Stránka 35 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: sob 12.05.2018 17:28
od Radim205D
BudVlad píše:aFe svody, Supersprint catless výfuk, BMW Performance sání, BigBore TB,
N54 sací potrubí, upravený SW.
Hodně zajímavé, zeptám se na pár věcí, snad to není tajné (knowhow)
aFe svody - co jsem koukal, tak jsou u nich v nabídce včetně CO katalyzátorů, byly použity ?
Catlles výfuk = bez nox katů ?
Bigbore TB - neznám anglické zkratky, Klapka sání ? jestli ano, tak něco spešl, větší než série 330i ?
N54 sací potrubí, tj. bez disa klapek ? není to na škodu co se týká průběhu krouťáku ?
Sw laděný individual na brzdě ?
Re: N53B30O0
Napsal: ned 13.05.2018 08:41
od BudVlad
Radim205D píše:
aFe svody - co jsem koukal, tak jsou u nich v nabídce včetně CO katalyzátorů, byly použity ?
Catlles výfuk = bez nox katů ?
Bigbore TB - neznám anglické zkratky, Klapka sání ? jestli ano, tak něco spešl, větší než série 330i ?
N54 sací potrubí, tj. bez disa klapek ? není to na škodu co se týká průběhu krouťáku ?
Sw laděný individual na brzdě ?
aFe svody mají free flow katalyzátory
Catlles výfuk je bez secondary katalyzátorů, ale s NOX simulátorem.
Big bore TB je převrtaná škrtící klapka od Riot Racin US
N54 sání má celkem slušný průběh krouticího momentu, ale oproti 3 stupňovému sání má příznivější křivku výkonu protože se neotvírají DISA klapky. 3 stupňové sání jsem také zkoušel na brzdě. Nedosáhne se většího výkonu než má 330i kvůli rezonanci v sání při vysokých otáčkách. (3 stupňové sání prodám)
SW je od Bimmer Performance Center US doladěný na brzdě.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 14.05.2018 12:44
od MMira
pekny vysledek. pro srovnani, seriova N52 se 70t km na tachu a N95
http://drive.google.com/file/d/1SFABpy1 ... 3nZKxRh50_
Re: N53B30O0
Napsal: pon 14.05.2018 22:46
od Radim205D
A je možnost změření i s N98 nebo vyšším oktanovým číslem ?
Moc by mě zajímal rozdíl v grafech..
Re: N53B30O0
Napsal: úte 15.05.2018 08:24
od MattyX
Pokud jednotka stihne tak rychle načíst adaptace, aby posunula předstih o 2" díky pomalehořícímu benzínu, tak by ti tam naskočily maximálně jednotky koní... jenže zase pokud se dostáváš k detonacím, tak tam jednotka stahuje předzápal asi 10-15" a najednou máš v grafu propadliny jak sviňa

což ale při kompresním poměru co má N53 zase ještě úplně nehrozí... zkrátka bych si od toho nic nesliboval

Re: N53B30O0
Napsal: stř 16.05.2018 09:19
od MMira
jestli ten dotaz byl na me, tak klidne, az to za rok poslu znovu do servisu.
to mereni bylo udelano tak nejak mimochodem. jinak na provozu se u N52 benzin moc neprojevuje. osobne nepoznam, jestli je tam N95 nebo neco lepsiho. ani spotrebu to neovlivni, stale 12-13.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 16.05.2018 10:08
od pavproch
Esli možu..... u N53B30 "lepší" benzín (OMV Maxx100 nebo Benzina Verva100) poznám velmi (klidnější chod, plynulejší zátah, motor jde "hladce" zatímco na obyčejné benzíny jde "hranatě"), u N52B30 je ten rozdíl v kultuře chodu/zátahu výrazně menší (téměř nerozpoznatelný), zatímco rozdíl ve výkonu /Mk je (pocitově/subjektivně) velký, stejně jako u N53.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 16.05.2018 15:33
od BudVlad
Vždy jsem jezdil jen na “100 oktranový” benzin, tak jaký to má vliv na motor nevím. Když bylo auto na brzdě a naměřili 292 PS, tak v atě byl Shell v-pover racing.
Výkon ale podstatně ovlivňuje teplota sání. Se stoupající teplotou se snižuje předstih a s tím výkon. Problém je, že sání je těsně u hadice od chladiče.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 16.05.2018 22:39
od Radim205D
MMira, ano dotaz byl na tebe. Měřil jsi výkon jen ze zvědavosti, nebo v tom bylo něco jiného ?
Taky mezi N95 a Vervou 100 necítím nějaký zásadní rozdíl ve výkonu. Taky mi příjde, že motor má akorát hladší chod.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 17.05.2018 09:59
od MMira
opravdu jen ze zvedavosti. v servisu, kam to posilam, maji brzdu, tak jsem to nechal odmerit. moc jsem od toho necekal, protoze co mam zkusenost, u atmosfer je to loterie a velice zridka se u serioveho auta nameri papirove hodnoty. i ten N95 tam byl spise nahodou, obvykle beru N98, ale nejak jsem nekam dojel a nebyl.
s tou teplotou sani to ale je pravda. ne nadarmo se na auta, kde na tom zalezi, davaji "studena" sani.
budvlad: jak ty to vlastne mas vyresene? ptam se jen ze zvedavosti, tohle auto nemam v planu nijak upravovat.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 17.05.2018 13:02
od BudVlad
MMira píše:
budvlad: jak ty to vlastne mas vyresene? ptam se jen ze zvedavosti, tohle auto nemam v planu nijak upravovat.
Tepelně jsem odizoloval airbox, hlavně kde se dotýká hadice od chladiče.

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 17.05.2018 16:37
od MMira
aha, takze zadny cold air intake? skoro bych ho cekal, u takto upraveneho auta

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 17.05.2018 18:32
od Radim205D
Souhlas s tím, že s rostoucí teplotou nasávaného vzduchu klesá díky změně hustoty vzduchu výkon každého spalovacího motoru.
Moc se mi taky nelíbí u mé N52 složitý labyrint sacího traktu od masky až po hlavu. Hromada nahřátého plastu např. když se třeba stojí v létě na semaforech nebo v zácpě a pod kapotou je hotové peklo.
Pak to trvá nějakou dobu, než se to všechno schladí vyšším průtokem vzduchu za jízdy.
Nejlepší by byla nejkratší cesta nasávaného vzduchu alá V8

Re: N53B30O0
Napsal: pát 18.05.2018 09:08
od MMira
to nema se serii nic spolecneho, to je V8 z M3 E90 v E46 s nejakym samodomo sanim
Re: N53B30O0
Napsal: pát 18.05.2018 11:42
od Hanz
Ta “náporová” sání mají leckdy opačný efekt, kdy se trychtýř zahltí a průtok filtrem naopak klesne. Stejně nefungují různé “náběry” k IC, když se to přežene v dobré víře “bude tlak”.
Re: N53B30O0
Napsal: pát 18.05.2018 11:54
od zddan01
to je pravda, vzniká tzv. nefuk efekt, kdy "stojící", resp. pomaleji vsávaný vzduch se ideálně aerodynamicky vytvaruje a je jen obtékán dalším vzduchem při pohybu, defacto se to ucpe náporem vzduchu
párkrát použito u čel železničních vozidel, originál nefuk - ochranu na motorku vyneslo pár fešáků zde
https://goo.gl/images/SQ226q
https://goo.gl/images/nBwg1A
https://goo.gl/images/MsjdTT
http://www.motorkari.cz/tema/?t=92114
Re: N53B30O0
Napsal: úte 29.05.2018 19:29
od kawaman
pavproch píše:Na 325i velmi pěkné......
Já sem (už zase, doufám, že dočasně) doyezdil..... po cestě z lyží z FR začal brambor vydávat nějaké něpěkné zvuky (teda poprvé to vydal při zhanutí motoru při příjezdu tam) - něco jako šuchání se železa o železo "někde uvnitř motoru" a ..... exponenciálně začal žrát wolej.... litr po 600, další po 500, další po 300 a další po 200 km (paxem dojel se staženou prdelí dom). Takže vodtah do autorizáku, rozborka a ..... budu tam mít (už zase) NOVÝ motor.... třetí....

(naštěstí na kulanci).
Chjo no. Ale je třeba na tom hledta pozitiva - mám v čerstvé paměti proces zajíždění, taxi halt dám bezproblémů s tou skleněnou nemocí repete.....

Čau, jak to nakonec všechno dopadlo? Jezdíš?
Re: N53B30O0
Napsal: úte 29.05.2018 20:09
od pavproch
Ešče ni, prý mi mají každým dnem zavolat, že si možu přijet.
Re: N53B30O0
Napsal: čtv 31.05.2018 09:10
od pavproch
Děti, vánoce sou tady....
Neska odpo si pro něj jedu.... a hned odpoledne cestu z5 využiju pro první fázi zajíždění... teda pokud dojedu....

Re: N53B30O0
Napsal: čtv 31.05.2018 09:37
od matiz