Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
naše X5
Re: naše X5
Kdyby Vam vzduch foukal na zada je konec, to sani nevytvari takovej vir aby ti to na zada foukalo. Ja nerikam ze to nemusi by pro nekoho problem, jen rikam ze na jednicku to v pranu opravdu udrzi obleceni bez potu. To je jako by jsi rekl, ze vyhrev je spatny na koule a budes impotentni, protoze i to je pravda.
Klima bez toho nejedu ani do obchodu, zase mam v praci kolegu, ktery kdyz se zapne klima ma anginu.
Je to o kazdym.
Klima bez toho nejedu ani do obchodu, zase mam v praci kolegu, ktery kdyz se zapne klima ma anginu.
Je to o kazdym.
Naposledy upravil(a) Arnie_one dne sob 10.02.2018 16:03, celkem upraveno 1 x.
Re: naše X5
teplo je taky nebezpečný, o tom žádná, ale přehnané ventilování sedaček nebo přehnané klimování je rizikové, člověk s tím musí opatrně.
Re: naše X5
JaraX píše:..to je jako bys šel ven, foukalo a ty se otočil o 180° a řekl, ted je to ok, ted to saje.


Osobně mi klima nedělá vůbec dobře a používám ji jen na trasy, kdy min. hodinu z auta nevylezu a je opravdu horko. Naopak ventilace mi maximálně vyhovovala, to sem používal na nejnižší stupeň skoro furt.
Re: naše X5
Tak se musím přiznat, na psa došel mráz. Už se X5 sere i mě. Starter někdy ráno nezaskočí. Až na po2hé. Údajně ?volnoběžka? jde do kytek. Prej se prohnu. Mám si nachystat jednoho Smetanu. Ale zase to není moc.JaraX píše: SUV se prostě serou a serou se hodně, kor X5, u laikové to jde vidět že ten člověk co to měl do toho nasypal snad milion nebo kolik za servis. kdyby měl sedmu tak by to do ní v životě nedal. přesto je laikova nejlepší e53 jakou znám a dost možná i nejlepší v republice. ale prostě je to poruchový, bylo to poruchový i nový.je třeba si na to zvyknout a je třeba s tím počítat. tímto vám nic nerozmlouvám, pro laika sedma není. já jsem na X5 naštvanej, u každýho svýho auta jsem si řekl že když mě jednou jedinkrát nechá viset tak půjde z domu, a stejně tak to má sedma, jestli mě nechá viset, jde z domu.

Re: naše X5
Tak vidiíš Laiku, toto je věc, kterou jsem nikdy neřešil, ale zase jsem řešil xy jiných, Smetana je zadarmo, to ses moc teda neprohneš 

Re: naše X5
Tak dneska jsem slavnostně vypreparoval starter. A co nevidím? Sice logo BMW, ale made in Hungary.
V servisní historii 3 roky zpět jsem našel výměnu starteru., takže někdo tam dal maďara nebo je to tam origo???
Myslel jsem, že to bude nějaký Bosch. Dle symptomů to vypadá na volnoběžku. Září novotou a vykecnul se po třech letech, protože Hungary?
Ještě bych měl prosbu: mám v expanzce konec plováku asi ulomený, protože jsem dolil a vylítla voda ven. Mohl by mě někdo někdy změřit délku té tyčky za posledním záhybem co má trčet ven, když se přelije. Mám to tak 1 - 2 cm a když se ho snažím potáhnout ven nad hrdlo, tak už je nadoraz zároveň s hrdlem.
Jo, je to E53 4.4i 210kW
Ďík
V servisní historii 3 roky zpět jsem našel výměnu starteru., takže někdo tam dal maďara nebo je to tam origo???

