Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tesla a elektromobilita
Re: Tesla a elektromobilita
filozofe, přál bych si vidět svět tak růžově jako ty.
podívej jak se vyvíjel třeba spalovací motor, jak dlouho to trvalo atd.
podívej jak se vyvíjel třeba spalovací motor, jak dlouho to trvalo atd.
- Pavel 528
- Registrovaný
- Příspěvky: 1263
- Registrován: stř 09.07.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla a elektromobilita
jj vyvoj jde dal,ale realita je jinde....no muzeme si to tu napsat za treba 5let ,kolik takovych nabijecek kde bude



Re: Tesla a elektromobilita
Klidně je možné že ty roky budou delší než to budeme používat... o tom nechci polemizovat a těžko se odhaduje kdy co bude.
Ale pokud chtějí rozjet elektromobil do každé rodiny musí to být cenově přijatelné mít velký dojezd a nabíjení musí být možno i v rámci 10-20minut což umožnují ty rychlonabíječky které se postupně prosazují.
Problém ovšem je ta extrémní spotřeba elektřiny ...ta se musí zákonitě někde projevit ...nejen ve zdražení elektřiny.
uvidíme co bude za 5-10let....kam se to pohne. Zda ceny nejlevnějších aut padnou pod 350k a dojezdy se zvednou u top modelů k 800-1000km ... nechme se překvapit co nám donesou firmy jako HE3DA a další.
Ale pokud chtějí rozjet elektromobil do každé rodiny musí to být cenově přijatelné mít velký dojezd a nabíjení musí být možno i v rámci 10-20minut což umožnují ty rychlonabíječky které se postupně prosazují.
Problém ovšem je ta extrémní spotřeba elektřiny ...ta se musí zákonitě někde projevit ...nejen ve zdražení elektřiny.
uvidíme co bude za 5-10let....kam se to pohne. Zda ceny nejlevnějších aut padnou pod 350k a dojezdy se zvednou u top modelů k 800-1000km ... nechme se překvapit co nám donesou firmy jako HE3DA a další.
Re: Tesla a elektromobilita
tak je to prostě uplně jinej styl života, naučit se pít někde kávičky u nabíječek a u toho pracovat na ntb třeba, já třeba byl v kavárně 2x v životě a to samy třeba u McDonalds tak 10x, apod, tomu se snážím vyhýbat co to jde.m4zzy píše:Ale prd starostí. Stačí změnit trochu přístup ale vím, že tvůj názor na tyhle auta se asi nikdy nezmění.JaraX píše:
prostě se stávajícíma palivama kde je všude 1000 benzínek na všechno si člověk jezdí jak chce, někde prostě natankuje, elektrombilita alespon v příštích pár letech bude vyvažovat totální změnu zvyků a přispůsobení se autům.
ale jak říkám, pro lidi co nevyžadují od auta zvuk a emoce spalovacího motoru je to fajn alternativa, pro moje rodiče fajn, tchán by mě s tím ušlapal do země třeba, vezl jsem ho v i3s, hmmm,, jede to jak prase, ale jinak nuda. kde je zvuk? pro ženu taky dobrý, pro tisice lidí super. pro mě to prostě není, ani pro spoustu nadšenců.
uvidíme co ukáží další létá, třeba BMW nebo mercedes udělá takové auto řidičcké, se zvukem a s parfemem spalenyho benzinu v klimatizaci

Re: Tesla a elektromobilita
Ted si to tady chce koupit tu TESLU známej co se potkáváme právě na kávičce a squashi jednou týdně a rozmnouvám mu to at není "ko.ot" a koupí si AMG Skládu že se chci pořádně něčím povozit nebo 760ku nic jiného nemá smysl v životě (mimo M5 a M6) ...
Ale tak uvidíme do čeho půjde ...taky nadával že 25K propálí v naftě ...a co teprve v AMG ...takže asi půjde do elektřiny ...

Ale tak uvidíme do čeho půjde ...taky nadával že 25K propálí v naftě ...a co teprve v AMG ...takže asi půjde do elektřiny ...

