Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
to Clojster: Ad spotreba plynu ve V8 M60 (4L) dlouhodobou jsem mel 13,8L LPG. Dalnice kolem 12,5L LPG pri dodrzovani predpisu. Pri jizdach do Belgie pak useky v Nemecku s cilem jet co to da (obcas dele 200+) to bralo 18L LPG. Takze 15L danice pri normalni noze je fakt moc a to mas 4,4L, ktery je zas o trosku stridmejsi. Ja mam 7er e38 s LPG Stag 300, ktera je tezsi nez tvoje 5-ka.
kralik píše:to Clojster: Ad spotreba plynu ve V8 M60 (4L) dlouhodobou jsem mel 13,8L LPG. Dalnice kolem 12,5L LPG pri dodrzovani predpisu. Pri jizdach do Belgie pak useky v Nemecku s cilem jet co to da (obcas dele 200+) to bralo 18L LPG. Takze 15L danice pri normalni noze je fakt moc a to mas 4,4L, ktery je zas o trosku stridmejsi. Ja mam 7er e38 s LPG Stag 300, ktera je tezsi nez tvoje 5-ka.
Jasny, diky za info. Ja sice uz nekde vys psal, ze to nebyla uplne "normalni" noha. Co jsem ale nenapsal bylo, ze ta dalnice byla az z Hradce do Prahy. Zbytek cesty byly okresky Prerov - Svitavy - Hradec. No a tam jsem na to slapal hodne, protoze byl velky provoz a ja predjizdel jak blazen... plus jsem se tam chvilku honil za M3, ktera jela stejnym stylem jako ja, akorat me predjela, tak jsem se ji chvili zkusil drzet

Takze zkusim to jeste jenou, s normalni nohou, vynuluju BC kvuli spotrebe benalu a uvidim.
Diky ale, aspon vim jak to zere vam a na kolik bych se mel realne dostat! Budu informovat, na kolik jsem se dostal

Má někdo nějaké zkušenosti s předěláním silnějšího motoru do plynu?
Mám na mysli cca od 200Kw výše...
Přečetl jsem celou výše diskuzi ...
Možná se rýsuje možná výměna a byla by to 650i (N62 - 270Kw).
Zatím se rozhoduji mezi:
http://www.greenfuel.cz/cenik.html
http://www.neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG/3143.html
http://www.levnelpg.cz/cenik-montaze-lpg/
http://www.1-lpg.cz/cenik/cenik-uprav-na-pohon-lpg/
Co jsem si přečetl, tak Prins asi nejvíce kvalita - ale platí se za ní...
Dále připadají v úvahu: Magic II, Lovato, BRC, Tartarini, Stag
Jdu napsat výše uvedeným prodejcům a uvidíme, jakou cenu nabídnou.
Co si o tom myslíte/popřípadě co by jste doporučili?
Děkuji předem za pomoc a info ...
Mám na mysli cca od 200Kw výše...
Přečetl jsem celou výše diskuzi ...
Možná se rýsuje možná výměna a byla by to 650i (N62 - 270Kw).
Zatím se rozhoduji mezi:
http://www.greenfuel.cz/cenik.html
http://www.neptun-harfa.cz/Cenik-montazi-LPG/3143.html
http://www.levnelpg.cz/cenik-montaze-lpg/
http://www.1-lpg.cz/cenik/cenik-uprav-na-pohon-lpg/
Co jsem si přečetl, tak Prins asi nejvíce kvalita - ale platí se za ní...
Dále připadají v úvahu: Magic II, Lovato, BRC, Tartarini, Stag
Jdu napsat výše uvedeným prodejcům a uvidíme, jakou cenu nabídnou.
Co si o tom myslíte/popřípadě co by jste doporučili?
Děkuji předem za pomoc a info ...
prins ma sice nejlepší vstřiky,ale taky se za to kurevsky platí, co se týče jednotky a softwaru tak mi přijde za polaka dost pozadu, prostě zneužívaj toho že maj jmeno a lidi to kupujou i bez vychytávek. ja osobně bych do něj nešel,
stejně jako bych nešel do Tartarini, BRC ani jinych italskych mrdek, jelikož po republice je opravdu malo servisaku co tydle plyny děla a pak je problem se seřízením apod.
nejlepší je ted polsky KME Nevo, to dělame ted furt a s těma valvetronickama si rozumí nejvíc.
