Stránka 28 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 15:37
od MattyX
Asi tak...
Tohle je většinou neunosné až tehdy, když spálený olej tak zalepuje svíčky, až to nebude házet jiskru - pak je to už jako blbý

Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 16:54
od pavproch
Téměř s jistotou se domnívám, že tam jsou v prdeli mj. i šály ojnic, na to pentěrtín nepomůže. Budu generálkovat výměnným způsobem (úplně nový kompletní drivetrain), tak doufám, že pak bude dalších 1/4 mio km klid. A vzhledem k mému snižujícímu se nájezdu (býval i 50k km za rok, fčíl sotva 30) by mi to mohlo dalších cca 10+ let vydržet. A pak už mi to bude jedno, co bude bo budu za a) nerudný důchodce a za b) nám posratá EU stejně zakáže jezdit autama se spalovacím motorem.

Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 17:01
od JaraX
ale nezapomen GO už není nový motor, když se to tehdy vyrábělo, tak si dali záležet aby to fungovalo, dneska co koupíš (i origo BMW) do těch našich starých paštik, tak to všecko stojí zaprd. já bych prostě max udělal pár experimentů a dokud to funguje tak bych to nechal fungovat.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 17:08
od Francis
Máš-li podezření na ojniční šály, je možno přeměřit klikovku na ovalitu a případně dát jen nové šály. I kdyby nebyly úplně v kondici, ale zatím slyšitelně neklepou, neřeš a jezdi.
Je to jako se zastávkou v boxech v F1: čím později pojedeš na výměnu pneu, tím déle ti nové vydrží

Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 18:57
od pavproch
@jarax: už sem to tu psal víckrát - bude to NOVÝ motor (+převodovka + vtg) z autorizáku modrobílé vrtule, žádný repas
Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 19:48
od JaraX
to ano, ale ten už nebude tak kvalitní jako byl ten tvůj původní.
hlavně si na to kup vše nové, celé vstřikování atd.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 19:51
od pavproch
já blb nenapsal, že to budou díly přímo z říše, ne přes cz.bmw.... tak třeba budou lepčí/kvalitnější.....
Re: N53B30O0
Napsal: stř 31.01.2018 21:10
od Francis
Před lety koupený samosvorný vnitřek diffu měl být nový. Byly na něm olejové usazeniny a otisky hlav šroubů talíře. Asi tak.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 01.02.2018 21:07
od JakoobCZ
Kvalita materiálů šla dopr... cca před dvěma měsíci jsem měnil jen kus podběhového plastu za nový a už je to opět utržené. Takže je jedno, že je to origo, když to i Němci už šulí

Re: N53B30O0
Napsal: ned 04.02.2018 22:03
od mykovec
kompre píše:Mne sa zdvyhatka obcas ozvu tiez (133000km) ale nic strasne, hlavne po kratkych trasach.. od 11/2009 bola na n53 nejaka upravena hlava podla toho co som sa docital, kde doslo k zlepseniu prudenia oleja k zdvyhatkam. Mne sa to tusim objavilo ked som zmenil olej z 5w30 na 0w40 aspon s tym si to spajam. Teraz mam 5w40 3tiu vymenu a je to relativne v pohode ak zacvaka niektore, tak len na jednu dve sekundy a max tak tri styri krat po sebe... Na n52ojku odporucaju bleeding proceduru, ktora by mala aspon docasne pomahat.. + odporuca sa drzat olej okolo maxima. Stava sa casto aj to, ze po vymene vsetkych zdvyhatiek 24, sa zvuky nestratia takze ja do toho zatial urcite vrtat nebudem, je to teoreticky casto sa prejavujuca vlastnost n52 a n53 do urciteho datumu vyroby

.
Tak po dvou mesicich od tematu hydrostelu drzim hladinu oleje co nejvys a musim rict, ze se to fakt zlepsilo, dalo by se rict ze z puvodni i treba pul minuty je to ted par sekund, max 0 po startu, takze diky za radu. Predtim jsem se prave snazil olej drzet spis niz, kvuli jeho zrani (na horni hladine ho to opravdu zere vic nez na spodni), ale ted uz mam vymenenej separator, tak uz je to jedno.
No a tim padem bych to uzavrel, olej na plnu a stourat se v tom nebudu za 25tis, takhle uz je to jenom tskovej normalni pytel hrebiku

Re: N53B30O0
Napsal: pát 09.02.2018 17:25
od pavproch
Tak neska sem to dojednal a plácli sme si - od eMDéŽet (8.3.2018) bude GO.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 15:46
od pavproch
Taxe mi v garáži pomalu scházejí (prozatím drobnější) díly a materiál na GO
Neska 3er (těplota kousek nad nulou, vlhko jaxfiň) pěkně "prudil" - otáčky zase vůbec nechtěly padat při řazení.... sem zvědav, esli to po GO zmizí, na 99% tipuju že ne... že je to nějaký "bug" v SW EUR5.... ale i přesto mám R6 N/A EUR5 radši než bych asi měl ///M2 nebo ///M4 (dlouhodobě - spíš dřív než později by mě to foukátko u S54 pěkně sralo....)
Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 15:57
od Francis
Jen pro přesnost, S54 je atmo motor v M3 E46/Z4M. Foukané R6 v poslední generaci jsou S55

Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 16:40
od pavproch
Pardoň.

Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 21:08
od MattyX
By mě zajímalo jak se bude generálkovat ten hliníkovej blok ... Tohle tuším už jak dopadne totiž

Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 21:09
od pavproch
Jednoduše - už sem to tu psal - 3er prostě dostane celý NOVÝ drivetrain.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 22:59
od MattyX
Takže výměna motoru, žádná oprava, tak proč píšeš jako GO ?

Když je to jen výměna pohonné jednotky

Re: N53B30O0
Napsal: pon 12.02.2018 23:55
od TANN3R
Musíš to brát jako GO auta, ne motoru

Doufám, že sem pak Pavproch hodíš konečný rozpočet, stačí zaokrouhleně

Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 00:28
od MattyX
Tak nová N53B30 na dobrý den stojí 255tis , pak počítej novou HPFP + sada vstřikovačů s indexem 12, nová wasrůvka , milion pičovin okolo tak se budeš motat kolem 350 s DPH baj voko

Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 08:09
od JaraX
mattyx, nezapoměn věci jako katy,lambdy, váhu, Egr a věcí ohledně řízení motoru atd, ty je taky nesmysl nechat staré takže ta částka bude ještě jinde.