Stránka 21 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: úte 26.09.2017 21:06
od starML
Přečíst a pochopit, proč nemusím kupovat ventildekl http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=33&t=80430

Re: N53B30O0

Napsal: úte 26.09.2017 22:51
od JaraX
jenže tadle oprava je vždy bastl, prostě to už nikdy nebude jak z výroby a prostě ta neorigo membrána nemá nikdy ty vlastnosti origo, sám vím jakou paseku udělá když lidi šetří 100kč dají na N62 místo origo membrány za 550kč neorigo za 400kč.

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.09.2017 09:59
od RomanM3
hm nevím. já to měnil na N53 včetně toho alu víčka pro jistotu a pohoda
měnil jsem preventivně
původní membrána byla ok
motor jede furt stejně...blbě :lol:
holt N53. za studena je to hrubé. za tepla pohoda

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 07:25
od jiriik
JaraX píše:jenže tadle oprava je vždy bastl, prostě to už nikdy nebude jak z výroby a prostě ta neorigo membrána nemá nikdy ty vlastnosti origo, sám vím jakou paseku udělá když lidi šetří 100kč dají na N62 místo origo membrány za 550kč neorigo za 400kč.
Koupil jsem raději celý originál, nemá čas to někde hledat a objednávat:-)) A proč to praská? Může za to něco nebo je to běžně stářím a opotřebením?

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 07:50
od JaraX
tak je to guma vystavená tlaku, teplu, atd. prostě to jednou praskne.
navíc prostě ta guma musí mít přesný vlastnosti, jinak tuhá guma, jinej tlak v klikové skříni a vzduch co jde do sání muže pak moc ochuzovat směs nebo naopak ho nebude dost a směs bude chudá. oni to v BMW nějak vymysleli a přesně spočítali u jaderné elektrárny jako je N53 která je 3x tak složitá jak osmiválec N62 bych zas tak neexperimentoval. nehledě na to že je jistota že člověk nasype další statisíce do vstřiků, katů, noxů, čerpadel, lambd, a podobných kravin, tak bych nějakou 10ku za ventilvíko vůbec neřešil. navíc ventilvíka se po letech kroutí a mají tendenci nedolíhat dobře na hlavu, takže nové víko bude vždy dobře těsnit.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 09:06
od Pajk85
Já si nemyslím, že je to až tak, jak píšeš. Guma, podle mýho názoru, nemusí mít až tak přesný vlastnosti, protože je rychle ztrácí. Po 10ti letech ta guma bude úplně jiná, než když byla nová. To je jak pneumatiky.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 09:42
od JaraX
tak mi vysvětli čím je teda dáno že když dáš neorigo membránu (Vaico třeba) tak to pískrá, dělá to kačenu atd.
vzhledem k tomu že ty membrány se mají po 100-150tkm tak se 10let většinou nedožijou.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 10:34
od Pajk85
Jsem to trochu blbě napsal. Já to vztahoval k tomu repair kitu, který je jak chápu odzkoušenej a Tobě se nelíbí.
Vaico membrány asi nejsou rozměrově přesný anebo naprosto odlišná guma. Co já vím... Pak chápu, že mluvíš o přesných vlastnostech.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 10:53
od JaraX
ne ne, ty mě nechápeš.
objednám mebránu origo bmw
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg
a objednáš tu samou stejně vypadající ale Vaico, možná ta guma má malinko jinej odstín barvy, ale vše vypadá stejně, barva všecko. jenom to nefunguje.

a ty víš že když dáš na N53 neorigo membránu že to funguje dobře? tím nemyslím že to auto funguje dobře, ale že funguje ta membrána, že třeba není o pár procent bohatší nebo chudší směs, což jako user nepoznáš, možná po startu že může být motor hrubší než použije lambdy, ale jinak nepoznáš nic, jenže když se v tom motoru zhorši nějakej jinej parametr, vstřiky, čerpadla, váha, lambdy, prostě něco. tak už kombinace těchto věcí může vyvolat problém kterej se bude těžko řešit. netvrdím že neorigo membrána na N53 nefugnuje, tvrdím že na N62 to prostě nefunguje, ale tam není proč přemýšlet když rozdíl v ceně je asi 150kč, tady se bavíme o X-tisících takže každej chce ušetřit, ale prostě to není origo BMW díl kterej je nějak navrženej, vyvinutej, vytestovanej a já mám dost strach do motoru dávat neorigo díly.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 13:18
od Pajk85
Už rozumím. Né nadarmo se říká, "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci" a asi to platí i tady.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 14:53
od Totic
Třeba Beisan poskytuje kroužky na Vanos (který si myslím, že se dají vyrobit do 50kč) - neorigo BMW a taky je každej spokojenej. Zas když někdo něco produkuje, měl by to mít odzkoušené k tomu trochu uživatelských referencí což může člověka nějak ujistit. Tak aspoň víme, že Vaico prcat. Kdo tu membránu vyrábí lepčí? (a stejně ju BMW nevyrábí jen zas přeprodává).