Stag a Magic je druha volba, ale přijde mi že tak dobře nezvládaj ten valvetronic motor.
vím že mě kontaktovalo par lidi že maj problem s Valvetronic motorama a Tartarina ,tak si na to dej pozor. at tam nedáš něco co bude nahovno fungovat.
stejně jako bych nešel do Tartarini, BRC ani jinych italskych mrdek, jelikož po republice je opravdu malo servisaku co tydle plyny děla a pak je problem se seřízením apod.
nejlepší je ted polsky KME Nevo, to dělame ted furt a s těma valvetronickama si rozumí nejvíc.
Stag a Magic je druha volba, ale přijde mi že tak dobře nezvládaj ten valvetronic motor.
vím že mě kontaktovalo par lidi že maj problem s Valvetronic motorama a Tartarina ,tak si na to dej pozor. at tam nedáš něco co bude nahovno fungovat.
Francis píše:Množství vstříknutého paliva závisí na tlaku, průtoku a době otevření. Ty máš možnost nastavit jen dobu otevření, ale průtočnost LPG vstřiků neznáš. Nemůžeš tedy porovnávat jen podle této jedné hodnoty.
Bylo by třeba mít širokopásmovou lambdasondu, měřit před katem a podle výsledku upravit délku vstřiku LPG.
hlavně je kravina to nastavovat jen jednou diagnostikou, nejlepší je mít dva notasy a dívat se co dělaj lambdy,ale jak píše Francis, základ je mít to spíš bohatší. o průtočnost vstřiků nejde, u každýho motoru se při montáži LPG počítaj trysky který se daj na vstřiky, u BMW většinou 2,2mm ale těžko říct co ti tam dal tvůj plynař, navíc většina plynařů to volí podle výkonu a počtu válců, ale to není uplně dobře jelikož některy auta žerou a přitom nemaj vykon, pak to vychazí blbě. základ je fakt sledovat co dělaj lambdy.
podpálit ventily dokud běží motor a je ohřátej není uplně jednoduchy, ona ta origo lambda je docela rychlá a hned si to vyladí, průser je když si uděláš svoji eco mapu a posere se lambda, pak máš jistou smrt motoru.
JaraX píše:prins ma sice nejlepší vstřiky,ale taky se za to kurevsky platí, co se týče jednotky a softwaru tak mi přijde za polaka dost pozadu, prostě zneužívaj toho že maj jmeno a lidi to kupujou i bez vychytávek. ja osobně bych do něj nešel,
stejně jako bych nešel do Tartarini, BRC ani jinych italskych mrdek, jelikož po republice je opravdu malo servisaku co tydle plyny děla a pak je problem se seřízením apod.
nejlepší je ted polsky KME Nevo, to dělame ted furt a s těma valvetronickama si rozumí nejvíc.
Stag a Magic je druha volba, ale přijde mi že tak dobře nezvládaj ten valvetronic motor.
vím že mě kontaktovalo par lidi že maj problem s Valvetronic motorama a Tartarina ,tak si na to dej pozor. at tam nedáš něco co bude nahovno fungovat.
Tak greenfuel mi napsal, Vam mohu nabidnout akorat system Prins, ktry jako jediny s timto motorem bude na 100% spolehlive fungovat. Cena tohoto spickoveho Holanskeho zarizeni je orientacne kolem 50 tkc vc. dph.
LevnéLPG: 31.000kč. (Český výrobce), se systémem Tartarini (Italský výrobce) je cena montáže 39.900kč.
Ostatní dva ještě neodepsali, tak zatím teda dle tvého komentu nevim

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Tartarini mám, je bezproblémové. Motor má přes 400k km, z toho přes 300k na LPG. Jen měním filtry, jednou proběhla repase reduktoru (membrána, ...), jednou repase LPG vstřikovačů (výměna kuželky), prostě jen běžná údržba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
JaraX píše:ale ty nemáš valvetronic pokud vím
Ale ja mam valvetronic (pokud mluvime o Vanosu). Mam od levnelpg namontovanej Magic G4. V manualu jsem se docetl ze se da v softwaru zaskrtnout policko "valvetronic".
Muzes pripadne popsat, jak to vypada kdyz si ten system s valvetronic moc nerozumi? A co by se delo kdyz je to policko zaskrtnutne vs. nezaskrtnute?
