Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nejpovedenější motor E32 a E38

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Pietro »

Camo píše:Áha, takže například 740 E32 by šla dotáhnout ze zahraničí?


Vždyť už jsem Ti odpověděl... :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#62 Příspěvek od Martinéz »

Obcas me taky zaujme treba na Ebay podobna aukce:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0304124873
Camo
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Camo »

Jojo...na 730 mám kontakt, ale známí mi říkal, že má, na skoro dvoutunové auto, slabý motor...tak nevím
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#64 Příspěvek od Yngwie »

Camo píše:Jojo...na 730 mám kontakt, ale známí mi říkal, že má, na skoro dvoutunové auto, slabý motor...tak nevím


Zitra ti reknu, jestli je to slabe ...jedu si pro tu 7er od wutce ... ale s manualem ... videl jsem nejaky videa prave V8 s manualem a je to podle zkusenosti majitelu o dost rychlejsi nez s automatem ... nebude to raketa ale 8.3s na stovku neni tak spatny u tak tezkeho auta

P.S. - Spise bych resil v jakem stavu to je to auto ... znamej (nenechal si poradit) koupil levnou 740i automatu a ze by to nejak estremne svistelo se rict neda ... na brzde pouze 260PS a kroutak nejak zvlneny. Libovky jsou drahe vzdycky :D
denide
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 28.09.2008 00:00

#65 Příspěvek od denide »

Ospravedlňujem sa za OT, ale potom daj vedieť, ako to ide. Počul som na kombináciu 3,0 a manuál veľmi pozitívne ohlasy.

Inak som rád, že ju konečne niekto kúpil, bolo mi jej ľúto...vyzerá v top stave... :)
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#66 Příspěvek od Yngwie »

denide píše:Ospravedlňujem sa za OT, ale potom daj vedieť, ako to ide. Počul som na kombináciu 3,0 a manuál veľmi pozitívne ohlasy.

Inak som rád, že ju konečne niekto kúpil, bolo mi jej ľúto...vyzerá v top stave... :)


To je teprvá začátek cesty ... nová kola ... vnitřek kůže černá a změna světel, toť jsou provtní plány. Později možná kompresor na 380hp :D
Camo
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od Camo »

No já bych chtěl BMW na denní poježděníčko, jako hračku mám něco jiného:-)
No 730, na kterou mám kontakt, je prý ve velmi dobrém stavu, voňavka, bohužel mám tolik práce, že nic nestíhám.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#68 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Mě osobně 730i v manuálu stačí,jede to solidně a spotřeba je kolem desíti.Na žádné závodění to není,ale lenoch taky ne.Zezačátku mě vadil ten manuál,já mám radši automat,ale stejně řadím jen 2-4-5 :lol: Takže pokud máš možnost koupit pěknou 730i tak do toho jdi,na dení ježdění ideál.
JohnyK
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 10.02.2009 01:00
Bydliště: TNO

#69 Příspěvek od JohnyK »

souhlas :D
Jurajko
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 19.02.2007 01:00
Bydliště: Francuzsko
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od Jurajko »

Tak spet k motorum,
co sem tak cetl a slisel od odborniku, tak pri nejlepsi, nejvyvazenejsi motor je radovej sestivalec, ale mne osobne se libi osmivalec kterej zacali montovat do 740 v 90-tej letech a postupne jej vivijeli a montovali jeste do X5-ky :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od JaraX »

Jurajko píše:Tak spet k motorum,
co sem tak cetl a slisel od odborniku, tak pri nejlepsi, nejvyvazenejsi motor je radovej sestivalec, ale mne osobne se libi osmivalec kterej zacali montovat do 740 v 90-tej letech a postupne jej vivijeli a montovali jeste do X5-ky :wink:


to je pičovina s tím 60valcem, čím víc valcu tím je motor vyvaženější.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Já doslova miluju chod tohohle motoru..
Obrázek

Se zvukem je to už horší, moc tichý..
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od T613 »

taky bych chtel videt ty odborniky :lol:
R6 je oproti V8 a V12 kostitras a pozna to i moje babicka ze se auto "vic trepe" kdyz ji vezu v 735 misto 750 :lol:
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od miloshm »

Odborníci mají pravdu 8)
Než začnete nádávat na řadové šestiválce, tak si prosím nejdříve něco prostudujte.
Řadový šestiválec má vyváženy síly i momenty až do druhého řádu.
Vidlicový dvanáctiválec jsou v podstatě dva řadové šestiválce a tak je na tom z hlediska vyvážení stejně (neplést s kultivovaností chodu danou dvojnásobným počtem válců).
Vidlicový osmiválec není "sám od sebe" plně vyvážen, ale pomocí vývažků na klice se toho dá dosáhnout (vyváží se tím momenty prvního řádu).

