Stránka 24 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: sob 16.12.2017 18:28
od pavproch
pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu.....

Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:
a) GO výměnným způsobem se blíží
b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)
Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?
... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)
Re: N53B30O0
Napsal: sob 16.12.2017 18:56
od MMM123
pavproch píše:pavproch píše:Tak během dnešních 600 km s 3er sa 4x rozsvítala kontrolka mazání a zároveň to zežralo asi 1/2litru woleje.... to sem kura zvědav co nastane dříff: esli preventivní výměna drivetrainu nebo odtah z důvodu zadření a nucená výměna drivetrainu.....

Protože se mi červená wolejnička rozsvěcí čímdálčastějš, i dyž je tam woleje furt po horní rysku (to hlídám a olívám), tak:
a) GO výměnným způsobem se blíží
b) asi do doby než to budu generálkovat zkusím něco hustšího (10w-60, neska tam je 5w-40 CFS)
Otázka je esli enem dolívat po troškách (litr na tisíc) nebo rovnou vycucnout a nalít novou (hustší) celou náplň (6,5lt) ?!?
... a pod-otázka: čím to dolít/vyměnit? (bude jen 10 tis km, pak bude GO, čili nemusí to být hajpr-súpr-top qualita.....)
Mobil 1 FS X1 Rally Formula 5W-50 (starý názov Mobil 1 Peak Life 5W-50). Toto by mohol byť ideál olej pre N53B30.
Re: N53B30O0
Napsal: ned 17.12.2017 21:40
od pavproch
Sem nad tím od fčera uvažoval a.... hustší wolej do teho lít nebudu (ref. studené starty v zimě), budu s tím halt jezdit taky, aby se to nerozscěcovalo (ie. zakážu si redline)
ale zkusím sračku od liqui moly na zahuštění woleje....
a pak už vzhůru na GO
Re: N53B30O0
Napsal: ned 17.12.2017 22:30
od MattyX
tak než sračku do oleje, tak leju 5w50 ... toho Mobila1 leju do N54 - 5w50

Díky viskozitě 5w za studena má dobrou čerpatelnost snad i v -30" , žáden stress
imho já mám spotřebu 0L na 7000km - déle na olej nejezdím, tak nevím zatím

Re: N53B30O0
Napsal: stř 20.12.2017 16:55
od pavproch
pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 21.12.2017 01:24
od MMM123
pavproch píše:pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decy hustého sračkólu)..... a uvidíme....

Nič neutesníš, viac škody ako osohu. Na 90% to bude nefunkčná PCV membrána napevno osadená v kryte hlavy vlacov. Ja som ho dnes objednával...
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 21.12.2017 01:40
od MattyX
Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral
PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.
Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 21.12.2017 02:05
od MMM123
MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral
PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.
Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší

Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 21.12.2017 10:33
od pavproch
Musím znova opakovat: snažím se o jediné - aby se ten motor "dožil" 250 tis km, o nic jiného mi nejde a že mu těma sračkama uškodím pochybuju, že mu nepomůžu věřím....
Proč bych fčíl dělal na něm jakékoli opravy, když za 9 tis km pude pryč a s ním vše okolo něj a pude tam úplně nový drivetrain ?!?
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 21.12.2017 13:53
od RomanM3
MMM123 píše:MattyX píše:Není nic horšího než do oleje nebo fridexu nalít něco jako utěsňovač
To mám hroznou radost, vždycky když do motoru tuhle šlichtu někdo nasral
PCV ventil je varianta - ale ten neřeší příčinu, ten jen buď pouští do sání olejové výpary a nebo nepouští (dle podtlaku v sání). Potom to jak motor "funí" do oleje je dáno těsností válce - takže kroužky. Pokud jsou zarostlé (zakarbonované), tak ani stírat olej nebudou a pokud ani tlakový kroužek nepodrží tlak, tak to profuní i do klikového mechanismu, ten se pak tlakuje a potom přes PCV to motor zase zpět sežere.
V případě N53 pokud půjde olej a výpary skrz odvětrání tak to poznáš na sacích ventilech - budou na nich krápníky karbonu jako prase, s obtíží poznáš tvar ventilu - odstranění pomocí walnutblastingu - ale opět je potřeba najít příčinu.
Pokud jsou zarostlé kroužky a těsnost válce je špatná - tak to jde vidět i na svíčce že je obalená olejem.
Otázka je, která z těch variant to je a nebo taky kombinace obojí atd ...
Každopádně utěsňovač to nevyřeší

