Stránka 5 z 6

Napsal: pát 19.12.2003 20:26
od RuDoSh
lopolo dalnice uz sem raci netahej..... :lol: to ani na dalnici mysleno nebylo......je jasne ze kdyz tocis petku na 4500ot ze kdyz pustis plyn bude brzdit :wink:

Napsal: pát 19.12.2003 20:38
od LOPOLO
RuDoSh píše:lopolo dalnice uz sem raci netahej..... :lol: to ani na dalnici mysleno nebylo......je jasne ze kdyz tocis petku na 4500ot ze kdyz pustis plyn bude brzdit :wink:


Ja myslel ze mluvime, jako skoro vzdy, obecne .. nebo tady snad nekde padlo ze se mluvi jen o okrskach?

Napsal: pát 19.12.2003 20:53
od RuDoSh
LOPOLO píše:
RuDoSh píše:lopolo dalnice uz sem raci netahej..... :lol: to ani na dalnici mysleno nebylo......je jasne ze kdyz tocis petku na 4500ot ze kdyz pustis plyn bude brzdit :wink:


Ja myslel ze mluvime, jako skoro vzdy, obecne .. nebo tady snad nekde padlo ze se mluvi jen o okrskach?


jo voe ale na te dalnici bys musel jet celkem kladu aby ti to ta petka brzdila......a to uz pak o jizde na spotrebu neni rec ze :)

Napsal: sob 20.12.2003 17:01
od RedBaron
Koukám docela rozsáhlá diskuse na to, o jakou prkotinu jde. Já jsem udělal se sedmou, v podstatě stejnou jako má darmon ('87 735iA) nejmenší spotřebu 7.8 litru. Nebylo to na dálnici, ale na běžný okresce. Na dálnici je to se sedmou ohromná nuda, tudíž preferuju udržovat rychlost kolem 180 km/h, je to optimální cestovka.

Vypozoroval jsem u toho auta pro někoho poměrně překvapivý věci:

Automat je docela zajímavý zařízení a ačkoli to někomu může připadat dobře, vůbec není ekonomický, když se tam ty kvalty taaaakkk něěěějjjjaaakk žmmmooouuulllajjj a zrychluje se pomalu. Recept je středně rychle vystartovat, nechat auto nabrat takovou rychlost, při které tam automat hodí poslední kvalt (OD) a potom už jenom udržovat nebo maličko zrychlovat. To je recept do města i ven, platí to pořád.

Na dálnici jsem dokázal jet nejekonomičtěji za zvláštních podmínek, kdy rázně přidám, ale ne tak, aby to podřadilo, takže nejrychleji, jak to poslední kvalt zvládne, zrychlím ke 190 km/h, potom uberu nohu a na minimum plynu to nechám postupně padat ke 170 km/h. Jakmile to spadne, opět rázně přidám a zrychlím ke 190 km/h a tak pořád dokola. Fakt to v tomhle režimu žere nejmíň a samotnýho mě to překvapilo.

Nicméně tohle jsem si vyzkoušel několikrát a taky jsem s tím skončil, protože neustále koukat na ekonoměr a mít cukání v pravé noze, abych nešlápnul o milimetr míň, to už mě nebaví. Když člověk jede "tak nějak normálně", žere to maximálně o litřík a půl víc, což mě nezabije a jízdu si mnohem víc užívám.

Na dálnici uhnu každýmu, kdo je rychlejší než já, pokud zrovna nepředjíždím nebo to není nebezpečný, cpát se do dvacetimetrový mezery mezi auta, který jedou o 50 míň než já. A je mi jedno, jestli na mě bliká Felicie nebo SL55AMG.

Pravda je, že se mi občas stane, že jedu v pravým, chci předjíždět a náhle se zpoza mě vynoří nějaký auto, který by rádo předjelo. Když vidím v levým zrcátku, že předjíždí asi tak 15 vteřin a ještě se mu nepodařilo dojet ani na mou úroveň, zakroutím hlavou, dupnu na kickdown čudl, neohrozím ho a prostě předjedu dřív a pálím to dál.

