Stránka 3 z 11
Napsal: pát 19.06.2015 09:08
od fabledwarrior
riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.
BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?
EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Na fotkách v zádu je je od toho papír, kde bylo na výběr, jestli bude úprava na 3,0 nebo 3,2.
Napsal: pát 19.06.2015 09:32
od Filozof
dle mě je to převrtaná 2,8i motor. A upravenej na slušnej výkon.
Pak byla ještě alpina 3,3 což byl zase upravenej 3litr M54. Kterej měl mám pocit 280 kobyl.
něco třeba zde. Byla upravována M50 2,5i na 250koní a pak druhá varianta co jsem psal z 2,8i M52 motoru.
https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3
Napsal: pát 19.06.2015 10:21
od Francis
M54B30 má v základu o 50 PS míně než si myslíš.
280 nemá ani N53B30, která začínala těsně pod 260 PS (190 kW)
Stroker M52B30 se dá udělat použitím klikopístového mechanismu z M54B30, ale je třeba dalších úprav, mj. vyřešit kompresní poměr.
Napsal: pát 19.06.2015 21:19
od Alex89
fabledwarrior píše:riman píše:... Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Ta cenovka je taková jen proto, že to je Alpina motor... je to rarita, neseženeš ho na každém rohu. Ale přestavba na M52B30 by neměla být zdaleka tak drahá..ostatně to potvrzuje i Frencis. Někde jsem četl, že se používají vnitřnosti M54B30.
BTW: Alpina nedělala M52B30.. dělala M50B30 a z M52B28 udělala M52B32 ... kdo rozluští, zčeho se takový motor může skládat?
EDIT: Takovéto úpravy nedělala jen Alpina, ale jiní úpravci viz třeba MST Weismann
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Na fotkách v zádu je je od toho papír, kde bylo na výběr, jestli bude úprava na 3,0 nebo 3,2.
Já jsem zrovna teď nedávno řešil s jedním klučinou tuto úpravu ala Alpina.
Prý se to jeví jen jak vrtnutej motor, ale má prý úplně jiné vnitřnosti a snad i spodek. Není to zase tak jednoduché - myslím po stránce dílů a výsledné ceny.
Napsal: pát 19.06.2015 21:22
od pavproch
N53B30 stock má 272kobyl (200kW)
imho je blbost tam dávat (relativně) pomaloběžné motory z běžné produkce (R6, V8).... když to má být auto pro zábavu, tak imho jedině 3.2 z ///M3 e46 (343kobyl/252kW), která už z výroby se může točit až do 8200 nebo kolik moc...
Napsal: pát 19.06.2015 21:23
od Alex89
Design píše:Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.
Jasně, dám vědět. Počítám, že příští týden se nám to konečně podaří projet

Napsal: pát 19.06.2015 21:28
od Alex89
riman píše:Mně se jeví jako nejrozumnější cesta ten kompresor, pokud je to jak výrobce píše plug and play řešení. A pokud to sériový motor nevydrží, tak to v případě 2.8 není taková ztráta. Neoriginální motor znamená papírově problém a v případě M motorů člověk zaplatí ranec peněz a nemá jistotu, co vydrží. Což je při ceně repase risk. Upravit atmosféru je nesmyslný poměr cena výkon. Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Psal jsem si ohledně kompresoru s pár lidma v Německu, co jezdí na BMW a staví motory a prý by do toho na Motorsport nešli.
Největší problém je právě ten kompresor, prd to vydrží.
Kompresor je možná fajn na dálnice, ale když ten můj motor bude jezdit v otáčkách, tak to je blbé