Tak samozrejme, všetko čo si vymenoval platí. Ja som mal spotrebu oleja 1L na cca 3000km, dal som tam pri výmene oleja nejakú sračku ala Engine Flush, a odvtedy je to 1L na 1500km. Snažím sa to riešiť postupne, metódou od najlacnejšieho riešenia po najdrahšie, čiže najprv pôjde Peak Life 5W-50, potom nové veko s PCV. Tá PCV u mňa bude asi kaput, už podľa laického testu (po otvorení naliavacieho viečka oleja motor cuká, niekedy zakape..). Výmenu piestnych krúžkov, odkarbónovanie a pretesnenie ventilov už kašlem, to by auto asi išlo preč, aj keby som sa s ním nerád lúčil:)
na mojem N53 jsem PCV měnil a motor šel chcipnout když jsem otevřel víčko oleje před i po. samozřejmě původní pcv byla ok. a psal to tu ještě někdo, že když otvírá víčko oleje tak to jde chcípnout už když ho pootevře...tuším StarML...ale už si nejsem jistý
Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 08:57
od tommee
Ja bych lil jenom prubezne neco hustsiho. Jak pises, jde ti o ujeti 9tis km ke kompletni vymene, takze asi nema cenu s cimkoli laborovat.
Na druhou stranu smekam, protoze takhle zmapovat vydrz motoru od sameho zacatku (jeden majitel a prubezne info zde na klubu) se jen tak nevidi

Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 14:26
od pavproch
Dík za pochopení i ocenění.
Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 16:59
od Hanz
Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry... M6q e60 Lci sedan... Kdyz čtu, kterak jim během testu Okta s "revolučním_třepu_se_mokrý_pes_1,0TSi" bere při 130km/hod pouhých 7,0 musím se usmívat...
Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 17:05
od pavproch
Hanz píše:Teď jsem byl na STK s N53 - 248tis najeto, vse cajk... spotřeba oleje je litr na 6tis km... dlouhodobá spotřeba mezi 7,5-8,5 litry...
Já mám 241tis km žere mi fčíl litr woleje na tisíc a dlouhodoá je asi
14 na sto - a to bude asi ten hlavní důvod, proč ten můj motor už cajk prostě není a nemůže být.....

Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 21:18
od RomanM3
Jj tím to asi bude...

Re: N53B30O0
Napsal: pát 22.12.2017 22:48
od kawaman
[quote="pavproch"] 14 na sto
Tady je vidět, že tě tvé auto prostě baví
Re: N53B30O0
Napsal: ned 24.12.2017 00:49
od MattyX
A nebo prochcávají vstřiky, dostal se do oleje a pak to hezky vydírá valec a žere to olej jak prokoplý - častá příčina n53/n54 při netěsnosti vstřiků... nafta ta aspon trochu maže

Re: N53B30O0
Napsal: ned 24.12.2017 02:42
od TANN3R
Pavproch: jak to nakonec budeš řešit? Půjdeš do nového motoru výměnným způsobem z Německa? Co sem viděl takhle dovezenou N55, tak ten motor mi přišel prostě novej, ne repasovanej. Ale těžko říct, kde to berou. Původní rozpadlej si vzali..
Re: N53B30O0
Napsal: ned 24.12.2017 07:56
od JaraX
Re: N53B30O0
Napsal: ned 24.12.2017 21:01
od pavproch
Takže přeju fšem: pěkné svátky, klid a pohodu a hlavně zdraví, zdraví, zdraví (nejen 2018 ale nafurt).
(PS: zbytek sa dá kupiť nebo dyžto nejde jinak, ukrásť)
@tanner: komplet nový drivetrain (motor, spojka, dvouhmota, převodovka, VTG a veškerá "bižuterie" na tom navěšená) koupený v autorizáku