Myslel jsem, že to bude nějaký Bosch. Dle symptomů to vypadá na volnoběžku. Září novotou a vykecnul se po třech letech, protože Hungary?
Ještě bych měl prosbu: mám v expanzce konec plováku asi ulomený, protože jsem dolil a vylítla voda ven. Mohl by mě někdo někdy změřit délku té tyčky za posledním záhybem co má trčet ven, když se přelije. Mám to tak 1 - 2 cm a když se ho snažím potáhnout ven nad hrdlo, tak už je nadoraz zároveň s hrdlem.
Jo, je to E53 4.4i 210kW
Ďík
Re: naše X5
Laiku, mě se to stalo taky, že se mě právě ulomila, nechceš si radši koupit novu, ono to žádný velký peníe nebyly, asi tuším 800kč. Já ji teda měl prasknutou, ale jako prvence, když už ?
Re: naše X5
Arnie, já bych viděl jako prevenci ten fakt, že chci snížit termostat, takže když doteď vydržela tlaky, tak po výměně termostatu tam bude téměř na věky. Vím o tom, že je ulomená, to mě vylítla voda ven. Teď mě napsalo nízký stav, tak jsem dolil 3/4litru a asi zase moc, bo mě kapala trošku fríza a zase jsem se vyděsil. No a než jsem vymontil ten starter, tak jsem to nechal klapat půl hoďky bez toho plechu dole a ani kapka. Asi mrknu u JaraXe, kolik tam patří.
Akorát nechápu, jak se to může ulomit, vždyť je to tam úúúplně na volno.
Vyměňovat se mi moc nechce, jak do toho hrábneš, tak to pak slzí odevšud, dotáhnout to pak nejde, zase novou hadici, pohneš s druhou a znovu atd. To už raději všechno komplet. To je pak nekonečný boj a okolo vebasta je jich hafl, mezitím ještě LPG a je to hrozně nepřehledný.
Teď mě volali skrze pastorek do starteru a není v ČR. Zase mám něco extra.
Nemrdlo by ti?
Akorát nechápu, jak se to může ulomit, vždyť je to tam úúúplně na volno.
Vyměňovat se mi moc nechce, jak do toho hrábneš, tak to pak slzí odevšud, dotáhnout to pak nejde, zase novou hadici, pohneš s druhou a znovu atd. To už raději všechno komplet. To je pak nekonečný boj a okolo vebasta je jich hafl, mezitím ještě LPG a je to hrozně nepřehledný.
Teď mě volali skrze pastorek do starteru a není v ČR. Zase mám něco extra.

Re: naše X5
O X5 nic říkat nebudu, mě mrdlo vše co mě potkalo. Jinak ta Expanzka to zase není takovej průser. Jinak ten kolík mě zůstal v ruce, stejně, jako tobě, prostě se ulomil, staří fridex, teplo udělalo své asi. Jinak bez toho kolíku ta voda hlídat nejde, to je vopruz a přeliješ.
Re: naše X5
pořád váhám, jestli to téma otevřít, ale proč ne...
snížený termostat - jsou mi jasné všechny výhody, nižší teplota a tlak vody, i teplota oleje motoru a automatu - vyšší životnost těsnění, nepřepalování oleje
nevýhody - spotřeba benzínu a emise - no, kdo to posoudíme, pokud je to o pár deci, tak asi ok ...
co mi ale vyplývá je to, že ten motor je navržen na určitou provozní teplotu, někdo ho takhle navrhl, rozsáhle testoval, a já tu teplotu snížím aniž bych upravil konfiguraci motoru (mám na mysli třeba nastavení řídící jednotky, nevím, přemýšlím), ať mi nikdo neříká, že je motoru naprosto jedno, když pracuje o 10-15°C níž... podle mě nikdo dostatečně neprozkoumal dopady téhle akce - ok, výsledkem může být, že žádné nejsou, pak bez problémů
když je to v autě, které mám na spotřebu, tj. někdy ho dojedu a pak konec, tak budiž, ale dělat to v něčem, co by si člověk rád nechal?
snížený termostat - jsou mi jasné všechny výhody, nižší teplota a tlak vody, i teplota oleje motoru a automatu - vyšší životnost těsnění, nepřepalování oleje
nevýhody - spotřeba benzínu a emise - no, kdo to posoudíme, pokud je to o pár deci, tak asi ok ...
co mi ale vyplývá je to, že ten motor je navržen na určitou provozní teplotu, někdo ho takhle navrhl, rozsáhle testoval, a já tu teplotu snížím aniž bych upravil konfiguraci motoru (mám na mysli třeba nastavení řídící jednotky, nevím, přemýšlím), ať mi nikdo neříká, že je motoru naprosto jedno, když pracuje o 10-15°C níž... podle mě nikdo dostatečně neprozkoumal dopady téhle akce - ok, výsledkem může být, že žádné nejsou, pak bez problémů