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-6

http://en.wikipedia.org/wiki/V8_engine

http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines

Čím víc pruhů, tím víc adidas možná platí, u motorů ovšem větší počet válců neznamená vždy lepší vyvážení. :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#75 Příspěvek od Martinéz »

miloshm píše:Odborníci mají pravdu 8)
Než začnete nádávat na řadové šestiválce, tak si prosím nejdříve něco prostudujte.
Řadový šestiválec má vyváženy síly i momenty až do druhého řádu.
Vidlicový dvanáctiválec jsou v podstatě dva řadové šestiválce a tak je na tom z hlediska vyvážení stejně (neplést s kultivovaností chodu danou dvojnásobným počtem válců).
Vidlicový osmiválec není "sám od sebe" plně vyvážen, ale pomocí vývažků na klice se toho dá dosáhnout (vyváží se tím momenty prvního řádu).

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-6

http://en.wikipedia.org/wiki/V8_engine

http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines

Čím víc pruhů, tím víc adidas možná platí, u motorů ovšem větší počet válců neznamená vždy lepší vyvážení. :wink:



rec je tady ale o subjektivnim pocitu a ten hovori jasne.. :lol:

btw zvukovej projev mam nejradsi u v8, to je proste takovy akorat bruceni...
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od miloshm »

Martinéz: Ano, je to o subjektivním pocitu (taky se mě zvuk V8 moc líbí). Nicméně na narážky, že odborníci tomu nerozumí a řadový šestiválec je kostitřas, jsem prostě reagovat musel.
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc

#77 Příspěvek od tomascz2 »

JaraX píše:
Jurajko píše:Tak spet k motorum,
co sem tak cetl a slisel od odborniku, tak pri nejlepsi, nejvyvazenejsi motor je radovej sestivalec, ale mne osobne se libi osmivalec kterej zacali montovat do 740 v 90-tej letech a postupne jej vivijeli a montovali jeste do X5-ky :wink:


to je pičovina s tím 60valcem, čím víc valcu tím je motor vyvaženější.


60válec?? do čeho se to montovalo - to chci 8O
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#78 Příspěvek od Martinéz »

miloshm píše:Martinéz: Ano, je to o subjektivním pocitu (taky se mě zvuk V8 moc líbí). Nicméně na narážky, že odborníci tomu nerozumí a řadový šestiválec je kostitřas, jsem prostě reagovat musel.


no je pravda ze treba 2.5 vanos pokud je v dobrym stavu mi prijde naprosto sametovej..
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#79 Příspěvek od j3ykobim »

Jawak píše:Generací e32 se BMW 7er zařadila mezi technologické leadery. Seznam příplatků zahrnoval mimo jiné na přání třeba i palubní telefon a fax, chladicí box na víno, vyhřívané dveřní zámky, ohřev vody v tryskách ostřikovačů, systém, který ve vyšších rychlostech zvyšoval tlak stěračů, stabilizační systém nebo dvojitá okenní skla. e32 je také prvním BMW, které mělo rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h (verze 750iL je dle americké prodejní brožury schopna bez omezovače dosáhnout 300 km/h).

Na motoru M70 se pracovalo mnoho let, rozvody řemenem (jako má např. M20B25) byly přepracovány na řetěz a motor M70 je vůbec první 12tiválec montovaný do os. automobilu v Německu od 2. světové války


Nevim jestli je to pravda, ale kdysy jsem četl, že kvuli e32 zavedli v německu rychlostní limity, protože vataři a papaláši v e32kach překračovali rychlost 300km/h, což na tu dobu byl celkem úlet....
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#80 Příspěvek od chip »

No a netuší někdo, jaký typ klikového hřídele je použit u těch V8 (M60, M62) :?: Jestli ten co má ojniční čepy po 90 stupních, nebo ve dvou párech po 180 stupních? Tipuju to na cross-plane (90 st.), zvuk je takový brumlavý (způsobeno "nepravidelným" zapalováním). Druhý jmenovaný má údajně zvuk jako dva čtyřválce puštěné vedle sebe, což samozřejmě i logicky vyplývá.
Odpovědět