Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

naše X5

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: naše X5

#41 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Kdyby Vam vzduch foukal na zada je konec, to sani nevytvari takovej vir aby ti to na zada foukalo. Ja nerikam ze to nemusi by pro nekoho problem, jen rikam ze na jednicku to v pranu opravdu udrzi obleceni bez potu. To je jako by jsi rekl, ze vyhrev je spatny na koule a budes impotentni, protoze i to je pravda.
Klima bez toho nejedu ani do obchodu, zase mam v praci kolegu, ktery kdyz se zapne klima ma anginu.
Je to o kazdym.
Naposledy upravil(a) Arnie_one dne sob 10.02.2018 16:03, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše X5

#42 Příspěvek od JaraX »

teplo je taky nebezpečný, o tom žádná, ale přehnané ventilování sedaček nebo přehnané klimování je rizikové, člověk s tím musí opatrně.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: naše X5

#43 Příspěvek od TANN3R »

JaraX píše:..to je jako bys šel ven, foukalo a ty se otočil o 180° a řekl, ted je to ok, ted to saje.
:lol: :lol:

Osobně mi klima nedělá vůbec dobře a používám ji jen na trasy, kdy min. hodinu z auta nevylezu a je opravdu horko. Naopak ventilace mi maximálně vyhovovala, to sem používal na nejnižší stupeň skoro furt.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: naše X5

#44 Příspěvek od laik »

JaraX píše: SUV se prostě serou a serou se hodně, kor X5, u laikové to jde vidět že ten člověk co to měl do toho nasypal snad milion nebo kolik za servis. kdyby měl sedmu tak by to do ní v životě nedal. přesto je laikova nejlepší e53 jakou znám a dost možná i nejlepší v republice. ale prostě je to poruchový, bylo to poruchový i nový.je třeba si na to zvyknout a je třeba s tím počítat. tímto vám nic nerozmlouvám, pro laika sedma není. já jsem na X5 naštvanej, u každýho svýho auta jsem si řekl že když mě jednou jedinkrát nechá viset tak půjde z domu, a stejně tak to má sedma, jestli mě nechá viset, jde z domu.
Tak se musím přiznat, na psa došel mráz. Už se X5 sere i mě. Starter někdy ráno nezaskočí. Až na po2hé. Údajně ?volnoběžka? jde do kytek. Prej se prohnu. Mám si nachystat jednoho Smetanu. Ale zase to není moc. ;)
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: naše X5

#45 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Tak vidiíš Laiku, toto je věc, kterou jsem nikdy neřešil, ale zase jsem řešil xy jiných, Smetana je zadarmo, to ses moc teda neprohneš :)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: naše X5

#46 Příspěvek od laik »

Tak dneska jsem slavnostně vypreparoval starter. A co nevidím? Sice logo BMW, ale made in Hungary.
V servisní historii 3 roky zpět jsem našel výměnu starteru., takže někdo tam dal maďara nebo je to tam origo??? :shock:
Myslel jsem, že to bude nějaký Bosch. Dle symptomů to vypadá na volnoběžku. Září novotou a vykecnul se po třech letech, protože Hungary?

Ještě bych měl prosbu: mám v expanzce konec plováku asi ulomený, protože jsem dolil a vylítla voda ven. Mohl by mě někdo někdy změřit délku té tyčky za posledním záhybem co má trčet ven, když se přelije. Mám to tak 1 - 2 cm a když se ho snažím potáhnout ven nad hrdlo, tak už je nadoraz zároveň s hrdlem.
Jo, je to E53 4.4i 210kW
Ďík
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: naše X5

#47 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Laiku, mě se to stalo taky, že se mě právě ulomila, nechceš si radši koupit novu, ono to žádný velký peníe nebyly, asi tuším 800kč. Já ji teda měl prasknutou, ale jako prvence, když už ?
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: naše X5

#48 Příspěvek od laik »