když je to v autě, které mám na spotřebu, tj. někdy ho dojedu a pak konec, tak budiž, ale dělat to v něčem, co by si člověk rád nechal?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: naše X5
samozřejmě že to auto je na to navržené a spočítané, je nastavené tak aby ve všech režimech teploty fungovalo, má přesný mapy na všechny teploty. já jezdil se svojí sedmou dva roky se špatným termostatem který nešel přes 65°C a naprosto bez problému, jen to asi o litr víc žralo. rozdíl 10ti stupnů to auto absolutně nepozná, jen ve výdrži věcí. prostě všechny věci mají mapu aby fungovali i při té teplotě a nic v tom autě není podchlazené, že by to nefungovalo jak má. když to auto bude jezdit někde na sibiři, a budou lidi topit jak strhaní tak ani nedostane teplotu otevření.a třeba v Africe nemaj některý auta vůbec termostat, voda prostě furt teče přes chladič.
pokud si chceš auto leta nechat, výměna termostatu je jedním z nejlepších řešení co můžeš udělat, ta velká teplota byla právě stanovena aby si to odjelo svých 8 let / 250 tisíc a pak šroťák, ale pokud chceš aby ti ty plastové/gumové a převodovkové díly vydrželi dýl, snížení teploty je nejlepší metoda.
pokud si chceš auto leta nechat, výměna termostatu je jedním z nejlepších řešení co můžeš udělat, ta velká teplota byla právě stanovena aby si to odjelo svých 8 let / 250 tisíc a pak šroťák, ale pokud chceš aby ti ty plastové/gumové a převodovkové díly vydrželi dýl, snížení teploty je nejlepší metoda.
Re: naše X5
potřeboval jsem si to nějak sesumírovat - termostat prostě otevře/zavře při jediné hodnotě - originál 105°, ještě chápu, že je tam topná spirála, která na základě signálu z řídící jednotky termostat ohřeje, aby se otevřel, zase při těch 105° (veškerá voda má méně, ohřev je lokální)
takže když termostat upravím, bude se otevírat při nižší teplotě, ať už podle teploty veškeré vody, nebo spirále... takže asi ok
a ta úprava termostatu - řešilo se to tu, někde ho poskládal ze součástek z jiného termostatu, který otevírá dříve; no, co ho normálně upravit (postupně upilovávat tu pružinu) a vařením ve vodě v hrnci s teploměrem zjistit, kdy otevře...
jo a ještě dotaz - tahle vyšší teplota vody, tj. vyšší teplota oleje má na svědomí těsnění motoru a gufera - u N62; týká se to všech motorů, kde termostat otevírá později? M62, nevím nějaké
R6, nedejbože R4... u toho M62 se gufera nezmiňují, proč?
takže když termostat upravím, bude se otevírat při nižší teplotě, ať už podle teploty veškeré vody, nebo spirále... takže asi ok

a ta úprava termostatu - řešilo se to tu, někde ho poskládal ze součástek z jiného termostatu, který otevírá dříve; no, co ho normálně upravit (postupně upilovávat tu pružinu) a vařením ve vodě v hrnci s teploměrem zjistit, kdy otevře...

jo a ještě dotaz - tahle vyšší teplota vody, tj. vyšší teplota oleje má na svědomí těsnění motoru a gufera - u N62; týká se to všech motorů, kde termostat otevírá později? M62, nevím nějaké

Naposledy upravil(a) zddan01 dne čtv 22.02.2018 19:59, celkem upraveno 1 x.
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: naše X5
To pilování pružiny je sice taky možnost, ale není to zrovna na chlubeni
. Já už testuju 90° termostat, tak jestli chceš, můžu ti pak taky jeden poslat. Vyjde to cca stejně, jako novej v náhradě..

