m4zzy: Když si vzpomenu na 90roky začátek a já snil o 1-2ghz procesoru a 2gb RAM ...a disky o kapacitách v gigabajtech ....jakej by to byl svět ...a že to jednou přijde....a dnes ? Jsme mnohem dál.
Kamarád mi říká at nefantazíruji ...že to je nereálné at jsem rád za 386ku s 4MB RAM...
Co bude za 10-20let ? Nikdo nevíme a klidně to bude realita je to dost možné že i mnohem dál....těžko říci.
Já osobně nechci nabíjet co den ... co pár hodin ... proč ?
Já chcio nabít auto jednou za týden či 14dní a jezdit a jezdit ... jako se spalovákem kterej ujede 600km v pohodě ...benzín kolem 800-1000km a natankuji za 3-5min a ne se stresovat kde nabiju auto a kolik hodin u toho strávím ve frontě či nabíjením.
Ano to je pravda a já taky věřím, že tyhle technologie půjdou rapidně nahoru. I ten Semi truck musí mít mnohem větší baterky aby to ujelo aspoň těch 500km na jedno nabití. Ale pořád si myslím, že pro těch 95% lidí co používají auto normálně je dojezd 300km naprosto použitelných.
No každopádně jsem zvědavý, jak se to bude vyvíjet. Ty nové technologie jedou dneska tak rychle, že se člověk nestačí ani leknout. Jestli se taky masově rozšíří ty skládací telefony s ohebným displejem
- baterky se vyvíjí pomalu, stejně jako motory, tam už je ten vývoj poměrně daleko, zbytek letí kupředu.
- jinak aby to nevypadlo že to odsuzuju, jsem celkem propagátor elektroaut, jak jsem měl pujčenou i3s tak jsem furt někoho vozil a bavilo mě jak každej "no, to je nahovno, to nepojede" "Ty vole to jede" , byt bych to sám nechtěl.
Cituji: Očekávaný elektromobil Tesla Roadster (rok 2020) se jeví jako z říše snů – dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod pod 2 vteřiny, čímž překonává všechna sériově vyráběná auta na světě. Umí jet rychlostí přes 400 km/hod a dojezd s 200 kWh baterií dosahuje neskutečných 1 000 km. Disponuje ultravýkonnou pohonou jednotkou skládající se rovnou z trojice elektromotorů, přičemž jeden je vepředu a dva vzadu, s celkovým točivým momentem 10 000 Nm.
Do prodeje by se mělo tohle plně elektrické žihadlo dostat během roku 2020, a to za cenu 200 tisíc dolarů, tedy asi 4,5 miliony korun.
Zajimavé tak se nam to pomalu posouvá ...uvidíme během pár let co vše za novinky bude jezdit... a kam se to bude posouvat.
Filozof píše:... Umí jet rychlostí přes 400 km/hod a dojezd s 200 kWh baterií dosahuje neskutečných 1 000 km ... trojice elektromotorů ... s celkovým točivým momentem 10 000 Nm.
Zajimavé tak se nam to pomalu posouvá ...
Zatím se to posouvá jen marketingově, to Tesla umí ... 10 000 Nm? Asi na kolech, takže srovnávat s parametrem uváděným na klikové hřídeli spalovacích motorů nelze.
V tomhle článku je hodně pravdy a výhledu do budoucna... https://www.info.cz/nazory/pur-blizi-se ... 41334.html
Mimochodem:
"Až budeme nadávat, že jsme si tohle „cvičení“ mohli odpustit, nezapomínejme, kdo za něj nese skutečnou odpovědnost. Není to Evropská unie, návrh Evropské komise byl totiž původně mnohem více ukotvený v realitě. Jsou to europoslanci (nikoliv ti čeští, kteří hlasovali proti), kteří popustili uzdu své fantazii, a několik členských států v čele s Francií a skandinávskými zeměmi, které úspěšně vydíraly zbytek Evropy s nesmyslnými požadavky. A je to také Německo, jehož vláda se nepoučila ze své neúspěšné energetické politiky Energiewende. Byly to přitom europoslanci této země, kteří se klíčového hlasování neúčastnili kvůli státnímu svátku. S jejich hlasy by přitom celá legislativa pravděpodobně neprošla."
Takhle to probíhá prakticky vždy, jen u nás se TV Howna a spol prsej, že za to může zlá EU... v 90% za to můžou konkrétní EU poslanci nebo následně připosraní úředníci v ČS, kteří to v prováděcí vyhlášce "vylepší" podle svého vnitřního hlasu...
... říká že 86hal vychází na 1km provozu. To je pak hodně drahé když vezmu auto co stojí třetinu či polovinu a jezdí za 1,5kč/km tak rozdíl je sice 70hal ale kolik budu muset najet km abych se dostal na cenu elektromobilu ???
Případně LPG s malým objemem dokáže jezdit kolem 6litru lpg co stojí 13-14kč litr....takže jsme kolem 1kč plus mínus.
To pak LPG dává daleko větší smysl.
--------------------------------------------------
Tady se např. testuje novej superb iV plug in hybrid ale co mě zaujalo je baterie hned nacpaná u banzínové nádrže. Proto se nesmí nabíjet vyššími proudy....docela mazec.
postnu odkaz v čase 5:26s začne o tom mluvit.
ElectroDad teď prý připravuje video o skutečných nákladech a píše o tom jako hřebíček do rakve zaujatým novinářům.
Jenže, pořád nemůžeš srovnávat elektromobil s autem co je o polovinu levnější. Podle mě se musí srovnávat aspoň auto s ekvivalentním výkonem. Samozřejmě že tě Fábie vyjde na 300tis a nějaký elmobil třeba na 500tis a Fábie z toho pro normálního užoivatele vyjde líp, ale o tom to myslím vůbec není.
Ty videa jsem neviděl, nicméně těch 0,8kč/km by asi sedělo, protože když jsem si to jen tak počítal jí kupeckými počty, tak pokud má průměrný leektromobil spotřebu 20kWh/100km a 1kWh ze zásuvky s normálním tarifem stojí 4kč, tak mi to vyšlo 0,8Kč/km. ( při nabíjení doma ze zásuvky). jenže ale každý normální, co už o elmobilu uvažuje tak bude mít buď barák či firmu/zaměstnání, kde bude mít jiný tarif např pro ty vlastníky elektromobilu a tam kleske 1kWh třeba na 2kč. Tak už si rázem na 0,4kč/km. Když se k tomu ještě připočítá to, že máš třeba FVE na střeše, tak ti to vyjde fakt skoro nula.
Kdybych měl teď 1,5mega a měl si jít koupit auto a rozhodoval se mezi TM3 a stejně výkonného auta takže asi 3er tak beru TM3.
Jsem schválně zvědavý na video od ElectroDad, jelikož jeho videa jsou hodně objektivní. Má i video, kde se rozhodoval jaký koupí elektromobil a opravdu zvážil všechny možnosti pro 5ti člennou rodinu. Dokonce mu i první Nissan leaf stačil. No a nakonec mu vyšla TM3 protože za ty prachy to nemá konkurenci a je to hlavně baterkama výrazně dál než konkurence, nicméně ten Hyundai Kona a Kia e-Niro jsou prý docela fajn a taky uvažoval o Jaguáru e-Pace (tam ho zklamal reálný dojezd)
takže prozatím jsi tím mohl říci že elektromobil je spíše pro vyšší střední třídu a bohatší lidi.
Chci vidět jak si člověk u paneláku bude nabíjet elektromobil. To jedině v případě že by jej nechával 5-10min u obchoďáku kde je elektronabíječka. Nebo u svého zaměstnavatele.
Kdo má dům tak je to jednoduché.
Ano pokud máš tarif tak je to něco jiného. Osobně se mi nelíbí kolik elektroaut i busů už zhořelo. Není to sranda a čekám na nový typ baterií které nebudou hořet jaké vyrábí HE3DA nebo i další konkurenční firmy. Už se testují v autech jde jen o to kdy se dostanou do běžných elektromobilů.
Jen si představ že ti doma tvůj slavnej elektromobil začne hořet a shoří ti celej barák komplet a budeš ještě rád když z toho pekla vyvázneš živej protože uhasit elektromobil je dnes oříšek i pro hasiče.
A nějakej městskej poskok za 400 - 450k taky půjde koupit viz CITIGO na elektřinu.
Takže jo elektromobil do rodiny jako 2 či 3tí auto až se to někam posune s kvalitou a technologií ale pro panelákové lidi je to stále nereálné pokud nebude na parkovištích aspoň pár desítek nabíječek s nízkým tarifem aby se to lidem vyplatilo.
Jak se to posune dál za 7-10let to uvidíme. Navíc jsou tady už i jiné směry které se zkouší.
Lidi se donutí tak že zakážou spalováky ve velkých městech Praha - Brno - Ostrava atd.. a nic jiného jim bohužel nezbyde.
Tak se musim omluvit za ten svuj posledni prispevek. Ty ceny elektriny jsou trochu vyssi. Nicmene porad to vychazi levneji.
A kolik tech tesel shorelo? A tech elektroaut? Jo par jich bylo, ale uz se nepise o tom, kolik shorelo normalnich spalovacich aut, protoze to nikoho nezajima. Stejne tak ti muze v baraku blafnout auto s lpg. A myslim, ze uz to neni jen pro vyssi tridu. Zalezi jak se na to kazdy diva.
Takze zde davam video od ElectroDad jak jsem avizoval a kazdy at na to ma nazor jaky chce.
By me vcelku zajimalo, jaky auto srovnatelne tridy a komfortu je za tretinu ceny 3ky nebo Ska? A jezdi za 1.5kc?
Nebo inteligentne srovnavas ceny funglovky s 15ti letym pelechem v plynu?
Stále je to 2x tolik co se dá koupit za 230k např klasické citigo nové v benzínu co jezdí za 4,3L benzínu pokud si jej nepřestavím na LPG kde by to jezdilo fakt velmi levně.
To samé elektromobil za 1,3M a auto slušné střední třídy vybavené kolem 500-650k ... jsme stále na polovině peněz pořizovačky elektra a spotřeba 5L nebo továrních 6,5L lpg je mnohem méně dokonce než 1,5kč na km.
6,5L x 13kč je 85hal na jeden km.
Např zmiňovaný motor 1,2i co jezdí něco lehce přes 6L lpg průměr je jeden z nejuspornějších defakto... ikdyž se najdou ještě uspornější motory pokud bychom porovnávali co nejlevnější provoz. Do těch oktávek to chce aspon 1,5tsi což jede slušně. Auto počítám 610k nové s 1,5tsi a slušnou výbavou.