Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#641 Příspěvek od Kubaa »

Ahoj,
chtěl bych koupit e61 (525i a 530i) se záměrem nechat dát LPG.
Kůli tomu jsem od začátku přečetl celé toto vlákno. Bohužel až nyní na poslední straně jsem se dočetl, že tyto motory nejdou momentálně na LPG udělat přotože mají přímý střik :( .
Víte někdo jaký je v těchto dvou motorizacích rozdíl (oba jsou 3litry R6), liší se výkonem... víc nevím (kolik se bude lišit spotřeba a jaké jsou konstrukční rozdíly) 525i má 217HP a 530i má cca 270HP. Docela rozdíl na to že se jedná o stejný objem.
Víte do jakého roku tedy byly motory po staru (ne přímé střiky) ? Do jakého roku 5tka nebo 3jka jde zplynovat.

Díky za odpovědi
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#642 Příspěvek od Kubaa »

Tak ohledně motorů jsem již načetl co se dalo.
Do roku 2007 (2008) motory N52 a M54 ještě nejsou přímostřiky, tudíž jde LPG s reduktorem.
Jedná se motory:

M54 - 3,0L 170KW (E46 a E60) a 2,5L 141kW (E46 a E60/61)
N52 - 3,0L 190kW (E90/91 a E60/61) a 2,5L 160kW (E60/61 a E90úE91)

z těchto motorů vybírám.

Věděl by někdo jak jsou na tom s kvalitou. Hliníkové s dual vanosem ... dost držáky.

u N52 přibyl valvetronic (variabilní zdvih ventilů) a magnesiový blok - je to něco na škodu, co by se mohlo více srát na úkor nárustů výkonu u 2,5L a 3,0L o 20kW. To není úplně málo.

Zejména pokud bude motor fungovat na LPG. Může LPG poškodit magnesium nebo je to stejné jako u hliníku?

díky za tipy
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#643 Příspěvek od smepet »

Kubaa píše:Tak ohledně motorů jsem již načetl co se dalo.
Do roku 2007 (2008) motory N52 a M54 ještě nejsou přímostřiky, tudíž jde LPG s reduktorem.
Jedná se motory:

M54 - 3,0L 170KW (E46 a E60) a 2,5L 141kW (E46 a E60/61)
N52 - 3,0L 190kW (E90/91 a E60/61) a 2,5L 160kW (E60/61 a E90úE91)

z těchto motorů vybírám.

Věděl by někdo jak jsou na tom s kvalitou. Hliníkové s dual vanosem ... dost držáky.

u N52 přibyl valvetronic (variabilní zdvih ventilů) a magnesiový blok - je to něco na škodu, co by se mohlo více srát na úkor nárustů výkonu u 2,5L a 3,0L o 20kW. To není úplně málo.

Zejména pokud bude motor fungovat na LPG. Může LPG poškodit magnesium nebo je to stejné jako u hliníku?

díky za tipy


N52 2.5L 160 kW mam a na motoru se casto objevuji zavady typu:

1) tece olej po vikem ventilu z duvodu praskani sroubu vepredu
2) guma v chladici kapaline z duvodu vadneho tesneni na casti ve ktere je olejovy filtr a blokem. tece olej a okrouzek se rozmackava ven a netesni to. ( je tam olej i voda ) viz. e90post.com
3) klapavy zvuk za studena z vanosu - bmw resilo upravou hlavy u pozdejsich modelu. viz youtube a dej si N52 ticking sound a nebo N52 bleeding procedure for ticking sound

osobne jsem koupil auto ve 160 000 km a problem 1 a 3 jsem resil.

o LPG neuvazuji, moc toho nenajedu
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#644 Příspěvek od matiz »

Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#645 Příspěvek od smepet »

matiz píše:Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.

Nene. Nejdriv jsem proplachnul motor a dal novy olej. Od ty doby je klid
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#646 Příspěvek od smepet »

smepet píše:
matiz píše:Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.

Nene. Nejdriv jsem proplachnul motor a dal novy olej. Od ty doby je klid

Jinak ta nova hlava ma mít lepší kanálky k tem hydraulickym zdvihatkum. U mne se to zřejmě vyřešilo tím, ze původně se Lil 0w-30 a teď jsem zacal s 5w-30. Zvuk byl jen za studena
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#647 Příspěvek od matiz »

Ta nova palice by tam mela mit i zpetny ventil ktery ty starsi nemaji.
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#648 Příspěvek od clojster »

Ahojte, mam v planu hodit 540iA rv 2002 do LPG. Jenze porad nejsem rozhodnuty do ceho jit a hlavne kde to udelat. Pupici mi doporucili automt.cz, kde jsem se byl zeptat a system Stag ktery mi doporucil by prisel na 36000. Nemate nahodou nekdo s touto firmou (automt) zkusenosti? Pan vypadal ze tomu hodne rozumi, dela to uz 20 let a dela hlavne velkoobjemy - ameriky, nejakou tu 540 uz taky delal.

