Stránka 40 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: sob 22.09.2018 13:33
od JaraX
a platil jsi to kolikrát?

Re: N53B30O0

Napsal: sob 22.09.2018 14:10
od pavproch
Jen jednou - tu GO.

Re: N53B30O0

Napsal: stř 26.09.2018 18:48
od pavproch
pavproch píše:Příští týden pravděpodobně ve čtvrtek si d pro brambora a jeho 4-tý motor..... :D
Idu! Potvrzeno. Držte mi palec, ať aspoň těch 200 kiláků z autorizáku dom dojedu "po svých" a ne na vleku. :twisted:

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 27.09.2018 18:10
od pavproch
Tak čtvrtý motor těch 200 kiláků dal. Ufffff. :twisted:

Kéžby tak dal 200 TISÍC kiláků...... :idea:

Ale jede fajně. To druhý i třetí, dyž byly takle nové jely taky.....

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 27.09.2018 21:03
od Jackj07
Tak tomu dej pořádně vysmrkat to the metal :D :D :D

Re: N53B30O0

Napsal: úte 02.10.2018 17:48
od pavproch
Čtvrtý N53B30 jezdí. Uffff.

Kéžby nafurt. :idea:

Re: N53B30O0

Napsal: stř 03.10.2018 07:30
od tommee
Pral bych ti, aby jezdil nafurt. Ale zni to spis jako casovana bomba nez auto, na ktery se muzes spolehnout. Dobra zprava je, ze se evidentne rozpadne behem prvnich par tisic km ne az treba po kile, kdy uz by ti zaruku asi neuznali:)

Re: N53B30O0

Napsal: stř 03.10.2018 18:48
od pavproch
Dík. Neska 500+ km převážně po liduprázdných II. a III.tř - nesmírně sem si to užil, i přesto, že to "zajíždím" čili netočím přes 4.5, max 5tis toček.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 06.10.2018 18:34
od Totic
A co vlastně ten původní problém s nepadáním otáček? Se to někde ztratilo na předchozích stránkách. To je asi rázem "problem malycherny" dyž je potřeba vyměnit po4tý motor.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 06.10.2018 18:38
od pavproch
Druhý motor to dělal taky (ale míň než první), u třetího sem to (kupodivu) nepozoroval, čtvrtý ještě nehoním abych to vypozoroval.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 11.10.2018 14:14
od pavproch
Tak mírné update: čtvrtý motor sem neska (venku bylo asi +10, vlhko) podržel proti kopci mezi 4-5tis otáček a 3/4 plynu a zdá se, že po chvilce jízdy s takovýmhle zatížením se otáčkám moc padat nechtělo (podobně jako to dělal druhý motor). Ale ještě je moc brzo na def závěry, redline bude až asi za 2tis km.

Re:

Napsal: pon 15.10.2018 12:04
od Pavel Datinsky
pavproch píše:jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)

moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...
Jak se na tento motor díváš se 4 letým odstupem? Chci pořídit N53 rv 2010-2013 a když se postupně pročítám tady tím fórem, tak mi připadá, že byl motor dost poruchový, teda alespoň ve tvým kuse, nic ve zlém...:D. Pořídil bys ho dneska znovu? Moc díky za reakci!

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 12:05
od JaraX
ze zkušenosti dlouholetého servisáka BMW si motor N53 určitě nekupuj, jdi rovnou do N54, N55, N62

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 15:34
od Pavel Datinsky
JaraX píše:ze zkušenosti dlouholetého servisáka BMW si motor N53 určitě nekupuj, jdi rovnou do N54, N55, N62
Proč myslíš? V čem konkrétně je N55 lepší, kromě výkonu? Trochu mi vadí ty turba, který se určitě brzo serou...

