Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Stavba E36 328i na zábavu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#41 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.

BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?

EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann

http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Na fotkách v zádu je je od toho papír, kde bylo na výběr, jestli bude úprava na 3,0 nebo 3,2.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#42 Příspěvek od Filozof »

dle mě je to převrtaná 2,8i motor. A upravenej na slušnej výkon.

Pak byla ještě alpina 3,3 což byl zase upravenej 3litr M54. Kterej měl mám pocit 280 kobyl.

něco třeba zde. Byla upravována M50 2,5i na 250koní a pak druhá varianta co jsem psal z 2,8i M52 motoru.


https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M54B30 má v základu o 50 PS míně než si myslíš.
280 nemá ani N53B30, která začínala těsně pod 260 PS (190 kW)

Stroker M52B30 se dá udělat použitím klikopístového mechanismu z M54B30, ale je třeba dalších úprav, mj. vyřešit kompresní poměr.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Alex89 »

fabledwarrior píše:
riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.

BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?

EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann

http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Na fotkách v zádu je je od toho papír, kde bylo na výběr, jestli bude úprava na 3,0 nebo 3,2.
Já jsem zrovna teď nedávno řešil s jedním klučinou tuto úpravu ala Alpina.

Prý se to jeví jen jak vrtnutej motor, ale má prý úplně jiné vnitřnosti a snad i spodek. Není to zase tak jednoduché - myslím po stránce dílů a výsledné ceny.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#45 Příspěvek od pavproch »

N53B30 stock má 272kobyl (200kW)

imho je blbost tam dávat (relativně) pomaloběžné motory z běžné produkce (R6, V8).... když to má být auto pro zábavu, tak imho jedině 3.2 z ///M3 e46 (343kobyl/252kW), která už z výroby se může točit až do 8200 nebo kolik moc...
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Alex89 »

Design píše:Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.
Jasně, dám vědět. Počítám, že příští týden se nám to konečně podaří projet :)
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Alex89 »

riman píše:Mně se jeví jako nejrozumnější cesta ten kompresor, pokud je to jak výrobce píše plug and play řešení. A pokud to sériový motor nevydrží, tak to v případě 2.8 není taková ztráta. Neoriginální motor znamená papírově problém a v případě M motorů člověk zaplatí ranec peněz a nemá jistotu, co vydrží. Což je při ceně repase risk. Upravit atmosféru je nesmyslný poměr cena výkon. Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Psal jsem si ohledně kompresoru s pár lidma v Německu, co jezdí na BMW a staví motory a prý by do toho na Motorsport nešli.

Největší problém je právě ten kompresor, prd to vydrží.

Kompresor je možná fajn na dálnice, ale když ten můj motor bude jezdit v otáčkách, tak to je blbé :( .

Já se s tím názorem ztotožňuju. Když se podívám, jak je kompresor řešený a jak funguje...
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#48 Příspěvek od riman »

A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Alex89 »

riman píše:A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
Ono pokud bys to používal naprosto běžně, tak to něco vydrží.

Já i když "hobbymotorsportovně" budu počítat životnost na motohodiny, čili kompresor jsem zavrhnul.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pavproch píše:N53B30 stock má 272kobyl (200kW) ...
Odepisovat v rychlosti a na telefonu, to se jeden přehmátne o virtuální klávesu vedle jak nic :-(
Měl jsem v úmyslu napsat N52B30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Filozof píše:dle mě je to převrtaná 2,8i motor. A upravenej na slušnej výkon.

Pak byla ještě alpina 3,3 což byl zase upravenej 3litr M54. Kterej měl mám pocit 280 kobyl.

něco třeba zde. Byla upravována M50 2,5i na 250koní a pak druhá varianta co jsem psal z 2,8i M52 motoru.


https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3
přeči si prvně tohle :

http://www.alpina-archive.com/?page_id= ... ina-B3-3.3

ujasni si pojmy a pak si přeči co jsi napsal :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Design píše:Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#53 Příspěvek od pavproch »

Mám na bou autech 330ix e91 a Z4 3.0i silnější stabíky na obou nápravách (3er - UUC, Z4 H+R) a imho výrazně pomohly v obou případech ke zklidnění strého průjezdu zatáčkama
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jenže tvoje tvoje auta jsou proti MattyXově E30 jako buldog proti chrtovi, jsou jiná váhová kategorie, zejména xi se 100 kg hardware navíc ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#55 Příspěvek od BOOST »

MattyX píše: Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje :)
To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.

2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Litina je moc těžká a já chci atmo motor, takže nebudou vysoké tlaky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#57 Příspěvek od Design »

JA jezdil bez zadniho stabiku a byla to katastrofa auto bylo jak na trní hruza a des. Takže ja jsem pro tuzši stabiky vyrazne se to sklidnilo kdyz sem na 1,6 dal stabiky 2,5 takze me tuzsi zajimaji naklaneni nevyzaduju zadne.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od MattyX Moderátor »

BOOST píše:
MattyX píše: Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje :)
To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.

2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
No já mám na mysli situaci, kdy jedes 140 v mírným powerslidu na slickách :-) já jsem extrémista, většině lidí to na silnici bude vyhovovat :-) naklony a stabilita jsou urcite lepsi, ale v kombinaci s podvozkem se to kazdymu muze jevit jinak. A hlavne nekdo holky a jiny vdolky :-) jinak většina e30 na 325i challange jede bez zadního stabiku :-) ale taky to váží 950kg ty auta :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#59 Příspěvek od BudVlad »

Pro tuhej zadní stabilizátor potřebuješ LSD, protože s tuhým stabilizátorem se v ztáčce víc zvedá vnitřní kolo.
Obrázek
Alex89
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 31.01.2010 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od Alex89 »

BudVlad píše:Pro tuhej zadní stabilizátor potřebuješ LSD, protože s tuhým stabilizátorem se v ztáčce víc zvedá vnitřní kolo.
Určo, LSD je samozřejmost.

BTW svody na 2.8 se dávají z 3.2 E36? Abych nekoupil nějakou blbost :D
Odpovědět