Re: naše X5


já tam právě mám rok a půl starej termostat po předchozím majiteli, tak je mi ho líto nevyužít...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: naše X5
Hlavně to nekomplikuj, ta vyšší teplota je tam navržena jen kvůli spotřebě/emisím. Snížením teploty tomu jen pomůžeš. Ne nadarmo si ten motor ve velké zátěži sám sníží teplotu na 90.
Re: naše X5
A M62 na gufera netrpí, i když má teplotu taky 105°. Ale zas je to úplně jinej motor, hlavně nemá vvt. Třeba se ventily míň chladí, díky vvt, třeba jsou jen gufera nevhodné pro tento motor atd atd.
Re: naše X5
ještě dopoledne jsem o tom věděl prd, teď už je to jasný (na úrovni, co mi stačí), že je tam topná spirála apod. jsem vůbec netušil... na výdrž komponent to dává smysl, v jednom autě mám M52TUB28, 255K km, 19 let starý, žádné úniky oleje, gufera, nic...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: naše X5
tanner, ale ten tvuj "bastl" nemá topení, resp jednotka už si ho níž otevřít nemůže, ale máš pravdu že je to lepší než ten co tam je origo.
já jdu radši cestou (dražší) termostatu co je nižší a ještě je funkce ohřevu zachována.
M62 má asi jiný gufera a navíc gufera na N62 neodchází jen skrz teplotu ale taky kvuli těm 5W30, ta se do M62 nelila.
já jdu radši cestou (dražší) termostatu co je nižší a ještě je funkce ohřevu zachována.
M62 má asi jiný gufera a navíc gufera na N62 neodchází jen skrz teplotu ale taky kvuli těm 5W30, ta se do M62 nelila.
Re: naše X5
Ten výhřev vypadá, že půjde zachovat i na těch nových střevech (novej termostat mi došel dnes, tak to právě ještě musím otestovat).
Stejně sem nikde nedohledal, jestli existuje i nějaká podmínka, kdy by řj chtěla motor schladit ještě víc, než na těch 90°. A dostat auto do stavu, že se vůbec ráčí stáhnout tu teplotu ze 105° je taky docela fuška. To už má olej dávno 120°+.
Je pravda, že výhoda toho vyhřívaného termostatu je, že jde teoreticky pustit okruh na stálo, bez pulzů, co tam dělá normálně termostat. Otázka teda je, jestli nějaký takový režim vůbec N62 má. Pokud je někde o tomhle info, sem s tím. Já prohledám istu, ale teď nestíhám nic..
Stejně sem nikde nedohledal, jestli existuje i nějaká podmínka, kdy by řj chtěla motor schladit ještě víc, než na těch 90°. A dostat auto do stavu, že se vůbec ráčí stáhnout tu teplotu ze 105° je taky docela fuška. To už má olej dávno 120°+.
Je pravda, že výhoda toho vyhřívaného termostatu je, že jde teoreticky pustit okruh na stálo, bez pulzů, co tam dělá normálně termostat. Otázka teda je, jestli nějaký takový režim vůbec N62 má. Pokud je někde o tomhle info, sem s tím. Já prohledám istu, ale teď nestíhám nic..
Re: naše X5
Jardo nešla by tam udělat nějaká množstevní sleva kdyby se nás tady nošlo vic? Bereš nakonec tedy ten u US?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket