Stránka 5 z 6

Napsal: pát 07.08.2015 09:59
od pavproch
pavproch píše:Tak zítra bych snad opět mohl vyjet s bramborem.... podvezek opraven a geometrován, fčíl sa michal hrabe v sání (plánovaná výměna 2x DISA atd. a hlavně - tím, že je sáí dole, je přístup k temu posratému EGRu, takže budeme blindovat, konečně....



Yede to! :twisted:

Zablindovaný EGR (pléšek s malinkou dírkou uprostředka) sa neprojevil rozsvícením palubky resp. spadnutím do nouzáku.... BudVlad měl pravdu... :idea:

Bohužel ani se zablindovaným EGRem a vyměněnýma bebechama na sání ta zapeklitiost s nepadajícíma otáčkama nezmizela.... škoda no... :(

Napsal: pát 07.08.2015 14:02
od tommee
Pozorujes nejakou pocitovou zmenu pri zablindovani toho EGRu? Pristi tyden by mi melo prijit performance sani a vyfuk, tak si rikam se rovnou zbavit EGR, pokud jeho jedina funkce je foukat sracky z vejfuku zpet do sani kvuli emisim.

Nehlede na to, pokud se u BudVlada neprojevilo na emisich ani odstraneni secondary catu, tak si rikam proc tam ty picoviny davaj, kdyz mame tak krasne ekologicky cisty motory:))

Napsal: pát 07.08.2015 14:18
od pavproch
Ne, nepociťuju. Ale najel sem zatím jen pár km.... asi třicet...

Napsal: pát 07.08.2015 14:43
od Francis
EGR není jen kvůli emisím.
Dnešní moderní motory pracují v malé zátěži s malým množstvím paliva, umí palivo dávkovat přesněji než dříve a v minimálním potřebném množství. Toto ale nejde se vzduchem, motor nemá proměnný zdvihový objem a v malé zátěži, přes skoro uzavřenou škrtící klapku, nasává více vzduchu než je potřeba pro spálení malého množství paliva a spalovaná směs je pak velmi chudá.
Tomuto lze zabránit tím, že do motoru se krom vzduchu pro spálení pailva nasaje i nějaký inertní plyn jako "výplň". Kde vzít inertní plyn? Drtivá většina objemu spalin je CO2, spaliny jsou ideální "výplň", jsou zadarmo :-) Problém jsou nečistoty ve spalinách = nespálený olej, saze vzniklé přímým vstřikem do spalovacího prostoru atp.

Co způsobuje spalování chudé směsi ví každý, kdo se alespoň trochu laděním motoru zabývá.

Napsal: pát 07.08.2015 14:52
od xyron
Krásně popsáno :wink:

Napsal: pát 07.08.2015 14:58
od tommee
@Francis: díky za podrobný vysvětlení. Já se laděním motoru nezabývám, jsem jen fanda, tak teď možná budu mít blbej dotaz. Spalování chudé směsi znamená hodně vzduchu, málo paliva a větší teplotu při spalování. Tudíž tedy EGR nasáváním CO2 eliminuje zmíněný fakt? Pak nevidím žádný rozumný důvod pro jeho zaslepení, pakliže vše funguje jak má a pokud někdo prostě nemá vyloženě svody bez napojení. Začínám se ztrácet :lol:

Napsal: pát 07.08.2015 15:09
od pavproch
rozumný důvod je ten, že přimíchávání spalin je zvěrstvo....

svoje vlastní howna si přece taky nepřimícháváš do jídla, nebo snad jo? :twisted:

Napsal: pát 07.08.2015 15:14
od tommee
No tak BMW (nejen samo) nám je tam přimíchává :D a než to zaslepím, tak chci vědět, že to zároveň nijak nekurvím :roll:

Napsal: pát 07.08.2015 15:19
od pavproch
nejsem motorář, ale ledacos si ešče z fyziky pamatuju.... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší.... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?

btw, vyšší těploty (pokud je to pravda, nevím) ve spalovacím prostoru při nižším zatížení mi nevadí, bo nižší zatížení neznám/nepoužívám... :twisted:

Napsal: pát 07.08.2015 15:22
od tommee
pavproch píše:nejsem motorář, ale ledacos si ešče z fyziky pamatuju.... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší.... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?