S tempomatem jsem jel několikrát a prostě jsem si ho neoblíbil. Kdyby všichni chtěli jet stejnou rychlostí jako já, tak by to asi fungovalo, ale v provozu tam pořád něco leze a někoho dojíždím, a tak mi připadne lepší to řídit pravou nohou.

Napsal: sob 20.12.2003 17:24
od RuDoSh
RedBaron píše:Koukám docela rozsáhlá diskuse na to, o jakou prkotinu jde. Já jsem udělal se sedmou, v podstatě stejnou jako má darmon ('87 735iA) nejmenší spotřebu 7.8 litru. Nebylo to na dálnici, ale na běžný okresce. Na dálnici je to se sedmou ohromná nuda, tudíž preferuju udržovat rychlost kolem 180 km/h, je to optimální cestovka.


To jsme na tom uplne stejne :)

RedBaron píše:Na dálnici jsem dokázal jet nejekonomičtěji za zvláštních podmínek, kdy rázně přidám, ale ne tak, aby to podřadilo, takže nejrychleji, jak to poslední kvalt zvládne, zrychlím ke 190 km/h, potom uberu nohu a na minimum plynu to nechám postupně padat ke 170 km/h. Jakmile to spadne, opět rázně přidám a zrychlím ke 190 km/h a tak pořád dokola. Fakt to v tomhle režimu žere nejmíň a samotnýho mě to překvapilo.


kdzy dam tempomat na 180 ta se do 9ti litru vleyu tak to neresim :)


RedBaron píše:Na dálnici uhnu každýmu, kdo je rychlejší než já, pokud zrovna nepředjíždím nebo to není nebezpečný, cpát se do dvacetimetrový mezery mezi auta, který jedou o 50 míň než já. A je mi jedno, jestli na mě bliká Felicie nebo SL55AMG.

Pravda je, že se mi občas stane, že jedu v pravým, chci předjíždět a náhle se zpoza mě vynoří nějaký auto, který by rádo předjelo. Když vidím v levým zrcátku, že předjíždí asi tak 15 vteřin a ještě se mu nepodařilo dojet ani na mou úroveň, zakroutím hlavou, dupnu na kickdown čudl, neohrozím ho a prostě předjedu dřív a pálím to dál..


souhlas :)


RedBaron píše:S tempomatem jsem jel několikrát a prostě jsem si ho neoblíbil. Kdyby všichni chtěli jet stejnou rychlostí jako já, tak by to asi fungovalo, ale v provozu tam pořád něco leze a někoho dojíždím, a tak mi připadne lepší to řídit pravou nohou.


jsem prisel na to ze musis byt nejpomalejsi :) pak je to v poho....ale ostatni ridici jsou pak strasne bezohledni :)

Napsal: stř 24.12.2003 13:14
od Lukke
No tak jsem zase po delší době nakouknul do téhle diskuse a dívám se zase na ten boj. :twisted: :lol:

Takže co se týče argumentu tý maximální rychlosti - spíš jsem to psal kvůli viditelnýmu rozdílu spotřeby "manuální" a na tempomat. Protože když chceš jet těch 240 nohou, máš skoro cihlu. V takový rychlosti je vidět možnost tak hodně velkýho rozdílu šlapání pedálu proti minimální viditelnosti zrychlení auta. Proto jsem uvedl možnost sepnutí tempomatu na rychosti 240km/h kdy se dávkuje opravdu "minimum" pro udržení této rychlosti a ne více (na rychlosti by to už ani moc vidět nebylo, ale na spotřebě zřetelně - motor už jen chlastá a nejede). Tak proto.

