rooc píše:podle těch čárek se neřiď..., já je měl taky cca 2 pod 4500ot a teplota vody byla přitom 50-42st..., po výměně obou termostatů drží krásně 90st...tím pádem se dá věřit už i tem čárkám u otáček
...podle čeho se tedy řídit? a jak poznám správnou teplotu vody?
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Je to pravda ty čárky opravdu nejsou přesné. Vím, že mi zlobí termostat tak jsem dnes taky jel podle návodu a taky jsem zjistil, že podle čárek mám plně zahřáto, ale podle digi. teploty mi to ukazuje nějakých 74st.
Pavel525 píše:Je to pravda ty čárky opravdu nejsou přesné. Vím, že mi zlobí termostat tak jsem dnes taky jel podle návodu a taky jsem zjistil, že podle čárek mám plně zahřáto, ale podle digi. teploty mi to ukazuje nějakých 74st.
přesně jak popisuješ jsem to měl já. Vyměnil jsem oba termostaty (byly tam původní) a je klid Drží si těď 90stupňů
Cau chlapi. Vcera jsem jel z Brna do Prahy (e61, r.06) a chtel jsem zmerit digitalne teplotu, ale poprve se mi motor uplne nezahral, auto sice topilo po 15min,ale po 200km v Praze jsem mel jednu carku nad 4500ot a teplota digitalne ukazovala 68C. Asi to bylo tim, ze bylo -10C, protoze jsem vzdy mel predtim motor zahraty a ukazovalo mi to dvě čárky pod 4500ot, ale to jsem jeste nezkousel si nastavit teplotu digitalne, pocitam ze by to bylo tak 80C, kdyz jeste zbyvaji 3 carky. Asi budu mit termostaty v haji? Normalni to asi nebude, ze se mi motor nezahreje uplne? Venkovni teplota by na to mit vliv nemela, ze?
...hlavně mě je divný, že tento "problém" jestli se to dá tak nazvat má poměrně dost lidí...měl jsem předtím víc bmw a i předchozí byl diesel a teplotu to krásně drželo za všech teplot venku...že by se něco na E60 nepovedlo?
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Mahut píše:Cau chlapi. Vcera jsem jel z Brna do Prahy (e61, r.06) a chtel jsem zmerit digitalne teplotu, ale poprve se mi motor uplne nezahral, auto sice topilo po 15min,ale po 200km v Praze jsem mel jednu carku nad 4500ot a teplota digitalne ukazovala 68C. Asi to bylo tim, ze bylo -10C, protoze jsem vzdy mel predtim motor zahraty a ukazovalo mi to dvě čárky pod 4500ot, ale to jsem jeste nezkousel si nastavit teplotu digitalne, pocitam ze by to bylo tak 80C, kdyz jeste zbyvaji 3 carky. Asi budu mit termostaty v haji? Normalni to asi nebude, ze se mi motor nezahreje uplne? Venkovni teplota by na to mit vliv nemela, ze?
Diky
Stopro termostat je fuk kolik je venku me drzi 90 i kdyz je venku -20
m.deejay píše:...hlavně mě je divný, že tento "problém" jestli se to dá tak nazvat má poměrně dost lidí...měl jsem předtím víc bmw a i předchozí byl diesel a teplotu to krásně drželo za všech teplot venku...že by se něco na E60 nepovedlo?
no tak né všechno je nadoživotí.. a u mě osobně byl termostat pravděpodobně original.. tzn. necelých 200tkm..
táta má fiata s motorem hdi.. a tam máme podezření na termostat při 90tkm..
a mel bych vymenu termostatu resit hned? Muze se posrat v dusledku toho i neco jinyho? Pokud to nespecha, tak bych to chtel resit s brzdama az za par mesicu.
...já bych asi vyměnit oba termostaty na E60 530d nezvládl...zas tak zručnej nejsem, takže přemýšlým kde to nechat vyměnit, protože přes 3tis (jen práce) za jejich výměnu se mě v bmw servisu fakt dávat nechce...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
zdravim, stupidni dotaz, ty carky u tech otacek mate na mysli ty bile zprava, podle ceho se da odhadnout teplota motoru? jestli je to ono, tak mi drzi porad stejnou uroven...
Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
zdravim, stupidni dotaz, ty carky u tech otacek mate na mysli ty bile zprava, podle ceho se da odhadnout teplota motoru? jestli je to ono, tak mi drzi porad stejnou uroven...
jj, ale i ja jsem zjistil, ze nekdy staci aby motor mel 60°C a carky byli dole a u nekoho je to az 80-90°C, takze carky nejsou smerodatne dokonce ani v ramci jednoho auta, pokazde ukazuji trochu jinak, je to VELMI orientacni.
Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
zdravim, stupidni dotaz, ty carky u tech otacek mate na mysli ty bile zprava, podle ceho se da odhadnout teplota motoru? jestli je to ono, tak mi drzi porad stejnou uroven...
No pokud ti drží stále nahoře to je cca na 4000ot. tak je něco špatně. Každopádně mají jít dolu podle teploty a zůstat by měli až těsně pod 4500ot.
Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
zdravim, stupidni dotaz, ty carky u tech otacek mate na mysli ty bile zprava, podle ceho se da odhadnout teplota motoru? jestli je to ono, tak mi drzi porad stejnou uroven...
No pokud ti drží stále nahoře to je cca na 4000ot. tak je něco špatně. Každopádně mají jít dolu podle teploty a zůstat by měli až těsně pod 4500ot.
no právě že u mě ty čárky drží pořád pod 4500, ještě jsem nezaregistroval, že by se někdy pohly...
jj, přesně tak, drží jak přilepený, proto jsem si toho nikdy nevšiml, že se hýbou, sledoval jsem je celý týden a nic, jsou pořád v poloze viz foto na prvních stránkách tématu...takže mám zítra v plánu juknout na tu digi teplotu ve skrytém menu, topí to normálně, ikdyž tu někdo psal, že to nemusí být známka toho, že je vše ok
tak jsem dnes podle návodu nastavil na BC měření teploty a zahájil jízdu. bylo cca -9st, po ujetí cca 12km teplota na 72st, tzn. ze kdyz jezdim do prace se auto ani nestihne ohrat, jezdim po privadeci cca 100km/h.
pokracoval jsem dal a po dalsich cca 5km jsem byl nucen zastavit a vypnout motor. po trech minutach opet jizda cca 12km a teplota 78st - tu jsem zkontroloval az po prijeti do garaze. jinak carky mi fakt drzi porad pod 4500ot a to jak po nastartovani, tak po jakkoliv dlouhe jizde...
muzete me nekdo presvedcit foto se ze ty carky hybou? ja tomu prestavam verit...