahají podvaly s autem

A jak by asi jel ten 320D s chipem vs. Octavka s chipem

Davyd píše:gsicbr: s tou oktávkou jsi to trefil, byla to 77kw 1,9 TDI. Při sprintu na 400 m máš snad cosi vyzkoušené i když "fyzika říká něco jiného". Já se ale pohybuju v normálním provozu. Pokud vedle sebe pojedem s 320d 130 kW a touhle OII, oba budem chrochtat necelou šedesátkou na čtyřku kolem 1500 otáček a na konci dědiny na to oba dupnem, tak vsaď boty, že ti ta OII ukáže záda. Pokud najedem na dálnici v 90 km/h oba na pětku a dupnem na to, bude situace stejná. Pružné zrychlení 120-150 na pětku? Totéž - a to jsou situace běžného života. Tahle OII i BMW má cca 83 kW/tunu, ale oba mají stejný krouťák bez přepočtu na váhu a tady se láme chleba (samo, stejně tak lze chipnout 320d a bude po diskuzi)...
Budu se dívat na rozdíl spotřeby a rozhodně ji MŮŽU srovnávat, když to sakra platím. Nalítám tolik, že mi litr rozdílu na spotřebě udělá 10-12 tis. Kč ročně. Auta střídám po +-4 letech, za tu dobu by to byla jedna příjemná dovolená navíc.
Nicméně i tak už pro mě asi není cesta zpět, BMW mi jednou při mé nepozornosti v zatáčce zachránil život (v Octě bych šel ven a do stromu).
Spotřebu mu odpustím. Je mi jasné, že s 330D bych jezdil za 8, raději se držím dvoulitru. Už jsem s ním jel tachometrových 240 km/h tak mi prosím vysvětlete, kolik musí auto zvládnout, aby ho nějaký debil neoznačil za "kadla kadla"?
Ve výsledku - autorovi vlákna doporučím 320d pokud jde o provozní náklady + slušný požitek z jízdy (radost z jízdy je i v něčem jiném než jak moc mě zadupnutý plyn zatlačí do sedačky), ale sakra dobře bych si hlídal stav rozvodů.
Tak to tu vypadá jako na hodině fyziky 
Pokud chceš jezdit pracovně, ekonomicky, ale pořád svižně tak 320d je fajn. Je trochu obratnější, má lehčí předek než 330d a v zatáčkách je to radost házet z leva do prava. Jel jsem v ní (2009 - 130kW) před pár dny cca 100km okresky podle předpisů za 3,9...pak po dálnici cca 700km 130-170 jak provoz dovolil za 5,9 průměr a to je hodně slušný výsledek. A srovnávat OCT II s 3er je trochu.....
Ten nezničitelnej motor 1,9tdi 77kW jak tu píšete odešel mladé ve 220tkm, olej LL měněn co 15tkm, za studena nehoněno to si prostě nevybereš, je to jen stroj. Samo, že 330d je jiná liga, ale totožné auto bude stát jiné peníze, pokud jezdíš i kolem komína bude 320d rychleji ohřátá bude levnější na provoz i servis. Pokud jezdíš hodně dálky a třeba naloženej tak je jasné že 330d má navrch a i 325d není vůbec špatná...Ono jde spíš o to, koupit něco v dobrém stavu, hlavně né nic načipovaného od mlaďocha

Pokud chceš jezdit pracovně, ekonomicky, ale pořád svižně tak 320d je fajn. Je trochu obratnější, má lehčí předek než 330d a v zatáčkách je to radost házet z leva do prava. Jel jsem v ní (2009 - 130kW) před pár dny cca 100km okresky podle předpisů za 3,9...pak po dálnici cca 700km 130-170 jak provoz dovolil za 5,9 průměr a to je hodně slušný výsledek. A srovnávat OCT II s 3er je trochu.....
Ten nezničitelnej motor 1,9tdi 77kW jak tu píšete odešel mladé ve 220tkm, olej LL měněn co 15tkm, za studena nehoněno to si prostě nevybereš, je to jen stroj. Samo, že 330d je jiná liga, ale totožné auto bude stát jiné peníze, pokud jezdíš i kolem komína bude 320d rychleji ohřátá bude levnější na provoz i servis. Pokud jezdíš hodně dálky a třeba naloženej tak je jasné že 330d má navrch a i 325d není vůbec špatná...Ono jde spíš o to, koupit něco v dobrém stavu, hlavně né nic načipovaného od mlaďocha

Ty dobytku jedenmatiz píše:A ja bych si jen dovolil dodat s vykuchanym DPF...

