Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10 prvni vaznejsi zavada NETESNA palivova nadrz?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#61 Příspěvek od Filozof »

Teddy : asi jsi na to přišel.

VIF NAFTA:
2-ethylhexylnitrát > 50 procent

Solventní nafta 2,5 - 10 procent

1,2,4 trimetylbenzen < 2,5 procent

Destilát ropný, lehký,
hydrogenovaný,parafinický 8 -12

ale kde je zbytek: Nějak ty procenta po sečtení nesouhlasí.

Jinak tedy věřím že si člověk doma za pár desetikorun udělá mix stejného možná lepšího složení jako VIF kterej je předraženej.
¨¨
A třeba si udělá supernaftu či superbenzín kterej ani v německu neprodávají :lol:

Auto pak poletí raketovou rychlostí... a zvýší se mu výkon hned o x procent díky vlastnostem paliva.
Mít 100 oktanovej benzín za pár kaček nebo 105 oct by nebylo marný v benzínu to bude znát.
Taky mi někdo říkal že dělal nějakej špiritus do starého rapida a to lítalo jak vítr.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#62 Příspěvek od Teddy »

Lítal, jako vítr, než mu to propálilo píst co? :D
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#63 Příspěvek od Dyx »

Teddy píše:Když už se posmíváte, co je v tom origo např. vifu víte? Co když je v tom to samý, co míchá Dyx?

Neříkam, že to tak je, ale například já taky dávam do bazénu základní chemikálie. Například když jsem strejcovi navočkovanýmu monutfieldem řekl, že na snížení pH používam kyselinu sýrovou, tak se křižoval a už do bazénu u mě nevlezl. :D. Tak jsem mu řekl, ať se podívá na složení těch přípravků co tam dává on. Je to úplně to samý. Třeba vločkovač je sýran hlinitý atd. Rozdíl je v tom, že mě ta účinná látka stojí ani ne setinu toho, co v těch bazénových baleních.

Nezjišťoval jsem to u VIFu, protože cena vifu je tak směšná, že jsem se tim nechtěl zabývat. Prostě leju vif a hotovo. Nicméně jestli někdo zná složení, tak to určitě půjde nahradit zlomkovou cenou.

P.S.
Strejc koupil bazén o 2 roky pozdějš, než já. On už má třetí fólii (rozpadla se mu i s hadicema) a já mam pořád první. Asi ta moje chemie bude šetrnější, než ta jeho originální. :D


Zajimave pozorovani .. navic pokud je nekde siran hlinity, tedy sloucenina hlinku, tak presto ze se relativne casto vsude mozne pouziva v ruznych pripravcich a dokonce kosmetice (napr. Nivea Aluminiumstearat) tak kdo si udela resersi zjisti ze hlinik je pekne svinstvo.. Do bazenu bych si rozhodne zadnou chemickou slouceninu hliniku tedy nedaval. Tudiz tvoje pouzivani zakladni chemie docela schvaluju..
Napriklad sice ne do bazenu ale jako prasek do mycky taky kupuju zakladni chemii .. je to ekologicke meje nadobi lip a asi 5x levnejsi nez "originaly" (jasne jde o par korun ale vim ze nekupuju zadny zbytecny svinstva navic)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#64 Příspěvek od Dyx »

tak uz se to nedalo odkladat, palivo vytekalo tim vic cim plnejsi byla nadrz, posledni tyden jsem mel po natankovani naplno v garazi uplnou potopu. Auto jsem odvezl k mechanikovi (dal jsem mu ty gumove pruchodky ktere jsem preventivne zakoupil dle doporuceni v teto diskusi uz podle pohledu a pohmatu materialu se jedna o levnou obycejnou nekvalitni gumu namisto FKM/VITON) a jsem zvedavy co nakonec objevi jako pricinu... :?

