Stránka 5 z 8

Napsal: čtv 02.12.2010 14:11
od RuDoSh
ajfel píše:ty budes mit podobnou postavu, jak ja, ne? :)
proste mi kolena zapadnou mezi volant a palubku, na druhe strane mezi volant a dvere a nezvednu je, bo je tam volant a do boku to tez nejde, jelikoz tam neni misto :D
v e30 jsem nemoh jezdit v zimnich botach, slapal jsem najednou plyn i brzdu :)


jezdim jen v teniskach :-) Proto nesnasim koncernova auta, pravou nohu na plyn musim mit neprirozene vytocenou v kotniku :-)

Napsal: čtv 09.12.2010 19:35
od Neversummer
Ahoj. Moje letošní zima je má první se zadokolkou, takže vím o čem mluvíš. Obavy a strašení všech okolo, že BMW si na zimu kupují jen magoři, jsem nebrala nějak vážně. A jaké jsou zatím dojmy? Takové, že s předokolkou jsem měla daleko větší problémy. Autu se sice předbíhá zadek, ale i tak můžeš mít auto skvěle pod kontrolou - narozdíl od předokolky. Bydlím v horách v kopci, a zatím to zvládám. Je fakt, že mi moc pomohly 2 pytle písku do kufru.-) a kvalitní pneu. Takže do zatáčky pomalu, hrát si se spojkou, žádný prudký brzdění. S BMW si prostě kalamitu užívám.-). Držím palce..

Napsal: pát 10.12.2010 00:38
od ledo
jj se zadokolkou je větší sranda. Příští týden si jedu do sběrny surovin pro nějákou zátěž do kufru vidim to tak na 150kg. Jedinej problém který mě trápí je rozjíždění ze zasněženého místa. Už jsem musel 2x rozhoupávat a 1x tlačit z místa abych se hnul. Tak doufám, že zátěž aspoň trochu pomůže ;-)

Napsal: pát 10.12.2010 00:44
od MattyX
kup gumy co mají dezen do snehu a vyser se na závaží a bude to OK :)

Napsal: pát 10.12.2010 01:26
od ledo
dezen do snehu mam ;-) Jde mi o zlepšení adheze na zadní kola při rozjezdu.

Napsal: pát 10.12.2010 01:35
od MattyX
dezen do snehu si mysli ze ma vic jak pulka lidi co ma zmaky a sou to gumy napicu :) zelezo ti stejne nepomuze jen budes jezdit s vetsi spotrebou kvuli tomu ze se parkrat na snehu rozjedes s hrabackou ? :lol:

Napsal: pát 10.12.2010 08:09
od JaneCk
No já jsem teď dal nové zimáky a jsou to neskutečné orgie. Počítám, že nějaký předohrab by se asi nechytl, jaká to je teď rolba 8O

________________
E39 523iA Touring

Napsal: pát 10.12.2010 09:51
od Neversummer
Určitě kombinace dobrých gum a ta zátěž v kufru je fakt znát. Je pravda, že díky stabilní zátěži v kufru můžeš mít potom problém se silent blokama a tlumičema, takže nepřetížit.-).

Napsal: pát 10.12.2010 10:15
od RomanSvach
JaneCk píše:No já jsem teď dal nové zimáky a jsou to neskutečné orgie. Počítám, že nějaký předohrab by se asi nechytl, jaká to je teď rolba 8O


no nechyt, on ten predohrab(s motorem vpredu) se asi do kopce vzdy dostane dal. me tak pripada ze kdyz zmacknu to tlacitko DTC(ani nevim jestli to tim vypnu nebo zapnu, proste to sviti :-) )tak se jezdi o dost lip a i do toho kopce to dojede dal. Mozna je to tim ze pred tim sem mel dlouho miatu a ta nemela nic... ani ABS.
no a pridavani zateze do kufru nejak moc nechapu, normalne clovek vyjede skoro vsude a kdyz uz jde do tuheho tak existuji prece retezy a to uz je jistota i pri hardcore pocasi.

Napsal: pát 10.12.2010 10:17
od RuDoSh
Dobre gumy, lehka noha na plynu a zatez netreba :-)

Napsal: pát 10.12.2010 12:59
od ROBi
Mě to s tou zátěží taky přijde jako kravina... všechno je o stylu jízdy.

Napsal: pát 10.12.2010 17:09
od PolarBear
Taky pořád slyším, že si mám dat do kufru pytle písku a podobný kraviny:-)

S E36 316i jsem odjezdil 3 zimy a nikdy jsem nikde nezapad a nikdy se mi nestalo, že bych zůstal v kopci vyset..

z E39 528i jsem měl trošku strach z výkonu, že to bude asi hrabat jak vzteklý, ale ASC je mocný kamarád! Takže se s tím nakonec jezdí mnohem snadněji.