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 15:43
od JaraX
motor N55 má lineární charakteristiku, všichni si myslí že to je jak nějaká nafta, ale tady nejsou žádné turbodíry, a málo kdo vůbec pozná že to je turbomotor.
ty turba výrazně zvyšují učinnost toho motoru, díky učinnosti dohnané turbama není třeba honit emise a spotřebu jízdou na chudou směs, vrstvenou směs atd. jako u N53, prostě N55 nejčasteji jezdí na homogenní směs. díky tomuto dochází k výrazně méně problémům s katama, NOX sensorem, a hromadou dalších věcí. v praxi jsou motory N55 minimálně stejně spolehlivé jako N53, spíše ale o dost více. auta s N55 taky mají méně poruchových komponentů, jako například podtlakové silentbloky, a tuším nemá ani EGR(z hlavy nevím, musel bych mrknout do ETK). To twinturbo je chlazené vodou i mazané olejem a vydrží podstatně víc jak turbo u naftového auta, už proto že tlačí ani ne poloviční tlak než u nafty. já osobně bych nechtěl ani jeden motor, V8 je V8, a atmosféra s 370ti PS a bez nějakýho přímovstřiků je pro mě jinde. ale když už přimovstřik, tak určitě s turbem, v praxi u mých zákazníků pozoruju že to prostě líp funguje. ta N53 dělá psí kusy, nejspíš z duvodu plnit emise. N55 pokud tam občas vymění někdo olej vydrží 250tkm+ a jelikož auta po roce 2009 se najetím 200tkm začnou magicky rozpadat, stejně tě takové nájezdy zajímat nemusí.

Re: Re:

Napsal: pon 15.10.2018 15:56
od pavproch
Pavel Datinsky píše:
pavproch píše:jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)

moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...
Jak se na tento motor díváš se 4 letým odstupem? Chci pořídit N53 rv 2010-2013 a když se postupně pročítám tady tím fórem, tak mi připadá, že byl motor dost poruchový, teda alespoň ve tvým kuse, nic ve zlém...:D. Pořídil bys ho dneska znovu? Moc díky za reakci!
Do služebáku s velkým nájezdem a velkým rozpočtem na průběžný servis ANO, pořídil bych ho znova (nový, kdyby se ještě prodával). Ale podle JaraXe aj. sem "divný"..... :twisted:

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 16:01
od JaraX
podle mě nejseš divnej, ale jen nezkušenej, tak jak většina lidi,
podle mě máš nějaké v N55 prd najeto, a tak budeš tvrdit jak prostě jen atmosféra atd,
podle mě máš prd najeto s nějakou N62, tak budeš tvrdit jak je 6 válec super.
ale třeba se pletu s najel jsi s N62, N55 1000km než sis koupil N53.

většinou je to málo zkušeností, nic víc, pak přijedou lidi s naftou a svezeš je s benzínem a jsou z toho uplně v prdeli. prostě ty auta jsou každý jiný, a musíš je zkoušet, pak se dívíš jak dobře funguje nová X3 proti třeba X1 nebo X5, pak hledíš jak dobře funguje 540i, je to mnohem lepší auto jak 550i. jak je super M140i, jak naprd je nová 730D atd atd.

tady máš nějaké zánovní, za cenu ani né jednoho tvého motoru

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... &scopeId=C

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 16:18
od Pavel Datinsky
No já to neplánuju jako víkendový auto, ale každodenní provoz. Úplně velkej rozpočet na průběžnej servis bych shromažďovat nechtěl, samozřejmě je to BMW a něco se do něj sypat musí, ale raději bych platil za údržbový servis, než nový motor, pumpu, atd.

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 16:20
od JaraX
a proto bych radši koupil N55,a co chceš kupovat za auto vlastně?

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 16:26
od Pavel Datinsky
JaraX píše:a proto bych radši koupil N55,a co chceš kupovat za auto vlastně?
e92 kupéčko, teď jen zvažuju motorizaci, ta 335i už mi připadá jako hodně střela na to, že přestoupím z 1,9tdi a4 :D , nicméně pokud bych měl spolehlivější motor, tak mi to smysl dává...