Re: Tesla a elektromobilita
tak třeba ho auta neberou, nějaky zvuk je mu ukradeny, jako ten borec v ukaž karu, toho zajima co s čím komunikuje a jakou mu tam musk vydá novou hru, myslím že je mu celeé AMG uprdele, at si každý koupí co se mu líbí
Re: Tesla a elektromobilita
Ano, jde částečně o změnu stylu života. Beru to, že ori někoho, kdo jezdí denně všude možně a nechce se mu to řešit kde nabíjet a podobně, tak to nemá smysl. Ale pro dalšího člověka se stejným nájezdem, který si prostě dá trochu tu práci s průzkumem a s tím, že nabíjet jde dneska na mrtě místech a pokud se naučí trochu plánovat, takm u ten elektromobil ušetří nemalé peníze a čím větší roční nájezd, tím rychleji se mu to zaplatí. Samozřejmě taky záleží na kombinaci toho, kde nabíjí. jestli ve většině případů doma přes noc na noční proud nebo z přebytků FVE, nebo potom v práci a pak teda když jede dál tak Superchargery/čez ap od.
A pak máš sedmičkáže s V8 a jarax klapkou, co musí mít logic7 takže když jedeš v autě tak si představuju že posloucháte hudbu a ne motor (samozřejmě motor občas při akceleraci si poslechne každý žejo) takže se po tak i vylučuje. A propo, ta tesla má prý dost dobrý sound system, možná jeden z njelepších (aspoň jsem to někde slyšel že je to hodně vysoká úroveň..ale co já můžu říkat, mě úplně stačí ten základ co mám v E91
:D:D)
Spíš mě štvě že to ta EU tlačí až tak na krev. Doufám, že se to nějak vstřebá a ty elektromobily si koupí lidi, co ho chcou a ne že mi ho někdo bude nutit a nebude mít spotřebitel na výber. Takže já jsem zvědavý, kam ten automobilismis obecně teď půjde.
A pak máš sedmičkáže s V8 a jarax klapkou, co musí mít logic7 takže když jedeš v autě tak si představuju že posloucháte hudbu a ne motor (samozřejmě motor občas při akceleraci si poslechne každý žejo) takže se po tak i vylučuje. A propo, ta tesla má prý dost dobrý sound system, možná jeden z njelepších (aspoň jsem to někde slyšel že je to hodně vysoká úroveň..ale co já můžu říkat, mě úplně stačí ten základ co mám v E91

Spíš mě štvě že to ta EU tlačí až tak na krev. Doufám, že se to nějak vstřebá a ty elektromobily si koupí lidi, co ho chcou a ne že mi ho někdo bude nutit a nebude mít spotřebitel na výber. Takže já jsem zvědavý, kam ten automobilismis obecně teď půjde.
Re: Tesla a elektromobilita
zajímavý test
https://www.youtube.com/watch?v=h8R7kZGvAUk,
uvidíme co z tesly dál vyleze
pokud vím tak i 85kWh Model S se na superchargeru nabíjí 70 min, nebo 40 min na 80 procent. maximální dojezd je 426km, můj dojezd odhaduju tak na 250km, tzn když bych měl jet do holandska a docela to pral a řekněmě ujel 300km, tak stejně budu co 250km stát (i kdyby byl dojezd 300, stejně si musím nechat alespon maličkou rezervu), tak co 300km budu hodinu dobíjet, takže do cíle budu 4x dobíjet, cestu co jezdím 10 hodin pojedu 14,6 hodiny. což je o skoro pulku delší cesta. a hlavně ja fakt nesnáším čekání, když plánuju schůzku, tak tam prostě musím být na čas, nesnáším když na někoho 15 min čekám, nebo on čeká na mě, to fakt né. a abych někde seděl hodinu na kafi, to je pro mě naprosto nepředstavitelný, natož víckrát denně.
měl jsem na pár dní i3s, bylo to fajn, že jsem prostě sedl a jel, kdykoliv, mě je třeba líto furt startovat studenej spalovák a tak to plánuju že až pojedu pro díly, koupím i šroubky a chleba. takle jsem jel pro chleba, za hodinu pro šroubky a za hodinu pro díly. na druhou jsem se v té i3s strašně nudil, bylo to pro mě strašně nudný a večer jsem to kompezoval projetím nebo protůrováním V8.
kdyby naopak i3 stála 200-300k, hned pro ni utíkám našim.
pro lidi co naopak jezdí denně někde 200-300km, a nepotřebují emoce, např doted jezdí v dieselu, tak je to elektro prostě super.
btw testoval jsem i elektrický scooter, jelo to jak 600ccm motorka, ale prostě 0 emocí.
nedávno jsem s Viťou Kuklíkem diskutoval E-SX a říkal "jo, jede to jak hajzl, ale je to nejnudnější na čem jsem v životě jel"
https://www.youtube.com/watch?v=h8R7kZGvAUk,
uvidíme co z tesly dál vyleze
pokud vím tak i 85kWh Model S se na superchargeru nabíjí 70 min, nebo 40 min na 80 procent. maximální dojezd je 426km, můj dojezd odhaduju tak na 250km, tzn když bych měl jet do holandska a docela to pral a řekněmě ujel 300km, tak stejně budu co 250km stát (i kdyby byl dojezd 300, stejně si musím nechat alespon maličkou rezervu), tak co 300km budu hodinu dobíjet, takže do cíle budu 4x dobíjet, cestu co jezdím 10 hodin pojedu 14,6 hodiny. což je o skoro pulku delší cesta. a hlavně ja fakt nesnáším čekání, když plánuju schůzku, tak tam prostě musím být na čas, nesnáším když na někoho 15 min čekám, nebo on čeká na mě, to fakt né. a abych někde seděl hodinu na kafi, to je pro mě naprosto nepředstavitelný, natož víckrát denně.
měl jsem na pár dní i3s, bylo to fajn, že jsem prostě sedl a jel, kdykoliv, mě je třeba líto furt startovat studenej spalovák a tak to plánuju že až pojedu pro díly, koupím i šroubky a chleba. takle jsem jel pro chleba, za hodinu pro šroubky a za hodinu pro díly. na druhou jsem se v té i3s strašně nudil, bylo to pro mě strašně nudný a večer jsem to kompezoval projetím nebo protůrováním V8.
kdyby naopak i3 stála 200-300k, hned pro ni utíkám našim.
pro lidi co naopak jezdí denně někde 200-300km, a nepotřebují emoce, např doted jezdí v dieselu, tak je to elektro prostě super.
btw testoval jsem i elektrický scooter, jelo to jak 600ccm motorka, ale prostě 0 emocí.
nedávno jsem s Viťou Kuklíkem diskutoval E-SX a říkal "jo, jede to jak hajzl, ale je to nejnudnější na čem jsem v životě jel"
Re: Tesla a elektromobilita
psal jsem to tu s těma dvouma šestkama?
Re: Tesla a elektromobilita
No ten majitel Modelu S co jsem dával odkaz hned v prvním příspěvku, tak z prázdna na 80% na superchargeru dobije za 40 minut. A to byly ty první superchargery a první modely Modelu S, takže nevím, jestli do plna to trvá 70min. Jenže tak moc lidí nabíjet nebude. Možná když člověk jede dál tak nabije z 5-10% na 90% a jede dál. Nebo dobije ještě míň. Dneska ten nejnovější model s označením Raven a s novým software a možná i lepší technologií baterek a novým superchargerem by to dobil asi rychleji. Třeba TM3 se dobije na tom superchargeru docela rychle.
Ale jasně Járo, pro tebe a tvůj styl a filozofii to nemá smysl, to je jasné.
Mě třeba baví i ten autopilot. Jako nezkoušel jsem ho ale ten způsob jak to funguje mě celkem zajímá. v Té G11 od tchána jsou ty asistenty hlídání průh, a tyhle blbosti a aji to samořízení, ale něměl jsem z toho dobrý pocit. Když jsem jel do zatáčky a musel jsem se vyhnout kamionu víc ke krajnici, tak mě to auto prostě vzalo za volant a srovnalo mě zpátky do středu pruhu a teda těsně jsem se s trailerem kamionu vyhnuli. A nikde jsem nenašel kde so to dá vypnout
Ale u té Tesly si myslím, že to funguje mnohem lépe. Snad se tady pak někdo přidá, kdo ji opravdu má a podělí se o zkušenosti. Zatím mě stačí ten YT.
O šestkách si taky asi nic nepsal..
Ale jasně Járo, pro tebe a tvůj styl a filozofii to nemá smysl, to je jasné.
