Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bergos Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4075
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: OSTRAVA!!!

#61 Příspěvek od bergos Člen Klubu »

V autoškole nám jeden chytrý učitel radil jak se dá krátce pomoct na chvíli uzavřít diferák zatáhnutím ručky. :thumbsup: A dokonce to pomáhá i na prázdném tranzitu.
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi
8-)
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od RedBaron »

bergos píše:V autoškole nám jeden chytrý učitel radil jak se dá krátce pomoct na chvíli uzavřít diferák zatáhnutím ručky. :thumbsup: A dokonce to pomáhá i na prázdném tranzitu.


To jsem běžně používal na Š120, zmenší se rozdíl v trakci mezi jednotlivými koly pro diferenciál a fakt to do jisté míry funguje.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od matal Moderátor »

bergos píše:V autoškole nám jeden chytrý učitel radil jak se dá krátce pomoct na chvíli uzavřít diferák zatáhnutím ručky. :thumbsup: A dokonce to pomáhá i na prázdném tranzitu.


Stará známá věc... :wink:

Jinak já vozím v kufru kolem 50kg písku, když zapadnu, mám aspoň co sypat pod kola...
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od Zave »

Ja vozim v kufru lopatu... :D (a jeste jednu lopatu vozim na miste ridice)... :oops: :lol: :oops:
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#65 Příspěvek od ledo »

Zdravim, dneska jsem byl s (e91 330d - pouze zadní náhon) poprvé na sněhu a mám jeden problém, a to že se silně projevuje nezatížená zadní náprava tím, že se při každym rozjezdu kola protáčí a v zatáčce jde auto rychle do kontrolovaného skmyku :) Je to moc dobrá zábava, ale omezuje to v rychlejším rozjezdu a plynulejším průjezdu zatáček. Slyšel jsem, že si borci dávaj do kufru pytel cementu, písku nebo celou kolejnici. Jde mi o to kolik kg zátěže se na e91 (cca 1,6tuny) bude pozitivně projevovat abych tam nedal 50kg písku a účinek byl nulovej. Kdo má s čím lepší zkušenosti a kde se dá např kolejnice sehnat :) . Dík za info
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od MattyX Moderátor »

:lol: :lol: :lol: :lol:

kolejnici do kufru tak to je moc :)


každopádně nechci ti brát iluze , ale bmw všeobecně , potažmo i E91 je vyvážená 50:50 takže řeč o nějaký lehkým zadku je zbytečná ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#67 Příspěvek od ledo »

To sice ano, ale když to vemu logicky tak když zatěžkám o něco více zadek kde je náhon, tak by se prokuz zadních kol měl zmenšit což by mělo mít za následek rychlejší rozjezd ne?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od MattyX Moderátor »

zapni si asc/dsc min slapej na plyn a pojede to uplne normalne ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#69 Příspěvek od ledo »

Teď na to koukám a neměl jsem zaplý DTC. DSC je zaplý hned po startu. Vyzkoušim :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od RuDoSh »

Nemas letni gumy? :-D Min slapej na plyn, navic s DSC to asi moc hrabat nebude.... :-)
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#71 Příspěvek od ledo »

nejsem magor abych jezdil na sněhu a ještě v Praze na letnákách :-D ale máš pravdu že i tací se najdou! Zkusim lechtat plyn a uvidim
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od mike-ee »

E91 jak je psáno, je vyvážena a hold je třeba si spíš uvědomit, že sníh může i klouzat.. DTC by mohlo pomoct na rozjezd, do normálního provozu bych jinak nechal DSC, protože s DTC bys mohl jednoduše někoho zadkem pozdravit. Obecně to chce klidnějši ruce, nohy a dobrý gumy... a když tomu právě člověk šlápne, tim dřív zasáhne DSC a tim víc omezí přenos síly a to tě zpomalí, čím víc plynu tim víc zásahu DSC....
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od RomanSvach »

se jenom vratim k tomu co tu bylo probirane trosku driv, jestli muzu

bpytlik píše:
Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:


Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?


sakra chlapy zkouseli jste to nekdy? nez sem si koupil BMW tak jsem mel (jeste teda mam) MX-5ku a tam to jde uplne luxusne a samo pri kazdem podrazovani akorat teda nepobiram to jak pisete ze brzdi patou a pridava spickou. on ma jako v pate tolik citu? zkouseli jste to nekdy? to musi byt sebevrazda, jako naopak to jo to je na pohodu ale vsichni tri pisete pata=brzda, spicka=plyn.

