Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 non rft pneu
Tak jako už jsem se s nima naučil lítat 240, ale žádná nirvana to teda není. Nad 150 je třeba brzdit v zatáčce opatrně, pač se to zkoutí nějak do kříže a je to o smyk. Jinak grip mají super, to jo. Nad 140 stačí lehce 2 prstama ťuknout do volantu a auto se zavlní.. nic moc. Na letňácích přesně drželo stopu a připomínálo víc motokáru než letadlo..
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Jak píšu, mám H, čli 210, ale až k Vmax jsou absolutně klidné, drží směr, nevlní se... i při ostřejším brždění v oblouku - typicky dálnice, dojíždím kolonu v rychlým, vletí mi tam kamjon, musím ostře šlajfovat 180-100 - jsou bez sebemenšího náznaku vlnění se..... ale znova opakuju, je to xD a 1715kilo kerb, navíc tam mám tužší a nižší pružiny a Koni Yellow, čili vypovídací hodnota mého sdělení se pro Tvé potřeby limitně blíží nule...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@švára - fčíl ňa něco napadlo/sem si zpoměl na svoje peripetie
imho máš nějaký problém s tlumičema, lépe řečeno zřejmě jen jedním z nich a ten problém je závislý na venkovní těplotě.... akoráth opačně než sem měl já...
Jednu dobu sem měl na 3er štelovák KW V1 (a měl sem auto hodně dole, cca -35 předek a -30 zadek )..bylo to super, jelo to jak motokára, ale velice rychle (už po nějakých 15tis km) to při ostřejších brzdách do zatáčky začalo lehce plavat a velmi rychle se to zhoršovalo až do stadia, že to při prudším brždění v zatačce chtělo nekontrovatelně do štorcu a do smyku...
po delším bádání a laborování nad gumama, tlakem v nich atak sem přišel na to, že problém byl v tlumičích KW : velmi rychle chytly neskutečnou teplotní závislost - za studena tvrdé jak prkno, při venkovní teplotě 30st netlumily vlastně vůbec (a co hůř, každý jinak) a proto to plavalo jaxfiň... a u Tebe by to mohlo být naopak - se snižuijící se teplotou se jeden (nebo více tlumičů) začne chovat jinak než ostatní a vlnění je na světě....
imho máš nějaký problém s tlumičema, lépe řečeno zřejmě jen jedním z nich a ten problém je závislý na venkovní těplotě.... akoráth opačně než sem měl já...
Jednu dobu sem měl na 3er štelovák KW V1 (a měl sem auto hodně dole, cca -35 předek a -30 zadek )..bylo to super, jelo to jak motokára, ale velice rychle (už po nějakých 15tis km) to při ostřejších brzdách do zatáčky začalo lehce plavat a velmi rychle se to zhoršovalo až do stadia, že to při prudším brždění v zatačce chtělo nekontrovatelně do štorcu a do smyku...
po delším bádání a laborování nad gumama, tlakem v nich atak sem přišel na to, že problém byl v tlumičích KW : velmi rychle chytly neskutečnou teplotní závislost - za studena tvrdé jak prkno, při venkovní teplotě 30st netlumily vlastně vůbec (a co hůř, každý jinak) a proto to plavalo jaxfiň... a u Tebe by to mohlo být naopak - se snižuijící se teplotou se jeden (nebo více tlumičů) začne chovat jinak než ostatní a vlnění je na světě....
No... to možná nemusí být úplně mimo. Tlumiče jsem sice měnil někdy v září oba přední zároveň za nový originální v BMW, ale poslední cca týden mi přijde, že je předek už zas nějakej měkkej a při přejíždění retardérů se to občas tak zhoupne, že si škrtnu spodkem. Takhle se to chovalo, když byl jeden tlumič vyteklej.
Má to ale 2 nedostatky:
1) bych čekal, že origo tlumiče vydrží víc než cca 15k km; a
2) i s jedním vyteklým tlumičem to na letních drželo jako přibitý a nic se nevlnilo.
Ale jinak je to přesně ten problém: Táhlá rychlá zatáčka, jdu na brzdy a jen čekám, kam se to zas tentokrát stočí..
Už mám na cestě Michelin PS4 (XL), tak jsem zvědavej, jak se to změní...
