Stránka 29 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 08:38
od Francis
I kdyby se cena opravy vyšplhala na 500k Kč, včetně nového podvozku, brzd, ... tak je to méně než za nový vůz, který dnes s atmosfericky plněným řadovým šestiválcem není kde koupit.
Tuto metodu dodnes používají v letectví nebo vojenství. Pokud je drak letadla (nebo korpus tanku nebo ...) celistvý a bez trhlin, vymění se motory, avionika, (řízení palby, domontuje gyroskop kanonu, ...) a celek vesele žije dál další desítky let či tisíce hodin provozu.
Z pohledu ekologie je to správné chování, proč šrotovat plastový vnitřek a lakovanou karoserii se velkým množstvím chemických těsnících a protihlukových hmot, když stačí vyměnit agregát a je to skoro jako nové.
Pavprocha obdivuji za, podle mě, skvělý nápad

, málokdo si toto dokáže spočítat a případně doma ekonomicky (nebo jinak) zdůvodnit.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 08:46
od JaraX
Francis má pravdu, nás je to i nezvyklé, v Německu to němci občas dělají. akorát ty N55 jsou výrazně spolehlivější jak N53, ale pokud chce atmosféru, proč ne.
ale jeslti není lepší koupit málo ojetou N53 z de, přehodit si diferaky atd.a todle prodat.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 443b43e019
Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 18:32
od pavproch
@francis: dík za pochopení a podporu.
ref cena: pude tam nový motor, převodovka, VTG, spojka, dvouhmota a bižuterie na tym navěšená. cenoffka bude někde okolo půlmíče bez DPH, materiál OEM z BMW, dělat to budou v mirage motorsport
Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 19:15
od TANN3R
Mě je tenhle "repas" auta taky sympatičtější, než prostě jít a koupit místo toho nové. Nakonec je tady Pavproch reálně největší ekolog, ne ti pseudoekologové, co jim jde jen o splnění euro norem, chtějí auta na pět let a pak hodit do koše. Totální plýtvání vším, co máme k dispozici jen pro vlastní obohacení..
Takže přeji, ať se vše podaří a věřím, že zas bude auto roky fungovat a dělat radost.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 13.02.2018 19:17
od pavproch
kuju
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 17:25
od Bury
pavproch: jen pro zajímavost, když už budeš mít celý auto rozhozený, kvůli výměně powertrainu, budeš dělat i podvozkový díly - ramena, čepy, ložiska, tlumiče atd? Já jen, že auto má okolo 250k km a hodně věcí už bude na hraně životnosti předpokládám... takže když renovace, tak komplet?

Dík za info

Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 18:40
od pavproch
nebudu, protože už tam mám nahozenou druhou sadu všech uložení podvozku... ramena původní. a sou pevná...
btw, neska sem brambora fest pohoinil - aji 200plus chvíli bylo.... a ani jednou "nepičoval" (byla zima, okolo nuly) a ani jednou sa nerozsvítilo.... akurváth zežral na 700km skoro litr husté 10w60.... chjo no... ale GO sa blíží....
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 19:36
od TANN3R
To už je slušná porce, litr na 700km. Bude rozborka původního motoru, až bude hotovo?
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 19:38
od pavproch
Nebude, odevzdvám ho BMW za mírnou slevu z ceny nového...
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 19:40
od Vapinecko
Jen pro zajímavost jaký plánuješ dát od začátku olej? Předepsaný nebo při tvém stylu ježdění(většinou redline jak jsem pochopil) by si to žádalo asi něco lepšího?
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 19:44
od pavproch
na záběh (1500km) tam pude nějaký (nevím, musím se zeptat) 5w-40, potom zase Millers CFS 5w-40
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 20:27
od Francis
Doporučuju vybrat olej s co nejvyšším HTHS, ideálně kolem 5 nebo víc.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 20:43
od pavproch
Mám trvale doma sud (25lt) CFS, tak nebudu nic jiného hledat....

Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 22:04
od Francis
To neděláš dobře, Jaromíre

Zásobou si dojeb druhý motor, tomu už není pomoci. Do nového si najdi něco s HTHS 5 nebo víc. Máš-li fobii z 10W-60, sežeň si někde Red Line 5W-50 s HTHS 5,9. Nebude to jednoduché, oficiálně jej do ČR nedováží, ale ty si poradíš

Nebo alespoň Red Line 5W-40 s HTHS 4,6.
Mohu dnes jen radit a za rok-dva se ti vysmát "Já ti to tenkrát psal".
Lidi, pochopte konečně, že fabrika předepisuje takový olej, aby to nějak přežilo záruku a mělo co nejnižší spotřebu paliva kvůli auropokutám za emise CO2, ne aby to najelo bezproblémově půl milionu nebo víc.
Mimochodem, CO2 není jed, je to netečný plyn a "potrava" pro vše zelené. Už i ve Švýcarsku mají výzkumné skleníkové plantáže s atmosférou obohacenou o CO2 pro vyšší výnosy o mnoho desítek procent.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 14.02.2018 22:29
od TANN3R
A kolik má vlastně ten Millers CFS hodnotu HTHS? (Jsem na telefonu, tak se mi to nechce teď hledat..)
Edit: už sem to našel, je to 4.08 podle jejich stránek.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 15.02.2018 15:03
od Bury
k té diskuzi s oleji: pavproch - nechal jsi si místo ekometru nakódovat teplotu oleje? Pokud ano, jakou máš teplotu, pokud jedeš dálku, ale pilu za těch tvých 14l/100km?
By mě zajímalo, zda má cenu řešit HTHS, když jezdím např. v létě dynamicky (ne red line) a teplota oleje se pohybuje mezi 110 a 115°C. Aktuálně používám od Millers Oil 5W40...
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 15.02.2018 16:08
od ugurundu
Ahoj,
ja mam teda 335i takze n54. ale me kdyz se jedeme svezt

spotreba 15-18l to drzi stabilne mezi 115-120 nikdy nesla nad 120.
ale je to teda ted v zime

uvidime co leto.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 15.02.2018 17:42
od pavproch
Ukazatel těploty u N53B30 nemám (ani OEM ani dodělanej) .... v mém druhém autě (N52B30) ale mám a v létě bezostyšně ukazuje i 120-125st C. Proto CFS.
A fčíl update po dnešním ztakončení třídenní služebky:
Taxem doyezdil.....
Neska cesta zez Pilsně domů, mráz jaxfiň, čili potenciálně kluzké čili opatrně, skoro předpisově..... ujel sem tak 250km a najdenou z ničeho nic (nebylo žádné redline, ani plný plyn) to začalo pod mírným plynem jemně cukat a pak to cukalo víc, rozsvítilia se kuntrolka motoru a už nezhasla.... ale domů sem dojel, s rozsvícenou palubkou, schíplýma asitak 2/3 kobyl, ale dojel.... diag ukázala asitak milion chyb, po jejich smazání a nastartovaní to ihned cuklo a rozsvítilo znova.... i dyž motor nevydávává nepatřičné zvuky, domnívám se, že "zežral" nejméně jednu šálu... takže fertig.... o tisíc km dříff než sem chtěl, ale co už... měl seho ráth, ale asi se budeme muset rozloučit.....
Sem zvědav, esli to (až to v promrzlé garáži pořádně vystydne) ešče vůbec nastartuju nebo na GO pojedu na plaťáku....

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 15.02.2018 18:49
od Francis
Sežranou šálu bys slyšel a kontrolkám by to bylo fuck.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 15.02.2018 19:56
od pavproch
Jo, motor nevydává nepatřičné zvuky ("nešrotuje"). Ale do GO už (rači) jezdit nebudu....