Mě třeba baví i ten autopilot. Jako nezkoušel jsem ho ale ten způsob jak to funguje mě celkem zajímá. v Té G11 od tchána jsou ty asistenty hlídání průh, a tyhle blbosti a aji to samořízení, ale něměl jsem z toho dobrý pocit. Když jsem jel do zatáčky a musel jsem se vyhnout kamionu víc ke krajnici, tak mě to auto prostě vzalo za volant a srovnalo mě zpátky do středu pruhu a teda těsně jsem se s trailerem kamionu vyhnuli. A nikde jsem nenašel kde so to dá vypnout

O šestkách si taky asi nic nepsal..
Re: Tesla a elektromobilita
mě se elektromobil líbí jako druhé auto do rodiny. Víkendy a výlety s velkou 7er a popojíždění kolem města a okoli a do práce s elektrovozem.
Ale nikdo mi nesmá brát benzín stím že zapaltím daň jako kráva že jej vubec vlastním.
Dnes se tak neděje ale plány jsou šílené právě na omezení spalováků ke splnění agendy 2030.
Takže se pak u nabiječek pobijeme...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sm ... tankovat-/
Ale nikdo mi nesmá brát benzín stím že zapaltím daň jako kráva že jej vubec vlastním.
Dnes se tak neděje ale plány jsou šílené právě na omezení spalováků ke splnění agendy 2030.
Takže se pak u nabiječek pobijeme...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sm ... tankovat-/
Re: Tesla a elektromobilita
Tyjo dyť tam je jediná fotka v úvodu, která nic neříká. Nevidím tam kolony aut, nevidím tam reálnou fotku, kde je supercharger přecpaný teslami a nabíjí tma celý den. Žvásty a zase žvásty takže pro mě je tento článek úplně k ničemu a spíš zavádějící. Jenže to je většina takových na českých webech a pak se není čemu divit, že tomu normální občan vůbec nerozumí a co přečte, to považuje za svaté.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla a elektromobilita
Celej tenhle systém současných elektromobilů je na vyližprdel. Baterie měla být v podlaze auta, připravená na rychlovýměnu, takže smart by měl dvě, pětka bavorák čtyři a rolls třeba osm kousků, u pumpy by se jen stejně jako ke stojanu najelo nad jámu, která by to vyměnila, stanice si za plně nabité baterky strhne z karty stejně jako za palivo dle odběru, auto okamžitě odjíždí
Pokud v bateriích nebude nějaká velká revoluce, která nabíjení a kapacitu na váhu skokově zlepší, zůstane to totální vopruz

Pokud v bateriích nebude nějaká velká revoluce, která nabíjení a kapacitu na váhu skokově zlepší, zůstane to totální vopruz

Re: Tesla a elektromobilita
Mám za to, že to tak i Musk zvažoval, jenomže by tím trpěli baterie, protože by se nabíjely ultra rychle a asi z 0-100% a pak by nevydržely tolik co teď mají vydržet a bylo by to ekonimicky značně nákladné a ekologicky asi taky
Re: Tesla a elektromobilita
RedBaron: Myšlenka je to dobrá ale realita nevím jak by to fungovalo se dohadovat že vaše baterie byla lepší nebo že byl vadný článek kde to bude kdo reklamovat ? Když si ji vzal na benzince v chorvatsku a v ČR mu ji neuznají že je špatná apod ?
Mě by se spíše líbilo dobíjení přes podlahu třeba na 8mi místech.
Ideální stav - Baterie by byla rozdělená na 8x segmentů a tím by se i rychleji dobíjela. Za 10min plná baterie ...všech 8x segmentů které potom fungují jako jeden celek.
Dobíjení by probíhalo při najetí na parkovišti nad místo kde by ze země vyjeli silné bodce přes které by se nabíjela baterie.
Bylo by to 8x rychlejší jako nynější technologie. Prostě by proud tekl přes několik vidlic takže by se baterie za pár minut nabila rychlonabíječkou.
PAk už jen čekám co rozjede HE3DA. Oni mají nějaké revoluční patenty na velikost baterie a mnohem vyšší kapacitu než jsou nynější baterky.
Jak píšu vize ideálu je někde kolem 1-1,5tis km dojezd... v kombíku pro rodinu a dobíjení 10-15min ...tak bych si to představoval já osobně.
A hlavně ceny kolem 300-350k pak to začnou kupovat i masy....
Podle mě je to stále okrajová záležitost a můžeme sledovat jak to vypadá v Dánsku a Norsku.