A ohledně Lopolova příspěvku, že je to proti zdravýmu rozumu, tak odpovídám. 245 na rovině úplně s přehledem, pokud není kopeček tak 250 pohoda, a mírnýho kopce 270. Lopolo svez se se mnou a Plzeň-Praha pojedeme místy i 275 (odhaduju, protože na to nemám tachometr). A to nejsme v červeném poli, ale prostě to už samosebou nejede. :lol: :twisted:

Na dálnici jezdím většinou 140 na tempomat. Je to pohodlnější a úspornější než pořád hlídat ekonoměr a rychlost... Pokud mě dojíždějí koktávky, tak samozřejmě ubýbám. Pokud se přiřítí vytuněnej Passat 2.5 TDI, tak mě to samosebou nedá a vyrazím za ním. :wink: Mějte se a hezkej Štědrej den.

Napsal: stř 24.12.2003 13:52
od M3maniac
Lukke to musíme někdy zkusit těch 275........ :D

Napsal: stř 24.12.2003 14:12
od Lukke
rene kurc píše:Lukke to musíme někdy zkusit těch 275........ :D


Musíš mi to někdy změřit kámo. :lol: Jestli nemám o 30 posunutej tachometr. :wink: :twisted:

Napsal: stř 24.12.2003 14:15
od M3maniac
LOPOLO píše:
RuDoSh píše:vsak kdyz jedes z kopce tak tam nemusis dat dvojku aby to nic nezralo......ono to nic nezere ani na petku.....zalezi na otackach motoru (s tim souvisy sklon kopce, rychlost kterou mas a kvalt co tam zaradis, takze ve finale ti to ten kval nebude brzdit, ale treba pojedes z toho kopce konstatni rychlosti a nebude ani zrychlovat, ani zpomalovat a bude ti to zrat 0....) A co je na tom nebezpecne? Nebo proc se to nedoporucuje? Jsem to vzivote neslysel :-)


I petka pri vyzsich rychlostech a z mirnyho kopce jakejch je na dalnicich naprosta vetsina brzdi. Tahle se da jezdit na okrskach ale ne na dalnicich. Na volnobeh to pri tyhle rychlosti reze fakt minimum i kdyz neco jo ale je to porad o dost lepsi nez nechta to zbrzdit motorem a pak akcelerovat coz zere jak znamo nejvic.

Lopolo nevím jestli tě dobře chápu,ale ty jako doporučuješ na dálnici z kopce dávat neutrál??? Asi tak při jízdě z jakého koliv kopce tam nechám pětku a lechtám ji takovým stylem aby mě motor nebrzdil,tím pádem to bere tak 4l/100km(někdy i míň).Jasně na neutrál to bude cestou dolú žrát míň ,ale do kopce pak o dost víc než když jedeš plynule na tu pětku a začneš včas před stoupáním jemně přidávat....

Napsal: stř 24.12.2003 14:19
od M3maniac
Lukke píše:
rene kurc píše:Lukke to musíme někdy zkusit těch 275........ :D


Musíš mi to někdy změřit kámo. :lol: Jestli nemám o 30 posunutej tachometr. :wink: :twisted:


Já vím,mám o hodně starší káru,ale myslím,že ten motor byl hodně nadčasovej......chtěl jsem tím říct,že i to emko má bez omezovače těch 280 jako max,tak se mi to zdá divné....330d mě fakt bere ,ale nemůže podle mně letět jak emko...

Napsal: stř 24.12.2003 14:20
od M3maniac
možná se pletu a jestli jó a jede ti to 275 tak klobouk dolů....i když z velkýho kopce....možná....

Napsal: stř 24.12.2003 14:22
od Lukas H.
rene kurc píše:
Lukke píše:
rene kurc píše:Lukke to musíme někdy zkusit těch 275........ :D


Musíš mi to někdy změřit kámo. :lol: Jestli nemám o 30 posunutej tachometr. :wink: :twisted:


Já vím,mám o hodně starší káru,ale myslím,že ten motor byl hodně nadčasovej......chtěl jsem tím říct,že i to emko má bez omezovače těch 280 jako max,tak se mi to zdá divné....330d mě fakt bere ,ale nemůže podle mně letět jak emko...


