Tohle mě docela pobavilo a ne v negativním slova smyslu. Jak jsem tady psal o stávajícím kombiku tak stejně každej to má za sráč protože to není Německý. Že to jezdilo tachometrovejch 240, že to nathlo vejfuk kdejakýmu silnějšímu auto ? I kdyby to jezdilo 300kmh a průměrna byla 2l/100km stejně s tím tím nic lidi neudělají. Že ten kombík v maximálce uděla Jeepa s 4.7 V8 ? A že jede za míň ?
Hodně se tady srovnávají nesrovnatelné. Srovnávat chipnutý auto s nechipnutým je podle mě fakt kravina. Srovnávat 330 s OII je taky fakt kravina. Pokud by šlo každýmu jen o provozní náklady, žereme obilí a přikusujeme trávu, zapíjíme dešťovou vodou. Je to nejlevnější.
K té fyzice.
Jeep s 2000kg a 220k bez turba 4x4
vs.
kombik 1350kg a 140k s turbem, předohrab
vs.
druhej kombik s cca 1400kg a 170k s turbem, předohrab
Kombikci s nízkým odporem vzduchu a gumy na silnici. Jeep velká krabice a pneu do terénu. Pokud by se jednalo pouze o výpočty koeficientu k/kg Zákonitě vyhrává druhej kombik že ? Ale není tomu tak. Nejde jen o to jaký to má výkon a sílu, ale i jaký to má průběhy obou veličin a jak je to dokáže přenést na silnici
Jiný pohled na stejnou věc.. Ti co jeepa nikdy neměli a ví o tom prd mají nejvíc řečí o tom, jak to žere trávu kolem silnice nebo jak ty automaty se sypou každej rok se švestkama.. A jak potom čumí když napadne trocha sněhu a nemůžou dojet do práce, nebo když potřebujou vytáhnout z pangejtu... a když vidím jak za Octávkáma dementi tahají podvaly s autem

A co že to má na tažný půlku toho než tahnou. Vše má něco pro a proti a nejde míchat hrušky z jabkama.
A jak by asi jel ten 320D s chipem vs. Octavka s chipem
Davyd píše:gsicbr: s tou oktávkou jsi to trefil, byla to 77kw 1,9 TDI. Při sprintu na 400 m máš snad cosi vyzkoušené i když "fyzika říká něco jiného". Já se ale pohybuju v normálním provozu. Pokud vedle sebe pojedem s 320d 130 kW a touhle OII, oba budem chrochtat necelou šedesátkou na čtyřku kolem 1500 otáček a na konci dědiny na to oba dupnem, tak vsaď boty, že ti ta OII ukáže záda. Pokud najedem na dálnici v 90 km/h oba na pětku a dupnem na to, bude situace stejná. Pružné zrychlení 120-150 na pětku? Totéž - a to jsou situace běžného života. Tahle OII i BMW má cca 83 kW/tunu, ale oba mají stejný krouťák bez přepočtu na váhu a tady se láme chleba (samo, stejně tak lze chipnout 320d a bude po diskuzi)...
Budu se dívat na rozdíl spotřeby a rozhodně ji MŮŽU srovnávat, když to sakra platím. Nalítám tolik, že mi litr rozdílu na spotřebě udělá 10-12 tis. Kč ročně. Auta střídám po +-4 letech, za tu dobu by to byla jedna příjemná dovolená navíc.
Nicméně i tak už pro mě asi není cesta zpět, BMW mi jednou při mé nepozornosti v zatáčce zachránil život (v Octě bych šel ven a do stromu).
Spotřebu mu odpustím. Je mi jasné, že s 330D bych jezdil za 8, raději se držím dvoulitru. Už jsem s ním jel tachometrových 240 km/h tak mi prosím vysvětlete, kolik musí auto zvládnout, aby ho nějaký debil neoznačil za "kadla kadla"?
Ve výsledku - autorovi vlákna doporučím 320d pokud jde o provozní náklady + slušný požitek z jízdy (radost z jízdy je i v něčem jiném než jak moc mě zadupnutý plyn zatlačí do sedačky), ale sakra dobře bych si hlídal stav rozvodů.