no nevim, mozna jsem 80% sveho ridicskeho zivota delal neco uplne blbe ale budiz
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od RuDoSh »

ja s moji tlapou jednou pulkou slapky brzdim a druhou pulkou slapky pridavm plyn.... nemam tolik mista u kolene abych mohl kroutit nohou :-) brzdit patou a pridavat spickou..... to bych musel lezet na brise.... :-) to snad nemuze jit nikomu, neni to naopak? Nebo ma pedal brzdy uchyceny od podlahy? :-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#75 Příspěvek od Kami1 »

na zadokolky je lepší ta ručka,
jinak cit se získá hlavně praxí
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#76 Příspěvek od ajfel »

RuDoSh píše:ja s moji tlapou jednou pulkou slapky brzdim a druhou pulkou slapky pridavm plyn.... nemam tolik mista u kolene abych mohl kroutit nohou :-) brzdit patou a pridavat spickou..... to bych musel lezet na brise.... :-) to snad nemuze jit nikomu, neni to naopak? Nebo ma pedal brzdy uchyceny od podlahy? :-)


ty budes mit podobnou postavu, jak ja, ne? :)
proste mi kolena zapadnou mezi volant a palubku, na druhe strane mezi volant a dvere a nezvednu je, bo je tam volant a do boku to tez nejde, jelikoz tam neni misto :D
v e30 jsem nemoh jezdit v zimnich botach, slapal jsem najednou plyn i brzdu :)
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od sa-tan666 »

no tu je neco jak na to slapat http://www.youtube.com/watch?v=okT7NuBYc64
cca od 11minuty 8)
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od RomanSvach »

sa-tan666 píše:no tu je neco jak na to slapat http://www.youtube.com/watch?v=okT7NuBYc64
cca od 11minuty 8)


hmm parada, odpoledne jsem nainstaloval novou verzi ubuntu a ted me nejdou videa. tak si teda predstavuju jak tam ktrouzi a slapou a slapou.
muze mi nekdo pro upresneni predstav napsat jak to teda delaj? sem to videl jenom ve skupine B a tam to bylo trosku jinak bo jezdili v audi quattro sport a delali stali na plynu a brzde zaroven(bez spojky) jen aby udrzeli roztocene turbo to tady asi nikdo ale neresi
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od RedBaron »

RomanSvach píše:sakra chlapy zkouseli jste to nekdy? nez sem si koupil BMW tak jsem mel (jeste teda mam) MX-5ku a tam to jde uplne luxusne a samo pri kazdem podrazovani akorat teda nepobiram to jak pisete ze brzdi patou a pridava spickou. on ma jako v pate tolik citu? zkouseli jste to nekdy? to musi byt sebevrazda, jako naopak to jo to je na pohodu ale vsichni tri pisete pata=brzda, spicka=plyn.

no nevim, mozna jsem 80% sveho ridicskeho zivota delal neco uplne blbe ale budiz


U BMW to jde taky, třeba u čehokoliv od VW nebo Peugeota prostě ty pedály jsou rozestavěný tak, že to prostě nejde. Já tak řadím pořád, samozřejmě špička na brzdě a patou prohrabávám pedál.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od RuDoSh »

RomanSvach píše:hmm parada, odpoledne jsem nainstaloval novou verzi ubuntu a ted me nejdou videa. tak si teda predstavuju jak tam ktrouzi a slapou a slapou.
muze mi nekdo pro upresneni predstav napsat jak to teda delaj? sem to videl jenom ve skupine B a tam to bylo trosku jinak bo jezdili v audi quattro sport a delali stali na plynu a brzde zaroven(bez spojky) jen aby udrzeli roztocene turbo to tady asi nikdo ale neresi


to asi nebude jen kvuli turbu, ale spis kvuli 4x4.... nevim proc presne, ale tipuju prenos vahy na predni kola kvuli trakci prednich kol a pak vyvolani rizeneho smyku.... pouzivaji to i jezdci ve WRC a ti maji anti-lag, takze nemusi drzet roztocene turbo.... :)
Odpovědět