Stránka 4 z 8
Napsal: čtv 17.03.2016 17:07
od shwaaraa
Tak jako už jsem se s nima naučil lítat 240, ale žádná nirvana to teda není. Nad 150 je třeba brzdit v zatáčce opatrně, pač se to zkoutí nějak do kříže a je to o smyk. Jinak grip mají super, to jo. Nad 140 stačí lehce 2 prstama ťuknout do volantu a auto se zavlní.. nic moc. Na letňácích přesně drželo stopu a připomínálo víc motokáru než letadlo..
Napsal: čtv 17.03.2016 18:55
od pavproch
Jak píšu, mám H, čli 210, ale až k Vmax jsou absolutně klidné, drží směr, nevlní se... i při ostřejším brždění v oblouku - typicky dálnice, dojíždím kolonu v rychlým, vletí mi tam kamjon, musím ostře šlajfovat 180-100 - jsou bez sebemenšího náznaku vlnění se..... ale znova opakuju, je to xD a 1715kilo kerb, navíc tam mám tužší a nižší pružiny a Koni Yellow, čili vypovídací hodnota mého sdělení se pro Tvé potřeby limitně blíží nule...
Napsal: čtv 17.03.2016 19:37
od pavproch
@švára - fčíl ňa něco napadlo/sem si zpoměl na svoje peripetie
imho máš nějaký problém s tlumičema, lépe řečeno zřejmě jen jedním z nich a ten problém je závislý na venkovní těplotě.... akoráth opačně než sem měl já...
Jednu dobu sem měl na 3er štelovák KW V1 (a měl sem auto hodně dole, cca -35 předek a -30 zadek )..bylo to super, jelo to jak motokára, ale velice rychle (už po nějakých 15tis km) to při ostřejších brzdách do zatáčky začalo lehce plavat a velmi rychle se to zhoršovalo až do stadia, že to při prudším brždění v zatačce chtělo nekontrovatelně do štorcu a do smyku...
po delším bádání a laborování nad gumama, tlakem v nich atak sem přišel na to, že problém byl v tlumičích KW : velmi rychle chytly neskutečnou teplotní závislost - za studena tvrdé jak prkno, při venkovní teplotě 30st netlumily vlastně vůbec (a co hůř, každý jinak) a proto to plavalo jaxfiň... a u Tebe by to mohlo být naopak - se snižuijící se teplotou se jeden (nebo více tlumičů) začne chovat jinak než ostatní a vlnění je na světě....
Napsal: pát 18.03.2016 17:08
od shwaaraa
No... to možná nemusí být úplně mimo. Tlumiče jsem sice měnil někdy v září oba přední zároveň za nový originální v BMW, ale poslední cca týden mi přijde, že je předek už zas nějakej měkkej a při přejíždění retardérů se to občas tak zhoupne, že si škrtnu spodkem. Takhle se to chovalo, když byl jeden tlumič vyteklej.
Má to ale 2 nedostatky:
1) bych čekal, že origo tlumiče vydrží víc než cca 15k km; a
2) i s jedním vyteklým tlumičem to na letních drželo jako přibitý a nic se nevlnilo.
Ale jinak je to přesně ten problém: Táhlá rychlá zatáčka, jdu na brzdy a jen čekám, kam se to zas tentokrát stočí..
Už mám na cestě Michelin PS4 (XL), tak jsem zvědavej, jak se to změní...
Napsal: čtv 31.03.2016 17:56
od shwaaraa
Tak jsem z toho na palici. Letní Michelin Pilot Sport 4 XL a: PLAVE!! Je to asi o něco lepší než na zimácích, grip perfektní, ale kroutí se to a vlní! Podvozek prej OK, tlumiče měněný někdy v září..
HELP! Byl byste někdo ochotnej si to projet a porovnat se svými nonRF 18"? Ideálně je i s kolama prohodit (zaplatím), ať už konečně eliminuju nějaké zdroje problémů? Praha, Jihlava, Budějice,.. ale je mi to v podstatě fuk, kromě Ostravy přijedu snad kamkoliv
Díky, J.
Napsal: čtv 31.03.2016 19:03
od stellaM3
Tak jsem z toho taky nějakej divokej opet stejnej problém. Dnes jsem prezul zadky na nový letní a auto zase plave...jizdni vlastnosti horší jak felicie. Auto 330ci e46 najeto sice těžko uvěřitelných ale pravých 82tis. Pneu Hankook ventus S1 evo2 XL 245/40/17 .jestli si fakt nemusí ty gumy sednout. Opet geometrie ok odklony zadku 1.5 stupně. Před výměnou continental sportcontact myslím verze 3 v rozměru 225/45/17 a ty držely normalne.ja už taky nevím ....