... dnes 13.6. 17:35 : Dle telefonatu s mechanikem - sundal sedacky , tak podle nej se asi propalilo neco v palivovem cerpadle nejaky zkrat apod. a propalilo to do nej diru..kterou to chcije ven

Nevim zda to skutecne bude ta nejdrazsi soucastka "podavaci modul" ale zjevne kdyby vubec nefungovala tak auto nejezdi (bez dodavky paliva) :

http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=16_0779

ten podavaci modul je na schematu vyse
03 Podávací modul 1 16117260648
a novy stoji okolo 250€

Musim se na to zitra zajet podivat a nafotit to. Teoreticky je mozne, ze je sice v nejake casti podavaciho palivoveho cerpadla (nadrz derava NENI !) propalena dira ze zkratu, ale jelikoz podavaci cerpadlo stale funguje (auto by bez nej nejelo nebo se pletu) tak mozna bude stacit zalepit-zavarit tu diru na cerpadle a normalne dal fungovat.

Jedna vec mi ale vrta hlavou: Kdyby se nejednalo o naftaka ale benzin a v palivovem cerpadle se neco zkratovalo stejnym zpusobem a propalilo do nej diru.... tak by to mohlo dopadnout o dost hur nez ze pod autem musim utirat mensi popr. posledni dobou VETSI louzicky.... a sice bnzinove vypary plus zkrat= velke BUM
Jeste ze jsem se nerozhodl pro benzina na predelani na LPG ale skutecne muzu z vlastni zkusenosti potvrdit ze kvalita BMW jde z kopce (ani ne 2 mesice po zaruce)!!
jestli se mi podari zitra ci v pondeli neco nafotit tak to sem hodim....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#65 Příspěvek od Filozof »

dej pak vědět i kolik to stálo. Dneska se šetří na všem pak se auta rozpadají po 5ti letech ... a zrovna taková blbost.

To je snad učelově aby se servis pěkně namastil.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#66 Příspěvek od zzeli »

Uz ted se servisy tesej, az nekdo prijede s rozbitym laserovym svetlometem v G11. Ten bude v cene minimalne nove fabie :D
Vyzva a slusnej vydelek pro caknakise :D
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#67 Příspěvek od Dyx »

n tak to mne tedy po***
zjistil nahrada OEM cerpadla se prodava uz i z UA na nemeckem Ebay (predpokladam vyroba stejne CINA)
http://www.ebay.de/itm/NEW-OEM-Genuine-Fuel-Pump-BMW-518D-520D-525D-530D-535D-640D-M550D-16117260648-/271892758554?hash=item3f4e12401a

na tomhle levnem dilu je videt ze to je snad vytisknute na levne 3D tiskarne nebo forme odlite v sadrovem odlitku z recyklovaneho plastu.

Pouzity original uz za 84€
http://www.ebay.de/itm/BMW-F07-F10-F11-F06-F12-520d-530d-535d-N57-Fordermodul-7260648-Kraftstoffpumpe/141535639544?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D29313%26meid%3D129ed641c78d4bc68c7366a5b9a40341%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D3%26sd%3D171524388428&rt=nc
Nejsem odbornik ale uz jsem videl desitky cerpadel, proc mi ale zrovne tohle podavaci cerpadlo z "vyssi stredni tridy premioveho nemeckeho vyrobce" optikou pripomina levny ostrikovaci motorek do favorita za 150 CZK ??? :twisted:

Ne ze bych chtel kupovat za kazdou cenu nejlevnejsi veci, ovsem kdyz "original BMW kvalita" vydrzi 5 roku tak horsi to snad uz nemuze byt ani tenhleten vyrobek z odkazu ...

I kdyz pokud si koupim tenhleten levny kram, tak si stejne asi opravim ten "superkvalitni original" a necham si ho na dalsi vymenu na rezervu....

Uvidim ja to bude vypadat v realu ta skoda (zitra nebo v pondeli) a pokud to bude realne necham to ZALEPIT/ZAVARIT) a hotovo

Nicmene jeste jeden predbezny zaver si muzu udelat:
jakto ze na ebay prodavaji zrovna tohohletoho cerpadla HAFO jako levne OEM? Jakto ze neni na prodej pouze ten "kvalitni original"? Doufam ze se pletu a ze to neni tim, ze proste tyhle cerpadla jsou od vyroby sh*t a sypou se takze se nekomu vyplatilo je okopcit a prodavat za polovicni cenu.. .. rad b bych nasel jine vysvetleni, treba si to lidi kupuji jen tak pro zabavu do zasoby a ty orig. cerpadla neodchazi po 5 letech a jen u mne je to blba nahoda?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To all:
Nemám rád bezdůvodné "citace předchozích příspěvků", plakátování, trollování a bezdůvodné bla-bla komentování za účelem získaním potřebného počtu příspěvků, abych mohl konečně poslat PM nebo otevřít samostané vlákno, jak se děje na zahraničních fórech. Na těch nejdůležitějších a nejaktuálnějších fórech, kromě angličtiny, němčiny, ruštiny (a časem i čínštiny), Vás někdo musí pozvat a zaručit se za nového přispivatele, aby jste na fórum vůbec směli něco napsat. Toto fórum je naše a a výše uvedené požadavky zatím (snad) nejsou potřebné, pokud se budeme držet rozumných zásad - viz. pravidla tohoto fóra.

To Dyx:
Velmi nerad cituji sám sebe, ale v tomto případě musím porušit vlastní zásady a představy.
starML23-05-2015 08:43:47 píše:....Ale dovedu si i představit, že to teče (šplouchá) na horní, na foto neviditelné straně, a po nějaké hraně to stéká nejsnažší cestou. Vyndej zadní sedačku a podívej se na nádrž shora včetně připojení hadiček. Potom bych asi zkusil .... .
Za tohle jsem si od DYX získal ocenenění:
Dyx píše:super diky moc za radu mas u mne velky PLUS bodik. Toto se da udelat s minimalni investici.... teoreticky se muze stat, ze se tim problem vyresi a usetri se nekolik tisic za "vetsi operaci..protoze skutecne nevim zda je praskla a nebo to tece nekudy jinudy.... "
+ MOD Francis: Odstraněna nadbytečná citace.

Místo toho, aby jsi se "Dyx" jednodušše podíval pod tu sedačku, jsme se od Tebe a ostatních dozvěděli spekulace a off-topic:
- o vlivu B100 na nekvalitni tesneni
- jestli mohlo mit vliv moje vlastnorucne michane aditivum slozene z redidla BEZAROMATIK, zimniho VIFU a ACETONU
- "tvuj mix" zere tesneni okolo nadrze
- recept na VIF a bazénovou chemii
- alkohol podávaný v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství => tady si nejsem zcela jistý

Nejsem přesvědčen o vlastní neomylnosti, ale velká část Vašich příspěvků milý kolegové k vyřešení problému nevedla - takže byly zbytečné nebo off-topic. Jejich napsání, nafocení a komentáře podstatně převýšily čas, který je třeba k nazvednutí zadní sedačky a kontrole, jestli to neteče nahoře, nebo jiné konstruktivní úvaze. Přeji Vám hezkou neděli. :D
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#69 Příspěvek od Dyx »

foto - propalene viko cerpadla nadrze
(skutecne to nema s B100 ani s mym aditivem nic spolecneho - za to s nekvalitou vyrobce)
Přílohy
propalene viko cerpadla nadrze.jpg
propalene viko cerpadla nadrze.jpg (82.93 KiB) Zobrazeno 964 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na foto výše vidím zuhelnatělný přívod k pinu (2) konektoru X638, ke kterému vede hnědý drát = (-) pól EKP. Mnohem důležitější je, že ten dutinkový kontakt (samička) se uvolnil (vytavil) z toho konektoru, na kterém je palec levé ruky a zůstal na samci v čerpadle. Tedy na protikontaktech (2) došlo k enormnímu nárůstu teploty, která způsobila propálení víka čerpadla.

Možné důvody:
- přechodový odpor mezi mezi dutinkou a kontaktem, kdy je dutinka násilným způsobem roztažena a nekontaktuje celou plochou na protikontaktu => lidská chyba při výrobě kabelu X638-X18203
- poškození hnědého drátu mezi X638-X18203 a zkrat na kostru vozu, kdy z pinu (4)-X18203 = (+) pól EKP někde teče proud i na kostru vozu viz. schéma zapojení ve WDS, heslo "Elektronisch geregelte Kraftstoffpumpe"

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nejsem schopen odhadnout, jestli je možné propálené víko čerpadla po důkladném odmaštění opravit, např. tavnou pistolí a páječkou. Problémem je ale bezpečnost použití po takové laické opravě. Ale jak je vidět u obrázků na tomto odkazu si nikdo s neizolovanými kontaky (jsou přímo ve styku s palivem a jeho výpary) starosti nedělá http://www.jukosautoteile.de/Elektronik ... -1696.html . Určitě bude třeba nový konektor X638 s příslušnými kontakty, které je možno u BMW objednat. Asi jednoduší bude objednat celý kabel X638-X18203.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#71 Příspěvek od Dyx »

2 starML:
velmi dekuji za odbornou radu ani profik by neporadil lepe.

mam jen tyto upresnujici dotazy:
1. je ten kabel X638-X18203 napajeni podavaciho cerpadla?
2. je mozne ze by auto jelo i kdyby podavaci cerpadlo nebezelo? (treba se snizenym vykonem)

Jinak co se tyka vyparu a kontaktu: (skoro) bez rizika si to muze vyrobce dovolit asi jen proto, ze se zde jedna o NAFTU (tam jsou vypary explozivni az pri velmi vysoke teplote u B100 dokonce jeste vyssi). Kdyby to byl ale benzin tak by uz par ridicu asi vyletlo do vzduchu.

Ja jsem mezitim objednal z ebay jedno cele cerpadlo (muze se hodit) za ca. 80€ a dle tvoji uzitecne rady objednam tady u nas u BMW i cely ten kablik X638-X18203..

hezky zbytek nedele :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od starML Člen Klubu »

ad 1) ANO - kabel s konektory X638-X18203 slouží k napájení podávacího čerpadla od EKPS viz schéma zapojení níže. Je to sice schéma pro E60, ale u F10 to je podobné.
ad 2) NE - vysokotlaké čerpadlo není samo schopno čerpat palivo z nádrže
Obrázek

Na pořízení nového kabelu X638-X18203 mezi čerpadlem a EKPS na PZ blatníku v kufru netrvám. Ale trvám na novém konektoru X638 s kontakty a prověřit celou trasu kabelu mezi EKPS a čerpadlem, jestli někde není poškozen, skřípnutý atp.

Proto si u BMW prověř, jestli neexistuje opravná sada (Repair Kit) tohoto konektoru, tj. konektor s naraženými kontakty a kousky drátů, která se dají "inteligentně" spojkami připojit na stávající dráty. Pokud se jim v BMW servisu bude chtít, tak ten Repair Kit sami vytvoří. Objednají konektor, kontakty, nakrimplují dráty příslušného průřezu a k tomu dvě spojky á10 korun, zmáčkout kleštěmi a vrčí to.

Obrázek
http://www.gme.cz/vodotesna-kabelova-sp ... 4-p834-226

V případě nového kabelu si totiž u F10 nejsem jistý, jestli se dá snadno protáhnout z prostoru kufru do prostoru pod sedačkami. Respektive si dovedu představit, že se při montáži připojí X18203 k EKPS v kufru a potom se protáhne kabel i s naraženými kontakty do prostoru palivové nádrže a tady jsou kontakty zasunuty do konektoru X638. A pokud se to nepovede na první pokus a je nutno k kvůli polaritě kontakty vypíchnout a osadit správně, máme odhalený i mechanismus poškození té dutinky.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#73 Příspěvek od zzeli »

Co se tyka tech obav z vybuchu, tak treba u benzinovyho Forda generace z let 2001-2007 maji uvnitr normalne obycejny 2pin nasouvaci konektor s mechanickou pojiskou proti vysunuti pro 12V napajeni cerpadla a nema to zadnou dalsi ochranu, ktera by hermeticky oddelovala vodivou cast od benzinu nebo, v pripadne nizsiho stavu hladiny benzinu, od vyparu. Pochybuju, ze se to ted resi nejak lepe, evidentne ne.