Má to ale 2 nedostatky:
1) bych čekal, že origo tlumiče vydrží víc než cca 15k km; a
2) i s jedním vyteklým tlumičem to na letních drželo jako přibitý a nic se nevlnilo.
Ale jinak je to přesně ten problém: Táhlá rychlá zatáčka, jdu na brzdy a jen čekám, kam se to zas tentokrát stočí..
Už mám na cestě Michelin PS4 (XL), tak jsem zvědavej, jak se to změní...
Tak jsem z toho na palici. Letní Michelin Pilot Sport 4 XL a: PLAVE!! Je to asi o něco lepší než na zimácích, grip perfektní, ale kroutí se to a vlní! Podvozek prej OK, tlumiče měněný někdy v září..
HELP! Byl byste někdo ochotnej si to projet a porovnat se svými nonRF 18"? Ideálně je i s kolama prohodit (zaplatím), ať už konečně eliminuju nějaké zdroje problémů? Praha, Jihlava, Budějice,.. ale je mi to v podstatě fuk, kromě Ostravy přijedu snad kamkoliv
Díky, J.
HELP! Byl byste někdo ochotnej si to projet a porovnat se svými nonRF 18"? Ideálně je i s kolama prohodit (zaplatím), ať už konečně eliminuju nějaké zdroje problémů? Praha, Jihlava, Budějice,.. ale je mi to v podstatě fuk, kromě Ostravy přijedu snad kamkoliv

Díky, J.
Tak jsem z toho taky nějakej divokej opet stejnej problém. Dnes jsem prezul zadky na nový letní a auto zase plave...jizdni vlastnosti horší jak felicie. Auto 330ci e46 najeto sice těžko uvěřitelných ale pravých 82tis. Pneu Hankook ventus S1 evo2 XL 245/40/17 .jestli si fakt nemusí ty gumy sednout. Opet geometrie ok odklony zadku 1.5 stupně. Před výměnou continental sportcontact myslím verze 3 v rozměru 225/45/17 a ty držely normalne.ja už taky nevím ....
Edit: problém bude nejspíš v předních pneu maj cca 4mm .obvod pneu je rozdílný oproti novym na zadku takže dsc vyhodnocuje spatne a brzdi auto do zatáček.uvidime příští tejden az se dají nový i predky. Plavba by se mela ustálit zajetim pneumatiky cca 500km.
Edit: problém bude nejspíš v předních pneu maj cca 4mm .obvod pneu je rozdílný oproti novym na zadku takže dsc vyhodnocuje spatne a brzdi auto do zatáček.uvidime příští tejden az se dají nový i predky. Plavba by se mela ustálit zajetim pneumatiky cca 500km.
Jojo chlapi, to same co me. Podle me se proste na 18" nehodi dat non rft pneu. BAvil jsem se s klukama co rozumi napravam bmw a rikali ze ta naprava je upravena na tvrde gumy a kdyz das mekke gumy,musis pak zvetsovat kola aby si to kompenzoval. U Z4 je jeste problem kdyz stahnes strechu,prenese se teziste vic dozadu. Kdyz je strecha nahore, je to lepsi pocit v zatackach nez se stahlou na non rft pneu. Sam ted resim co budu delat. na zimu mam 17" rft a sedi to lepe nez 18" non rft. Jeste take zalezi jak je pneumatika pevna v bocnici. nektere jsou mekci, nektere tvrdsi a to ma potom celkovy vliv na to jak se auto chova.
ale za me pokud non rft tak jit aspon do 19".
ale za me pokud non rft tak jit aspon do 19".
Tak za me 18ky a jsem rad ze mam 18ky. U nas ve strednich cechach se podepsal na silnicich jeden socanskej lempl, jet treba ze rican na uvaly, ze sibriny do ujezda a zpet, nebo z mirosovic na mnichovice po 18kach bez RFT je i tak zazitek, natoz na 19kach o 5proc. bodu nizsich nez 18. Navic jezdim rad do stare Prahy a po kocicich hlavach mi dvacitka i na 18kach prijde nekdy neprimerena.
Ja nemam vase zkusenosti, nepoznam, kdy se sune teziste se strechou a jine drobne nuance jizdy. Nakonec nepoznam na pohled ani 2,5 cm rozdil na prumeru na rafku.
