Stránka 3 z 4

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: pon 18.12.2017 22:32
od Pajk85
No nedělám si prdel. Jezdím s BMW druhý rok a zima mě opravdu zklamala. Vezl jsem kolegy a jim to nebylo taky obzvlášť příjemný, když ta prdel tančila a budík blikal a auta nás předjížděli. Tohle se mi s předokolkou prostě nedělo. A sorry jako, že jsem napsal sprosté slovo Octávka... chápu, že se to tu nenosí, ale já jiný auta neměl. A firemní jsou taky koncern až na vyjímky.

Edit: to se tu bavím o jízdě téměř rovně za nosem. Olomouc - Prostějov po dálnici. Pro jaraxe a Tannera známá to cesta jistě.
Ale vzpomněl jsem si... je to asi 10let zpět, trasa Vyškov - Olomouc. To jsem dostal hodiny s béčkovou Vectrou asi v 70km/h... tady E91 rozhodně vede :lol:

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: pon 18.12.2017 23:25
od TANN3R
Tak to máš rozbity :D Podvozek, nápravy, geo, pneu.. Pokud dáš vedle sebe dvojkovou oktu a E90 za stejných podmínek, tak prostě ten rozdíl na sněhu a břečce bude minimální, ale E90 komunikuje s řidičem mnohem víc, takže tě začne děsit podstatně dřív. Btw. za těchto podmínek dělá nejvíc prostě pneu a nejde srovnávat oktu na pneu šířky 195 nebo 3er s 225.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 11:53
od Itchythefirst
Prekvapive prave ta Octavka muze byt na snehu bezpecnejsi (tezko posuzovat strep typu OI, ale o OII uz to plati), protoze drtiva vetsina ridicu, me nevyjimaje, lepe ve velke rychlosti zvladne nedotacivy smyk nez pretacivy. A i v pripade, ze nedojde k velkemu smyku, tak je pro me pocitove "ustrelena" prdel nasobne vetsi adrenalin nez ujeti predku ;-) Jinak na jezdeni v zime s 645 mam asi maly koule, to auto me zvladne prekvapit i v mnohem lepsim pocasi :-D

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 20:58
od laik
No já jezdím zadokolky, předokolky i 4kolky a nejlehčeji se mi drží zadokolka i třeba v driftu.
Krásně to jde udržet jen na plynu při minimálním šermování s volantem. Pak 4kola a nakonec předokola.
Zkoušel jsem jak mě vytáhne předokola pod plynem ze zatáčky. Rychle jsem ubral a třepal se ještě doma.
Ale ne s O III. Třeba to má jinak. Já měl Golfa. Čím víc plynu, tím víc šel ven, pak se utrhl zadek a málem jsem si ruce polámal. Zadokolu jsem dlouho dráždil, ale tohle mi neudělala.
Pokud ustřelí zadek, dá se ještě něco dělat (třeba ubereš plyn a vyrovnáš) a pokud ti jede předek ven, vyšlápneš max spojku a čekáš.....chytne se???

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:11
od Pajk85
Nevím no.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:30
od Stepan1
U RWD totiž musíš vědět co dělat a udělat to rychle. Navíc to jde proti přirozenému reflexu. Větši lidí v nestandardní situaci prostě pustí plyn, případně začne brzdit. A to u FWD pomůže. Když u RWD ten plyn úplně pustíš, letíš na druhou stranu a objímáš strom, ani nevíš jak :D

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:41
od Pajk85
To si dovolím nesouhlasit. Je jedno, co je to za náhon, pokud jsi ve smyku, tak plyn musíš ubrat vždy + vyšlápnutá spojka.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:49
od Hanz
Pajk85 píše:To si dovolím nesouhlasit. Je jedno, co je to za náhon, pokud jsi ve smyku, tak plyn musíš ubrat vždy + vyšlápnutá spojka.
to bude ten problém :-)

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:54
od laik
Jinak, z mého úhlu pohledu je zadokola kontrolovanější ve smyku, za předpokladu, že víš, co máš dělat.
U FWD musíš také něco vědět. Jednodušší je to do té doby, než ti ustřelí zadek, pak se musíš rychle přeorientovat jako u RWD.
Nejlepší je do smyku se vůbec nedostat ;)
Já si každé auto někde na prázdném parkovišti napřed omakám než začnu divočit. RWD nemusí být jako RWD a naopak.
Pajk - jaký smyk máš na mysli? Uhýbá předek nebo tě předbíhá zadek?

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 21:58
od Pajk85
Hanz: běž někam na školení řidičů... Most, Ostrava Libros... tohle se dovíš.
laik: při jízdě rovně mi balancoval zadek. Je to lehkou prdelí, nic víc, já to vím. Jenomže díky tomu nemůžeš jet rychle jako předokolka.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: úte 19.12.2017 22:10
od laik
To ano, pokud jedeš rovně, tak předek tě táhne.
Já se bavil hlavně o zatáčce.
Zadokola pod plynem ve sračkách víc tancuje. To je fakt.
A jak někdo psal, je to varování, že auto nemá dobrou trakci a jsi dřív ve střehu. U předokoly to můžeš zjistit až na konci rovinky. Tam má zadokola výhodu když brzdíš motorem, zadek tě podrží a můžeš do zatáčky. Předokola už by nemusela, hlavně u nafty je větší odpor a proto ta spojka. Aby byl předek max volný a nešel ven.
EDIT: s autobusem nebo dlouhým solo náklaďákem se to dobře dělá. Kráááásný dlooooouhý smyky a máš na ně čas.5 vteřin tam a 5 zpět třeba. ;)

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 01:33
od Stepan1
U RWD je dramaticky rozdíl pustit plyn a vymáčknout spojku...A tím pustit myslím opravdu pustit...

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 02:33
od TANN3R
Pajk85 píše:Hanz: běž někam na školení řidičů... Most, Ostrava Libros... tohle se dovíš.
laik: při jízdě rovně mi balancoval zadek. Je to lehkou prdelí, nic víc, já to vím. Jenomže díky tomu nemůžeš jet rychle jako předokolka.
Jak to může být lehkým zadkem, když vyvážení zrovna u E90, bez ohledu na motorizaci, je skoro ideálních 50:50? Na proti tomu okta má víc váhy ve předu, takže určitě má zadek lehčí.
Je to fyzika, zadní náprava a její grip se nejvíc podílí na stabilitě a jistotě auta. Pokud se přes zadní kola snažíš ještě přenést výkon na cestu na kluzkém povrchu, dramaticky stabilitu auta snižujes + i 3er má vzadu o dost širší pneu než oktávka.
Daň za to, že na suchu a vodě je to auto zase nesrovnatelně jistější oproti oktávce.
Btw. To je i důvod, proč by se "lepší" pár pneu měl dávat vždycky dozadu, bez ohledu na hnanou nápravu. Zadní kola jsou prostě pro stabilitu auta důležitější.

Takže svým způsobem s tebou souhlasím, i oktávka může být v krajní situaci jistější než rwd auto. Jenže to se bavíme o stavu, kdy to tam někteří kreténi perou na zasněžené dálnici 130+, což dalece přesahuje jejich řidičské i mentální schopnosti jen proto, že to auto jim to prostě při jízdě po rovině dovolí. Pokud uberu na nějakou bezpečnou rychlost, tak abych mě i rezervu na brzdění (zas fyzika, ani božská oct RS TDI nezastaví rychleji na sněhu než rwd), tak prostě ve stabilitě a jistotě při normální jízdě na sněhu není žádný rozdíl mezi FWD a RWD.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 09:35
od Kelvin
No nevím, já bych si dal lepší pár pneu i u zadokolky na předek, jen přeci je pro mě důležitější na kluzkém povrchu zabrzdit/zatočit než se rozjet .

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 10:40
od Misanek
Kelvin píše:No nevím, já bych si dal lepší pár pneu i u zadokolky na předek, jen přeci je pro mě důležitější na kluzkém povrchu zabrzdit/zatočit než se rozjet .
Přesně takhle to vidím i já. K čemu mi bude stabilita když mi to auto ve finále nemusí v zatáčce jet tam, kam bych si představoval :) A taky jsem si právě říkal, že radši nevyjet než někde nezatočit
laik píše: Pokud ustřelí zadek, dá se ještě něco dělat (třeba ubereš plyn a vyrovnáš) a pokud ti jede předek ven, vyšlápneš max spojku a čekáš.....chytne se???
K tomuhle jsem kdysi četl myslím tady nebo na e30 foru jeden pěkný citát, který měl někdo v podpisu: "Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when driver is scared"
Na tomhle fakt něco je :lol:

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 11:47
od Pajk85
Berte v potaz, že musíte mít obě nápravy s dobrým vzorkem. Tady se nebavíme o tom, že jedny jsou smetený a druhý "nový". Už to dává logiku ty lepší pneu na zadku? ;)

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 12:06
od Pajk85
TANN3R píše:
Pajk85 píše:Hanz: běž někam na školení řidičů... Most, Ostrava Libros... tohle se dovíš.
laik: při jízdě rovně mi balancoval zadek. Je to lehkou prdelí, nic víc, já to vím. Jenomže díky tomu nemůžeš jet rychle jako předokolka.
Jak to může být lehkým zadkem, když vyvážení zrovna u E90, bez ohledu na motorizaci, je skoro ideálních 50:50? Na proti tomu okta má víc váhy ve předu, takže určitě má zadek lehčí.
Je to fyzika, zadní náprava a její grip se nejvíc podílí na stabilitě a jistotě auta. Pokud se přes zadní kola snažíš ještě přenést výkon na cestu na kluzkém povrchu, dramaticky stabilitu auta snižujes + i 3er má vzadu o dost širší pneu než oktávka.
Daň za to, že na suchu a vodě je to auto zase nesrovnatelně jistější oproti oktávce.
Btw. To je i důvod, proč by se "lepší" pár pneu měl dávat vždycky dozadu, bez ohledu na hnanou nápravu. Zadní kola jsou prostě pro stabilitu auta důležitější.

Takže svým způsobem s tebou souhlasím, i oktávka může být v krajní situaci jistější než rwd auto. Jenže to se bavíme o stavu, kdy to tam někteří kreténi perou na zasněžené dálnici 130+, což dalece přesahuje jejich řidičské i mentální schopnosti jen proto, že to auto jim to prostě při jízdě po rovině dovolí. Pokud uberu na nějakou bezpečnou rychlost, tak abych mě i rezervu na brzdění (zas fyzika, ani božská oct RS TDI nezastaví rychleji na sněhu než rwd), tak prostě ve stabilitě a jistotě při normální jízdě na sněhu není žádný rozdíl mezi FWD a RWD.
No jo, jenomže Octa má náhon vepředu a na nápravu jde cca 60% váhy vozu. Tzn. cca 10% rozdíl, který je znát. Takže oprava, né lehká prdel, ale méně zatížená. A tohle už mi nevymluvíš, protože minulej rok se mi ve snu nezdál. :lol:
A ktěm krajním situacím... no o těch jsem celou dobu psal. O kalamitním počasí, né o běžné zimě.
Jinak samozřejmě souhlas.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 12:12
od Stepan1
Ne, pokud mi jde o jízdu, dávám lepší pneu na předek, protože ten VEDE auto. K čemu je ti trakce, když neovládáš kam jedeš. I v tom přetáčivém smyku. Samozřejmě, pokud jsem šetřílek, dávám lepší gumy na hnanou nápravu. Ale pokud mi jde o jízdu, lepší gumy VŽDY dopředu. Ať už FWD, RWD, 4x4

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 12:13
od laik
Zadek se bude vždycky vlnit protože předek klade ve sračkách odpor a zadek když proklouzne a má tlačit celý auto před sebou? A čím větší je úhel vybočení z osy, tím víc se bude zadek snažit dostat přes předek.
To udělá i Porsche s motorem vzadu. Sice míň, bo má motor vzadu.
Vyvážení je velmi důležité do zatáček.
Tady bych to asi přirovnal třeba k vozíku že co tlačíš, musíš řídit a co táhneš nemusíš.
Takže předokola tahá a auto jde za volantem, zadek cupitá v závěsu, dojedeš do zatáčky a tady po sundání nohy z plynu je to naopak a výhoda končí. Předek brzdí a má tendenci uhnout a zadek se snaží předběhnout.
Pro mne to lepší není, hnát to jen po rovině na jistotu a před zatáčkou se posrat strachy.

EDIT: trochu lsem nad tím přemýšlel.. jediná výhoda u předokoly, že jedeš na jistotu v marastu.
Při rozjíždění si všimni, že se zvedá předek a je jedno jestli má předek nebo zadek. To samé se stane při jízdě do svahu. Těžiště se stěhuje na zadní nápravu. Takže předokoly pokud nemůžou vyjet, tak couvají tzn., že z toho udělají zadokolu :D
A kolik takových extrémů máš v roce, že v marastu tomu na rovině můžeš šlápnout?
Je to o zvyku, já se třeba těším na tyto situace a schfálně tomu šlapu, aby nějaké disco vzadu bylo :D
Za mě nejlepší kombinace zadek a motor vzadu. To je mazec. Miluju přetáčivá auta.

Re: BMW e60 na sněhu

Napsal: stř 20.12.2017 22:00
od Michal-E39
laik píše:...
Nejlepší je do smyku se vůbec nedostat ;)
...
Naopak, já se do smyku dostávám zcela cíleně a užívám si toho při každé příležitosti.
V tom u mě spočívá radost z jízdy a důvod, proč celý život jezdím jen zadohraby :-)