Edit: problém bude nejspíš v předních pneu maj cca 4mm .obvod pneu je rozdílný oproti novym na zadku takže dsc vyhodnocuje spatne a brzdi auto do zatáček.uvidime příští tejden az se dají nový i predky. Plavba by se mela ustálit zajetim pneumatiky cca 500km.
Napsal: pát 01.04.2016 10:39
od MDaniel
Jojo chlapi, to same co me. Podle me se proste na 18" nehodi dat non rft pneu. BAvil jsem se s klukama co rozumi napravam bmw a rikali ze ta naprava je upravena na tvrde gumy a kdyz das mekke gumy,musis pak zvetsovat kola aby si to kompenzoval. U Z4 je jeste problem kdyz stahnes strechu,prenese se teziste vic dozadu. Kdyz je strecha nahore, je to lepsi pocit v zatackach nez se stahlou na non rft pneu. Sam ted resim co budu delat. na zimu mam 17" rft a sedi to lepe nez 18" non rft. Jeste take zalezi jak je pneumatika pevna v bocnici. nektere jsou mekci, nektere tvrdsi a to ma potom celkovy vliv na to jak se auto chova.
ale za me pokud non rft tak jit aspon do 19".
Napsal: pát 01.04.2016 10:51
od xyron
No ono přiznejte si, že jezdit s E89 na letních 18 je ostuda... tam je volba 19 jasná.. kola dělaj auto

Napsal: pát 01.04.2016 12:12
od pavproch
souhlas s náčelníkem... m4Zlik má 19" a nikdy nebyl žádný problém s plaváním (RFT Bridge, nonRFT Pzera a fčíl non RFT PSS)
na 3er mám vziměvlétě 18" staggered a taky nic - budu se opakovat, švára to má prostě nějaký polámaný
Napsal: pát 01.04.2016 14:33
od ZZZZ
Tak za me 18ky a jsem rad ze mam 18ky. U nas ve strednich cechach se podepsal na silnicich jeden socanskej lempl, jet treba ze rican na uvaly, ze sibriny do ujezda a zpet, nebo z mirosovic na mnichovice po 18kach bez RFT je i tak zazitek, natoz na 19kach o 5proc. bodu nizsich nez 18. Navic jezdim rad do stare Prahy a po kocicich hlavach mi dvacitka i na 18kach prijde nekdy neprimerena.
Ja nemam vase zkusenosti, nepoznam, kdy se sune teziste se strechou a jine drobne nuance jizdy. Nakonec nepoznam na pohled ani 2,5 cm rozdil na prumeru na rafku.
A za my 18ky se fakt nestydim, nakonec vyhodit 100K za jiny kola (ojety bych nekoupil) mi taky neprijde zrovna racionalni
Napsal: pát 01.04.2016 15:24
od xyron
R19 co jsou v autorizáku BMW za 100k (disky + RFT gumy) koupíš "nové" jinde za 50k (30 disky + 20 nové gumy non-RFT gumy...) ..
Ekonomicky to je nesmysl, ale co není... člověk si prachy do hrobu neveme

Napsal: pát 01.04.2016 16:37
od fajfka3
Všichni řešíte E 89,já mám E 85, kola 18palců a chová se podobně. Chtěl jsem na jaře dát nové zadní gumy,ale vzorek je cca 4,5mm. Horší je,že z roku 2010. A další překvapení- již od předchozího majitele z Itálie zadní kola jsou RFT, přední non RFT. Má to jistou logiku vtom,že jestli jsem píchnul kolo,tak vždycky zadní ( i když to bylo jen 3x za 30 let ).
A k chování auta jen tolik,že jezdit na našich záplatovaných okreskách rychle je fakt nebezpečné. Cestuje to se mnou půl metru tam a sem aniž bych pohnul volantem. Ale když se dostanu na pěknou silnici ( někdy u nás ale hlavně Rakousko ) ,je to sen,je to nirvána. Sedí jak přibité a jedu střelbu jakou mi hlava dovolí. Proto s tím nebojuju,v autě to podle mne není.
Napsal: pát 01.04.2016 16:58
od xyron
S prominutím, RFT na zadku a non na předku logiku nemá, je to kokotina a prasárna, protože to auto je nějak stavěný a pokud budeš mít na každé nápravě jiný typ gum, tak ti to auto nikdy nebude pořádně fungovat...
Napsal: pát 01.04.2016 17:32
od fajfka3
Šedivá je teorie, zelený strom života.
To auto jezdí sakra dobře, stačí mu dobrá silnice.
Chlapci tady na foru sypou do miláčků slušné peníze a zázraky nějak nepřicházejí.
Napsal: pát 01.04.2016 21:58
od shwaaraa
Já mám pneu nový a najel jsem na nich už asi 1500km. Trochu si to sedlo, ale je to furt špatný. Fičel jsem teď 250, míjel jsem auto v pravým pruhu a musel začít brzdit. Když se po sešlápnutí brzdy ve 250 cca 30m před tím autem celý auto zhouplo doprava a šlo do kříže, tak jsem se málem po*ral..
Divný ale je, že minulý letní nonRF neplavaly! To s tím nastavením náprav (silentbloků) na RF jsem taky slyšel. Ale nechci dát 30k za další sadu / 60k za další sadu a 19" kola, abych zjistil, že to furt stejně plave.
Napsal: sob 02.04.2016 08:00
od pavproch
Počkej, Tobě to plave a staví se naštorc pod brzdama (z velmi vysokých rychlostí)?
Tak to nevím, třeba mi to plave taky, já s m4Zlikem nejezdím víc jak kilošede (bo střecha dola a okresky) raz sem s tím nachvilku šel 200 ale zpomaloval sem setrvačností, takže nevím...
Ale i pod naprosto plnýma brzdama (///Mperformance dvoupístek/340mm vepředu) z kilošede se to ani nehne, jde naprosto rovně bez sebemenší tendence zahýbat/stavět se do kříže...
A seš si jist, že máš brzdy 100% OK? Jestli se ti vlní JEN při brždění, tak bych v prvé řadě vyměnil všechny kotouče a desky a dyž to nepomůže, tak se podívat i na brzdiče a hlavní brzdový válec + všechny hadice/trubky....
Něco podobného sem měl (a stále ještě mám i přes opravu/svolávačku/vylepšení brzd) na 330ix - když jedu delší dobu v mokrých sračkách po dálnici (120-140) a pak brzdím, taxe to štorcuje jaxfiň (čili v zimě, na posoleném, v letním dešti to nedělá, na suchu v mrazu taky ne) .... druhé a další brždění je už fpoho ....nepomohla ani svolávačka (úprava náfuků a SW upgrade), výměna za silnější brzdy vč. náfuků, zaslepení náfuku na jedné straně, prostě nic... proto fčíl budu dávat slotted/dimpled kotouče aji na daily (myšlenka je ta, že ty drážky by mohly tu vrstvu mokrých slaných sraček lépe odvádět...)
Napsal: sob 02.04.2016 10:53
od MDaniel
Pavproch:pavle, ty uz sis tou 3kou mel hodne problemu, co tak ctu co vse Ti to dela a nedela:-))
K tem gumam, je totiz problem ze lazda pneu je jina, kdyz postavis gumy vedle sebe a chytnes je za bocnice a jakoby zacnes s nima hybat do boku, cotis jak treba sportcontact je mekky v bocnici, bridgestone potenza jsou vyrazne v bocnici tvrdsi. Neco o tom vim, bydlim ve meste kde se vyrabi Continental, tak se o gumy celkem zajimam. Pokud mel nekdo r18 a non rft a neplavalo to, tak jsi mel proste tvrdsi gumu, ktera je v bocnici pevna i bez rft. Teziste se logicky posune dozadu, kdyz sklopis strechu do kufru, ktera ma sama o spbe udajne az 200 kg.
Vic o tom nevymyslite, muzete dat 19" non rft a pohodlim budes lip nez 18" rft. S tim brzdenim na tech non rft 18" to mam take, celkove se auto je schopne rozhoupat a to diky tomu ze pneu bocnice neudrzi auto bez pohybu tak jak by s pevnou bocnici melo.
Napsal: sob 02.04.2016 11:16
od pavproch
tenhle problém s bržděním měly všechny 3er a X1 xDrive okolo roku 2010, byla na to velká svolávačka ... jak je vidno zřiti, úprava se moc nepovedla...

Napsal: sob 02.04.2016 12:35
od ZZZZ
Ta střecha podle wiki je o 30 kilo tezsi nez hadrova. Celkove bych ji dal tak max 50-60 kilo. Je to hlinik a posun teziste bych soudil pro jizdni vlastnosti jako bagatelni.
S OEM deskama brzdila moje Z4 na RFT nebo S001 jako pribita. Volant se ani nemusi drzet. S novyma deskama zatim nevim, jeste skoro nic neujely.
Napsal: sob 02.04.2016 12:43
od Francis
Bagatelní to není, nejde jen o posun vzad ale i výškově. Posunout 50 kg o metr vzad a o metr dolů, to by pozanala na jízdě i moje babička
