riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.
BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?
EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann
riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.
BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?
EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann
Na fotkách v zádu je je od toho papír, kde bylo na výběr, jestli bude úprava na 3,0 nebo 3,2.
Já jsem zrovna teď nedávno řešil s jedním klučinou tuto úpravu ala Alpina.
Prý se to jeví jen jak vrtnutej motor, ale má prý úplně jiné vnitřnosti a snad i spodek. Není to zase tak jednoduché - myslím po stránce dílů a výsledné ceny.
imho je blbost tam dávat (relativně) pomaloběžné motory z běžné produkce (R6, V8).... když to má být auto pro zábavu, tak imho jedině 3.2 z ///M3 e46 (343kobyl/252kW), která už z výroby se může točit až do 8200 nebo kolik moc...
riman píše:Mně se jeví jako nejrozumnější cesta ten kompresor, pokud je to jak výrobce píše plug and play řešení. A pokud to sériový motor nevydrží, tak to v případě 2.8 není taková ztráta. Neoriginální motor znamená papírově problém a v případě M motorů člověk zaplatí ranec peněz a nemá jistotu, co vydrží. Což je při ceně repase risk. Upravit atmosféru je nesmyslný poměr cena výkon. Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Psal jsem si ohledně kompresoru s pár lidma v Německu, co jezdí na BMW a staví motory a prý by do toho na Motorsport nešli.
Největší problém je právě ten kompresor, prd to vydrží.
Kompresor je možná fajn na dálnice, ale když ten můj motor bude jezdit v otáčkách, tak to je blbé .
Já se s tím názorem ztotožňuju. Když se podívám, jak je kompresor řešený a jak funguje...
A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
riman píše:A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
Ono pokud bys to používal naprosto běžně, tak to něco vydrží.
Já i když "hobbymotorsportovně" budu počítat životnost na motohodiny, čili kompresor jsem zavrhnul.
Design píše:Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mám na bou autech 330ix e91 a Z4 3.0i silnější stabíky na obou nápravách (3er - UUC, Z4 H+R) a imho výrazně pomohly v obou případech ke zklidnění strého průjezdu zatáčkama
MattyX píše:
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje
To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.
2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
JA jezdil bez zadniho stabiku a byla to katastrofa auto bylo jak na trní hruza a des. Takže ja jsem pro tuzši stabiky vyrazne se to sklidnilo kdyz sem na 1,6 dal stabiky 2,5 takze me tuzsi zajimaji naklaneni nevyzaduju zadne.
MattyX píše:
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje
To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.
2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
No já mám na mysli situaci, kdy jedes 140 v mírným powerslidu na slickách já jsem extrémista, většině lidí to na silnici bude vyhovovat naklony a stabilita jsou urcite lepsi, ale v kombinaci s podvozkem se to kazdymu muze jevit jinak. A hlavne nekdo holky a jiny vdolky jinak většina e30 na 325i challange jede bez zadního stabiku ale taky to váží 950kg ty auta
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance