Stránka 3 z 5
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 11:17
od jiriik
Tak už vím, že olej teda dám 10w60, ale od jaké značky a filtr jaký, mann, bosh, meyle? U nás 100 oktanů na pumpě nemají, proto musím tankovat 95 nebo 98 oktanů, do kterého teda dávat nejlépe aditivum do benzínu od značky vif.
Co ostatní náplně? Olej v převodovce (manuální) a diferenciálu, měnit a jaká olej dokážete doporučit?
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 11:47
od Francis
10W-60 jen tak někdo nevyrábí, chybu neuděláš se Shell, Valvoline, ... pro jistotu vynech Castrol, kterého je značné množství pochybného původu.
Pro ispiraci
přehled olejů.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 12:20
od MattyX
Já 10w60 teď leju od Ravenolu, cena do 330kč za litr a je silně aditivovaný, takže dost výrazně čistí motor, což je TOP. Hojně se používá v BMW motorsportu

Chybu neuděláš asi žádnou 10w60, ale jak píše francis vyhnul bych se castrolu - každej rok se to jmenuje jinak a je to oblíbené v pančování :-/
Filtry Mann,Bosch, Hengst, UFI atd. co patří mezi ty lepší co se filtrace týče - rozdíl v ceně jsou desetikorunky

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 12:41
od Henry_E90
Jestli chceš "to nejlepší", zkusil bych CFS 10W60 NT+ od Millers Oils. Je to 3-ester olej s nanočásticemi. Ale je to dost drahý olej (cca 500 Kč/litr).
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 17:49
od jiriik
Henry_E90 píše:Jestli chceš "to nejlepší", zkusil bych CFS 10W60 NT+ od Millers Oils. Je to 3-ester olej s nanočásticemi. Ale je to dost drahý olej (cca 500 Kč/litr).
Díky a máš nějaký dobrý web, kde jsi spokojený a máš to odzkoušený, nebo je to jedno, kde to na heurece objednám...
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 19:10
od pavproch
millerse beru jen a pouze od millersoils.cz (pan Vejvoda), na AF.cz máme 10% slevu, heč.....
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 19:13
od MattyX
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 21:45
od Henry_E90
Nechci se hádat, ale pro Millers hovoří pár argumentů, jako 3-ester technologie a nanočástice, byť to zní dost marketingově... Tím nechci říct, že to mají všichni kupovat, ostatně v kritériu poměr cena/výkon asi vždycky vyhraje něco typu Ekolube za 150 Kč, co splňuje všechny specifikace.
Ravenol neznám, věřím že je to kvalitní olej, ale moc informací na českém webu zastoupení nemá, abych mohl lépe srovnat...

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 21:53
od MattyX
Jo, je to možný, že je to strašně dobrý a asi to něco umí - já jsem se do hloubky těchto technologiím nepátral.
Potřeboval jsem udržet rozumně i cenu, protože za jednu sezonu proleju motorem více jak 40L oleje a chtěl jsem nějakou kvalitu ověřenou motorsportem... tam zase milerse nikdo neleje, takže je to takový zvláštní co dokáže udělat marketing - byť nepopírám, že by se mělo jednat o nějaký nekvalitní produkt - specifikace jsou úplně v pohodě

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 21:59
od Henry_E90
Já to naprosto chápu, předražené to je určitě, ale na druhou stranu je spousta olejů za podobné ceny, které se kvalitou nedají rovnat a upřímně jsem nenašel ještě olej, který by Millers ve specifikacích předčil (čímž ale nemohu tvrdit, že takový neexistuje...). Co se závodního využití týče, tak se používá docela dost, jen si nejsem vědom se spojením s BMW, spíš je vidět na rally... A především - v tomhle odvětví často hrají roli i jiné věci, než kvalita - viz Castrol a Repsol zastoupený asi v největším počtu velkých závodů...
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 22:06
od Joshuax
Nas fritovaci olej ma taky nanocastice

A neprepaluje se ani na 180 stupnu. Ze bych ho taky zkusil ?

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: ned 27.08.2017 22:08
od Henry_E90
Teď nevím, jestli se snažíme o něčem diskutovat, nebo vybrousit náš skvělý ostrovtip?

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 00:39
od TANN3R
Asi to přijde divny jen mě, i když podle postů vidím, že MattyX na to má podobnej názor. Ale k čemu je dobré do běžného auta na normální ježdění řešit nějaký extra olej? Když si vezmu, že valná většina aut byla tak prvních 150tis km trápená prvním majitelem na 5W-30 a 30tis km interval. Myslím že bohatě stáčí používat olej, co tam patří a pravidelně ho měnit. Btw ani nevěřím, že zrovna Millers nějak vybočuje kvalitou. Na druhou stranu, určitě to nebude nekvalitní olej a jsou to vaše prachy, takže za mě jen dobře, že mu chcete dopřát.
S Millers mi to přijde stejná situace jako s red bullem. Když ho začali prodávat, nebyl o to zájem, tak vymysleli geniální strategii, jak to lidem vnutit - 5 násobně ho zdražily a hned šel na dračku. Kdyby Millers stál 100Kč litr, ani by jste si ho nevšimli.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 07:05
od Totic
Na běžný ježdění je to určitě zbytečný pokud to netrápíte na RZtách, ale záleží na peněžence i vkusu každého soudruha.
Mě se líbí co mají na olej poslední BMW tj. nějakej viskozity check a auto si řekne o výměnu samo. Jeden majitel s F10 530D LCI mě pá, že se mu teď ozvalo v 19700km. Jestli měří spolehlivě tak tohle je realnej interval (a taky dokazuje jaká je 30tis. longlife kktina).
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 08:04
od Francis
"Opotřebení" motorového oleje prokáží hodnoty kyselosti/zásaditosti. Motorový olej má parametr TBN (zásaditá rezerva), nový olej je v podstatě zásaditý. Produkcí hoření vznikají kyseliny, které jsou zpočátku neutralizovány zásaditou rezervou, později v oleji zůstávají.
Umí nové BMW měřit pH motorového oleje?
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 10:34
od mykovec
Henry_E90 píše:Totic píše:No dyť jo, můžete bejt v klidu. Jen by mě ještě zajímalo kolik je ve kterým benzinu doopravdy a)procent biosložky a b)skutečných Oktanů? To první ovlivňuje usazování carbonu, druhé matou obchodní názvy.
Oktany jsou dané normou a kontrolovány inspekcí - je to vždy na nálepce na štítku u pumpy. Co se týká té normy na 98 oktanů, tak ta je nejvyšší, proto u Benziny není na štítku číslo 100, ale 98. Tuším, že OMW i Shell tam měli číslo 100, ale tím pádem štítek vlastně nebyl platný, protože odkazoval na neexistující normu, byť bylo označení pro zákazníka méně zmatečné.
Co se biosložky týče, mají pumpy určitý rozsah, který v palivu může být s tím, že není stanovena nutná minimální hranice na vzorek, jen maximální (tedy palivo v ČR může být legálně prodáváno bez biosložky a zároveň ji tam nesmí být příliš). Přesný rozsah nevím. Do tohoto rozsahu se pak za celoroční prodej musí daná pumpa/firma vejít. Benzina to u Vervy dělá tak, že dává do 95 paliva biosložku v takovém množství, aby bylo vše v pořádku a zároveň v celkovém součtu nebylo třeba přidávat biosložku do prémiového paliva, protože a) snižovala by se jeho trvanlivost a to vzhledem k malým odběrům není žádoucí a b) by se zhoršovaly vlastnosti těchto paliv a tím by postrádal smysl jejich prodej (myslím z technického hlediska, nikoliv marketingového. U OMW ani Shellu jsem podobné informace nezískal, proto tankuji jen u Benziny (navíc také vyhrála několik testů paliv, i když nafty...). Změnu po natankování 100oktanu jsem nikdy nepoznal, ale spíše naopak - když jsem poprvé tankoval 95 oktan v Chorvatsku do přímovstřikové 330i, navíc nějaký "lepší", tak se auto začalo chovat opravdu znatelně hůř jak co do dynamiky, tak i co do kultivovanosti. Ale to bylo tak extrémní, že kdo ví co tam vlastně prodávali...
Všude se zmiňuje, že podle beznínové normy ČNS 228 je nejvyšší oktanové číslo 98. Jak to ale teda dělá ten OMV, Shell nebo třeba MOL (původně Agip)- jedno dobu jsem to tankoval a na všech stojanech je tam regulérní štítek ČNS 222 ale BA 100. Štítek vypadá úplně stejně jako BA 95 nebo nafta (podle jiný normy).
To mi chcete říct (na základě postupu Benziny), že si tyhle 3 koncerny dovolí to nějak fejkovat, a že jim to tak (u MOL min. 1,5roku) prochází bez nějaký milionový pokuty? Když na ně chodí kontroly permanentně? Tak tomu tedy ani za mák nevěřím...
Není to třeba náhodou tak, že norma ČNS 228 třeba reflektuje trh a má svoje standardy podle toho, k jakému roku to palivo certifikát dostalo? Tím by se nevylučovalo, že Verva100 někdy tehdy před lety dostala BA 98, protože v té době nic vyššího nebylo a teď už si to nerecertifikovala? (toto není moje tvrzení, jen úvaha).
Přijde mi naprosto nemožný, že by si MOL někde nechal na černo tisknout štítky s BA100, ve stejný podobě, jako ty originální od úřadu, lepil to na stojany a nikdo by to neřešil. Vždyť to by byl podvod jak prase. Že to má asi 100, to je jasný, ale dávat tam štítky na něco, co (podle normy) neexistuje a není nikde definovaný, to je podle mě nesmysl.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 12:46
od Henry_E90
Možné je všechno. Já neřešil až tak oktany, jako spíš aditivaci a hlavně biosložku, takže jsem tu informaci Benziny dál nedohledával.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 13:41
od Totic
Francis píše:"Opotřebení" motorového oleje prokáží hodnoty kyselosti/zásaditosti. Motorový olej má parametr TBN (zásaditá rezerva), nový olej je v podstatě zásaditý. Produkcí hoření vznikají kyseliny, které jsou zpočátku neutralizovány zásaditou rezervou, později v oleji zůstávají.
Umí nové BMW měřit pH motorového oleje?
To asi zatím ne no.. ale měření viskozity je taky dobrej tah. A doufám, že to měří špatně, aby šly motory dřív do kopru
A co si to Ph měřit nějakýma namáčecíma proužkama, existuje něco indikačního na olej?
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 15:16
od xyron
Zákon v ČR zná pouze 98 oktan jako ten nejlepší, proto i 100+ oktanový benzín (verva 100, OMV..) je oficiálně jen 98 ...
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 15:45
od Joshuax
Henry_E90 píše:Teď nevím, jestli se snažíme o něčem diskutovat, nebo vybrousit náš skvělý ostrovtip?