A malý elektromobil jako druhé auto pro manželku by mi nevadil ...s dojezdem aspon 250-300km. Akorát ty ceny jsou stále pro malou skupinku lidí.
Osobně bych preferoval LPG a CNG s velkou kapacitou a dojezdem 700-1000km ....a plně vybaveným autem.... toto jsem očekával že se nějak podaří prosadit a stále je to menšinová záležitost ... pár set tisíc aut v čr a většina jsou přestavby.
Pak vodík.... a nakonec elektřinu.
Ale jak píšu je to můj pohled na věc. A každej se na to díváme z jiného úhlu. Ale hodně souhlasím s JARAXEM....
Prostě jak tomu člověk šlape za krk ten dojezd se radikálně sníží. Zima ? Dojezd se sníží....atd. a pak čekat na benzínce zda bude volnej stojan ?
On taky nemusí bejt volnej a zrovna jsou dvě auta před vámi ...pak nečekáte 20min ale 2x20min čekání plus svých 20min. A to beru že tam je rychlonabíječka.
M4zzy: Ale proč si myslíš že by si vymýšleli ? Podívej se jaká je podpora. Zjisti si statistiku kolik aut jezdí na elektřinu v Dánsku či Norsku. A kolik je rychlonabíječek.
No a nakonec stačí dva tři lidi před tebou a máš problém....budeš min 1hodinu na benzínce. To si nikdo neuvědomuje. Ne vždy bude stojan prázdný... pak je člověk nasranej ... u benzínu natankuji za 3-5min zaplatím a jedu.
Jinak stále fandím a budu fandit HE3DA a panu Procházkovi.
Už mají nějaké testovací auta s jejich baterkami.
jinak zajimavý test.
Ve videu dvě auta kde to má zatím nejlepší využití. Pro práci ve fabrice a pak městské přibližovadlo do velkoměst a okraj měst.
Mě by se spíše líbilo dobíjení přes podlahu třeba na 8mi místech.
Ideální stav - Baterie by byla rozdělená na 8x segmentů a tím by se i rychleji dobíjela. Za 10min plná baterie ...všech 8x segmentů které potom fungují jako jeden celek.
Dobíjení by probíhalo při najetí na parkovišti nad místo kde by ze země vyjeli silné bodce přes které by se nabíjela baterie.
Bylo by to 8x rychlejší jako nynější technologie. Prostě by proud tekl přes několik vidlic takže by se baterie za pár minut nabila rychlonabíječkou.
PAk už jen čekám co rozjede HE3DA. Oni mají nějaké revoluční patenty na velikost baterie a mnohem vyšší kapacitu než jsou nynější baterky.
Jak píšu vize ideálu je někde kolem 1-1,5tis km dojezd... v kombíku pro rodinu a dobíjení 10-15min ...tak bych si to představoval já osobně.
A hlavně ceny kolem 300-350k pak to začnou kupovat i masy....
Podle mě je to stále okrajová záležitost a můžeme sledovat jak to vypadá v Dánsku a Norsku.
A malý elektromobil jako druhé auto pro manželku by mi nevadil ...s dojezdem aspon 250-300km. Akorát ty ceny jsou stále pro malou skupinku lidí.
Osobně bych preferoval LPG a CNG s velkou kapacitou a dojezdem 700-1000km ....a plně vybaveným autem.... toto jsem očekával že se nějak podaří prosadit a stále je to menšinová záležitost ... pár set tisíc aut v čr a většina jsou přestavby.
Pak vodík.... a nakonec elektřinu.
Ale jak píšu je to můj pohled na věc. A každej se na to díváme z jiného úhlu. Ale hodně souhlasím s JARAXEM....
Prostě jak tomu člověk šlape za krk ten dojezd se radikálně sníží. Zima ? Dojezd se sníží....atd. a pak čekat na benzínce zda bude volnej stojan ?
On taky nemusí bejt volnej a zrovna jsou dvě auta před vámi ...pak nečekáte 20min ale 2x20min čekání plus svých 20min. A to beru že tam je rychlonabíječka.

M4zzy: Ale proč si myslíš že by si vymýšleli ? Podívej se jaká je podpora. Zjisti si statistiku kolik aut jezdí na elektřinu v Dánsku či Norsku. A kolik je rychlonabíječek.
No a nakonec stačí dva tři lidi před tebou a máš problém....budeš min 1hodinu na benzínce. To si nikdo neuvědomuje. Ne vždy bude stojan prázdný... pak je člověk nasranej ... u benzínu natankuji za 3-5min zaplatím a jedu.
Jinak stále fandím a budu fandit HE3DA a panu Procházkovi.
Už mají nějaké testovací auta s jejich baterkami.
jinak zajimavý test.
Ve videu dvě auta kde to má zatím nejlepší využití. Pro práci ve fabrice a pak městské přibližovadlo do velkoměst a okraj měst.
Re: Tesla a elektromobilita
- u G11 se systémy vypínaj ikonkou autíčka v kruhu na středovém výdechu
- ty systémy jsou fajn, akorát dost nahovno je že když neposloucháš, tak misto aby auto pomalu zastavilo na krajnici tak se systém vypne, tzn když nechám G11 řidít sam, přelezu ke spolujezdci, nebo dozadu, tak auto místo aby zastavilo u krajnice vypne systém a vletí do stromu, i když teda nevím co udělá G11 při odlehčení sedačky, E65 se zabrzdí a dá P, tady to bude možná stejný.
- autopilota nechci, chci auto řidit, nedovedu si představit že řeknu "jdu si dát ecce homo" vlezu dozadu na sedačku a budu si říkat jak to bylo super. vím že autopilot až se vychytá bude pohodlný, ale nechci. my třeba řešíme doma spor, žena nechce v sedmě jezdit vzadu, resp v žádném autě, že se ji dělá zle, jenže ten 1,5 roku starej prcek furt něco potřebuje a ten 4 letej se o něj uplně neumí postarat, takže je z toho pak zbytečné řvaní, říkám, dej staršího dopředu, bud vzadu s malým. néééé, mě se dělá zle atd. tak bež dozadu ty, a já budu řídit. "jako že bych neměl řidit já? cože? no to snad ne, vždyt to je moje největší radost"
- výměna baterie je fajn nápad, ale museli by se výrobci domluvit na stejném typu a taky na tom kdo bude platit recyklaci, ta by musela byt např zahrnuta v ceně nabíjení a ne v ceně auta jako ted.
- filizofe, ty si myslíš že ta baterie není rozdělena na články? samozřejmě že je. jenže už ty superchagery mají výkon 250kW, kurva víš kolik to je? to znamená že kdyby bylo nabíjecí napětí 12V, teklo by tam 20 833A!!! víš co to kurva je?
tady ten motor má 250kW
https://sinogrowth.en.made-in-china.com ... -10kv.html
prostě to už jsou tak velké výkony, že to není prdel.
- i těch 40min je pro mě hodně, a to furt špekuluju jak 100L nádrž LPG natankovat dřív jak za 6-8 minut, pro ségru co jede Olomouc praha 4 hodiny 3ma zastávkama si to dovedu představit
mě když jen cestou do řecka někdo řekne že potřebuje na WC jindy než při tankování, tak zuřím:D
- na podzim jsme byli kupovat 650i, jeli jsme pro to stylově mojí 645i, která nemá středové tlumiče vyfuku, když jsme tam přijeli a 6er projížděli, shodli jsme se že ta 650i jede hůř jak moje 645i, ale tak to JaraX vyřeší. jenže pak jsi říkal jeslti to není zvukem. no a na dalnici jsme dali sprint, a samozřejmě mi ta 650i ujela, ale prostě působí dojmem že to nejede, protože to nemá zvuk. nedávno jsem v této 650i vezl mechanika a ten říkal "no dobry, ale tvoje jede líp" "nejede, jen víc řve" no a ted tady zrovna makáme na tom výfuku
- ty systémy jsou fajn, akorát dost nahovno je že když neposloucháš, tak misto aby auto pomalu zastavilo na krajnici tak se systém vypne, tzn když nechám G11 řidít sam, přelezu ke spolujezdci, nebo dozadu, tak auto místo aby zastavilo u krajnice vypne systém a vletí do stromu, i když teda nevím co udělá G11 při odlehčení sedačky, E65 se zabrzdí a dá P, tady to bude možná stejný.