Za druhe – je teda potreba mit flashlube? Je to lepsi nez bez?

Za treti – rikal mi, ze pokles vykonu muze byt i 10% pri nizsich nebo vyssich otackach (ted uz si nepamatuju kterych :)) Je to pravda? Jak vam ry lpg bava se systemem Stag jezdi?

Diky.
alan
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: pon 21.03.2005 01:00

#649 Příspěvek od alan »

V automt.cz mě dělali X5 asi před čtyřmi lety. Výsledky nic moc. Vstřiky ve špatném místě (bylo nutné je přemístit auto chcípalo na volnoběh) a neuměli dobře vyladit mapu plynu. Tenkrát použit systém MAGIC. Možná je to dnes lepší nevím. Vše k absolutní spokojenosti dotáhli až http://www.levnelpg.cz/ .
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#650 Příspěvek od clojster »

alan píše:V automt.cz mě dělali X5 asi před čtyřmi lety. Výsledky nic moc. Vstřiky ve špatném místě (bylo nutné je přemístit auto chcípalo na volnoběh) a neuměli dobře vyladit mapu plynu. Tenkrát použit systém MAGIC. Možná je to dnes lepší nevím. Vše k absolutní spokojenosti dotáhli až http://www.levnelpg.cz/ .


Ok, diky moc za info. Uz jsem objednany u levnelepg.cz -> nechci nic riskovat a pripadne stejne muset jet na opravu k nim. Btw v levnelpg.cz hrozne na system Stag nadavali, u AutoMT ho naopak vychvalovali a nadavali na Magic. Doufam, ze to je jen neschopnosti ho dobre namontovat a nastavit.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#651 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já mám magic od levnelpg a spokojenost,takže se toho nemusíš bát.A rozdíl ve výkonu nepociťuju. :wink:
clojster
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 07.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#652 Příspěvek od clojster »

Tak dneska namontovan u levnelpg plyn. Novy system Magic G4. Tak jsem zvedav, zatim jsem nadseny ale na delsi vyjizdku ho vemu az zitra :)
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#653 Příspěvek od tanner540i »

Ja mam taky 540iA na plyn, takze jsem si jisty, ze budes spokojeny. Dlouhodoba spotreba plynu podle tankovani kolem 13l, dalky i pod 12l. Dnes jsem tankoval plnou za 16.90kc/l 8)

Prumerne se da usetrit 2kc/km, oproti benzinu, takze se ti investice do prestavby muze vratit uz za 18tis km

Akorat te po te delsi vyjizdce mozna nadseni prejde, protoze budes muset jeste na doladeni. Vetsina aut prestane tak po 500km po montazi fungovat na plyn, kdyz si vstrikovace "sednou". tak se toho nelekej.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#654 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Já mám plyn taky od levnelpg v 540iA E34 a spokojenost :wink:

A neměl sem nikdy problém,že by přestal fungovat,ani před tím seřízením 8)
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
kubajzdc
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 24.02.2012 01:00
Bydliště: Desná

#655 Příspěvek od kubajzdc »

ahoj smrdí vám někdy lpg v autě po natankování?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#656 Příspěvek od Filozof »

kubajzdc píše:ahoj smrdí vám někdy lpg v autě po natankování?


Občas to cítím.... ale mám lpg 6let v autě tak si občas říkám čím to je zda to nejsou nějaké hadice co by prolínali ale věřím že snad ne....
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#657 Příspěvek od tanner540i »

Neni duvod, aby v aute smrdel plyn.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#658 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Já to někdy cítím, mám tankovací hrdlo nad levou skupinovkou, schované pod výklopnými dveřmi do kufru (Compact), při tankování musím mít otevřené tyto dveře a někdy to při odpojování pistole, podle směru větru, "pšoukne" do kabiny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kubajzdc
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 24.02.2012 01:00
Bydliště: Desná

#659 Příspěvek od kubajzdc »

já mam cupé a tankovací zásuvku mam v zadnim nárazníku po natakování při nastartování při puštěném fukaru topení cítim lechce lpg při nedávné kontrole lpg mě řekli že je vše ok toto se děje právě jen když tankuju tak mě zajímalo jestli máte někdo ten samej jev doma když ráno natočim auto tak nic a když pak auto přepne do lpg tak taky nic tak nevim kde se mě bere tem srad lpg z topení při odjezdu z pumpy
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#660 Příspěvek od Filozof »

pokud vám to všem dělá jen na pumpě nebo chvilku po ...tak je to v pohodě ...
Horší by bylo kdyby to dělalo běžně ...

jedna otázka - mám možnost pujčení zkoušečky na unik LPG mohu si sám udělat revizi stím že si natisknu razítko ?
Fyzicky bude vše ošetřené ale nevím zda se někam píše evidence revizí LPG.
Nebo jim jde o to razítko pouze.

Vím že se to asi někomu nemusí líbit ale proč za práci která trvá 30-40vteřin platit 2kila když si to zařízení mohu pujčit z práce zadarmo udělám revizi ... :idea:
Odpovědět