Takže.. Mám za sebou první tankování po jízdě na (skoro) čistý E85. Jel jsem jako jsem zvyklý - pianko, nikam jsem nespěchal. Dálnice tempomat 120, jinak dle limitů, občas nějaké to vytočení do červeného při předjíždění. Byla to cesta Praha 10 - Pardubice, přes Lázně Bohdaneč.
Dle PP to vypadalo super - 10,2. Ale při pohledu na ručičku palivoměru se mi to nezdálo.. No u pumpy jsem zjistil, že skutečný průměr byl 11,6.
Těžko říct, kolik by to bylo na benzín, dle PP kolem 9,5.. ale dlouhodobě mám spotřebu někde kolem 10,3.
Každopádně se jednotka musí ještě napíchnout, kvůli kontrolce emisí, která svítí. Jestli to má vliv na spotřebu nevím.
Zadruhé, četl jsem, že kvalita E85 může dost kolísat a následkem můžou být až 30% rozdíly ve spotřebě. Takže příště zkusím jinou benzínku, naštěstí k těm kde je E85 to nemám daleko.
Chod motoru, startování.. Vše na jedničku. Občas mě lehce překvapil zátah po sešlápnutí plynu. Reakce mi přijde taková rychlejší a agresivnější.. Takže to asi i líp jede. Možná bych zajel i na brzdu, ale mám čtyřkolku.. Takže nemůžu všude.
U nákladů na palivo na 1km to u mě vypadá takto:
Od začátku roku do namontování jednotky mě 1l v průměru stál
36,05Kč (převážně Verva 100, Carrera 100, N98, v poslední době občas N95). Při prům. spotřebě 10,22l to vychází na
3,68Kč / km
U E85 jsem měl průměr 11,6l, cena paliva 25,50Kč (ceny jsou 24 - 29Kč) a na 1km to vychází
2,96Kč / km.
Pokud bych vzal průměrnou spotřebu 12l, cenu paliva 24Kč.. Vycházelo by to na 2,88Kč / km.
Osobně jsem doufal, že úspora bude aspoň 1Kč / km. Pokud ale vezmu současné ceny prémiových paliv, k této hodnotě se přiblížím (3,83 vs. 2,88 ).
Takže jak tak nad tím přemýšlím.. není to až tak špatné
