Stránka 22 z 26
Napsal: stř 18.06.2014 00:13
od jurasis
Neváhej a vyměň olej s filtrem.
Převodovka je v pořádku, Tebe když někdo požene bičem a najednou Ti podkopne nohy, abys zastavil, taky zavrávoráš... Dyť je to jen stroj, a náhlou změnu režimu prostě jen nečeká...

Napsal: stř 18.06.2014 21:12
od LukyGs
Díky moc, nakonec asi do Kapsu nepojedu bo jsou na ně na netu celkem špatný reference, tak jsem hledal a našel jednu firmu v Brně tak doufám že to bude ok.
Napsal: čtv 19.06.2014 09:39
od petrolinko
LukyGs píše:Díky moc, nakonec asi do Kapsu nepojedu bo jsou na ně na netu celkem špatný reference, tak jsem hledal a našel jednu firmu v Brně tak doufám že to bude ok.
Ke komu v Brně pujdeš ? Mě v Brně vychází nejlépe EDETUN Šlapanice ..
Napsal: pát 27.06.2014 16:49
od kent60
Napsal: čtv 17.07.2014 17:27
od carloszbk
Chlapi, momentalne resim to same. Mam najeto cca 215 tis na e91 rv 2006. Udajne byl olej menen ve 140ti vcetne vany. Kdyz se ptam servisaku u nas, tak mi rikaji, ze to vymenej "naredenim" - vylejou co vytece a nalejou cca pulku novyho a to olejem Mobil. A ze je to lepsi nez pruplachem, pac se to takhle meni kazdych 30-40tis km. Ja uz fakt nevim.. :/
Napsal: ned 10.08.2014 16:43
od pepin28
Zdravím po hledání na netu a návštěvě několika mechaniků se obracím zde na bmwklub nedávno jsem si koupil 740i po asi 3 dnech v převodovce začalo občas něco popískávat po pár dnech už auto pískalo skoro pořád ale jen když je převodovka zahřátá při studeném autě něpíská nic oleje v převodovce je dost ale byly v něm malé špony... občas se mi stane když jedu rychleji do kopce tak je cítit spálenina a bliká kontrolka check engine po vychladnutí zase ok. neví někdo čím yb to mohlo být? pomohl by repas měniče?
Napsal: pon 01.09.2014 23:27
od votas83
Zdavim všechny mam e91 2006 ,posledni tyden pocituji docela vetsi kopance pri preřazovani,hlavne kdyz dojizdim na semafor a zaslapnu brzdu tak to kopne hodne dost..mam najeto 138000 vim ze predchozi majitel olej v prevodovce nemenil,je nekdo solidni v praze ci blizkeho okoli kdo by se na to mohl podivat,zda uz mam setrit na novou prevodovku nebo jestli by pomohlo vymenit olej...
Diky moc...
Napsal: pon 08.09.2014 13:18
od luk0132
Zdravim vsechny,
Pred par mesici jsem se stal majtelem e39 tds pri koupi me predchozi majtel dal fakturu ze Bmw Sotea Ostrava za vymenu oleje.typ tam byl DexIII.Rikam ok,pak jsem si rek ale kde je nauctovany filtr,tak jsem sve koupil i new olej a pustil se do vymeny i s filtrem.Jenze na prěvodovce je zelena zatka a podle oil kodu tam patri esso LT71141. ,tak pros tak ti zmetci nalili dextron? Mam ta teda dat zpet co tam mam byt od vyroby nebo uz to mam kaslat.a nechat dextron.Pripadne jak mam postupovat pri zpetnem prechodu na esso.Diky za rady
Napsal: pon 08.09.2014 13:27
od Mishak
Zmetci ti dali dextron III, protože tam patří
VELMI zjednodušeně: dextron III je typ kapaliny a Esso je výrobce
Takže můžeš mít Dextron od Essa nebo třeba od Totalu
Napsal: pon 08.09.2014 13:40
od luk0132
Esso LT71141. je snad uplne jina napln ne? a podle stitku tam prijde tahle a ne specifikace dextron III.
Napsal: pon 08.09.2014 14:19
od Mishak
teď vidim, že máš tds a tam opravdu patří Esso LT71141 a ne Dextron. To se omlouvám za zmatek. Průšvih asi je, že se nemá Dextron s tim Essem míchat. Já bych to komplet vypustil, teda i včetně měniče a nalil tam, to co tam patří, ale v těch automatech pro nafty se nevyznám, takže další slovo nechám chytřejším.
Napsal: pon 08.09.2014 14:35
od luk0132
Ted otázka jak mám vypustit měnič,Toho snad docílím jen proplachem ne? když přijdou tyto oleje do styku nesrazíse nebo tak něco?Když jsem to vypouštěl tak opravdu vytekl krásně červený dextronIII.Co ted? Kdo ví kolik km už to na to odjezdilo.
Napsal: pon 08.09.2014 14:44
od luk0132
Tak že esso už se nevyrábí ted to dělá mobil viz totok :
http://autorozvody.nextis.cz/mobil/mobi ... lt-71141-1
ale tam píšou že je to specifikace dex III. Tak jak to do ř... je

