Stránka 4 z 4

Napsal: čtv 08.05.2014 13:56
od Martin85
hulda píše:
Martin85 píše:Huldo: když si stavěl motor, jaké si používal těsnění pod hlavu atd? Dával jsi nové šrouby na hlavu? A jaké jsi použil pístní kroužky (kromě origo BMW se mi nedaří žádné najít)

Nemá někdo zkušenosti s těsněním AJUSA? Dělají na M5 celou sadu za docela příznivou cenu.


No... první pokusy jsem daval glaser a šrouby jsem neměnil.. poslední "stavba" který už drží a nemám s tím problém proběhla s novými šrouby a těsněním victor reinz. (rozhodnul jsem se tak protože prvovýroba těsnění je bud VR nebo Goetze)

Kroužky jsem koupil u http://www.szakalmetal.eu/cz.

Ajusa mi byla vymluvena z důvodu, že postrádá měděné lemování kolem olejového kanálu, což může mít za následek uník oleje mezi hlavou a blokem. Takže te se vyhýbám obloukem a sám mám jednu doma, kterou jsem raději nepoužil.


Dík za info.

A ty si dával origo M5 písty nebo ty z 535i?

Napsal: čtv 08.05.2014 14:11
od hulda
Martin85 píše:
A ty si dával origo M5 písty nebo ty z 535i?


Já mam celý spodek M30... ale i tak ty kroužky neměli v katalogu.. zavolal jsem tam, nadiktoval jim rozměry kroužků a zavolali mi zpět, že neví, z čeho ty kroužky jsou podle databáze ale že ten rozměr mají :lol: :lol:
sada stála 680 kč a byla to nějaka... pro mě neznama firma ale bylo to made in germany s čímž jsem se spokojil... možná mám někde ještě krabičku.
Tak bych tipoval, že by mohli mít i S38 kroužky...

Napsal: čtv 08.05.2014 14:29
od Martin85
Ok, ještě jednou dík za info. Uvidíme, co po změření komprese zjistím.

Napsal: čtv 08.05.2014 14:32
od hulda
To byla jedna z prvních věcí, kterou jsme ti radili... Tak napiš výsledek :)

Napsal: čtv 08.05.2014 14:39
od Martin85
Já vím, ale nemohl jsem sehnat měřák. Nakonec jsem si ho objednal :D

Napsal: čtv 08.05.2014 14:46
od Rendis
Martin85 píše:Já vím, ale nemohl jsem sehnat měřák. Nakonec jsem si ho objednal :D


Dobře vědět :)

Napsal: čtv 08.05.2014 14:51
od Martin85
:D

Napsal: pát 30.05.2014 13:55
od Martin85
Tak jsem to dnes konečně změřil. Na všech Válcích je tlak mezi 13,5 a 14,5, což by mělo být v pohodě.

Zjistil jsem, že mi z motoru doslova teče olej. Na vanu dal někdo tekuté těsnění a pravděpodobně to teče i okolo krytu rozvodů a možná bude taky KO přední těsnění kliky. Rovnou taky vyměním těsnění na sání, o-kroužky mezi klapkama a dám radši vyčistit a otestovat vstřiky.

Mohl by ten špatný volnoběh a občasné nezapálení způsobovat špatný tlak benzínu?

Neměl byste pro mě někdo radu, jak nejlépe povolit ty 4 šrouby, co jsou na klice a co drží tlumič vibrací?

Napsal: ned 01.06.2014 20:15
od Martin85
Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?

Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.

Napsal: ned 01.06.2014 22:10
od bmw_pepa
Co se týče chlazení M/// motorů, tak je důležité aby chodila i elektrická sahara. Bez ní se to špatně chladí. Hlavně se to týká velkých šestiválců.
od M635csi až po M5 3,8.

Napsal: ned 01.06.2014 22:35
od MattyX
Martin85 píše:Dnes jsem zjistil, že mi chybí větrák (sahara) na chladiči klimy. Vadí to? Má tento větrák nějaký vliv na chlazení motoru nebo to všechno chladí vrtule, která je přes visko spojku z druhé strany?

Nefungoval mi tento větrák na e39 a tam to údajně vadí, protože zajišťuje první chlazení.


měl by jsi mít i čidlo v chladiči, na který je tahle elektrická vrtule připojená. čidlo je ve "studeným" rohu chladiče a když to visca pak nestíhá uchladit tak tomu pomůže elektrika...

Napsal: pon 02.06.2014 08:37
od Martin85
Díky za info. Jdu šetřit na vrtuli.

Může to mít nějakou spojitost s tím nepravidelným chodem?

Napsal: pon 09.06.2014 11:00
od hulda
Určitě ne...
nemám klimu a nemám ani elektrický větrák... mam jen vrtuli přes viscu...

Je pravda že nemam originální termostat který se otevírá při 79°C ale druhovýrobu co se otevíra při 73°C... při vedrech a kolonách mi ručička vyleze na (odhadem) 91 - 92°C v ten moment spina visca a stlačí to zase pod 90...