Arnie, já bych viděl jako prevenci ten fakt, že chci snížit termostat, takže když doteď vydržela tlaky, tak po výměně termostatu tam bude téměř na věky. Vím o tom, že je ulomená, to mě vylítla voda ven. Teď mě napsalo nízký stav, tak jsem dolil 3/4litru a asi zase moc, bo mě kapala trošku fríza a zase jsem se vyděsil. No a než jsem vymontil ten starter, tak jsem to nechal klapat půl hoďky bez toho plechu dole a ani kapka. Asi mrknu u JaraXe, kolik tam patří.
Akorát nechápu, jak se to může ulomit, vždyť je to tam úúúplně na volno.
Vyměňovat se mi moc nechce, jak do toho hrábneš, tak to pak slzí odevšud, dotáhnout to pak nejde, zase novou hadici, pohneš s druhou a znovu atd. To už raději všechno komplet. To je pak nekonečný boj a okolo vebasta je jich hafl, mezitím ještě LPG a je to hrozně nepřehledný.

Teď mě volali skrze pastorek do starteru a není v ČR. Zase mám něco extra. :D Nemrdlo by ti?
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: naše X5

#49 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

O X5 nic říkat nebudu, mě mrdlo vše co mě potkalo. Jinak ta Expanzka to zase není takovej průser. Jinak ten kolík mě zůstal v ruce, stejně, jako tobě, prostě se ulomil, staří fridex, teplo udělalo své asi. Jinak bez toho kolíku ta voda hlídat nejde, to je vopruz a přeliješ.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše X5

#50 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

pořád váhám, jestli to téma otevřít, ale proč ne...

snížený termostat - jsou mi jasné všechny výhody, nižší teplota a tlak vody, i teplota oleje motoru a automatu - vyšší životnost těsnění, nepřepalování oleje
nevýhody - spotřeba benzínu a emise - no, kdo to posoudíme, pokud je to o pár deci, tak asi ok ...

co mi ale vyplývá je to, že ten motor je navržen na určitou provozní teplotu, někdo ho takhle navrhl, rozsáhle testoval, a já tu teplotu snížím aniž bych upravil konfiguraci motoru (mám na mysli třeba nastavení řídící jednotky, nevím, přemýšlím), ať mi nikdo neříká, že je motoru naprosto jedno, když pracuje o 10-15°C níž... podle mě nikdo dostatečně neprozkoumal dopady téhle akce - ok, výsledkem může být, že žádné nejsou, pak bez problémů :)

když je to v autě, které mám na spotřebu, tj. někdy ho dojedu a pak konec, tak budiž, ale dělat to v něčem, co by si člověk rád nechal?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše X5

#51 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě že to auto je na to navržené a spočítané, je nastavené tak aby ve všech režimech teploty fungovalo, má přesný mapy na všechny teploty. já jezdil se svojí sedmou dva roky se špatným termostatem který nešel přes 65°C a naprosto bez problému, jen to asi o litr víc žralo. rozdíl 10ti stupnů to auto absolutně nepozná, jen ve výdrži věcí. prostě všechny věci mají mapu aby fungovali i při té teplotě a nic v tom autě není podchlazené, že by to nefungovalo jak má. když to auto bude jezdit někde na sibiři, a budou lidi topit jak strhaní tak ani nedostane teplotu otevření.a třeba v Africe nemaj některý auta vůbec termostat, voda prostě furt teče přes chladič.
pokud si chceš auto leta nechat, výměna termostatu je jedním z nejlepších řešení co můžeš udělat, ta velká teplota byla právě stanovena aby si to odjelo svých 8 let / 250 tisíc a pak šroťák, ale pokud chceš aby ti ty plastové/gumové a převodovkové díly vydrželi dýl, snížení teploty je nejlepší metoda.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše X5

#52 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

potřeboval jsem si to nějak sesumírovat - termostat prostě otevře/zavře při jediné hodnotě - originál 105°, ještě chápu, že je tam topná spirála, která na základě signálu z řídící jednotky termostat ohřeje, aby se otevřel, zase při těch 105° (veškerá voda má méně, ohřev je lokální)

takže když termostat upravím, bude se otevírat při nižší teplotě, ať už podle teploty veškeré vody, nebo spirále... takže asi ok :)

a ta úprava termostatu - řešilo se to tu, někde ho poskládal ze součástek z jiného termostatu, který otevírá dříve; no, co ho normálně upravit (postupně upilovávat tu pružinu) a vařením ve vodě v hrnci s teploměrem zjistit, kdy otevře... :D

jo a ještě dotaz - tahle vyšší teplota vody, tj. vyšší teplota oleje má na svědomí těsnění motoru a gufera - u N62; týká se to všech motorů, kde termostat otevírá později? M62, nevím nějaké :P R6, nedejbože R4... u toho M62 se gufera nezmiňují, proč?
Naposledy upravil(a) zddan01 dne čtv 22.02.2018 19:59, celkem upraveno 1 x.
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: naše X5

#53 Příspěvek od TANN3R »

To pilování pružiny je sice taky možnost, ale není to zrovna na chlubeni :D . Já už testuju 90° termostat, tak jestli chceš, můžu ti pak taky jeden poslat. Vyjde to cca stejně, jako novej v náhradě..
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše X5

#54 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

:D no, jasně, to není, je to jenom primitivnější postup než někde v laboratoři, s cca stejným výsledkem ;)

já tam právě mám rok a půl starej termostat po předchozím majiteli, tak je mi ho líto nevyužít...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: naše X5

#55 Příspěvek od TANN3R »

Hlavně to nekomplikuj, ta vyšší teplota je tam navržena jen kvůli spotřebě/emisím. Snížením teploty tomu jen pomůžeš. Ne nadarmo si ten motor ve velké zátěži sám sníží teplotu na 90.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: naše X5

#56 Příspěvek od TANN3R »

A M62 na gufera netrpí, i když má teplotu taky 105°. Ale zas je to úplně jinej motor, hlavně nemá vvt. Třeba se ventily míň chladí, díky vvt, třeba jsou jen gufera nevhodné pro tento motor atd atd.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše X5

#57 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

ještě dopoledne jsem o tom věděl prd, teď už je to jasný (na úrovni, co mi stačí), že je tam topná spirála apod. jsem vůbec netušil... na výdrž komponent to dává smysl, v jednom autě mám M52TUB28, 255K km, 19 let starý, žádné úniky oleje, gufera, nic...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše X5

#58 Příspěvek od JaraX »

tanner, ale ten tvuj "bastl" nemá topení, resp jednotka už si ho níž otevřít nemůže, ale máš pravdu že je to lepší než ten co tam je origo.

já jdu radši cestou (dražší) termostatu co je nižší a ještě je funkce ohřevu zachována.

M62 má asi jiný gufera a navíc gufera na N62 neodchází jen skrz teplotu ale taky kvuli těm 5W30, ta se do M62 nelila.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: naše X5

#59 Příspěvek od TANN3R »

Ten výhřev vypadá, že půjde zachovat i na těch nových střevech (novej termostat mi došel dnes, tak to právě ještě musím otestovat).
Stejně sem nikde nedohledal, jestli existuje i nějaká podmínka, kdy by řj chtěla motor schladit ještě víc, než na těch 90°. A dostat auto do stavu, že se vůbec ráčí stáhnout tu teplotu ze 105° je taky docela fuška. To už má olej dávno 120°+.
Je pravda, že výhoda toho vyhřívaného termostatu je, že jde teoreticky pustit okruh na stálo, bez pulzů, co tam dělá normálně termostat. Otázka teda je, jestli nějaký takový režim vůbec N62 má. Pokud je někde o tomhle info, sem s tím. Já prohledám istu, ale teď nestíhám nic..
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: naše X5

#60 Příspěvek od Sweden »

Jardo nešla by tam udělat nějaká množstevní sleva kdyby se nás tady nošlo vic? Bereš nakonec tedy ten u US?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Odpovědět