A za my 18ky se fakt nestydim, nakonec vyhodit 100K za jiny kola (ojety bych nekoupil) mi taky neprijde zrovna racionalni
Ja nemam vase zkusenosti, nepoznam, kdy se sune teziste se strechou a jine drobne nuance jizdy. Nakonec nepoznam na pohled ani 2,5 cm rozdil na prumeru na rafku.
A za my 18ky se fakt nestydim, nakonec vyhodit 100K za jiny kola (ojety bych nekoupil) mi taky neprijde zrovna racionalni
Všichni řešíte E 89,já mám E 85, kola 18palců a chová se podobně. Chtěl jsem na jaře dát nové zadní gumy,ale vzorek je cca 4,5mm. Horší je,že z roku 2010. A další překvapení- již od předchozího majitele z Itálie zadní kola jsou RFT, přední non RFT. Má to jistou logiku vtom,že jestli jsem píchnul kolo,tak vždycky zadní ( i když to bylo jen 3x za 30 let ).
A k chování auta jen tolik,že jezdit na našich záplatovaných okreskách rychle je fakt nebezpečné. Cestuje to se mnou půl metru tam a sem aniž bych pohnul volantem. Ale když se dostanu na pěknou silnici ( někdy u nás ale hlavně Rakousko ) ,je to sen,je to nirvána. Sedí jak přibité a jedu střelbu jakou mi hlava dovolí. Proto s tím nebojuju,v autě to podle mne není.
A k chování auta jen tolik,že jezdit na našich záplatovaných okreskách rychle je fakt nebezpečné. Cestuje to se mnou půl metru tam a sem aniž bych pohnul volantem. Ale když se dostanu na pěknou silnici ( někdy u nás ale hlavně Rakousko ) ,je to sen,je to nirvána. Sedí jak přibité a jedu střelbu jakou mi hlava dovolí. Proto s tím nebojuju,v autě to podle mne není.
Já mám pneu nový a najel jsem na nich už asi 1500km. Trochu si to sedlo, ale je to furt špatný. Fičel jsem teď 250, míjel jsem auto v pravým pruhu a musel začít brzdit. Když se po sešlápnutí brzdy ve 250 cca 30m před tím autem celý auto zhouplo doprava a šlo do kříže, tak jsem se málem po*ral..
Divný ale je, že minulý letní nonRF neplavaly! To s tím nastavením náprav (silentbloků) na RF jsem taky slyšel. Ale nechci dát 30k za další sadu / 60k za další sadu a 19" kola, abych zjistil, že to furt stejně plave.
Divný ale je, že minulý letní nonRF neplavaly! To s tím nastavením náprav (silentbloků) na RF jsem taky slyšel. Ale nechci dát 30k za další sadu / 60k za další sadu a 19" kola, abych zjistil, že to furt stejně plave.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Počkej, Tobě to plave a staví se naštorc pod brzdama (z velmi vysokých rychlostí)?
Tak to nevím, třeba mi to plave taky, já s m4Zlikem nejezdím víc jak kilošede (bo střecha dola a okresky) raz sem s tím nachvilku šel 200 ale zpomaloval sem setrvačností, takže nevím...
Ale i pod naprosto plnýma brzdama (///Mperformance dvoupístek/340mm vepředu) z kilošede se to ani nehne, jde naprosto rovně bez sebemenší tendence zahýbat/stavět se do kříže...
A seš si jist, že máš brzdy 100% OK? Jestli se ti vlní JEN při brždění, tak bych v prvé řadě vyměnil všechny kotouče a desky a dyž to nepomůže, tak se podívat i na brzdiče a hlavní brzdový válec + všechny hadice/trubky....
Něco podobného sem měl (a stále ještě mám i přes opravu/svolávačku/vylepšení brzd) na 330ix - když jedu delší dobu v mokrých sračkách po dálnici (120-140) a pak brzdím, taxe to štorcuje jaxfiň (čili v zimě, na posoleném, v letním dešti to nedělá, na suchu v mrazu taky ne) .... druhé a další brždění je už fpoho ....nepomohla ani svolávačka (úprava náfuků a SW upgrade), výměna za silnější brzdy vč. náfuků, zaslepení náfuku na jedné straně, prostě nic... proto fčíl budu dávat slotted/dimpled kotouče aji na daily (myšlenka je ta, že ty drážky by mohly tu vrstvu mokrých slaných sraček lépe odvádět...)
