Stránka 4 z 4

Napsal: stř 02.02.2011 00:34
od bibikuba
oldaf píše:V příštím týdnu to namontuju, už to mám všechno připravený. Na pětku by to mělo jet podle GPS při 3000ot/min 152km/h
Tak to je pěkný..Tak necht se zadaří :lol:

Napsal: stř 02.02.2011 00:40
od bibikuba
bibikuba píše:
oldaf píše:V příštím týdnu to namontuju, už to mám všechno připravený. Na pětku by to mělo jet podle GPS při 3000ot/min 152km/h
Tak to je pěkný..Tak necht se zadaří :lol:
Schválně kouknu kolik tam mám já v té rychlosti,myslím ale tak 3 600- 4 000 otáček,jen hádám :wink:

Napsal: stř 02.02.2011 14:32
od ViktorDDD
klasické TDS točí 3000 pri cca 130-140km/h, takže s tým dlším diffom z 530d by mohla pri tých 130 točiť okolo 2500-2600 a to by bolo super na diaľnicu
TDS má prevod na diffe 2,65 a 530d tuším 2,35

Napsal: stř 02.02.2011 14:40
od bibikuba
ViktorDDD píše:klasické TDS točí 3000 pri cca 130-140km/h, takže s tým dlším diffom z 530d by mohla pri tých 130 točiť okolo 2500-2600 a to by bolo super na diaľnicu
TDS má prevod na diffe 2,65 a 530d tuším 2,35
Jsem to změřil a při rychlosti 152km mám otáčky 3300 to je teda rozdíl 300 otáček co bude mít Oldaf po výměně diferáku z 530d....

Napsal: čtv 03.02.2011 19:32
od ThatsMe
Počasí mi sice nepřeje, ale naštěstí jsem sehnal přechodný azyl v kamarádově garáži, tak přináším pár novinek:

1) NIKDY netočte motorem, máte-li sundané čerpadlo bez zajištěného napínáku a stahováku na čerpadlovém kolečku! :) Příčina netočícího se motoru byla zlomená vodící lišta horního rozvodového řetězu. Nebo už to bylo předtím, nevím, ten lom nevypadal čerstvě, ale i tak. Naštěstí závada řešitelná bez sundání prsou, naneštěstí díl, který se samostatně blbě shání. Objednal jsem v Renocaru a doufám, že to budou mít v Německu skladem... Cena cca 400 Kč.

2) Nestrkejte aretační trn do první díry, která se objeví. :) Setrvačník jsem zaaretoval do vyvažovací díry, takže má teorie špatně nastavených rozvodů popsaná na 1. straně zdá se býti (naštěstí) mylnou. 1. válec v HÚ poznáte bezpečně tak, že vlezete pod auto, vyloupnete zátku, co je vespod motoru u převodovky, a točíte motorem, dokud vzniklým otvorem neuvidíte na setrvačníku značku, takový výstupek s ryskama. Je na vnitřní kružnici toho setrvačníkového prstence, nebo jak to popsat. Prostě v tom otvoru ji uvidíte blíž ke středu otáčení kliky neboli nahoře. :) Tyto značky jsou dvě za sebou a je potřeba otočit motorem tak, abychom viděli celou druhou značku (je široká cca stejně jako otvor).

A mám další dotaz. :) Při nastavování předvstřiku má být v HÚ zdvih pístku v čerpadle 0,95mm, a já se ptám, jestli je to zdvih pístku, když jde nahoru, anebo když už se vrací zpátky. Neboli jestli veškerá dávka nafty má být vytlačena ještě před HÚ nebo se před HÚ započne vstřik a dokončí se až za HÚ. Tipuju b), ale potřeboval bych odpověď někoho, kdo to zná. Přecvakal jsem totiž rozvody tak, aby při zaaretované klice pero na hřídeli mířilo svisle vzhůru jakoby v ose čerpadla, ale je to špatně, na zdvih pístku 0,95mm se nedostanu, ani když čerpadlo nakloním nadoraz na jednu nebo druhou stranu, při naklápění mi pístek jen běhá kolem své horní úvratě, a já tedy potřebuju vědět, jestli mám rozvody přeskočit o zub tam nebo zpátky. Díky moc! L

Napsal: čtv 03.02.2011 21:00
od Author
jo, je to tak, že v HU je zdvih 0,95 a potom se ještě zvětšuje
tudíž začátek vstřiku před úvratí a konec za, jak píšeš

jestli dobře chápu druhý dotaz, tak záleží na jakou stranu to naklápíš
jestli s ním otáčíš do leva jak stojíš proti autu( proti směru pohybu rozvodovýho řetězu, předvstřik zvětšuješ a pokud se nedostaneš na požadovanej zdvih tak zase přeskočit řetěz vůči kolu čerpadla o zpět(proti pohybu)
já to dělal tak, že sem měl schozenej ventildekl, abych poznal tu správnou HU a o setrvák opřenej kolík a točil sem motorem a když mi zapadnul kolík tak sem zkontroloval hodnotu zvihu, případně upravil, zatočil o dvě otáčky a zkontroloval

Napsal: čtv 03.02.2011 21:39
od ThatsMe
Já jsem to měl celé rozdělané, vačka dole a tak, takže podle ní teď nic nepoznám, ale HÚ jsem našel, to je v poho.
Každopádně díky za odpověď, takže musím skočit s čerpadlem na rozvodech o zub zpátky, neboli jednou kolem dokola mínus 1 zub. :) (páč doleva s tím skákat nejde, když jsou rozvody nasazené)
A taky jsem točil a čekal, až kolík zapadne, ale jak říkám, první díra v pořadí nebyla ta pravá, nýbrž (zřejmě) vyvažovací.

Napsal: čtv 03.02.2011 21:55
od Author
já sem vemeno, napsal sem to špatně

pokud otáčíš čerpadlem doleva(stojíš před autem) předvstřik zvětšuješ, to je jasný, ale pokud přeskočíš s kolem čerpadla o zub zpět (řetěz stojí, kolem otočíš doleva) předvstřik snížíš
takže musiš skočit o zub doprava

s tim kolíkem je to naprd, tak se mi to tam zachytávalo, ale měl jsem dole starter takže sem na to viděl

jinak pokud by si věděl, že se ti řetěz na kole kliky nehnul, měl by ti ten světlejší článek na řetězu vyjít na tu 6 na kole čerpadla

Napsal: čtv 03.02.2011 23:58
od ViktorDDD
keď si nastavil čerpadlo tak aby bolo pero zvislo hore, a cez dieru keď dáš dole španovák remeňa sa pozrieš nejakým zrkadlom tak na reťazovom kolese budeš vidieť jednu malú jamku ktorá má tiež smerovať zvislo hore, včera som nastavoval vačku lebo bola posunutá tak som skontroloval aj čerpadlo a v mojom prípade je to tak ako píšem, jamka na kole čerpadla je zvislo hore pri zaaretovanom zotrvačníku v HU

Napsal: ned 20.02.2011 02:34
od ThatsMe
Tak auto konečně jede... Poskládal jsem ho asi před týdnem a jelo moc pěkně... Asi den. :) Pak mi prozměnu přeskočil řetěz. Hydraulický napínák KO, dolní napínací lišta vydřená na hliník. Jak tomu předejít? Když jsem s motorem otáčel doleva, tedy proti smyslu otáčení, horní řetěz přeskakoval. Pokud se vám tohle stane, 2 dny dovolenou a prsa dolů... Ale řeknu vám, stojí to za to! Udělal jsem celé rozvody a ten motor nepoznávám! Nádhera, kolik práce udělá přesné časování ventilů... Podotýkám, že jsem i předtím nastavil vačku, jak se to má (podložit sací stranu), ale s novými rozvody je to sto a jedna, motor jde nádherně už odspodu. Tak snad už teď budu mít chvilku klid... :)

Ještě se podělím o zkušenost, kam na nákup: v Autokelly mají sadu rozvodů 2x řetěz + 4x lišta + napínák asi za 9,5 tisíce. V Renocaru jsem totéž poskládal za 5,7 tis. Takže pro rozvody určitě do origo servisu. Konec hlášení. :)

Díky všem, co radili! L

Napsal: ned 20.02.2011 18:44
od rzich
Tak az nasetrim, dovezu ti TDSo co mam v Cesku v garazi......
at ti to vydrzi-asi bych nemel nervy a skoncilo by v Morave..

Napsal: ned 20.02.2011 19:23
od ThatsMe
:) Díky. Snad už mám teď na dalšího čtvrt mega pokoj! Pokud nevyběhne ještě hlava, spodek nebo turbo... :)
A byla to sice drbačka, ale mít garáž, tak je to otázka tří týdnů se vším všudy (dělal jsem ještě nové vstřiky a přetěsnění a seřízení čerpadla). Ale že jsem to lepil v téhle zimě před barákem, tak se to táhlo od konce listopadu a stejně jsem se nakonec schoval ke kamarádovi, páč jinak bych to skládal do léta...