- autopilota nechci, chci auto řidit, nedovedu si představit že řeknu "jdu si dát ecce homo" vlezu dozadu na sedačku a budu si říkat jak to bylo super. vím že autopilot až se vychytá bude pohodlný, ale nechci. my třeba řešíme doma spor, žena nechce v sedmě jezdit vzadu, resp v žádném autě, že se ji dělá zle, jenže ten 1,5 roku starej prcek furt něco potřebuje a ten 4 letej se o něj uplně neumí postarat, takže je z toho pak zbytečné řvaní, říkám, dej staršího dopředu, bud vzadu s malým. néééé, mě se dělá zle atd. tak bež dozadu ty, a já budu řídit. "jako že bych neměl řidit já? cože? no to snad ne, vždyt to je moje největší radost"
- výměna baterie je fajn nápad, ale museli by se výrobci domluvit na stejném typu a taky na tom kdo bude platit recyklaci, ta by musela byt např zahrnuta v ceně nabíjení a ne v ceně auta jako ted.
- filizofe, ty si myslíš že ta baterie není rozdělena na články? samozřejmě že je. jenže už ty superchagery mají výkon 250kW, kurva víš kolik to je? to znamená že kdyby bylo nabíjecí napětí 12V, teklo by tam 20 833A!!! víš co to kurva je?
tady ten motor má 250kW
https://sinogrowth.en.made-in-china.com ... -10kv.html
prostě to už jsou tak velké výkony, že to není prdel.
- i těch 40min je pro mě hodně, a to furt špekuluju jak 100L nádrž LPG natankovat dřív jak za 6-8 minut, pro ségru co jede Olomouc praha 4 hodiny 3ma zastávkama si to dovedu představit

- na podzim jsme byli kupovat 650i, jeli jsme pro to stylově mojí 645i, která nemá středové tlumiče vyfuku, když jsme tam přijeli a 6er projížděli, shodli jsme se že ta 650i jede hůř jak moje 645i, ale tak to JaraX vyřeší. jenže pak jsi říkal jeslti to není zvukem. no a na dalnici jsme dali sprint, a samozřejmě mi ta 650i ujela, ale prostě působí dojmem že to nejede, protože to nemá zvuk. nedávno jsem v této 650i vezl mechanika a ten říkal "no dobry, ale tvoje jede líp" "nejede, jen víc řve" no a ted tady zrovna makáme na tom výfuku

Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
sto lidí sto chutí.
Jaraxi tam je při nabíjení právě vysoké napětí. Podívej se jak mají tlustej kabel ty rychlonabíječky.
A ted si představ že by to nabíjelo 6-8x takovej tlustej kabel ? Takže 6-8x více proudu.
Ty elektromobily jsou fajn do města jako nějaké malé posunovadlo možná i mezi městy ...ale jet v to dále jak 200km na jeden zátah běžně to je prostě už hrana ...hlavně ten kdo si pouští výhřev sedaček a pak využívá audiosystém naplno plus klimu atd ...to pak rapidně klesá dojezd...
Proto ideálně 800-1000km dojezd protože kdo jede pilu a má spousty spotřebičů zapnutých tak to dává za 300-400km...a musí zase nabíjet....
Jak jsem psal nikdo nenapsal co dělat když je u nabíječek plno ???
Stím nikdo nepočítá že bude čekat ve frontě třeba hodinu nebo pul hodiny... pak se teprve připojí k nabíjení. To mi přijde jako opruz totální.
Jaraxi tam je při nabíjení právě vysoké napětí. Podívej se jak mají tlustej kabel ty rychlonabíječky.
A ted si představ že by to nabíjelo 6-8x takovej tlustej kabel ? Takže 6-8x více proudu.
Ty elektromobily jsou fajn do města jako nějaké malé posunovadlo možná i mezi městy ...ale jet v to dále jak 200km na jeden zátah běžně to je prostě už hrana ...hlavně ten kdo si pouští výhřev sedaček a pak využívá audiosystém naplno plus klimu atd ...to pak rapidně klesá dojezd...
Proto ideálně 800-1000km dojezd protože kdo jede pilu a má spousty spotřebičů zapnutých tak to dává za 300-400km...a musí zase nabíjet....
Jak jsem psal nikdo nenapsal co dělat když je u nabíječek plno ???
Stím nikdo nepočítá že bude čekat ve frontě třeba hodinu nebo pul hodiny... pak se teprve připojí k nabíjení. To mi přijde jako opruz totální.
