Stránka 4 z 4
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: stř 27.05.2020 13:24
od BudVlad
330i má stejné brzdy jako 335i (336x22). Na obě auta se můžou použí zadní dvoupístové brzdy z 135i bez úprav nebo adaptérů, ale musí se použít menší kotouče 324x22 které jsou o něco lehčí. Kotouče z 135i se ale nedají použít, musí se použít performance 330i nebo na příklad Brembo 09.C246.11
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: stř 27.05.2020 14:32
od Hanz
Místo 2p zadních třmenů bych dal pancéřové hadičky, efekt to byl znatelný.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: stř 27.05.2020 23:57
od jirka330i
Hanz píše:Místo 2p zadních třmenů bych dal pancéřové hadičky, efekt to byl znatelný.
diky, to dava smysl. uz jsem o pancerovych hadickach uvazoval u prednich brzd, ale pri bleskove prohlidce toho co bylo rychle k dodani jsem nikde nenarazil na samostatne predni a nechtelo si mi kupovat celou sadu....asi jsem mel protoze predpokladam ze samostatne zadni taky nikdo neprodava? a kdybych teda nechal stavajici trmeny mam pokracovat na origo 336mm kotoucich nebo uvazovat o zamene? ty Cquence by sice byly dobre ale nechci zaviset na necem co se musi objednavat v usa...
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 28.05.2020 00:04
od jirka330i
BudVlad píše:330i má stejné brzdy jako 335i (336x22). Na obě auta se můžou použí zadní dvoupístové brzdy z 135i bez úprav nebo adaptérů, ale musí se použít menší kotouče 324x22 které jsou o něco lehčí. Kotouče z 135i se ale nedají použít, musí se použít performance 330i nebo na příklad Brembo 09.C246.11
tato varianta by byla super ale vypada to ze nabidka tech zadnich 2p trmenu ze 135i ve slusnem stavu je velmi omezena
a nejspis nepujdu do zadnich modrych trmenu z rady F....mechanik na ktereho spolehal mne varoval pred jakymikoli zasahy typu frezovani do trmenu, tak ho radsi poslechnu
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 28.05.2020 08:34
od MattyX
Frezování třmene jsme dělali už i u e46 m3 brzdičů na obyčejnou E36 a to na předku

Tam furt toho masa zůstává dostatek

a z E82 jsou ty brzdiče nesehnatelný téměř a když se objeví tak ve finále za dráž než za eFkový

JInak liší se zadní těhlice u Lci, takže tam pak pak je potřeba to řešit jinak pokud máš

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 28.05.2020 08:58
od jirka330i
jsem prece jem starsi konzervativnejsi clovek

takze jsem pro danou chvili dal k ledu jakoukoli upravu zahrnujici frezovani rezani atd ; ale nekdy nazor i zmenim...prijdou nova fakta nebo nova energie (vymena mechanika, manzelky, auta...)

a deji se veci...
a ano...mam e91 lci kde je jina tehlice a vzadu kotouce 336mm....cim jsou tam upravy jine? videl jsem pak uz jen nejake adaptery (co vychazi drz nez ty F kove brzdice...)
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: pát 09.10.2020 18:06
od jirka330i
ahoj. otazka k tematu performance brzdicu ale na radu E46. Zkousel nekdo napasovat ty mensi Performance brzdice z rady F na E46 (na ktere jsou aktualne competition brzdice s kotouci 345x28)? Co jsem zatim videl jsou uspesne instalace Performance brzdicu na E32/34 ale u E46 jsem zatim na nic nenarazil.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: pon 12.10.2020 07:49
od MattyX
Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: pon 12.10.2020 11:21
od jirka330i
MattyX píše:Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
OK, dekuji, asi rozumim...ty csl kotouce maji mezi hrncem a samotnym kotoucem cca 1cm mezeru- takze tam jakoby ta deska presahuje?
Tajne jsem doufal, ze to pujde podobne plug and play jako u E9....nebo treba E32/34 kde to podle vseho nekdo uspesne instaloval s F-kovymi kotouci 340x30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: pon 12.10.2020 21:18
od Hanz
Daji se tam dát klidně 6pisty třmeny z Amg, otázkou je, jak moc se do toho chceš opřít, soudě dle reakce na frézování tak asi nijak...
Jen pro info - třmen udrží i jeden šroub, osobně vyzkoušeno... odfrézování i půlky tloušťky materiálu nebude mít vliv na provozní pevnost, bude mít vliv na počet cyklů do rozvoje trhliny a únavového lomu...
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: pon 12.10.2020 22:31
od MattyX
jirka330i píše:MattyX píše:Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
OK, dekuji, asi rozumim...ty csl kotouce maji mezi hrncem a samotnym kotoucem cca 1cm mezeru- takze tam jakoby ta deska presahuje?
Tajne jsem doufal, ze to pujde podobne plug and play jako u E9....nebo treba E32/34 kde to podle vseho nekdo uspesne instaloval s F-kovymi kotouci 340x30
e34 má výhodu že se na ní dá implantovat vysoký F30 kotouč. U E46 je problém s prostorem mezi kotoučem a čepem řízení, který ti omezuju zapuštění kotouče směrem dovnitř...
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: úte 13.10.2020 10:35
od jirka330i
OK, díky moc!
Mám o čem během lockdown přemýšlet...předpokládám že až do Vánoc
U E90 jsem ty zadní nechtěl nijak frézovat když to šlo vyřešit excentry za 40 éček....E46 asi ode mne bude vyžadovat méně konzervativní přístup

