Ahoj...
Zkusím také něco poradit dle vlastních zkušeností s mou E61. Trošku ti nejdříve auto osvětlím a pak budu mluvit co je good a co stojí za h...o.
Auto: E61 r.v.2009, 530d 173kW+chip, sport automat, sport podvozek, Mpaket, téměř plná výbava. Auto původně ježděné v Německu (4roky, 250000km, stav krásný, vnitřek jak nový, prostě jezdilo dálky). V Čechách rok s nájezdem cca 30000km.
Před koupí jsem si auto celkem načekoval dle VIN, dle zkušeností z jiných aut atd, v autě jsem se svezl, všechno ok. Dopředu jsem věděl, že dostalo ťafku na předek, to jsem řešil s prodejcem ponížením ceny. Serviska poctivě vyplňovaná, vše tak i vypadalo. Odvezl jsem to domů a byl nadšenej... Víš jak, první Báwo, skvělej komfort, bezva svezení, super brzdy, solidní zátah... Ale jak tomu tak bývá, začneš se s autem sžívat, začneš trochu rozumět tomu co ti kde hlásí, na netu nalezneš různé příručky a poučky kolegů z fóra, do toho už není léto ale zima.
Takže:
1. pro jistotu jsem si udělal výměnu filtrů a náplní. Budou tě překvapovat věci jako to, že máš v motoru cca 8litrů oleje, že musíš koupit dva kabinové filtry, filtr paliva budeš hledat někde pod autem, kvůli vzduchovému filtru musíš sundat většinu krytů z motoru (není jich málo), oleje v převodovce opět cca 8 litrů (těžko se shání) filtr v převodovce je součástí vany takže náklady navíc, atd atd.
2. termostaty - v háji jak termostat motoru, tak termostat EGR (ještě je tam termostat na převodovce podotýkám). To jak se to projevovalo a kdy jsem na to přišel jistě víš (o: Podotýkám, že E61 po faceliftu již nemá ani orientační ukazatel teploty motoru na kroužku otáčkoměru (dá se to dohledat přes dashboard přístrojovky = laik neví)
3. Přijdeš jednoho krásného dne k autu a nejde odemknout dálkou... Vlezeš tedy na fórum a zjistíš, že máš přelámané kabely mezi střechou a pátými dveřmi. Mají za následky i jiné patálie jako je nefunkční zámek zadního okna, nefunkční osvětlení, apod...
4. Pokud budeš mít automatické otevírání kufru, tak rád vypadává z úložných kloubků vlastní mechanismus otevírání.
5. Zjistíš, že by si mohl vyměnit vložku odlučovače oleje (bude se ti objevovat olej v sání). V BMW ti poradí jako mně, že už se do schránek odlučovačů žádné vložky nedávají...blbost, dají se sehnat, jen né v BMW (existují dva typy dle r.v.)
6. rády hnijou páté dveře pod sklem pátých dveří. Výrobní vada, BMW by ti to mělo bezplatně opravit. Ale, nesmí být auto před tím již opravované, jinak ti řeknou, ať si zajedeš do Hamburku do servisu BMW, kde to dělali, že za to přebírá záruku servis.
7. Sportovní podvozek je super, ale už nikdy s M-paketem nezastavíš s nárazníkem nad obrubákem. Budeš couvat, nebo se bát že to domrdáš (o:
8. Vyzkoušej klimu a pořádně ji ohul. Jinak jako já po oteplení zjistíš, že sice svítí kontrolka (u VW by tomu tak nebylo), že klimíš, ale elmg spojka nespíná.
9. Až budeš sundávat řemen z klimakompresoru, připrav si stahovák na elastické řemeny (děláš v servisu, nebude to pro tebe problém, takže jen info)
10. V zimě se ti bude zdát chod motoru trochu tvrdší? No problém, zřejmě v háji jednotka žhavení chytře umístěná na bloku motoru pod sacím potrubím. Krásná práce na pár hodin.
11. Mohou tě potrápit vířivé klapky sání, rády padají do sacích kanálů a dále (o:
12. Chladiče EGR - rádi prolínají
13. DPF jako u ostatních aut tímto krámem vybavených
14. Brzdy: stav obložení na ručce nezjistíš (buben v kotouči), u kotoučů se nedívej jen na desky ale změř si i jejich tloušťku. Byl jsem dost překvapen, jak pěkné byly u BMW kotouče na hraně své životnosti.
15. Teď třeba řeším rozvody- Určitě se tu někde dočteš, že celkem často kolem 250000km praskají rozvoďáky (řetízky!!!). Už jsem dělal rozvody na kde čem, ale jak je to udělané zde je fakt cool. Hlava dolů, vana dolů, nejlépe motor ven, atd atd atd... Připadá mi to jak moje první zkušenost s rozvody na Š120L ((((((o:
16. Na fóru se ještě dočteš X věcí na co si dát pozor.
Ale i tak mám své BMW stále rád a věnuji mu maximální péči.
Závěr: pokud nemáš dost času a finančních prostředků, tak se poohlédni jinde.