Co se tyka lepeni, tak tomu bych se vyhnul, aby to palivo nejak znova nerozleptalo po dlouhodobem pusobeni. Nebo bych pouzil nejaky zaruceny chemicky mix, ktery bude drzet :)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#74 Příspěvek od Dyx »

tak samotny konektor s PINy se objednat da a bude v autorizaku v pondeli (jinde nejde sehnat) chteji za nej parchanti asi 550 Kc (vyrobni cena 20 Kc). Napinovani a sestaveni mi udela mechanik-elektrikar to bude to nejmensi..

Blba zprava: Potrebuji i vymenit ten kulaty dekl ktery je zvdy integralni soucasti cerpadla a zvlast koupit nejde ( u nas nove cerpadlo pres 8 litru).
Koupil jsem pouzite cerpadlo na ebay i s postovnym cca. 100€
Bohuzel smula .. dorazilo mi cerpadlo ale bez toho kulateho deklu, nevsiml jsem si ze zrovna tento prodavaji nemel na obrazku cerpadlo VCETNE deklu ..

Takze musim koupit cele cerpadlo i s deklem znovu (vrakoviste skoro nic na F10ku nemaji) a cekat dalsi tyden nez to dorazi....

:(
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#75 Příspěvek od Dyx »

tak dneska jsem si konecne auto vyzvedl u mechose.

Nakonec vymenil cele cerpadlo konektor musel napinovat kompletne sam.. napojeni radsi preletoval protoze v orig. napojeni byl spatny kontakt, hodim sem pozdeji podrobnejsi foto na kterem je videt jak je v miste PINu propaleny cely dekl..

(cerpadlo mi stalo asi 120€ plus postovne)
mechanik mi jeste menil levou propojovaci tycku rizeni (dodal jsem mu dil) a udelal zaroven tim padem nove geometrii.
Cele dohromady mne to na praci stalo 2tacy (bez papiru tzn. realne by to stalo + 21% + 19%).
Platil jsem mu jenom praci tak nevim jestli to bylo levne nebo drahe (mne to tedy moc levne neprislo pocital jsem ze to bude levnejsi).

Puvodni cerpadlo i s deklem ktery necham opravit (zavarit nebo zalepit diru) si pak asi bud necham jako rezervni nebo prodam....
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jestli jsi to platil ibs 3d geometrii (kompletni, ne jen sbihavost), tak to levne je.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#77 Příspěvek od horan »

Sorry, ale udelej si to priste sam!
Nejlepsi jsou ti, kteri si prinesou svoje smejdsky dily z ebay, chteji to nejradeji zadarmo, k tomu jeste vonavej stromecek a az se ten tvuj cinskej dil vysere, tak jeste budes pomlouvat v hospode, ze te mechanik ojebal.
Sam neumis zkontrolovat ani tlak v pneu, ale vis co jak dlouho trva a kolik to ma stat......
:mad: :roll:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#78 Příspěvek od Filozof »

Platíš u takového auta havarijní pojištění ?
Mě by zajímalo kolik si řekne pojištovna u auta za 450k značka BMW.

Jinak oprava je ještě levná kdybys to dal do renocaru tak jsi o 15-20tis lehčí ...to bud opravdu rád za blbé 2 litry plus 120euro.

Na autě jsou mnohem dražší díly. Si představ že přijdou kroupy nebo tě někdo odře na parkovišti ...či si někde v díře vymlátíš něco na podvozku to je pak ranec. Ono servis auta může bejt opravdu v řádech desítek tisíc pokud jde o něco většího a nákladnějšího....

pak úspora peněz za ježdění na BIO100 je uplně někde jinde a defakto co uspoříš naliješ do servisu a oprav.

Auta jsou bezedná díra na peníze...

PS: Horan klídek jsi moc horká hlava....
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#79 Příspěvek od horan »

Filozof: protoze me to vytaci. Potkavam takovy vykuky denne. :lol:
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#80 Příspěvek od Teddy »

Horane:
každá mince má dvě strany. Určitě máš svůj díl pravdy. Druhej extrém jsou díly, který stojej násobně víc, jen proto, že jsi je koupil v servisu. :(
Odpovědět