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 15:08
od MattyX
Tak u N62, kde je ten rozdíl sotva pár korun asi nemá cenu se vůbec o nějaké alternativě bavit - to je jasný.
U N53 kdy je ten rozdíl několik tisíc je určitě zajímavé o tom popřemýšlet. Směs bych v tomhle případě úplně asi úplně nepočítal, protože PCV ventily obecně pracují dle tlaku v sání a jejich správně funkce bývá až od plného plynu - na volnoběh by membrána neměla nic pouštět do sání. Každopádně množství vzduchu z odvětrání klikové hřídele je tak zanedbatelné v celkové součtu CFM co proteče přes sání, že v tu chvíli je reálný rozdíl na AFR (TPS 80-100% většinou) možná mezi 12.3:1 vs 12,6:1, což při těchto hodnotách než vůbec nastane mechanicky ta změna, tak lambdy + vysokotlaký vstřik udělá tu korekci tak rychle, že nemůže ani dojít k nějakým problémům. K chudobě by došlo v případě, že by byla díra do sání jak doprdele a motor by jel na motronicu ještě tak možná ale to už by asi stejně nejelo, protože by to s takovým množství vzduchu navíc neumělo pracovat ... :D
U N54 je ten problém obdobný v případě PCV ventilu na ventil víku a určitě půjdu cestou náhrady od Turnera a nebo JB...

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.09.2017 19:27
od JaraX
tak u N62 je navíc valvetronic který je megacitlivý na jakýkoliv vzduch, neříkám že se to nemá dělat nějaké opravné sady atd. ale 100procentní řešení je vždy jen origo. stejně jako je to s těma beisan sadama na vanos, všichni to děláme, funguje ale to, ale novej vanos je novej vanos.

Re: N53B30O0

Napsal: pát 29.09.2017 08:44
od pavproch
Hmmm, tak N53B30 v bramborovi už má asi fakt nejlepší roky za sebou.... už sem to tu myslím psal, začal žrát wolej..... do 220tis mu stačil litr na servisní interval (15tis), fčíl sem od posledního servisu dolil už čtvrtý litr za 7tis km. Chjo no, bude třeba to dřív nebo později radikálně řešit...... :idea:

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 09:02
od tommee
4litry na 7tis km, to za chvilu nebudes muset ten olej ani menit, prubezne se to proplachuje:))

Ted vazne, uz jsi se rozhodl co s tim? Komplet vymena, generalka?

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 11:31
od pavproch
Komplet výměna. Otázka je kdy (ještě letos nebo 2018- musím to vymyslet v souvisloti "s optimalizací hosp. výsledku 2017".

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 13:35
od Totic
Ono se nabízí prodat auto tak jak je, pokud do něho člověk není úplně zamilovanej, v souvislosti s nepadáním otáček se tak zbavit obou problémů a koupit z Germánie nějaký jiný, novší s N53 (N54) s intecem, výbavou dle libosti ? Výkon má motor pořád asi gut.

Ale ten ostatní HW co se do toho postupem nainstaloval jak tady čtu (brzdy, LSD, podvozky) to by měli mechoši už hodně práce.. :P

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 15:21
od TANN3R
Jenže Pavproch chce jen atmosféru, R6, manuál, kombi... Takže z dnešní produkce si nic nevybere.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 15:45
od pavproch
Jj, sem ochoten slevit z toho kombi, jinak ne... máš pravdu, nevyberu... takže budu co nevidět generálkovat výměnným způsobem... enem musím vymyslet, co bude z hlediska účetnictví lepčí - esli letos nebo až 2018

Re: N53B30O0

Napsal: sob 30.09.2017 19:47
od JaraX
proto bych si vybral
-coupe
- V8 amtosfera
- SMG
- dynamic drive