Tak to nevím, třeba mi to plave taky, já s m4Zlikem nejezdím víc jak kilošede (bo střecha dola a okresky) raz sem s tím nachvilku šel 200 ale zpomaloval sem setrvačností, takže nevím...
Ale i pod naprosto plnýma brzdama (///Mperformance dvoupístek/340mm vepředu) z kilošede se to ani nehne, jde naprosto rovně bez sebemenší tendence zahýbat/stavět se do kříže...
A seš si jist, že máš brzdy 100% OK? Jestli se ti vlní JEN při brždění, tak bych v prvé řadě vyměnil všechny kotouče a desky a dyž to nepomůže, tak se podívat i na brzdiče a hlavní brzdový válec + všechny hadice/trubky....
Něco podobného sem měl (a stále ještě mám i přes opravu/svolávačku/vylepšení brzd) na 330ix - když jedu delší dobu v mokrých sračkách po dálnici (120-140) a pak brzdím, taxe to štorcuje jaxfiň (čili v zimě, na posoleném, v letním dešti to nedělá, na suchu v mrazu taky ne) .... druhé a další brždění je už fpoho ....nepomohla ani svolávačka (úprava náfuků a SW upgrade), výměna za silnější brzdy vč. náfuků, zaslepení náfuku na jedné straně, prostě nic... proto fčíl budu dávat slotted/dimpled kotouče aji na daily (myšlenka je ta, že ty drážky by mohly tu vrstvu mokrých slaných sraček lépe odvádět...)
Pavproch:pavle, ty uz sis tou 3kou mel hodne problemu, co tak ctu co vse Ti to dela a nedela:-))
K tem gumam, je totiz problem ze lazda pneu je jina, kdyz postavis gumy vedle sebe a chytnes je za bocnice a jakoby zacnes s nima hybat do boku, cotis jak treba sportcontact je mekky v bocnici, bridgestone potenza jsou vyrazne v bocnici tvrdsi. Neco o tom vim, bydlim ve meste kde se vyrabi Continental, tak se o gumy celkem zajimam. Pokud mel nekdo r18 a non rft a neplavalo to, tak jsi mel proste tvrdsi gumu, ktera je v bocnici pevna i bez rft. Teziste se logicky posune dozadu, kdyz sklopis strechu do kufru, ktera ma sama o spbe udajne az 200 kg.
Vic o tom nevymyslite, muzete dat 19" non rft a pohodlim budes lip nez 18" rft. S tim brzdenim na tech non rft 18" to mam take, celkove se auto je schopne rozhoupat a to diky tomu ze pneu bocnice neudrzi auto bez pohybu tak jak by s pevnou bocnici melo.
K tem gumam, je totiz problem ze lazda pneu je jina, kdyz postavis gumy vedle sebe a chytnes je za bocnice a jakoby zacnes s nima hybat do boku, cotis jak treba sportcontact je mekky v bocnici, bridgestone potenza jsou vyrazne v bocnici tvrdsi. Neco o tom vim, bydlim ve meste kde se vyrabi Continental, tak se o gumy celkem zajimam. Pokud mel nekdo r18 a non rft a neplavalo to, tak jsi mel proste tvrdsi gumu, ktera je v bocnici pevna i bez rft. Teziste se logicky posune dozadu, kdyz sklopis strechu do kufru, ktera ma sama o spbe udajne az 200 kg.
Vic o tom nevymyslite, muzete dat 19" non rft a pohodlim budes lip nez 18" rft. S tim brzdenim na tech non rft 18" to mam take, celkove se auto je schopne rozhoupat a to diky tomu ze pneu bocnice neudrzi auto bez pohybu tak jak by s pevnou bocnici melo.
Ta střecha podle wiki je o 30 kilo tezsi nez hadrova. Celkove bych ji dal tak max 50-60 kilo. Je to hlinik a posun teziste bych soudil pro jizdni vlastnosti jako bagatelni.
S OEM deskama brzdila moje Z4 na RFT nebo S001 jako pribita. Volant se ani nemusi drzet. S novyma deskama zatim nevim, jeste skoro nic neujely.
S OEM deskama brzdila moje Z4 na RFT nebo S001 jako pribita. Volant se ani nemusi drzet. S novyma deskama zatim nevim, jeste skoro nic neujely.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Bagatelní to není, nejde jen o posun vzad ale i výškově. Posunout 50 kg o metr vzad a o metr dolů, to by pozanala na jízdě i moje babička 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition