Stránka 24 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: sob 16.12.2017 18:28
od pavproch
pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu..... :twisted:
Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:

a) GO výměnným způsobem se blíží

b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)

Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?

... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)

Re: N53B30O0

Napsal: sob 16.12.2017 18:56
od MMM123
pavproch píše:
pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu..... :twisted:
Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:

a) GO výměnným způsobem se blíží

b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)

Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?

... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)
Mobil 1 FS X1 Rally Formula 5W-50 (starý názov Mobil 1 Peak Life 5W-50). Toto by mohol byť ideál olej pre N53B30.

Re: N53B30O0

Napsal: ned 17.12.2017 21:40
od pavproch
Sem nad tím od fčera uvažoval a.... hustší wolej do teho lít nebudu (ref. studené starty v zimě), budu s tím halt jezdit taky, aby se to nerozscěcovalo (ie. zakážu si redline)

ale zkusím sračku od liqui moly na zahuštění woleje....

a pak už vzhůru na GO

Re: N53B30O0

Napsal: ned 17.12.2017 22:30
od MattyX
tak než sračku do oleje, tak leju 5w50 ... toho Mobila1 leju do N54 - 5w50 ;) Díky viskozitě 5w za studena má dobrou čerpatelnost snad i v -30" , žáden stress ;)
imho já mám spotřebu 0L na 7000km - déle na olej nejezdím, tak nevím zatím :D

Re: N53B30O0

Napsal: stř 20.12.2017 16:55
od pavproch
pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....
:idea:

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.12.2017 01:24
od MMM123
pavproch píše:
pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....
:idea:
Nič neutesníš, viac škody ako osohu. Na 90% to bude nefunkčná PCV membrána napevno osadená v kryte hlavy vlacov. Ja som ho dnes objednával...

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.12.2017 01:40
od MattyX
Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.12.2017 02:05
od MMM123
MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D
Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.12.2017 10:33
od pavproch
Musím znova opakovat: snažím se o jediné - aby se ten motor "dožil" 250 tis km, o nic jiného mi nejde a že mu těma sračkama uškodím pochybuju, že mu nepomůžu věřím.... :twisted:

Proč bych fčíl dělal na něm jakékoli opravy, když za 9 tis km pude pryč a s ním vše okolo něj a pude tam úplně nový drivetrain ?!?

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.12.2017 13:53
od RomanM3
MMM123 píše:
MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač :D
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral :)

PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.

Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší :D
Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)

na mojem N53 jsem PCV měnil a motor šel chcipnout když jsem otevřel víčko oleje před i po. samozřejmě původní pcv byla ok. a psal to tu ještě někdo, že když otvírá víčko oleje tak to jde chcípnout už když ho pootevře...tuším StarML...ale už si nejsem jistý

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 08:57
od tommee
Ja bych lil jenom prubezne neco hustsiho. Jak pises, jde ti o ujeti 9tis km ke kompletni vymene, takze asi nema cenu s cimkoli laborovat.

Na druhou stranu smekam, protoze takhle zmapovat vydrz motoru od sameho zacatku (jeden majitel a prubezne info zde na klubu) se jen tak nevidi ;)

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 14:26
od pavproch
Dík za pochopení i ocenění.

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 16:59
od Hanz
Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry... M6q e60 Lci sedan... Kdyz čtu, kterak jim během testu Okta s "revolučním_třepu_se_mokrý_pes_1,0TSi" bere při 130km/hod pouhých 7,0 musím se usmívat...

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 17:05
od pavproch
Hanz píše:Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry...
Já mám 241tis km žere mi fčíl litr woleje na tisíc a dlouhodoá je asi 14 na sto - a to bude asi ten hlavní důvod, proč ten můj motor už cajk prostě není a nemůže být..... :twisted:

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 21:18
od RomanM3
Jj tím to asi bude... :twisted:

Re: N53B30O0

Napsal: pát 22.12.2017 22:48
od kawaman
[quote="pavproch"] 14 na sto

Tady je vidět, že tě tvé auto prostě baví

Re: N53B30O0

Napsal: ned 24.12.2017 00:49
od MattyX
A nebo prochcávají vstřiky, dostal se do oleje a pak to hezky vydírá valec a žere to olej jak prokoplý - častá příčina n53/n54 při netěsnosti vstřiků... nafta ta aspon trochu maže :D

Re: N53B30O0

Napsal: ned 24.12.2017 02:42
od TANN3R
Pavproch: jak to nakonec budeš řešit? Půjdeš do nového motoru výměnným způsobem z Německa? Co sem viděl takhle dovezenou N55, tak ten motor mi přišel prostě novej, ne repasovanej. Ale těžko říct, kde to berou. Původní rozpadlej si vzali..

Re: N53B30O0

Napsal: ned 24.12.2017 07:56
od JaraX

Re: N53B30O0

Napsal: ned 24.12.2017 21:01
od pavproch
Takže přeju fšem: pěkné svátky, klid a pohodu a hlavně zdraví, zdraví, zdraví (nejen 2018 ale nafurt).

(PS: zbytek sa dá kupiť nebo dyžto nejde jinak, ukrásť)

@tanner: komplet nový drivetrain (motor, spojka, dvouhmota, převodovka, VTG a veškerá "bižuterie" na tom navěšená) koupený v autorizáku