Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#441 Příspěvek od tommee »

Gore píše:Pročetl jsme poctivě celé téma, ale odpověď na moji otázku jsme nenalezl. Pokud někde byla, tak jen okrajově nebo jsem minul...

Automat v kopci se zařazeným D může v prudším kopci sám couvat (tedy neudrží se sám)? ANO nebo NE - na každém i jiném foru prostě není jednoznačná odpověď. Pokud je tedy v pořádku, že se v kopci neudrží, tak jak moc velké % stoupání by to muselo být (pro představu, je jasné, že popsat sklon kopce do textu je unreal :lol: )

mám v autě ZF 8st a na D, se na rovince rozjede, mírný kopec stojí a prudší (ne nějak extrémě cca 10-12%) už se sune dozadu..... 8O


Nedokazu jednoznacne odpovedet, neb nejsem vylozene odbornik, ale jelikoz mam 6st automat ZF a ve vybave "hill holder" predpokladam, ze v prudsim kopci ANO se muze sunout dozadu.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#442 Příspěvek od tanner540i »

V prudkem kopci casto automat sam auto neudrzi, proto byva ve vybave jeste asistent, ktery aktivuje rucni brzdu.
Takze ano, muze se sunout pomalu dolu, i kdyz je automat v poradku. Cim tezzsi auto, tim staci mirnejsi kopec :D
Gore
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 21.12.2013 01:00

#443 Příspěvek od Gore »

Mne právě překvapilo, že u starší E70 to v tom samém kopci normálně ještě jelo nahoru a to byla starší převodovka jak typově, tak najeté km a tady s se to prostě sune dolů.....tak panikaaaa
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#444 Příspěvek od jurasis »

Proč panika, pokud všechny ostatní režimy fungují normálně... :wink:
Fyziku neochčije ani BMW... 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#445 Příspěvek od Mishak »

Je to sice srovnání už s poměrně historickou skříní, ale...
Ani v jedný E39, jedna se skříní ZF, jedna GM, se mi neděje, že by auto couvalo v kopci a to i poměrně prudkym. Ale jak bylo psáno výše, tření v tom měniči není nekonečený, takže když je to auto těžký a kopec prudkej, tak to asi couvnout může. Pak je taky otázka, jestli ten vícekvaltovej automat nepoužívá oproti tomu šestikvaltu jedničku jenom při plným plynu. Standartně tam je jako nejnižsí kvalt dvojka a ta bude o něco delší než jednička v tom šestikvaltu a pak to má míň síly na udržení toho auta. Ale to fabuluju. Nový auta (rozumněj od cca 2005) neznám a vlastně asi moc znát nechci:)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#446 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

DSC III ma v sobe zabudovanou fci toho Hill holderu, tedy aplikuje brzdy, aby auto necouvlo, min rady e39, 53 a myslim ze i 38 + 46 to tak maji, novejsi nevim, ale divil bych se, kdyby to bylo jinak...
Co spis nechapu je chovani za snizene adheze, kdy pri zarazenem kvaltu nefungujou zadni brzdy v nizke rychlosti, je to v urcitych situacich dost neprijemny (stojite na brzde, predni se zablokovany klouzou a automat vas tahne pryc)...
“Ability is what you're capable of doing.”
matrose
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Bydliště: jak kdy
Kontaktovat uživatele:

#447 Příspěvek od matrose »

U moji e39 530D GM jsem to zkousel v Brne na najezdu do galerie vankovka...kdo zna...krpal jak sviňa... a auto zustalo stat jen na D a necouvalo
luk0132
Registrovaný
Příspěvky: 135
Registrován: pon 12.05.2014 00:00
Bydliště: Kopřivnice

#448 Příspěvek od luk0132 »

Ahojte, Tak uz je to tady,klekla me prevodovka.Trvalo to cca 2 dny a uz necouva vubec.Mam v 525tds r.99 prevod zf 5hp18 se zelenym stitkem.Co tam muzu dat? cerny stitek to je jasne,ale jak je to s motorizacema.davalo se to i do benzinu ne?a jak hydromenic? Nebo musim zase sehnat vse z TDS ?

Návrat nahoru
luk0132
Registrovaný
Příspěvky: 135
Registrován: pon 12.05.2014 00:00
Bydliště: Kopřivnice

#449 Příspěvek od luk0132 »

Dokáže mě někdo odpovědět jestli automat z E39 tds je stejný jak v E34 tds oba maj kod ZF5 HP18 jen maji jine stupně na voliči.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#450 Příspěvek od Holly Moderátor »

Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#451 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ani krabice není stejná.
V E34 je snímač polohy voliče na páce voliče, U E39 je to v převodovce = E39 má kabelový svazek do převodovky navíc a druhý konektor.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
luk0132
Registrovaný
Příspěvky: 135
Registrován: pon 12.05.2014 00:00
Bydliště: Kopřivnice

#452 Příspěvek od luk0132 »

aha,tak ze mi pasne pouze z 39tds.toz to si dlouho nezajezdim,jelikoz nejsou :D Repas pri cene auta nema smysl.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#453 Příspěvek od Holly Moderátor »

luk0132
Registrovaný
Příspěvky: 135
Registrován: pon 12.05.2014 00:00
Bydliště: Kopřivnice

#454 Příspěvek od luk0132 »

Mockrat diky,zatim jsem nikde nesehnal,proste nejsou.
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#455 Příspěvek od fereros2 »

vím, že to tu možná i bylo a možná ne jednou, ale jen rychlý dotaz, jel jsem po nezpevněný cestě a přepl režim na režim vločky. Od té doby nejde přepnout na jiný režim, prostě vlezu do auta nakopnu to a pořád vločka, baterku jsem měl odpojenou asi 10 minut a problém přetrvává. Díky moc

edit: e34 TDS
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#456 Příspěvek od fereros2 »

vyřešeno, přepínač K.O.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#457 Příspěvek od ACDC »

Chlapy, co je tohle za převodovku? 5HP 24 má přece průchod konektoru v bloku a nic nevede zpod ovládání zámku. Mám E39 540iA 6/1999 (TU motor).
Tohle mně nějak překvapilo...
Přílohy
PŘE 1.jpg
PŘE 1.jpg (30.83 KiB) Zobrazeno 11191 x
PŘE 2.jpg
PŘE 2.jpg (43.78 KiB) Zobrazeno 11191 x
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#458 Příspěvek od TANN3R »

Na tech fotkach toho moc neni videt, ale zrejme to je 5HP-24. Verze pro vanos a bezvanos motor jsou jine..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#459 Příspěvek od ACDC »

Aha, tak to jsem netušil. Tak tohle musím propátrat dál. Není to ale jenom softem? BMW ji sice značí A55 440Z, nevím proč. V 535 mohla být ještě A5S560Z. Ale tahle se mně zdá jiná. Mám ještě jednu, asi ji vyhrabu..
560 asi nemá steptronic.
Tak to bude ona.
K porovnání typů: http://www.otonetko.com.mk/bmw.asp
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#460 Příspěvek od TANN3R »

Verze pro vanos a bezvanos se od sebe lisi vedenim oleje do chladice - jedna ma vstup i vystup na stejne strane prevodovky druha ma vstup na jedne a vystup na druhe strane - a taky cidlem. Presneji uz si to nepamatuji, resil jsem kdysi, zda jde dat prevodovka z bezvanosu na vanos...
Odpovědět