Jinak nadávat můžeme jen sobě. Přihlížíme jak EU neustále zpřísňuje normy pro naftový motory... výrobci pak musí zlepšovat a zlepšovat spalování až to prostě je tak, že motor produkuje tak malé částice že pronikají až do buňěk a tam začínají rakovinu. Takže DPF je nutnost. Kdyby kokoti zlevnili benzín a všechny vlády si na tom nemastili kapsy můžeme se na nějaký nafťáky vykašlat. Ten kdo neustále mele jak jsou skvěly svým "průběhem" asi nikdy nejel s benzinovou V8, nebo V6. Mimo to, na V8 mám najeto dost km a žádný sraní se motoru. Pokud má dobrej olej, nic víc nepotřebuje. Tedy mluvím-li o motorech, ne těch novejch křápech s různýma elektrokrápama a přeplňováním.
Prostě a jednoduše vlády si mastí kapsy na daních a protože nafta stále dřív míň jak benzín a její spotřeby jsou nižší, tak pokud nechceme všichni zhebnout na rakovinu DPF jsou nutnosti. A za naše vlády si odpovídáme sami.
A těm rejpalům

Já jen možná upřesním - OII a 320d jsem srovnával, protože jsem z prvního do druhého přesedl. Zpátky už si sedat nebudu 
madmarty: nafta je v USA (i Kanadě) pro použití do osobního auta skoro jako urážka. Je to důsledkem první ropné krize, kdy amíci začali vyrábět dieselové motory - nedostatečnou konstrukční úpravou benzínových. Neměli s tím zkušenosti, neskutečně se to sralo a do povědomí běžného severoameričana se vrylo "nafta = shit, dobrý pro tahač nebo traktor". Cummings je dělal dobře, ale byl jediný. Druhá věc, nafta prodávaná v USA a Kanadě je total sračka i dnes. Daleko větší podíl síry i dalších veselých zbytků. VW měl dost problémů a musel motory hodně upravovat, aby tam mohl v klidu dodávat.
A hlavně, při jejich ceně benzínu se na nějakou naftu můžu vy...t, koupím osmiválec a nic neřeším.
No ale to jsme trochu odbočili

madmarty: nafta je v USA (i Kanadě) pro použití do osobního auta skoro jako urážka. Je to důsledkem první ropné krize, kdy amíci začali vyrábět dieselové motory - nedostatečnou konstrukční úpravou benzínových. Neměli s tím zkušenosti, neskutečně se to sralo a do povědomí běžného severoameričana se vrylo "nafta = shit, dobrý pro tahač nebo traktor". Cummings je dělal dobře, ale byl jediný. Druhá věc, nafta prodávaná v USA a Kanadě je total sračka i dnes. Daleko větší podíl síry i dalších veselých zbytků. VW měl dost problémů a musel motory hodně upravovat, aby tam mohl v klidu dodávat.
A hlavně, při jejich ceně benzínu se na nějakou naftu můžu vy...t, koupím osmiválec a nic neřeším.
No ale to jsme trochu odbočili

A nebylo to spíš kvůli emisím ? Jsou tam společný normy pro benzín i pro naftu. Naftový motory mají úplně jiné emise a mají tam obrovské problémy projít. Třeba Californie má tak přísný emise, že tam většina US aut musí mít jiný katalyzátory, jinak nastavený ŘJ...
Protože tam měli a mají tak levný benzín a zcela jinou životní úroveň, nejsou posedlý tím aby jezdili za 4l/100km a najeli s tím milión km bez jediného servisu. U nás taky před lety jela hlavně nafta, protože byla levnější a žralo to o něco míň. Ale jak dnešní nafty žerou víc a víc a benzíny míň a míň začíná se to přibližovat zpět. Jo a nemyslím papírový hodnoty spotřeby
Protože tam měli a mají tak levný benzín a zcela jinou životní úroveň, nejsou posedlý tím aby jezdili za 4l/100km a najeli s tím milión km bez jediného servisu. U nás taky před lety jela hlavně nafta, protože byla levnější a žralo to o něco míň. Ale jak dnešní nafty žerou víc a víc a benzíny míň a míň začíná se to přibližovat zpět. Jo a nemyslím papírový hodnoty spotřeby

Davyd píše:Já jen možná upřesním - OII a 320d jsem srovnával, protože jsem z prvního do druhého přesedl. Zpátky už si sedat nebudu
madmarty: nafta je v USA (i Kanadě) pro použití do osobního auta skoro jako urážka. Je to důsledkem první ropné krize, kdy amíci začali vyrábět dieselové motory - nedostatečnou konstrukční úpravou benzínových. Neměli s tím zkušenosti, neskutečně se to sralo a do povědomí běžného severoameričana se vrylo "nafta = shit, dobrý pro tahač nebo traktor". Cummings je dělal dobře, ale byl jediný. Druhá věc, nafta prodávaná v USA a Kanadě je total sračka i dnes. Daleko větší podíl síry i dalších veselých zbytků. VW měl dost problémů a musel motory hodně upravovat, aby tam mohl v klidu dodávat.
A hlavně, při jejich ceně benzínu se na nějakou naftu můžu vy...t, koupím osmiválec a nic neřeším.
No ale to jsme trochu odbočili