Re: Tesla a elektromobilita
@JaraX
už jsem s G11 dlouho nejel a ani nevím kdy pojedu. Ale jstli pojedu tak to zkusím povypínat úplně tím tlačítkem. Nicméně jsem hlídání pruhů vypínal v tom nastavení řidiče a asistence a nechal zaplé kolize a tyhle věci, tak nevím ale je to jedno. A ano, pokud zapneš samořízení v G11 a on vyhodnotí, že najednou nemá dost informací aby řídil sám tak se vypne a děj se vůle boží. V Tesle nevím co to udělá, ale holt ještě to není udělané tak, že pokud neuděláš nic tak ti auto zastaví u krajnice bezpečně. S tím ale majitel auta musí počítat a beztak je to určitě někde v návodu napsané.
Hoši ale k čemu je ti reálně ten dojezd 1000km? Chápu JaraXe, když jede 2500km tam a zpátky a chce to otočit za den tak naprosto chápu, že elektro pro něho je nesmysl. Jenže průměrně ujedeš tak 100km denně tak k čemu by ti byl 1000km dojezd? Ale ten Filozofova vize mít elektromobil s dojezdem 1500km, nabitím z 0-100% za 10minut a cenou 350k je fakt úlet. Zadarmo bys to nechtěl?
S tím Norskem opravdu přesvědčený nejsem. Zatím jsem nikde neviděl opravdu skutečnou a reálnou informaci, že je v Norsku tolik elektromobilů, že nenabiješ na veřejných nabíječkách. Jediná situace byla teď na díkuvzdání v USA a to byl jeden den. Elektromobil máš nabíjet primárně doma nebo v práci. Ne že nabiješ do 100%, jezdíš do a z práce do 5% a pak to dobiješ na rychlonabíječce. Samozřejmě pokud bydlí člověk v paneláku a nemá garáž s elektrikou (nebo rodiče/sourozence u koho by mohl auto napíchnout), tak je elmobil zatím dost málo použitelný, s tím souhlasím.
už jsem s G11 dlouho nejel a ani nevím kdy pojedu. Ale jstli pojedu tak to zkusím povypínat úplně tím tlačítkem. Nicméně jsem hlídání pruhů vypínal v tom nastavení řidiče a asistence a nechal zaplé kolize a tyhle věci, tak nevím ale je to jedno. A ano, pokud zapneš samořízení v G11 a on vyhodnotí, že najednou nemá dost informací aby řídil sám tak se vypne a děj se vůle boží. V Tesle nevím co to udělá, ale holt ještě to není udělané tak, že pokud neuděláš nic tak ti auto zastaví u krajnice bezpečně. S tím ale majitel auta musí počítat a beztak je to určitě někde v návodu napsané.
Hoši ale k čemu je ti reálně ten dojezd 1000km? Chápu JaraXe, když jede 2500km tam a zpátky a chce to otočit za den tak naprosto chápu, že elektro pro něho je nesmysl. Jenže průměrně ujedeš tak 100km denně tak k čemu by ti byl 1000km dojezd? Ale ten Filozofova vize mít elektromobil s dojezdem 1500km, nabitím z 0-100% za 10minut a cenou 350k je fakt úlet. Zadarmo bys to nechtěl?
S tím Norskem opravdu přesvědčený nejsem. Zatím jsem nikde neviděl opravdu skutečnou a reálnou informaci, že je v Norsku tolik elektromobilů, že nenabiješ na veřejných nabíječkách. Jediná situace byla teď na díkuvzdání v USA a to byl jeden den. Elektromobil máš nabíjet primárně doma nebo v práci. Ne že nabiješ do 100%, jezdíš do a z práce do 5% a pak to dobiješ na rychlonabíječce. Samozřejmě pokud bydlí člověk v paneláku a nemá garáž s elektrikou (nebo rodiče/sourozence u koho by mohl auto napíchnout), tak je elmobil zatím dost málo použitelný, s tím souhlasím.
Re: Tesla a elektromobilita
- Tesla pokud vím tak zastaví
- tatík jezdí denně 1000km v dodávce a rozhodně by taky nechtěl furt nabíjet.
95ti procent lidem ten dojezd 300-400km stačí.
- tatík jezdí denně 1000km v dodávce a rozhodně by taky nechtěl furt nabíjet.
95ti procent lidem ten dojezd 300-400km stačí.