To je řekněme správně formulovaný dotaz :)

Napsal: pát 07.08.2015 15:30
od Francis
tommee píše:... Spalování chudé směsi znamená hodně vzduchu, málo paliva a větší teplotu při spalování. Tudíž tedy EGR nasáváním CO2 eliminuje zmíněný fakt?
Bingo!

pavproch píše:... svoje vlastní howna si přece taky nepřimícháváš do jídla, nebo snad jo? :twisted:
Viděl jsi film Neobyčejná dobrodružství vojína Čonkina? Z čeho tam místní Mičurin vyráběl kořalku? Z hoven! Na kilo cukru kilo hoven :-D

pavproch píše:... u adiabatického děje je tím lepší účinnost čím je rozdíl teploty na vstupu (co nejnižší) a na výstupu (co nejvyšší) větší ... tak proč zvyšovat teplotu na vstupu přimícháváním těplých spalin?!?
A proto mívají motory chlazení za EGR ventilem.

Pokud je zážehový motor v dobrém stavu, nespaluje olej ale benzín/LPG/ethanol/methanol, má zanedbatelné množství pevných částic a zpětné přisávání do spalovacího prostoru není škodlivé.
U dieselu je situace horší.

Napsal: pát 07.08.2015 16:12
od tommee
:idea: well done. Díky za osvětlení!

Napsal: pát 07.08.2015 19:27
od pavproch
Píchnu to semdle:

jannisa na Zpost píše:The main cats are in the x-pipe. The ones in the dp are primarily for emissions control during cold starts. Once the engine (and main cats) is warmed up you pass every co2 test in europe.


Tak nějak si myslím, že až takle jednoduché to (s tím případným odstraněním primary katů) nebude.... ale nemám dostatek znalostí, abych tohle tvrzení mohl fundovaně rozporovat

PS: nechystám se kuchat katy, spíš mě to jen zajímá z principu...

Napsal: sob 08.08.2015 13:41
od Filozof
A co pak sportovní katy ? Splnují normu EU a přitom má auto větší sílu a větší pruchodnost - takže více koní i krouťák ? Chápu to správně ?

Pak mají smysl i leštěné svody i sportovní kompletní výfuk střed i konec kde to dá klidně dalších 30-60koní jen komplet upraveným výfukem.
Akorát ta palba za to bude další pěknej ranec.

třeba zde nějakej výběr
http://www.modbargains.com/bmw-e9x-m3-exhaust.htm

Napsal: sob 08.08.2015 13:51
od pavproch
tak o tomhle něco málo vim.... jenom vejfukem 60 kobyl nevyhoníš... teda aspoň u mnichovské R6 ne... to sce laděné sání i výfuk a hlavně kopec času na brzdě při ladění map.... jo a je to za raketu.... např. pro ///m3 e46 je čtvrt mega základní cenovka za cca 30 kobyl....

Napsal: sob 08.08.2015 14:43
od tommee
Vecicky to jsou krasny, ale za ty koniky navic je to fakt nesmysl. Myslim, ze valna vetsina z nas s tema performance serepetickama to ma zejmena protoze to proste lip vypada a zni:) Mne osobne na e93 330i nechybi vykon, ale ten zvuk, a chraplak performance exhaustu me chytil za srdce:)

Napsal: sob 08.08.2015 14:47
od pavproch
zapoměls na štěknutí ve vejfuku při meziplynu.... :twisted:

ref nechybějící koně: je tu ještě jdna věc - optimální výběh pro to stádo (čti správněji odstupňované převody)... taky sem o tom nevěděl...až výrazné zkrácení (17%) m4Zlikova diffu mi otevřelo oči...

(ale je to vždy něco za něco 17% zkrácení = 17% navýšení spotřeby.... což je u autí pro radost nepodstatná věc, že...)

Napsal: sob 08.08.2015 17:28
od Filozof
Ještě odlehčení váhy na správných místech udělá taky svoje u auta pro zábavu těch 60-80kg taky pomůže dost.

Je to pak poznat.
Diff taky dělá hodně. Kratší a svornost ...

Napsal: sob 08.08.2015 18:05
od pavproch
odlehčování je hračkou např. u sedanu - prostě vyhodíš zadní sedadla a vše kolem nich a hned máš ušetřenou váhu pytle címentu nebo i dvou (třeba u e91 dělený zadní opěrák sám neodnesu), ale u 2místného roadsteru je už to docela (čti: kurwa) drahá zábava

Napsal: sob 08.08.2015 18:18
od Francis
JJ, transformerská střecha je machrovinka, ale váhově je na tom plátěnka předchozího modelu lépe