.
Já se s tím názorem ztotožňuju. Když se podívám, jak je kompresor řešený a jak funguje...
Napsal: pát 19.06.2015 21:45
od riman
A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
Napsal: pát 19.06.2015 21:53
od Alex89
riman píše:A měli s tou výdrží nějakou zkušenost ve smyslu najetých KM (a je to model od autowerk)? Docela mě to překvapuje, když si vezmu, že kompresory nemívají tak agresivní nástup výkonu jako turba a ta 2.8 do otáček s obyč setrvákem taky zrovna neletí jako střela.
Ono pokud bys to používal naprosto běžně, tak to něco vydrží.
Já i když "hobbymotorsportovně" budu počítat životnost na motohodiny, čili kompresor jsem zavrhnul.
Napsal: pát 19.06.2015 22:28
od Francis
pavproch píše:N53B30 stock má 272kobyl (200kW) ...
Odepisovat v rychlosti a na telefonu, to se jeden přehmátne o virtuální klávesu vedle jak nic
Měl jsem v úmyslu napsat N52B30.
Napsal: pát 19.06.2015 23:55
od MattyX
Filozof píše:dle mě je to převrtaná 2,8i motor. A upravenej na slušnej výkon.
Pak byla ještě alpina 3,3 což byl zase upravenej 3litr M54. Kterej měl mám pocit 280 kobyl.
něco třeba zde. Byla upravována M50 2,5i na 250koní a pak druhá varianta co jsem psal z 2,8i M52 motoru.
https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3
přeči si prvně tohle :
http://www.alpina-archive.com/?page_id= ... ina-B3-3.3
ujasni si pojmy a pak si přeči co jsi napsal

Napsal: pát 19.06.2015 23:58
od MattyX
Design píše:Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje

Napsal: sob 20.06.2015 06:48
od pavproch
Mám na bou autech 330ix e91 a Z4 3.0i silnější stabíky na obou nápravách (3er - UUC, Z4 H+R) a imho výrazně pomohly v obou případech ke zklidnění strého průjezdu zatáčkama
Napsal: sob 20.06.2015 08:14
od Francis
Jenže tvoje tvoje auta jsou proti MattyXově E30 jako buldog proti chrtovi, jsou jiná váhová kategorie, zejména xi se 100 kg hardware navíc

Napsal: sob 20.06.2015 12:46
od BOOST
MattyX píše:
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje

To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.
2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
Napsal: sob 20.06.2015 12:50
od Francis
Litina je moc těžká a já chci atmo motor, takže nebudou vysoké tlaky.
Napsal: sob 20.06.2015 14:11
od Design
JA jezdil bez zadniho stabiku a byla to katastrofa auto bylo jak na trní hruza a des. Takže ja jsem pro tuzši stabiky vyrazne se to sklidnilo kdyz sem na 1,6 dal stabiky 2,5 takze me tuzsi zajimaji naklaneni nevyzaduju zadne.
Napsal: sob 20.06.2015 14:40
od MattyX
BOOST píše:MattyX píše:
Já mám H&R na E30, míň se to naklání v provozu, ale nastavení s podvozkem je docela složité, zejména na limitu. Zadní stabík musím jezdit na měkko a předek úplně na tvrdo aby to nebylo nesmyslně přetáčivé... Někdy jsou silné stabíky ba naopak na škodu, častokrát se ten zadní úplně demontuje

To bude v kombinaci s tvym podvozkem. S tim HR cup kitem, co jsem mel na V8, to byla super zmena a pretacivy to nebylo, je fakt, ze jsem nezkousel tvrdsi nastaveni.
2Francis: Neni lepsi skladat ten 3.0 do litinovyho bloku z M50 nez do hliny z M52?
No já mám na mysli situaci, kdy jedes 140 v mírným powerslidu na slickách

já jsem extrémista, většině lidí to na silnici bude vyhovovat

naklony a stabilita jsou urcite lepsi, ale v kombinaci s podvozkem se to kazdymu muze jevit jinak. A hlavne nekdo holky a jiny vdolky

jinak většina e30 na 325i challange jede bez zadního stabiku

ale taky to váží 950kg ty auta

Napsal: sob 20.06.2015 16:30
od BudVlad
Pro tuhej zadní stabilizátor potřebuješ LSD, protože s tuhým stabilizátorem se v ztáčce víc zvedá vnitřní kolo.
Napsal: sob 20.06.2015 17:36
od Alex89
BudVlad píše:Pro tuhej zadní stabilizátor potřebuješ LSD, protože s tuhým stabilizátorem se v ztáčce víc zvedá vnitřní kolo.
Určo, LSD je samozřejmost.
BTW svody na 2.8 se dávají z 3.2 E36? Abych nekoupil nějakou blbost