Tim jsem chtel rici, ze papir snese vsechno... Je uplne jedno jake kdo udava laboratorni testy, protoze v praxi je vsechno ponekud jinak. Auta nejezdi v laboratorich a ty motory nejsou take laboratorni, takze odkazovat se na "laboratorni nanocastice", ktere zazracne vyleci zhuntovanej motor je trochu zcestne... Millers je stejny olej, jako jakykoliv jiny a odvede stejnou praci, jako jakykoliv jiny stejne specifikace, ikdyz bude levnejsi... Nanocastice jsou zase reklamni kravina, ktera se neda nijak overit, jeji prinos neni meritelny, proti prinosu jakehokoliv jineho aditiva. V kazdem motoru se to bude chovat jinak a nejde s jistotou rict, ze olej X je lepsi nez olej Y, protoze ty motory by musely bezet neustale na stejne palivo, pod neustale stejnou zatezi atp. Ty reklamni ukazky, jak se nanocastice zazracne umistuji do nerovnosti ve stenach valce, kde "leci" nerovnosti a snizuji treni, to je jak z pohadky od pixaru

Hezka animace, ale realna vypovidajici hodnota nulova. Ale tak proc nedat tech par stovek za litr navic uz jenom pro ten pocit, ze jsem svemu milackovi dal neco "lepsiho"
