Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak jezdit v zime (a nejen v zime) ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od RuDoSh »

ajfel píše:ty budes mit podobnou postavu, jak ja, ne? :)
proste mi kolena zapadnou mezi volant a palubku, na druhe strane mezi volant a dvere a nezvednu je, bo je tam volant a do boku to tez nejde, jelikoz tam neni misto :D
v e30 jsem nemoh jezdit v zimnich botach, slapal jsem najednou plyn i brzdu :)


jezdim jen v teniskach :-) Proto nesnasim koncernova auta, pravou nohu na plyn musim mit neprirozene vytocenou v kotniku :-)
Neversummer
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od Neversummer »

Ahoj. Moje letošní zima je má první se zadokolkou, takže vím o čem mluvíš. Obavy a strašení všech okolo, že BMW si na zimu kupují jen magoři, jsem nebrala nějak vážně. A jaké jsou zatím dojmy? Takové, že s předokolkou jsem měla daleko větší problémy. Autu se sice předbíhá zadek, ale i tak můžeš mít auto skvěle pod kontrolou - narozdíl od předokolky. Bydlím v horách v kopci, a zatím to zvládám. Je fakt, že mi moc pomohly 2 pytle písku do kufru.-) a kvalitní pneu. Takže do zatáčky pomalu, hrát si se spojkou, žádný prudký brzdění. S BMW si prostě kalamitu užívám.-). Držím palce..
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#83 Příspěvek od ledo »

jj se zadokolkou je větší sranda. Příští týden si jedu do sběrny surovin pro nějákou zátěž do kufru vidim to tak na 150kg. Jedinej problém který mě trápí je rozjíždění ze zasněženého místa. Už jsem musel 2x rozhoupávat a 1x tlačit z místa abych se hnul. Tak doufám, že zátěž aspoň trochu pomůže ;-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kup gumy co mají dezen do snehu a vyser se na závaží a bude to OK :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#85 Příspěvek od ledo »

dezen do snehu mam ;-) Jde mi o zlepšení adheze na zadní kola při rozjezdu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od MattyX Moderátor »

dezen do snehu si mysli ze ma vic jak pulka lidi co ma zmaky a sou to gumy napicu :) zelezo ti stejne nepomuze jen budes jezdit s vetsi spotrebou kvuli tomu ze se parkrat na snehu rozjedes s hrabackou ? :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#87 Příspěvek od JaneCk »

No já jsem teď dal nové zimáky a jsou to neskutečné orgie. Počítám, že nějaký předohrab by se asi nechytl, jaká to je teď rolba 8O

________________
E39 523iA Touring
Neversummer
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od Neversummer »

Určitě kombinace dobrých gum a ta zátěž v kufru je fakt znát. Je pravda, že díky stabilní zátěži v kufru můžeš mít potom problém se silent blokama a tlumičema, takže nepřetížit.-).
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od RomanSvach »

JaneCk píše:No já jsem teď dal nové zimáky a jsou to neskutečné orgie. Počítám, že nějaký předohrab by se asi nechytl, jaká to je teď rolba 8O


no nechyt, on ten predohrab(s motorem vpredu) se asi do kopce vzdy dostane dal. me tak pripada ze kdyz zmacknu to tlacitko DTC(ani nevim jestli to tim vypnu nebo zapnu, proste to sviti :-) )tak se jezdi o dost lip a i do toho kopce to dojede dal. Mozna je to tim ze pred tim sem mel dlouho miatu a ta nemela nic... ani ABS.
no a pridavani zateze do kufru nejak moc nechapu, normalne clovek vyjede skoro vsude a kdyz uz jde do tuheho tak existuji prece retezy a to uz je jistota i pri hardcore pocasi.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od RuDoSh »

Dobre gumy, lehka noha na plynu a zatez netreba :-)
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od ROBi »

Mě to s tou zátěží taky přijde jako kravina... všechno je o stylu jízdy.
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00

#92 Příspěvek od PolarBear »

Taky pořád slyším, že si mám dat do kufru pytle písku a podobný kraviny:-)

S E36 316i jsem odjezdil 3 zimy a nikdy jsem nikde nezapad a nikdy se mi nestalo, že bych zůstal v kopci vyset..

z E39 528i jsem měl trošku strach z výkonu, že to bude asi hrabat jak vzteklý, ale ASC je mocný kamarád! Takže se s tím nakonec jezdí mnohem snadněji.