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: stř 18.11.2020 19:05
od zlatas
Mohu taky dotaz? Mám 330i n52b30 3/06, uvažoval jsem nad performance/135i brzdama... Ale četl jsem, že se potom musí dokódovat a to jde až od 6/06, takže to znamená, že na moje auto žádné větší brzdy, aniž by to dělalo paseku, dát nemůžu?
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: stř 18.11.2020 19:42
od pavproch
brambor2 je taky 330i, taky N52B30, výroba 11.2006 a mám na něm vepředu brzdy N2SHA z ///M235i (340mm/dvoupístek)a kódovat nic třeba nebylo. Stejné brzdy mám i na e89 30i MY2009 a taky bez kodování a měl sem je i na bramborovi1 (e91face MY2011) a taky nebylo třeba nic kódovat.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 19.11.2020 15:20
od Hanz
zlatas píše:Mohu taky dotaz? Mám 330i n52b30 3/06, uvažoval jsem nad performance/135i brzdama... Ale četl jsem, že se potom musí dokódovat a to jde až od 6/06, takže to znamená, že na moje auto žádné větší brzdy, aniž by to dělalo paseku, dát nemůžu?
Kódování řeší lidi s 2,5 a níže... tam pak sw změna je znát (jde o brake-bias).
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 19.11.2020 18:55
od zlatas
Ok. Takže pokud dejme tomu seženu přední i zadní šedé třmeny ze 135i e82, tak mi tam bez jakýchkoli úprav půjdou, jen dokoupím přední a zadní kotouče, plus plechy,jak již psal Budvlad a nemusím nic kódovat ani upravovat a budu moct na zimu jezdit 17 kola?
Jelikož v popisu u brzdového performance systému je tento dodatek:
Brzdový systém je vhodný pro:
E91 / E93 **
4-cyl. až 09/09 (316i, 318i, 320i, 316d, 318d, 320d)
4-cyl. od 09/09 (320i s SA217 *, 320d s SA217 *)
6- vál . 323i, 325i, 328i
E9x **
330i (ne 330i ACEA *** před 09/09),
325d, 330d (od 09/09)
Země ACEA (Sdružení evropských výrobců automobilů): EU, Švýcarsko, Island, Srbsko a Černá Hora, Chorvatsko, Makedonie, Bosna a Hercegovina, Francouzská Guyana, Guadeloupe, Martinik, Réunion.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: čtv 19.11.2020 19:41
od pavproch
Já na ty brzdy z ///M235i dávám kola 18" (brambor2 - daily), prý by se úplně na těsno vešly i OEM disky 17" (aftermarket disky 17" prý ne, OEM mají v místě třmenu nějaké vybrání, proto se prý vlezou, nezkoušel jsem), ale já chcu mít mezi třmenem a diskem větší mezeru ref zimní bordel (posyp + sníh)
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Napsal: úte 24.11.2020 16:59
od zlatas
Tak mám předběžně sehnanou sadu šedých třmenů ze 135i a kotouče a desky performance s nájezdem 20 tis... Snad to bude cajk