Stránka 24 z 26

Napsal: ned 10.05.2015 14:16
od Vincek1
bmw 320i e46 automat (r.v. 2003) - mate nekdo zkusenosti s prevodovkou u tohoto modelu? jsou oka mam do toho jit?

Napsal: úte 26.05.2015 21:00
od ACDC
5HP 24. 540i. Kope, ale jen pětka. Ostatní kvalty v pohodě. Olej měněn před cca 20kkm. Celkem 290kkm. Blízká smrt? Dík

Napsal: stř 27.05.2015 18:24
od lp
Co je s automatem,když při klidné jízdě převodovka neví co zařadit ,houpou otáčky.A při akceleraci jedničkaje Ok,ale ostatní přeřazení je znatelný prokluz než zařadí a taky trochu cukne.Je to 6rychlostní převodovka v e53 r.v 2004.

Napsal: čtv 28.05.2015 07:36
od Birkoff
Žeby měnič na odchodu? Stačí i když správně nezamyká, ale zaměřil bych se určitě na něj.

Napsal: čtv 28.05.2015 17:00
od ACDC
Ještě k té 5HP 24. Diagnostika bez závad.

Napsal: pon 13.07.2015 14:26
od Hanz
mozna spatny solenoid? ja bych vymenil olej/filtr a smazal adaptace, u me to pomohlo, kdyz bylo citit podrazovani na 2ku pri dojezdu na krizovatku...

Napsal: sob 18.07.2015 14:46
od ACDC
Tak mi vyskočila hláška aut převodovky. Naštěstí u hranic. Dojel jsem domů na čtyřku. Asi tisíc km předtím zařadila pětku kopancem. Pak dostala záhul na grosglokneru. Chybové hlášky:49 sledování otáček,56dtto, 55 dtto5, 54 dtto4 . Na odchodu? Co jse našel, tak v nouzáku čtyřka=chyba elektriky, pětka=mechanická závada. Už jednou byl problém s konektorem. Dík za radu

Napsal: pon 20.07.2015 09:37
od ACDC
Tak jsem jsem ještě zjistil že: pokud jedu na automat, při řazení čtyřky jako by neví, co tam dát, potom fail a natvrdo čtyřka. Pokud dám ručně, tak 1,2 a 3 v pohodě, drží. Pokud dám čtyřku, po chvíli fail a nacpe natvrdo pětku, sama, v ručním řazení. Tohle vypadá na mechatronik, že?

Napsal: pát 24.07.2015 20:35
od ACDC
Pánové, kdo je guru v automatech, můžete to komentovat? Díky

Napsal: sob 25.07.2015 00:11
od TANN3R
Mě dělala něco podobného, taky 5hp24, a taky sem šel nejdříve po mechatroniku. Vyměnil sem za jiný, jetý a pořád to samé.. Nakonec to dělaly spečené lamely na trojce - prostě se nemohly plynule srovnat otáčky, tak to neřadilo nebo kopalo. Ostatní rychlosti šli hladce.

Napsal: sob 25.07.2015 14:46
od ACDC
Díky Ještě dotaz. Jak poznám, že je měnič po repasi, pokud to vůbec lze nějak rozlišit.

Napsal: ned 26.07.2015 00:16
od TANN3R
To poznáš těžko, protože origo i repas vidíš prostě jen jeho zavařený obal.

Napsal: ned 26.07.2015 20:07
od ACDC
Měl jsem představu, jestli tam třeba něco nevyrazí. No nic, dík

Napsal: stř 26.08.2015 22:40
od ACDC
Ještě dotaz. Dal jsem jiný automat (5HP24), vč filtru a oleje, samozřejmě. AKU byl odpojen. Automat řadí vyloženě sametově, vůbec o tom nevím, jen změna otáček. Ale oproti minulému má snahu podřazovat na čtyřku dejme tomu už při menším zatížení. Ten předchozí držel pětku o hodně déle. Taky jsem tu četl o tom učení, 30 sec, 10 sec, jízda. Co jsem zjišťoval, skoro nikdo to nedělá. Mohu ji tímto přeučit? Po výměně následovala jízda 2x cca, spíše ostřejší:-)) 100km. 540i Dík

Napsal: ned 30.08.2015 21:19
od ACDC
Nikdo nic? Teď jsem ujel 300 km a drží klidně i trojku. Ale spotřeba ujde, místy 150, (ne dálnice, spousta předjíždění plný kotel) dle BC 12,7, cca 14 reálná. Takže vymazat adaptace a naučit znova, ale jak dlouho potrvá, než se naučí spíše eko?

Napsal: pon 31.08.2015 07:09
od TANN3R
Z mé zkušenosti po vymazání adaptací se chováním ustálila tak do 100km jízdy (5HP-24).

Ale pokud jde o "zklidnění" - spíš takový eko mód - nikdy s tím problém nebyl ani bez vymazání adaptací. Spíš bývá problém bez vymazání naučit zase převodovku sportovnější jízdě.

Pokud nepomůže vymazání adaptací, podívej se jaká je teplota oleje v převodovce. Případně když si dával druhou převodovku, jaký olej do ní přišel?

Napsal: pon 31.08.2015 08:43
od Birkoff
Taky mě držela trojku, ale to bylo z důvodu přehřátýho oleje. Holt chlazení z vody asi nebude úplně ideální, ale hlavně musí dobře fungovat.

Napsal: pon 31.08.2015 15:57
od jurasis
Převodovka má přece vyvedené svoje chlazení oleje do hada mezi chladiči, pokud vím... Podobně jako servo...

Ta teplota oleje by měla jít na paškál vždy jako první, když je problém s automatem. Plno lidí tady psalo, že stačilo vymést bordel mezi chladiči a bylo po závadě...

Napsal: pon 31.08.2015 17:38
od ACDC
Mám poface, tj. výměník. A přehřátá těžko, protože motor nepustím přes cca 95°C. Je o tom vlákno v pětkách. O tom,že při přehřátí řadí třeba trojku, aby se motor točil a běžela visca vím, ale to se zde neděje..

Napsal: pon 31.08.2015 20:00
od TANN3R
To si nerozumíme. Teplota vody s teplotou oleje v automatu nemá moc společného - stačí se podívat na velikost výměníku. Velmi často se při problémech s lamelami nebo měničem přehřívá olej a převodovka pak řadí tak nějak divně, většinou zbytečně nechává točit motor. Nemyslel sem tím, že je převodovka v nouzáku. Mrkni schválně na tu teplotu..