V létě už by měla stát nová garáž, tak šetři šetři. :)

Napsal: čtv 19.05.2011 11:42
od fubutomas
Cau,mam uplne stejnej problem s tim otacenim motoru,ale nemam vyndany jeste ani cerpadlo,nikde jsem nic nepovoloval ani nic podobnyho,jen jsem tocil za kliku motorem do leva i do prava a najednou cvak... a konecna..... jde tak o ctvrt otacky a pak se zasekne,prijde mi ze se s tim motorem MUSI tocit pouze po smeru jeho otaceni,nikdy ne proti.... kvuli tomu hydraulickymu napinaku,kdyz ho vezmes proti,tak ho jakoby tim retezem ztlacujes prez tu pruzinu co v nem je.... takze nevim... asi se podivam jak pises na tu horni listu... jde to poznat aniz bych musel rozhodit ty rozvody? Dikec 8)

Napsal: čtv 19.05.2011 15:44
od beny-maser
já bych to viděl na špraclej vytahanej řetěz,ale že by se s ním nesmělo točit obráceně to jsem ještě neslyšel, tak buť máš strašnou smůlu nebo je chyba někde jinde,když sundáš víko ventilů tak uvidíš pouze na řetěz od čerpadla k vačce a jestli je to ten druhý čeká tě pakec

Napsal: čtv 19.05.2011 20:28
od fubutomas
Uz mam rozdelany prsa a v sobotu se na to mrknu... ale rekl bych ze jakymkoliv motorem by jsi mel tocit pouze po smeru jeho otaceni,nikdy ne proti... hlavne kdyz ma hydraulicky napinaky a ne kladku na remenu... ale nechci kecat :wink:

Napsal: pát 12.08.2011 09:14
od fubutomas
Tak jsem přesně sledoval co se stane,pokud motorem otočíš do leva.... tenhle popisovanej problem je tím že máš přeskočený rozvody... měl jsem rozdělaný prsa a vzal jsem za kliku proti směru otáčení motoru (do leva) řetěz mezi klikou a vstřikovacím čerpadlem zatlačí hydraulický napínák a rozvody preskočí na ozubeném kole kliky... krásně je to vidět,klidně i o několik zubů!!! potom se stane to že otočíš s motorem kousek a ventily se dotknou pístu,múže to bejt způsobený tím že je řetěz vytahaný,ale každopádně vždycky točit s motorem pouze po jeho směru otáčení!!Nikdy NÉ PROTI!!!!

Napsal: pát 12.08.2011 11:46
od ThatsMe
Jo, skáče to. Tohle rozluštění už jsem tu myslím psal. Fakt je ale ten, že s motorem můžeš kroutit tam zpátky, máš-li rozvody OK. Tak je udělej, když máš prsa dole, ono se to vyplatí. Mně to totiž nakonec skočilo za běhu, naštěstí se nepotkal. Takže skáčou-li rozvody v opačném smyslu otáčení, je to signál k okamžité výměně. A preventivně bych to řešil max po 250t km, věčné rozvody jsou pohádka. Teda ona to až taková pohádka není, to jen ty naše popelnice už značně přesluhují. :)

Napsal: pon 10.10.2011 20:46
od radokrno
tak i já to mám asi skočený...ale nevim proč se tak stalo s motorem jsem točil jen po směru..asi při vyndavání čerpadla...

zítra kouknu jak to vypadá ...zaaretuju kliku v setrváku-kouknu na vačku podle pravítka-maximální rozdíl nesmáý být tedy vyšší než 4,6mm..-kouknu na ozubený kolo na čerpadle..pokud směřuje důlek na výběžek je to ok pokud je to v riti.(ten dulek musí být přímo kolmo proti výběžku ani o kousek mimo-já mám takovej dojem ,že když jsem ho měl venku tak jsem z čerpadle točil ,ale nikdy mi pero na ten výstupek nesměřovalo.

jinak teda pokud bude ozubený kolo čerpadla mimo-pomocí 19 přeskáču přes řetěz pro kliku do správné polohy-samozřejmě s povolenou vačkou-až bude toto nastavim vačku a dotahnu.
musim mít zajištěný šponovák.?díky

Napsal: čtv 19.07.2012 13:06
od topnak
Ahoj, nechci otevírat nové téma, jen bych potřeboval vědět jestli má být za napínákem nějaké těsnění kromě toho gumového kroužku?