Stránka 22 z 29
Napsal: stř 27.11.2013 21:54
od Filozof
Každej chce něco jiného a má jiné finanční prostředky.
Já koukal na úsporné a v pěkném stavu auto alespoň střední výbavě a šel do 728i po fandovi - pro mě velká spokojenost.
Kdybych měl na auto o pár tisíc více měsíčně jdu do 740i E38 po fandovi roky 97-98,8 (IDEALNE) později je už vše dražší jak psal jarax ... a jsem schopen koupit auto klidně za 100-150tis jen aby bylo v luxusním stavu po fandovi v top stavu i top výbavě.
Na kilometrech a majitelích si myslím vůbec nezáleží. Ale to kdo měl auto.
Nejlepší koupě jsou od členů 7er klubu od lidí co se starají a vráží do auta origo díly ...a dávají za servis nesmysl ...to jsou skoro dokonalá auta.
Nikdy z bazaru ani nikde jinde bych po zkušenostech co mám osobně nekupoval raritu jako je e38 pokud bych do ní nechtěl cpát šílené peníze.
Jedině od člověka co má k autu vztah a staral se o něj pečlivě.
Další možnost je koupit si auto sám třeba levně E38 a další kilo nasypeš do auta sám protože tě to baví a jsi posedlej fanda a chceš vědět že máš skoro vše důležité nové a origo.

Napsal: úte 01.04.2014 00:34
od BMW_Radek
Jde udělat s před FL verze po FL? Myslím tím opticky a jedná se o E38
Napsal: úte 01.04.2014 02:27
od PRAHAV8
Zdar, mam tu problém někdo mi v noci na parkovišti "vytáhnul" stěrače takhle

Byl jsem tedy hned v BMW a koupil jsem všechny relé + pojistky a vyměnil to a sterače se stále nehnuly. Všechno stírá jak má ale prostě nezůstanou schované jako původně ale vždy trochu asi 10cm povyjednou

Stalo se mi ale asi 10x že stěrače se urovnaly ale při dalším puštění se zase vrátily do téhle debilní polohy. Zůstalo mi doma jen jedno hnedé relé ale to jsem nenašel kam zapojit.
Napsal: úte 01.04.2014 06:58
od JaraX
a co ma rele společnyho s tím že to někde vytahnul?
musíš je povolit, přesadit na 1000hranu a znova utahnout.
Napsal: úte 01.04.2014 18:34
od PRAHAV8
To hnědé relé jsem našel na e38.org že to bude ono. Zkusím tedy to co říkáš

Jen nechápu proč když je musím přesadit a znovu utahnout proč mi to auto někdy ty stěrače jak jsem popisoval samo upravilo?
Napsal: ned 25.05.2014 20:59
od BMW_Radek
PRAHAV8 píše:Díky už se v tom vyznám trochu jdu to hned objednat

Napsal: stř 18.02.2015 18:25
od PRAHAV8
Mam takovej dotaz leží mi doma několik ramínek stěračů z E39 a napadlo mě zkusit to přehodit na jednu E38. Co jsem tak diskutoval tak prej je to složité a může vystřelit při povolovaní nějaká pružina

Už jste to někdo zkoušel přehodit z E39 do E38?
Napsal: čtv 19.02.2015 19:40
od PRAHAV8
Nikdo??
Napsal: pon 23.02.2015 18:32
od PRAHAV8
Napsal: stř 18.03.2015 22:54
od Filozof
máte někdo jednoduchej návod na výměnu zadních tlumičů na e38 klasické tedy bez edc ?
znám jen výměnu na e34 5er a počítám bude u 7er podobné ale chci se ujistit jak to vzadu je uchycené. dole počítám bude jeden šroub a navrchu někde za sedačkama jsou 3šrouby jako u e34 ?
musím tapece za sedačkama zase nějak páčit ?nechci si to poničit.
co vše musím udělat ...zítra jde asi auto na zvedák pokud bude mít kamarád čas a jdeme na to. díky za rychlou nápovědu nebo video či popis kde to je pěkně popsané...

Napsal: stř 18.03.2015 23:36
od fishmaker
musíš vyndat zadní sedačky, C sloupky...pak zadní plato (s roletou) a pod ním jsou schovaný šrouby na tlumič

zadní plato drží jednou matkou z kufru...
tady je pekny video :
https://www.youtube.com/watch?v=iSD_FvkVOoc
Napsal: čtv 19.03.2015 06:37
od Filozof
Fishmaker: Díky moc jsi mi pomohl. Takto aspon vidím postup.
No snad sundání sedaček nebude problém, ještě jsem to nedělal krom bočnic u e34 to jsem viděl.
Plastovej šroubek ze strany kufru jsem nějakej viděl mám pocit. Tak to je mi jasné a to sundání tlumiče mi přijde trošku složitější jelikož je tam navíc rameno ale to snad bude v pohodě.
Pokud to tedy pujde dolu a nebude potřeba hrubější síla....což nás asi stejně nemine...

Napsal: čtv 19.03.2015 08:25
od fishmaker
z kufru neni plastovej šroubek...ale normální šroub a 13ctka matka...
tady máš ještě návod na sedačky... to je hračka...
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/73826
Napsal: čtv 19.03.2015 10:59
od Filozof
díky moc jsi mi pomohl. Vytisknu a podle toho pojedu.
Ještě drobnost máme díl " zarážka pružení " pro východní a západní evropu. Liší se jen délkou asi 2cm rozdíl.
Máme oboje a jedny musíme vrátit.
přesně tyto díly:
http://dorazy-tlumicu.heureka.cz/meyle- ... 531091031/
Napsal: pát 20.03.2015 13:57
od Filozof
tak hotovo.
Kdo to takto složitě vymyslel v BMW toho bych zfackoval.
Jsme museli komplet zadní sedačky,plato s roletkou komplet oba boční tapecy a pak teprve jsme se dostali k tomu že povolíme tři matky na tlumiči.
To byla tedy prasárna ale máme to za sebou a vše s ezvládlo jen té práce kolem toho bylo to na hlavu. Zlatá e34 5er kde to šlo velice rychle.
Tady měla bejt záslepka pěkná která se odkryje a pod tím odkryje tlumení a povolí tři šrouby jednoduché a pomohlo by to při výměně tlumiče.
spodek už šel podle videa v pohodě sice asi 20minut bušit do tlumiče aby povolil ale šlo to ve dvou lidech na zvedáku.
Dělat to už opravdu nechci. Jinak jsem měl původní tlumiče ještě z výroby.
i pružiny.
auto jezdí jako nové a už se konečně nenaklání a hezky filtruje nerovnosti. Navíc je výše.

Napsal: sob 21.03.2015 16:21
od fishmaker
jj práce je to naprd...ale vzhledem k tomu, že se to dělá jednou za 10-15let...tak proč tam mít celou dobu nějakou hnusnou krytku, která by to plato akorát tak ku*vila...
Napsal: sob 21.03.2015 17:04
od Filozof
To je taky pravda ale říkej to pak mechanikovi co tam sprostě 4hodiny nadává jaké jsou ty baworáky mrd.ky
Že to mají tak složitě řešeno když jiné auta jsou udělána za 2hodinky bez problému.
No ale má radost až jsme to měli za sebou byla opravdu veliká.
No je to e38 velkej kočár. stím se nedá nic dělat. A je pravda že to šlo vyřešit lépe.... netušil jsem že 17let staré tlumiče origo BMW budou ještě na autě. Čekal jsem že tam budou už druhé.
Přední se jistě dělají líp, kdyby na ně přišlo za nějakej čas ...
Napsal: sob 21.03.2015 19:56
od JaraX
jak bys to jako vyřešil líp? udělal díru do plata a servisní krytku na tlumiče?
já dělám zadní tlumiče často a nevidím s tím problém, za 2,5hod není co dělat, naopak třeba na pežotech ti to zabere klidně celý den.
kup si tourega, tam se kvuli altíku i startéru vyndává motor.
nebo Renault Espace V6, tam se svěšuje nebo vyndává motor kvuli svíčkám
Napsal: sob 21.03.2015 22:27
od Filozof
jasně ty to děláš už jak na běžícím pásu. my to dělali poprvé tak proto necelé 4hodinky.
e34 měla záslepky reproduktoru a ze šikma se tam dalo dostat jednoduše. něco podobného případně ozdobná lišta třeba ze dřeva s repro by to taky řešila....jednoduché a přitom servisák nemusí rozdělávat komplet zadní interier...
chápu že se to dělá vyjimečně jednou max dvakrát za životnost auta. no a v bmw nečekali asi že se zadní budou měnit. ty se mění kolem 300tis a více km. tady spíše i stářím protože auto má 17let což je už pěkné stáří na auto.
ostatní značky neřeším tam to je opravdu někdy opruz co tak poslouchám u mechoše. ale třeba ty tlumiče jsou většinou řešeny velice jednoduše.
Napsal: úte 07.04.2015 21:58
od PRAHAV8
Zdar, řešil jste už někdo vyndavaní diferenciálu? Chci vyměnit těsnění + olej + šrouby atd. a to i na hřídelích a je tam blbej přístup tak mě zajímá na co si dát případně pozor.