Podlě mě není nějaký extra návod jak jezdit v zimě.. prostě mít na paměti, že na sněhu to lehce klouže a když je to zmrzlé tak si dávat hodně bacha... hlavně si nemyslet u novějších aut, že ASC a ABS vyřeší každej problém! A s plynem do zatáčky opatrně :idea:

Já mám v zimě zásadu, že než vyjedu na zasněžené silnice tak si najdu volné parkoviště a připomenu si jak se auti chová... lepši takhle než si to připomenout v plném provozu ... :wink: A hlavně je to nehorázná sranda :lol:

Napsal: pát 10.12.2010 20:49
od MattyX
Neversummer píše:Určitě kombinace dobrých gum a ta zátěž v kufru je fakt znát. Je pravda, že díky stabilní zátěži v kufru můžeš mít potom problém se silent blokama a tlumičema, takže nepřetížit.-).



jj pak nejlepe kdyz clovek z prudka zabrzdi a zatez v kufru mu pak masiruje zada ;) :lol: nebo pak takovej ten klasickej "losí test" se 150 kg v kufru bude ovladatelnost eňoňuno :lol: pytel cementu se daval do zigula co je 70:30 a ne do bawa co je 50:50 :roll:

Napsal: sob 11.12.2010 15:04
od Zave
kdyz sem mel tvrdy mrdky pneu, tak to stalo za hovno, ted uz mam podruhe nove pneu a jete zimni uz kupovat nikdy nebudu :)
A nejaky zateze do kufru nepotrebuju :lol:

Napsal: pon 13.12.2010 00:58
od mike-ee
:roll: tak dneska jedno vytahování, 2x stop v kopci a nakonec sem si musel odházet menší křižovatku abych se vytočil a mohl daný kopec objet.... za*rané Bridgestone na zimu a ještě 225.... S čím mate nejlepší zkušenosti??? Koukal sem na nějaké testy a v dané velikosti vycházely nejlíp na sníh Conti TS 830P, má někdo zkušenosti?

Napsal: pon 13.12.2010 01:47
od ledo
Mám 1x Conti TS 810 S (225/45 - zadní levá) a 3x Pirelli Winter 210 SOTTOZERO musim říct, že jsem zatím velmi spokojenej i s šířkou. Letos jsem zapadnul asi 2x a pokaždé jsem se uspěšně vyhoupal. Dobrý zimní pneu jsou určitě základ, ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ a závaží do kufru mě tady úspěšně všichni vymluvili :) Dej potom vědět co jsi vybral.

šířka zimní pneumatiky: mezi motoristy se traduje, že zimní pneumatiky by měly být co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím dosahuje vyššího záběru. Užší pneumatiky lze doporučit řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech. Pro naše průměrné podmínky (silnice jsou po větší část zimy mokré nebo suché) je rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení

Zdroj: http://auto.idnes.cz/priprava-auta-na-z ... 4_pneu_fdv

Napsal: pon 13.12.2010 09:42
od mike-ee
no já mám ještě celkem dobrej vzorek na těch Bridge Blizzak LM 25, ale nejsem vůbec spokojený, nehledě k tomu že se mi minulou zimu neúměrně sjel střed skoro na minimum na zadních pneu takže jsou teď ve předu a podle mně to někdy způsobuje na sněhu horší ovladatelnost.... Bohužel jsem ty kola koupil už s těmi pneu...
Ty sottoreza má mamka na Cčku a určitě lepší než ty moje Bridge, ale pokud to vyměním, tak tam nahodím asi ty nejnovější Conti TS830P. Vypadají, že by mohly jet.

Jinak samozřejmě od toho auta nečekám zázraky a vozím lopatku v kufru, dneska si tam hodím už i řetězy a seženu si číslo na nějakého traktoristu a uvidíme jak dlouho se sníh udrží :) Ale jako na zábavu si zase nemůžu stěžovat :D když je neposypaná silnice a nikde nikdo tak s DTC je to hezká zábava :)

Napsal: pon 13.12.2010 10:00
od jurasis
ledo píše:... ale pořád se jedná o zadní náhon, takže i s nejlepšíma pneu nepočítám, že bych se v kopci vyškrábal dál než nějáká předokolka :/ ...

Pěkná kravina, zadokolka se do kopce vyškrábe vždy daleko před přední náhon...
A závaží do kufru je dobrá věc, na led a sníh...

A nebojíš se jezdit s gumama 3+1 ? Nemluvě o tom, že je to přímo zakázané... :)

Napsal: pon 13.12.2010 10:04
od MattyX
kdyz kouknu na ty TS830P jako dezen uplna tragedie neni , ale porad ma moc podelnych drazet ktery sou na zaber ve snehu prave spatne... ale na vode ok.zkus dunlop wintersport 3d , znam kluka kterej je na na ix e30 , a co s tim vyjede ve snehu je nepochopitelny :lol:

Napsal: pon 13.12.2010 10:31
od Neversummer
Souhlas s jurasis, předokolka nemá šanci vyjet kopec tak, jako ty se zadokolkou...a to závaží v kufru, ať se tu řeší co chce, radši než poslouchat, co ti kdo poradí je si to vyzkoušet. Já osobně to vyzkoušela se zátěží v kufru a bez a věř, že je to hodně velkej rozdíl....