Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Některé STK revizi nevyžadují a některé STK umí udělat i LPG emise. Je to kus od kusu jinak. Stačí tam napřed zajet a optat se nebo si tam zavolat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Třeba se ten jeden "benzinový" válec každý cyklus střídá, právě kvůli chlazení.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ahoj, chtěl bych předělat tenhle motor, ale za boha nemůžu nikde najít. jestli to náhodou není přímej vstřik, respektive jestli má někdo s přestavbou tohohle motoru zkušenosti. Našel sem jen několik X3 v německu, ale hrozně tam motali 3.0i s si. Tak tomu moc neívm hlavu patu.
Rady typu, že je to zhovadilost si prosím nechte
Najezdím spoustu km, v jiným autě jezdit nechci a na řádění to klidně přepnu na benál.
Rady typu, že je to zhovadilost si prosím nechte

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Zdravim,
CHtel bych poprosit o radu.
Mam v E39 plyn Stagg 300+ ( 530i ), a jde o to ze plyn si prepinam sam az v momente kdy je motor zahraty na prvni znacku po modrem poli coz je dle me zbytecne pozde ale jakmile jej prepnu drive obzvlaste pri mensich venkovnich teplotach motor prestane fungovat na vsechny valce a vetsinou jeden az dva valce pak pisi missfiring. Jakmile se vuz prepne zpet na benzin samo se to opet spravi. V momente kdy prepinam na plyn dle uvedeneho pozdejsiho postupu tento problem nenastava.
Ma nekdo nejaky napad ? ( na jednotce plynu nastaveno aut prepinani po dosazeni teploty 35stupnu - neni teplota motoru ale plynu ).
Predem diky
CHtel bych poprosit o radu.
Mam v E39 plyn Stagg 300+ ( 530i ), a jde o to ze plyn si prepinam sam az v momente kdy je motor zahraty na prvni znacku po modrem poli coz je dle me zbytecne pozde ale jakmile jej prepnu drive obzvlaste pri mensich venkovnich teplotach motor prestane fungovat na vsechny valce a vetsinou jeden az dva valce pak pisi missfiring. Jakmile se vuz prepne zpet na benzin samo se to opet spravi. V momente kdy prepinam na plyn dle uvedeneho pozdejsiho postupu tento problem nenastava.
Ma nekdo nejaky napad ? ( na jednotce plynu nastaveno aut prepinani po dosazeni teploty 35stupnu - neni teplota motoru ale plynu ).
Predem diky
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nastavit přepínání na LPG při vyšší teplotě a nebo předehřívat chladící/topící kapalinu nebo reduktor, viz . http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=115532
Příčinou je nedostatečný výkon reduktoru při přeměně skupenství LPG z kapalného na plynné při malém přísunu tepla z nedostatečně ohřáté kapaliny.
Příčinou je nedostatečný výkon reduktoru při přeměně skupenství LPG z kapalného na plynné při malém přísunu tepla z nedostatečně ohřáté kapaliny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Já mám starší typ motoru v E34 2,5i vanos a taky přepínání provede při 35 stupních a auto nemělo jedinný problém i při -24C v horách.
Spíše mi přijde že bude někde chyba v seřízení.
Dávkuje ti LPG přesně je to zkalibrované ?
Benzín nepozoruješ žádné problémy v tahu atd. Diagnostika nevykazuje chyby nějakého čidla ?
Je mi divné že by toto zpusoboval plyn při 35stupních na reduktoru.
Další možnost je že si necháš nastavit automatické přepínání LPG při vyšší teplotě třeba 45C ale zase dlouho pojedeš na benzín v mrazech klidně 10km jestli nemáš webasto.
Spíše mi přijde že bude někde chyba v seřízení.
Dávkuje ti LPG přesně je to zkalibrované ?
Benzín nepozoruješ žádné problémy v tahu atd. Diagnostika nevykazuje chyby nějakého čidla ?
Je mi divné že by toto zpusoboval plyn při 35stupních na reduktoru.
Další možnost je že si necháš nastavit automatické přepínání LPG při vyšší teplotě třeba 45C ale zase dlouho pojedeš na benzín v mrazech klidně 10km jestli nemáš webasto.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Zdravim,
Prave prijde mi divne ze tech 35 stupnu se meri na reduktoru tudiz kdyz by se to nastavilo na 35stupnu coz mam tech zakladnich na reduktoru tak to musi fungovat. Nicmene pokud jezdim na benzin nepozoruji zadne problemy a zadne vykyvy v tahu ci cukani. Pouze pokud se prepina na plyn pri tomto intervalu pak cely motor protestuje a to vse ukazi nasledne chyba na diagu jakozto spatne spalovani na nejakem valci a to se vzdy meni ...
Plynova jednotka je nejaka spatna jelikoz mam na ni kabel s diagem ale nelze se k ni pripojit nelze ji to nalezt nicmene jinak to cele je funkcni. Tudiz dostat se momentalne do jednotky je celkem nemozna vec.
Ted me jeste napada nekdy po prepnuti na plyn rano je citit pomerne dost plyn coz se mi take nezda uplne v poradku tak si rikam jestli je ten reduktor v poradku.
Diky
Prave prijde mi divne ze tech 35 stupnu se meri na reduktoru tudiz kdyz by se to nastavilo na 35stupnu coz mam tech zakladnich na reduktoru tak to musi fungovat. Nicmene pokud jezdim na benzin nepozoruji zadne problemy a zadne vykyvy v tahu ci cukani. Pouze pokud se prepina na plyn pri tomto intervalu pak cely motor protestuje a to vse ukazi nasledne chyba na diagu jakozto spatne spalovani na nejakem valci a to se vzdy meni ...
Plynova jednotka je nejaka spatna jelikoz mam na ni kabel s diagem ale nelze se k ni pripojit nelze ji to nalezt nicmene jinak to cele je funkcni. Tudiz dostat se momentalne do jednotky je celkem nemozna vec.
Ted me jeste napada nekdy po prepnuti na plyn rano je citit pomerne dost plyn coz se mi take nezda uplne v poradku tak si rikam jestli je ten reduktor v poradku.
Diky
jimmyhendrix píše:Zdravim,
Prave prijde mi divne ze tech 35 stupnu se meri na reduktoru tudiz kdyz by se to nastavilo na 35stupnu coz mam tech zakladnich na reduktoru tak to musi fungovat. Nicmene pokud jezdim na benzin nepozoruji zadne problemy a zadne vykyvy v tahu ci cukani. Pouze pokud se prepina na plyn pri tomto intervalu pak cely motor protestuje a to vse ukazi nasledne chyba na diagu jakozto spatne spalovani na nejakem valci a to se vzdy meni ...
Plynova jednotka je nejaka spatna jelikoz mam na ni kabel s diagem ale nelze se k ni pripojit nelze ji to nalezt nicmene jinak to cele je funkcni. Tudiz dostat se momentalne do jednotky je celkem nemozna vec.
Ted me jeste napada nekdy po prepnuti na plyn rano je citit pomerne dost plyn coz se mi take nezda uplne v poradku tak si rikam jestli je ten reduktor v poradku.
Diky
pokud to máš v záruce tak servis a pokud už není tak i přesto bych to dal do servisu nebo aspon chlapovi co má zkušenosti a ví si stím rady.
Abych pravdu řekl LPG jsem si vyladil tak jak mi v servisu nepomohli ale chtělo to jemnocit a seřízení pomocí interface a diagnostiky co jsem si koupil na MAGIC 2.
Ted jezdím na 60litru 600-650km. A auto táhne krásně až k omezovači.
Jednou mi zlobil LPG a bylo to špatnejma vstřikama byli zalepené a nějake ucpané měnila se komplet sada 6kusu ještě v záruce.
Poradili mi abych nevyjíždel plyn uplně ale vždy tam aspon 5-10litru měl a pak bral. Jinak se to zase zanese bordelem což se u nás vždy nějakej bude.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Diky za info.
Prave to resim respektive chtel sem resit svepomoci proto sem sehnal diag na stag jednotku nicmene to vypada ze ta je castecne po smrti.
Dal sem to do servisu kde to montovali bohuzel tam jsem u toho byl nejvetsi odbornik ja a podle toho to dopadlo .... Mimochodem byli to u zlina.
Instalace uz v zaruce neni.
Jinak prave diky svym zkusenostem se servisy se to bojim kamkoli dat protoze vim jak to tam chodi. Nicmene si myslim ze u me je to na vymenu jednotky za novou a pak zkusit poladit co to udela a co ne. Pripadne pohledat dalsi veci jak se zminovali - vstriky, reduktor atd.
Mimochodem ja vzdy vyjizdel nadrz na max tak dik za info.
Prave to resim respektive chtel sem resit svepomoci proto sem sehnal diag na stag jednotku nicmene to vypada ze ta je castecne po smrti.
Dal sem to do servisu kde to montovali bohuzel tam jsem u toho byl nejvetsi odbornik ja a podle toho to dopadlo .... Mimochodem byli to u zlina.
Instalace uz v zaruce neni.
Jinak prave diky svym zkusenostem se servisy se to bojim kamkoli dat protoze vim jak to tam chodi. Nicmene si myslim ze u me je to na vymenu jednotky za novou a pak zkusit poladit co to udela a co ne. Pripadne pohledat dalsi veci jak se zminovali - vstriky, reduktor atd.
Mimochodem ja vzdy vyjizdel nadrz na max tak dik za info.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj plynaři
Už několik týdnů jezdím také na LPG, nepodařilo se to pořádně doladit ani po ujetí oněch 1500km k "sednutí si"... Takže mazlíka čeká nejspíše výměna ŘJ - mám magic 2 a vypadá to na zmetek... Je jedno jakou bohatost mu nastavují a schroustne téměř vše (až v krajních hodnotách jako 1,5 nebo naopak 5 začne plyn houpat nebo chcípat)... Ale věřím, že toto vyřeší, takže k tomu žádnou otázku nemám.. (mám 520i po FL takže 125kW, montováno u bratry z Bernardic u Milevska - doporučeno Snakem, takže jim důvěřuji).
EDIT: Takže problém odstraněn.
Zajímalo by mě, co jste pořídili místo rezervy, či jak jste to vyřešili?
Vím, že jsou tu o tom nějaké zmíňky, ale zajímal by mě nějaký vyzkoušený gel + kompresor. Co používáte, kde se to kupuje a musí se to po určité době měnit? V tomto nemám absolutně žádné zkušenosti!
Velké díky za rady.
EDIT: Objednal jsem si SLIME sadu s kompresorem, tak doufám, že jsem vybral dobře.. Pokud máte nějaké zkušenosti - kladné, záporné - dejte vědět..

Už několik týdnů jezdím také na LPG, nepodařilo se to pořádně doladit ani po ujetí oněch 1500km k "sednutí si"... Takže mazlíka čeká nejspíše výměna ŘJ - mám magic 2 a vypadá to na zmetek... Je jedno jakou bohatost mu nastavují a schroustne téměř vše (až v krajních hodnotách jako 1,5 nebo naopak 5 začne plyn houpat nebo chcípat)... Ale věřím, že toto vyřeší, takže k tomu žádnou otázku nemám.. (mám 520i po FL takže 125kW, montováno u bratry z Bernardic u Milevska - doporučeno Snakem, takže jim důvěřuji).
EDIT: Takže problém odstraněn.
Zajímalo by mě, co jste pořídili místo rezervy, či jak jste to vyřešili?
Vím, že jsou tu o tom nějaké zmíňky, ale zajímal by mě nějaký vyzkoušený gel + kompresor. Co používáte, kde se to kupuje a musí se to po určité době měnit? V tomto nemám absolutně žádné zkušenosti!
Velké díky za rady.

EDIT: Objednal jsem si SLIME sadu s kompresorem, tak doufám, že jsem vybral dobře.. Pokud máte nějaké zkušenosti - kladné, záporné - dejte vědět..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
Filozof píše:Nechci ti do toho mluvit ale pokud jezdíš 1000-1600ot tak docela ničíš setrvák a jiné podtáčením.
Všiml jsem si když podtáčíš motor tak i spotřeba je větší.
Podle mě optimum je tak kolem 1500-2500ot pro R6 u mě tedy 2,5litr 24v s vanosem a pokud je motor studený nad 3000nejdu.
Pod 1500ot. to mi řekl i mechanik že bych neměl moc jezdit přeci jen to není V8 nebo V12 který má krouťák jinde ...
u mojí 530i točí automat ve městě při 50kmh na pětku 1200 ot.

Chtěl bych se zeptat, jaká je situace u přestavby motorů BMW s přímým vstřikem. Nic naplat tyto motory jsou výhradně používány v nových modelech, tak aby bylo za pár lt co přestavovat.
Zajímají mne nejvíce systémy typu LDdi, tedy ne ty, kde se každý x-tý cykus vstřikuje benzin místo LPG. Má s tím někdo vlastní zkušenosti? Hlavně mne zajímá spotřeba po přestavbě. díky