Ale Lukke rika ze da na rovine 245 a to je docela velkej rozdil od 280... :)

Napsal: stř 24.12.2003 14:28
od M3maniac
Lukas H. píše:
rene kurc píše:
Lukke píše:[quote="rene kurc"]Lukke to musíme někdy zkusit těch 275........ :D


Musíš mi to někdy změřit kámo. :lol: Jestli nemám o 30 posunutej tachometr. :wink: :twisted:


Já vím,mám o hodně starší káru,ale myslím,že ten motor byl hodně nadčasovej......chtěl jsem tím říct,že i to emko má bez omezovače těch 280 jako max,tak se mi to zdá divné....330d mě fakt bere ,ale nemůže podle mně letět jak emko...


Ale Lukke rika ze da na rovine 245 a to je docela velkej rozdil od 280... :)[/quote]
Si mě uklidnil,ale jde o to že máš určitou maximálku na rovině a pak z kopce bude o něco větší,ale ne o hodně ,páč ti to převodovka větčinou nepustí....jó vyměnit poslední kolečko za rychlé a 300 je tam raz dva... :D

Napsal: stř 24.12.2003 16:54
od Lukke
Tím, že tam dali 6 kvalt, tak i při 270 je pořád rezerva asi 150 otáček do začátku červeného pole (4.850 ot/min). Sice od 230 to trvá déle, než se ručička vyšplhá na 250 (řekl bych tak 8-10 sekund), ale pokud je kopeček a nemusí být ani velký, tak to jede pořád dál až skoro kolmo dolů. :lol: :twisted: :wink: Už mockrát jsem s ní jel 270 a myslím si, že je to tady spíš limit výkonu motoru (odpor vzduchu) než převodovky. No v létě si zařádíme. :wink:

Napsal: stř 24.12.2003 17:14
od RuDoSh
Lukke píše:myslím si, že je to tady spíš limit výkonu motoru (odpor vzduchu) než převodovky.


Ten pocit znam, zkusenost mam :D bohuzel to mam posunute tak o 50km/h niz ;)

Napsal: čtv 25.12.2003 22:12
od JFK
Lukke píše:Tím, že tam dali 6 kvalt, tak i při 270 je pořád rezerva asi 150 otáček do začátku červeného pole (4.850 ot/min). Sice od 230 to trvá déle, než se ručička vyšplhá na 250 (řekl bych tak 8-10 sekund), ale pokud je kopeček a nemusí být ani velký, tak to jede pořád dál až skoro kolmo dolů. :lol: :twisted: :wink: Už mockrát jsem s ní jel 270 a myslím si, že je to tady spíš limit výkonu motoru (odpor vzduchu) než převodovky. No v létě si zařádíme. :wink:



Mko mi jelo 285 max na rovine, potom uz nebyl vykon k tomu odporu v tom speedu. Tobe to pry jede 250. Je to dost. A z kopce nebo ze skaly jede kde kdo o 50km rychleji nez ma v papirech:) PS: v papirech mas kolik max? :)

Napsal: pát 26.12.2003 18:11
od Lukke
JFK píše:
Lukke píše:Tím, že tam dali 6 kvalt, tak i při 270 je pořád rezerva asi 150 otáček do začátku červeného pole (4.850 ot/min). Sice od 230 to trvá déle, než se ručička vyšplhá na 250 (řekl bych tak 8-10 sekund), ale pokud je kopeček a nemusí být ani velký, tak to jede pořád dál až skoro kolmo dolů. :lol: :twisted: :wink: Už mockrát jsem s ní jel 270 a myslím si, že je to tady spíš limit výkonu motoru (odpor vzduchu) než převodovky. No v létě si zařádíme. :wink:

Mko mi jelo 285 max na rovine, potom uz nebyl vykon k tomu odporu v tom speedu. Tobe to pry jede 250. Je to dost. A z kopce nebo ze skaly jede kde kdo o 50km rychleji nez ma v papirech:) PS: v papirech mas kolik max? :)


No, nebudeme to radši rozebírat. :wink: :roll: Jestli znáš hodně dobře dálnici Praha-Plzeň, tak 15km před Plzní je rovný poměrně mírný kopec dolů asi 4km. Tam v pohodě 270. :twisted: Narovině to víc jak 250 pochopitelně nejede. :lol: (btw: v papírech je 242). Měl jsem passata, v papírech 152 a taky jezdil 170. ;-) čus bus.

Napsal: pát 26.12.2003 22:20
od JFK
Lukke píše:
JFK píše:
Lukke píše:Tím, že tam dali 6 kvalt, tak i při 270 je pořád rezerva asi 150 otáček do začátku červeného pole (4.850 ot/min). Sice od 230 to trvá déle, než se ručička vyšplhá na 250 (řekl bych tak 8-10 sekund), ale pokud je kopeček a nemusí být ani velký, tak to jede pořád dál až skoro kolmo dolů. :lol: :twisted: :wink: Už mockrát jsem s ní jel 270 a myslím si, že je to tady spíš limit výkonu motoru (odpor vzduchu) než převodovky. No v létě si zařádíme. :wink:

Mko mi jelo 285 max na rovine, potom uz nebyl vykon k tomu odporu v tom speedu. Tobe to pry jede 250. Je to dost. A z kopce nebo ze skaly jede kde kdo o 50km rychleji nez ma v papirech:) PS: v papirech mas kolik max? :)


No, nebudeme to radši rozebírat. :wink: :roll: Jestli znáš hodně dobře dálnici Praha-Plzeň, tak 15km před Plzní je rovný poměrně mírný kopec dolů asi 4km. Tam v pohodě 270. :twisted: Narovině to víc jak 250 pochopitelně nejede. :lol: (btw: v papírech je 242). Měl jsem passata, v papírech 152 a taky jezdil 170. ;-) čus bus.


ok, v papirech mas 242, jede to 250, to je normalni odchylka, ale bejva jeste vetsi:) A kolik to jede z kopce 4km dlouheho nikoho prece nezajima, ne?
PS: passat: 152 v papirech, real 170km/h (viz vise), jo otazka: 170 normalne nebo z kopce? :D :shock:

Napsal: sob 27.12.2003 20:29
od klukjakbuk
Pánové, nemám sice BMW, jen po něm slintám, ale k tempomatu - moje zkušenost ze služební Octavie je taková, že tempomat zvyšuje spotřebu proti normálnímu ovládání auta plynem a spojkou, kdy mohu vyhazovat rychlost atd. Tempomat se srovná spotřebou pouze při jízdě po rovině, kde není příliš mnoho kopců (Deggendosrf - Mnichov jsem měl prakticky stejnou spotřebu s tempomatem i bez něho). Tempomat má velkou výhody v případech, kde je vhodné udržovat konstatní rychlost kvůli policejním kontrolám atd. (dlouhé silnice napříč většími městy, kde se musí jet předpisově). Jinak Octavie je diesel a tak spotřeby okolo 5 l/100 km nejsou nic mimořádného při rychlostech okolo 120 km/h.

Napsal: pát 02.01.2004 17:45
od 530DAT
Tk jsme to tu procetl, mam 3,0D a tempomat taky, uziju jej jen nekdy, myslim ze u nas se to moc neda, j o ale kdyz jsem jel do Ital. to bylo jiny tam jsem dal 150 a nemusel jsem nic... Pak je to pohoda. Nicmene 270 se mi zda docela dost na dislaka i kdyz je super tak bych se vo nej uz pak bal ale treba se mylim, ja to jeste nezkousel