Podlě mě není nějaký extra návod jak jezdit v zimě.. prostě mít na paměti, že na sněhu to lehce klouže a když je to zmrzlé tak si dávat hodně bacha... hlavně si nemyslet u novějších aut, že ASC a ABS vyřeší každej problém! A s plynem do zatáčky opatrně :idea:

Já mám v zimě zásadu, že než vyjedu na zasněžené silnice tak si najdu volné parkoviště a připomenu si jak se auti chová... lepši takhle než si to připomenout v plném provozu ... :wink: A hlavně je to nehorázná sranda :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#93 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Neversummer píše:Určitě kombinace dobrých gum a ta zátěž v kufru je fakt znát. Je pravda, že díky stabilní zátěži v kufru můžeš mít potom problém se silent blokama a tlumičema, takže nepřetížit.-).



jj pak nejlepe kdyz clovek z prudka zabrzdi a zatez v kufru mu pak masiruje zada ;) :lol: nebo pak takovej ten klasickej "losí test" se 150 kg v kufru bude ovladatelnost eňoňuno :lol: pytel cementu se daval do zigula co je 70:30 a ne do bawa co je 50:50 :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od Zave »

kdyz sem mel tvrdy mrdky pneu, tak to stalo za hovno, ted uz mam podruhe nove pneu a jete zimni uz kupovat nikdy nebudu :)
A nejaky zateze do kufru nepotrebuju :lol:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od mike-ee »

:roll: tak dneska jedno vytahování, 2x stop v kopci a nakonec sem si musel odházet menší křižovatku abych se vytočil a mohl daný kopec objet.... za*rané Bridgestone na zimu a ještě 225.... S čím mate nejlepší zkušenosti??? Koukal sem na nějaké testy a v dané velikosti vycházely nejlíp na sníh Conti TS 830P, má někdo zkušenosti?
ledo
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#96 Příspěvek od ledo »

Mám 1x Conti TS 810 S (225/45 - zadní levá) a 3x Pirelli Winter 210 SOTTOZERO musim říct, že jsem zatím velmi spokojenej i s šířkou. Letos jsem zapadnul asi 2x a pokaždé jsem se uspěšně vyhoupal. Dobrý zimní pneu jsou určitě základ, ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ a závaží do kufru mě tady úspěšně všichni vymluvili :) Dej potom vědět co jsi vybral.

šířka zimní pneumatiky: mezi motoristy se traduje, že zimní pneumatiky by měly být co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím dosahuje vyššího záběru. Užší pneumatiky lze doporučit řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech. Pro naše průměrné podmínky (silnice jsou po větší část zimy mokré nebo suché) je rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení

Zdroj: http://auto.idnes.cz/priprava-auta-na-z ... 4_pneu_fdv
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od mike-ee »

no já mám ještě celkem dobrej vzorek na těch Bridge Blizzak LM 25, ale nejsem vůbec spokojený, nehledě k tomu že se mi minulou zimu neúměrně sjel střed skoro na minimum na zadních pneu takže jsou teď ve předu a podle mně to někdy způsobuje na sněhu horší ovladatelnost.... Bohužel jsem ty kola koupil už s těmi pneu...
Ty sottoreza má mamka na Cčku a určitě lepší než ty moje Bridge, ale pokud to vyměním, tak tam nahodím asi ty nejnovější Conti TS830P. Vypadají, že by mohly jet.

Jinak samozřejmě od toho auta nečekám zázraky a vozím lopatku v kufru, dneska si tam hodím už i řetězy a seženu si číslo na nějakého traktoristu a uvidíme jak dlouho se sníh udrží :) Ale jako na zábavu si zase nemůžu stěžovat :D když je neposypaná silnice a nikde nikdo tak s DTC je to hezká zábava :)
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#98 Příspěvek od jurasis »

ledo píše:... ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ ...

Pěkná kravina, zadokolka se do kopce vyškrábe vždy daleko před přední náhon...
A závaží do kufru je dobrá věc, na led a sníh...

A nebojíš se jezdit s gumama 3+1 ? Nemluvě o tom, že je to přímo zakázané... :)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kdyz kouknu na ty TS830P jako dezen uplna tragedie neni , ale porad ma moc podelnych drazet ktery sou na zaber ve snehu prave spatne... ale na vode ok.zkus dunlop wintersport 3d , znam kluka kterej je na na ix e30 , a co s tim vyjede ve snehu je nepochopitelny :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Neversummer
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 31.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od Neversummer »

Souhlas s jurasis, předokolka nemá šanci vyjet kopec tak, jako ty se zadokolkou...a to závaží v kufru, ať se tu řeší co chce, radši než poslouchat, co ti kdo poradí je si to vyzkoušet. Já osobně to vyzkoušela se zátěží v kufru a bez a věř, že je to hodně velkej rozdíl....
Odpovědět