)
Jo a v autě nemám ZF ale GM a je to rok 99
Napsal: úte 09.09.2014 09:01
od Mishak
Tohle by byla škoda pos*at. Zkus zavolat snejkovi, na jeho slovo bych dal.
Co udělaj ty kapaliny dohromady nevim, ale vim, že se nemaj dle výrobce míchat. Výměna kapaliny v měniči je velká taškařice - je potřeba ten měnič rozebrat.
Napsal: úte 09.09.2014 09:32
od Francis
Esso LT71141 není to samé co Dexron !
Znám auto, kde při "výměně" nalili Dexron místo LT1141 a začalo to špatně řadit, zejména při rozjezdu z křižovatky řadilo pozdě jedničku, škublo to a bylo to jak rána palicí do podlahy. Rozhodně je dobré dát do převodovky to co tam patří. Byla to převodovka ZF 5HP18.
Servis se k tomu postavil čelem. Koupili 20-litrový kanystr LT1141 a postupně vyměnili 4 litry, promíchali "jízdou" na zvedáku, opět vyměnili 4 litry, promíchali ... až spotřebovali celý kanystr.
Druhá možnost je vytáhnout převodovku z auta a vylít olej z měniče a z celé převodovky.
Napsal: úte 09.09.2014 10:16
od luk0132
Francis píše:Esso LT71141 není to samé co Dexron !
Znám auto, kde při "výměně" nalili Dexron místo LT1141 a začalo to špatně řadit, zejména při rozjezdu z křižovatky řadilo pozdě jedničku, škublo to a bylo to jak rána palicí do podlahy. Rozhodně je dobré dát do převodovky to co tam patří. Byla to převodovka ZF 5HP18.
Servis se k tomu postavil čelem. Koupili 20-litrový kanystr LT1141 a postupně vyměnili 4 litry, promíchali "jízdou" na zvedáku, opět vyměnili 4 litry, promíchali ... až spotřebovali celý kanystr.
Druhá možnost je vytáhnout převodovku z auta a vylít olej z měniče a z celé převodovky.
Take si myslim,Diky za rady.Jen pro jistotu toto je cislo ze zelene zatky z prevodovky: OiL-No 8322 9407807 podle ni teda esso LT71141?
Napsal: úte 09.09.2014 10:44
od Francis
Číslo co jsi uvedl je BMW p/n pro kanystr 20 litrů, stačí vložit si mezery na správná místa a bude ti to jasné: 83 22 9 407 807.
Jednolitrové balení má p/n 83 22 2 344 206
Cartec jej má v ceníku, bude asi dodatelný. Jen cena je lehce odstrašující - 906,- za jednolitrovku nebo 12.678,- za 20-litrový kanystr.
Obecně náhražkové oleje stojí za prd. Dal jsem do manuální převodovky S5D-320Z (E36 328i a jiné modely) olej Fuchs Titan Sintofluid 75W80, u kterého se výrobce chlubí že splňuje normy BMW MTF LT/LT2/LT3.
Převodovka ztuha řadila, chovala se prapodivně. Vyměnil jsem olej za originální MTF-LT2 koupený u BMW v originálním balení a teď to řadí úplně jinak. Náhradu nebrat ani u manuálu.
Napsal: úte 09.09.2014 10:52
od Francis
BMW má v ETK uveden u tvého p/n název "Automatik-Getriebeöl LT 71141 / ATF 4"
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... #9407807_2
Vzhledem k tomu že je to GM převodovka, zkus vyměnit za ATF4 olej, např.
http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 70836.html
Napsal: úte 09.09.2014 11:12
od luk0132
no na tam ted pri te vymene i s filtrem nalil podle faktury z bmw AtF dextromIII.Tak to teda vypustim uďelam proplachy a uvidim.Jinac jak rozeznam GM od Zf, mam oba srouby ze zpod vany a nikde neni zadny stitek.podle Vin dekoderu tam je ZF h5p18.ale kdyz jsem pod ťim lezel tak na vane bylo tusim vyrazeno Gm.tak nevim.znamy co dela bmw tak rikal ze do GM patri dexIII.to jsem z toho kokot
Jo a na volici mam PRNDS32
Napsal: ned 14.09.2014 18:41
od Gore
Pročetl jsme poctivě celé téma, ale odpověď na moji otázku jsme nenalezl. Pokud někde byla, tak jen okrajově nebo jsem minul...
Automat v kopci se zařazeným D může v prudším kopci sám couvat (tedy neudrží se sám)? ANO nebo NE - na každém i jiném foru prostě není jednoznačná odpověď. Pokud je tedy v pořádku, že se v kopci neudrží, tak jak moc velké % stoupání by to muselo být (pro představu, je jasné, že popsat sklon kopce do textu je unreal

)
mám v autě ZF 8st a na D, se na rovince rozjede, mírný kopec stojí a prudší (ne nějak extrémě cca 10-12%) už se sune dozadu.....
