Tak už mi to nedalo a musím se vyjádřit ...
pořád se tady mele nafta/benzin/lpg a E65/E60
Co se týče E60 vs E65 viděl bych to na podobno jako u E39 vs E38 ...
začnu reakcí na poslední žhavé téma.....Měl jsem E38 které jsem se snažil dat maximální péči , s tím,že jsem měl a mám rád tužší auta a sportovní jízdu , bohužel moje E38 neměla EDC a tak jsem po měsíci přemýšlení šel do komplet Bilstein B6 a k tomu HR pružiny ....auto se ve předu snížilo o -30 takže bylo tak akorát vůči zadku , příjemně ztvrdlo a na 19" kolech jsem byl schopnej opakovaně projet v Brně pisáreckej tunel rychleji než E46 330ci (gumy contiky SC2) které v druhé zatáčce tunelu který je jako had ...(nájezd je pravotočivá která se mění na utahující se levotočivou která se pak mění v táhlou pravotočivou a výjezd ven ) začlo blikat ASC (cca 120-130 dle toho kolik se podařilo vytáhnout před nájezdem do tunelu) , sedma nic ....prostě kamarád co jel za mnou v E46 330ci jen kroutil hlavou protože před tunelem byl těsně zamnou a za tunelem byl dobrých 20m a v zatáčkách jen řekl, že se mě sedma nahnula a zase vrátila do roviny a že on měl co dělat bo už letěl skoro bokem ... takže né vždy váha je na škodu, samozřejmě na měřeným úseku je co nejnižší váha zásadním požadavkem ale prostě nevím proč srovnávat sedmu v nějakých parametrech co se týče sportovnosti ....srovnával bych to trošku jiným pohledem .
Podíval bych se na to tímto stylem ...mám tedy bohužel v tomto případě E66 která je na tom ještě hůř co se týče váhy než E65 , mám DD i EDC na origo 19" kolech a na komfort je to asi tak 10x pohodlnější než E38 s origo bez edc tlumičema a na sport je to snad ještě tužší než E38 s bilstein B6 a HR pružinama .
Dokud jsem si E66 nepořídil , netušil jsem , že mezi těmi dvěma EDC režimy je takový rozdíl ....no ale dobře ,to jen trochu zkušeností po koupi E66 .
Myslím si ,že bych teď ten tunel projel hodně srovnatelně jako tenkrát s E38 (bohužel chvíli čekám až se s E66 sžiji neboť E66 s EDC a DD je trochu nezvyk a nepotřebuji ji rozstřelit ...na to tu jsou jiní ) , za pár měsíců třeba zkusím zase s kamarádem a jeho 330ci párkrát tunel projet a jak se mě bude držet ...jen trochu údajů:
E46 330ci , 170KW a váha 1405kg tzn. 0,121Kw/Kg
E38 740iA 210KW a váha 2100kg tzn. 0,1Kw/Kg
E66 745Li 245KW a váha 2300kg tzn. 0,107Kw/Kg + EDC + DD
E60 545i 245KW a váha 1705kg tzn. 0,143Kw/Kg
E65 760i 321KW a váha 2180kg tzn. 0.147Kw/Kg
tím bych chtěl říct ,že sedma může soupeřit i s odost lehčím autem a chtěl bych popravdě vidět jak by se ta 545i poprala s tím úsekem v tunelu (bez edc a DD ale třeba se sport podvozkem) když E46 už bliká ASC a letí bokem skoro ....a jako aby se dalo o 545i říct ,že je nějak výrazně lepší , to by E66 a E46 musela totálně v tom tunelu zmizet abych aspoň mohl říct , kurwa , to jede jako prase ...nemyslím si ,že se toto stane ....toto přijde až s E60 M5 ale to je jiná kategorie ...
ale proč toto všechno dělat ? není lepší mít na to pohled typu ...ano sedma je těžší ....luxusnější ...pohodlnější .... a potřebuje systémy jako EDC a DD aby byla srovnatelná s 545i která je tvrdá jako prase o proti E65 , není tam místo a výbavy je v drtivé většině po skromnu ? tzn. co je lepší ? E65/E66 s EDC +DD co má řekněme 90% jízdních vlastností jako E60 545i (ano E60 545i je LEPŠÍ) ale má výbavu až do prdele , pohodlí o kterým se E60 může tak leda zdát nebo mít těch 10% jízdních vlastnosti na víc o proti E65/E66 ale nemít to ostatní co E65/E66 v drtivé většina o proti E60 má.
Kdo těch 10% využije (na klubu tak možná 10-15 lidí) ? ten kdo ano , nekoupí si na využití těch 10% 545i ale M5 nebo M3 a je to hodně o řidiči aby vůbec využil 80% z 545i (bo jsou lidi co ten tunel v Brně projedou bokem v podobné rychlosti ) takže drtivá většina majitelů 545i prostě ani nedosáhne na limit 545i ať už kvůli strachu nebo ,že prostě nejsou blázni.
V normální sportovní jízdě je prostě E65/E66 s EDC a DD tak podobná 545i
,že nemá smysl mít E60 545i zvlášť když E60 545i je tak kurewsky nesmyslně předražená a většinou v sociálu , že za tu cenu je E65 760i která si myslím, že bude trochu jinde o proti 545i.
Ano , při koupi nového auta je rozdíl jestli 5e nebo 7er ale když je 7er o 1/3 levnější a s neporovnatelnou výbavou ? Poměr cena/výkon je jasně pro 7er ....a kdo chce sport koupí M3 kdo chce komfort koupí 7er kdo chce polosport bez výbavy koupí 5er aby mohl říkat ,že má sportovnější auto než 7er a vybavenější než 3er .
tím nechci hanit E60 , bezesporu je to pěkné auto a pro někoho kdo má malou garáž a E65 by tam nezavřel nebo si myslí ,že mu pomůže rozdíl v délce při parkování (E65 504 cm a E60 484 cm) je to dobré auto které může v jistých situacích poskytnout sportovnější pocit než E65/E66 ale kdo tento o něco sportovnější pocit potřebuje , když jsou všude tak rozmrdaný silnice a v 7er jsou tak příjemný komforty sedačky s masážema,Logic 7 a na okruhu je i 545i na hovno
