Diskuze se sice kolem n53 točila (protože ty mám rád jak ty motory tak oříšky) , ale ten motor není typický pacient na karbonizaci (mám na mysli tu na sací straně motoru a ventilech), z dosavadních zkušeností bych řekl, že preventivní walnutblasting u n53 stačí někde okolo 200tkm; n54/55 jsou na tom s karbonovou úsadou na sacích ventilech poněkud hůře (řek bych, že zejména kvůli tzv vnitřnímu EGR neboli Valve Overlap Timing)...okolo 150tkm už to tam vypadá zajímavě a co sleduju americké a německé fóra tak prevenci doporučují někde okolo 100tkm. Podle mých zkušeností ale hodně zaleží na stylu jízdy- kdo s tím jezdí svižně a delší trasy je na tom líp oproti městským poskakovačům, hodně to taky zhoršují automatické převodovky, které motor hodně podtáčejí.seccomk píše:Zdravím, prošel jsem si tohle téma o skořápkové dekarbonizaci, která se teda točila většinou okolo n53.
Nedávno jsem koupil n54 s najetými 235 tis. km (čistá série bez úprav) a řeším, jestli se o to mám nějak zvlášť starat (dekarbonizace, aditiva) když s tím není praktický žádný problém (žádné misfires, volnoběh drží za tepla i za studena), nebo jen prostě měnit olej po 10 tis. km a tankovat 98 nebo 100 benzín.
Když jsem si u předchozího auta (koncern tdi s 360 tis. km na hrbu) řekl, že mu dopřeju a dal jsem do nádrže aditivo dle návodu, tak to bylo na výměnu vstřikůa tomu bych se rád vyhnul.
Nějaké doporučení od zkušenějších?
Díky moc!
Zatím asi největší překvapení mne čekalo u koncernového motoru BWA (VW Golf TSI 2.0)...ten stav na fotkách které dávám do odkazu níže je z motoru s nájezdem necelých 130tkm...majitel si subjektivně stěžoval na zhoršení chodu, což potvrdila i diagnostika- motor už díky ztrátě komprese na 2 válcích neměl úplně ideální chod. Po oříškové dekarbonizaci zase šlape jako nový...
https://uloz.to/tamhle/Td36rrjtJTZV#!ZG ... gBGzLkZj==
Jinak s těmi aditivy bych u přímovstřiků doporučoval velkou opatrnost. Pokud byly používány od novoty je to asi OK, ale podle mých zkušeností je velmi rizikové nasadit aditiva do benzínu když někdo koupí ojetinu se 150tkm a víc; pak se často stává, že čím účinnější to aditivum je (a VIF je fakt dobrej...), tím lépe to uvolní úsadu v nádrži, která pak doputuje (přes málo účinný starý palivový filtr, popř přes levný druhoškový...) až ke vstřikům a končí to často jejich zadřením(což při dnešní ceně 11tis za vstřik do n53/54 není žádná hitparáda, vstřiky n55 už jsou na tom trošku lépe...). Ale pokud aditiva někomu dělají dobře tak jsme koneckonců každý strůjcem svého osudu