Stránka 4 z 4
Napsal: pon 29.08.2011 11:56
od ViktorDDD
väčšinou je napinák v poriadku, a stačí vymeniť len 2reťaze - cca 60€ dokopy a ešte tie tesnenia
Napsal: pon 29.08.2011 12:40
od Brilantis
Radši bych vyměnil i napínák. On už taky nemusí mít takovou sílu jako když byl před 15-20 lety novej
Napsal: pon 29.08.2011 16:44
od beny-maser
napínák je ovládaný tlakem oleje, ten měnit nemusíš, téměř se nešoupe a je mazaný tlakem oleje takže opotřebení minimální, tu pružinu uvnitř vyměnit můžeš, ale jen pro jistotuči pocit, osobně bych to neřešil, dalších 500tis.km s tou karoserií jen těžko ujedeš.
Napsal: úte 30.08.2011 14:35
od ViktorDDD
stačí vizuálne skontrolovať či nie je ten napinák vybehaný, keď na ňom nevidno stopy opotrebenia tak netreba meniť, 9 z 10 motorov bude mať ten napinák v poriadku, takže 2reťaze, po zložení poriadne nastaviť, nie len od oka ale prípravkami, odchýlkomerom, najlepšie pretesniť aj čerpadlo a nastaviť dávku a potom môžete nejaký čas kľudne spávať
Napsal: sob 03.09.2011 16:17
od ThatsMe
Za mě napínák rozhodně vyměnit:
1) rozvody mi skočily zrovna kvůli němu
2) koukal jsem na něj ze všech stran, ale opticky fakt není poznat, jestli funguje, jak má
3) drbat se 2 dny s výměnou rozvodů a pak si mnout ruce, že jsem ušetřil sedmnáct stovek...
4) výměna jen poloviny dílů by mi moc klidné spaní nepřinesla
Napsal: ned 02.09.2012 19:01
od Batler
Tak potřebuji radu ohledně E39 TDS r.v 1998 už mi to stojí v servisu měsíc a mě z toho začíná jebat
Když jsem to kupoval poměrně za dobrou cenu 30 tis tak to mělo vadu že tam něco cvakalo, měla to být údajně nějaká kladka tak jsem si řekl že to bude blbost za pár kaček

také jsem do toho šel kvůli dobré ceně, a stavu toho motoru, krásnej chod, žádná dýmovnice i když jsem mu dal čočku tak téměř nezakouřil, a hlavně skvělé teplé starty po 200km na lusknutí prstů skoro lépe jak benzín
Zpět k mému problému, z té kraviny se vyklubal dvouhmoťák setrvák tak jsem dal rovnou i novou spojku (ta spojka by ještě zvládla 30-40 tis) ale když setrvák [LUK] tak i spojka [LUK-sada] aspoň si líp sedne a za rok to nemusím znova rozebírat..... to jsem se zbavil cvakání. OK
Má najeto 272 tis i bych tomu věřil setrvák i spojka byli původní originál.
Nastal další problém, během tich třech týdnu stání stekl všechen olej do vany (dřív to jezdilo každý den) a než ten hydro napínák řetězu natáhnul olej tak to přeskočilo....doufám že jen o zub ale nejspíš ano protože auto normálně chytlo ale chod a zvuk jak tří-válec v naftě a začlo to kouřit.
Takže jsem rovnou objednal rozvodovou sadu na doporučení jiného mechanika co dělal už jiné tds.Říkál že ty hydro napínáky odcházej (to jsem vyčetl i díky Vám tady na forum) a že prý ty vodíci lišty budou taky K.O tak sada byla na cestě na dílnu.
Dneska jsem viděl ty vodíci lišty místama prodřený a jedna byla konci na hraně prodřená skrz celej ten plast a až do železa 3 mm

celkem masakr
Ale co potřebuji vědět se starýma rozvodama když se točilo ručně golou tak vše v pohodě ale teď s tima novejma to v jednom místě cvaká a nikdo neví co to je....Někdo kdo s tím má zkušenost ? díky moc
Napsal: pon 03.09.2012 05:56
od Haste
Napsal: pon 03.09.2012 11:16
od Batler
Aha.... takže to je blbě nastavený supééér

Díky ti moc

Napsal: ned 04.11.2012 09:20
od beny-maser
čau má někdo popis rozvodů na tds,potřebuju nastavit kolo čerpadla s klikou, někde jsem to měl napsaný a nemůžu to najít,tuším že se měly odpočítat články řetězů od značky ke značce, ale nevím kolik článků,má někdo něco?