Diky
Jeden prodejce už 650i dělal zde i s odkazem:
http://www.lpgservis.cz/reference/prest ... w-650i-48/
LOVATO - Lovato Easy Fast OBD II. cena 34 990 Kč
Tak to nezní špatně, ne? Když už tento typ motoru dělali ...
http://www.lpgservis.cz/reference/prest ... w-650i-48/
LOVATO - Lovato Easy Fast OBD II. cena 34 990 Kč
Tak to nezní špatně, ne? Když už tento typ motoru dělali ...
beckham- píše:Jeden prodejce už 650i dělal zde i s odkazem:
http://www.lpgservis.cz/reference/prest ... w-650i-48/
LOVATO - Lovato Easy Fast OBD II. cena 34 990 Kč
Tak to nezní špatně, ne? Když už tento typ motoru dělali ...
a proč si to nenechaš udělat přes JARAXE...psal že to přijde kolem 30litru a 540i nebo 745i tam dělají jak na běžícím pásu takže jistě budou mít velké zkušenosti ... tak bych se na to díval já ...a ne na firmu kde mají jedno auto udělané ...ale tam kde dělají desítky V8-ček mají jistě znalosti.
Navíc je to člen klubu a BMW znají moc dobře tak bych se na to díval já zase...
než hledat cizí firmu a čekat co z toho bude za moje prachy...
navíc dát 50K za prins bych se vykašlal.... to je zbytečné někomu dvát 20tis navíc jen kvuli značce ...
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
JaraX: nemíváš někdy cesty směrem ke Praze? Když to čtu, že se poměrně slušně vyznáš, tak by mě docela zajímalo co bys řekl na plyn a jeho naladění u mě v autě. Neřikám, že s nim mám problémy (teď teda trochu jo, ale to je nejspíš staršíma svíčkama a filtrama), ale jen tak ze zvědavosti, co kdyby to šlo ještě vyladit k lepšímu
.

Filozof píše:beckham- píše:Jeden prodejce už 650i dělal zde i s odkazem:
http://www.lpgservis.cz/reference/prest ... w-650i-48/
LOVATO - Lovato Easy Fast OBD II. cena 34 990 Kč
Tak to nezní špatně, ne? Když už tento typ motoru dělali ...
a proč si to nenechaš udělat přes JARAXE...psal že to přijde kolem 30litru a 540i nebo 745i tam dělají jak na běžícím pásu takže jistě budou mít velké zkušenosti ... tak bych se na to díval já ...a ne na firmu kde mají jedno auto udělané ...ale tam kde dělají desítky V8-ček mají jistě znalosti.
Navíc je to člen klubu a BMW znají moc dobře tak bych se na to díval já zase...
než hledat cizí firmu a čekat co z toho bude za moje prachy...
navíc dát 50K za prins bych se vykašlal.... to je zbytečné někomu dvát 20tis navíc jen kvuli značce ...
Díky za radu, taky mě to napadlo, takže SZ jsem mu již zaslal ...
Ale je lepší mít více variant...
Je jasné pokud oni dělaj V8 běžně, mají s tím takové zkušenosti a navíc je to z BMWklubu a i cena je nižší, že bych si to nechal udělat přes něj...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
beckham- píše:Francis píše:Tartarini mám, je bezproblémové. Motor má přes 400k km, z toho přes 300k na LPG. Jen měním filtry, jednou proběhla repase reduktoru (membrána, ...), jednou repase LPG vstřikovačů (výměna kuželky), prostě jen běžná údržba.
A v jakém motoru to máš?
M52B25
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
beckham- píše:Jeden prodejce už 650i dělal zde i s odkazem:
http://www.lpgservis.cz/reference/prest ... w-650i-48/
Tak to nezní špatně, ne? Když už tento typ motoru dělali ...
sorry, ale ty jejich fotky vsech Bmw motoru jsou naprosty zoufalstvi ve stylu "naper mu to tam, kam padne, tam padne"... ja u sveho remcal, ze je videt to ci ono, ale tady je nabastleny uplne vse...
“Ability is what you're capable of doing.”
Zdravím,
víte někdo jak je na tom motor N52B30?
Spolehlivost, výkon atd?
Měl by to být nasptupce M54B30 - 3,0L 230k co se dával do E39, e46 atd...
Tento má mít mimo dual vanosu i valvetronic (proměnný zdvih ventilů) a magnesiový blok. Výsledek 258k.
Občas se prý posere právě valvetronic a motor potom vydává klepavý zvuk.
Prý opravitelné.
Jde mi hlavně o to jestli tento motor snese stejně dobře LPG jako předchozí verze R6 motorů....
víte někdo jak je na tom motor N52B30?
Spolehlivost, výkon atd?
Měl by to být nasptupce M54B30 - 3,0L 230k co se dával do E39, e46 atd...
Tento má mít mimo dual vanosu i valvetronic (proměnný zdvih ventilů) a magnesiový blok. Výsledek 258k.
Občas se prý posere právě valvetronic a motor potom vydává klepavý zvuk.
Prý opravitelné.
Jde mi hlavně o to jestli tento motor snese stejně dobře LPG jako předchozí verze R6 motorů....