Stránka 5 z 7

Napsal: stř 13.03.2013 12:22
od Poldav6
beckham- píše:Tak diagnostika za mnou...nenašly se žádné podstatné chyby, které by se musely řešit...mechanik říkal, že spotřeba je tak vysoká tím studeným motorem, než se zahřeje jsem zpátky v garáži a proto to je kolem 15l. Mám počkat na teplejší počasí, či motor prostě zahřát na provozní teplotu a po-té spotřeba klesne.

Zpátky k tématu:
Četl jsem o tom JB4 ve spojením s E85 a vypadá to jako optimální řešení, pokud tedy stojí ta E85ka cca 25Kč ...
Ten výkon a možnost měnit mapy a lejt do toho tu E85 je prostě bomba...
Pak mě ale zase zarazily komenty, že se zvyšuje spotřeba a že to musí být nějak kombinováno s benzínem? Má k tomu někdo nějaké komentáře, zkušenosti?
Ptž nebudu dávat cca 15klacků za něco, co v konečném důsledku bude na prd...Tímto by se celá diskuze uzavřela, kdyby to bylo v poho :D


To je fakt divný.. Byl jsi u toho Michala na Proseku?

Jako je pravda, že trvá dost dlouho než se zahřeje olej, ale i tak se mi to nezdá. Zkus tu jízdu na tempomat, jak jsem ti psal.

Při 100kmh jsem na šestku okolo 6l
Při 130kmh jsem na šestku okolo 7l

Sám jezdím spíš kratší trasy a dokud olej není zahřátý (min. 80C), snažím se nejezdit přes 2500ot a nešlapat moc na plyn (i tak to v poho protáčí kola... hehehehehe). Každopádně poslední tankování po ježdění jen po Praze a periferii 13,5l.

Bylo by fajn zjistit, jaký máš A/R poměr (palivo-vzduch). Jenže to asi nepůjde tak jednoduše.

Nepočítej, že s JB4 a E85 ušetříš. To palivo se tam leje kvůli výkonu a ne spotřebě. Další dvě auta provozuju na skoro čistý E85 (s přestavbou, kvůli snížení nákladů na palivo) a u obou je zvýšení spotřeby kolem 20%, čistá úspora rovněž kolem 20%.

Míchat palivo v nádrži je vpoho. Třeba benzínka ONO (tam beru E85) umožňuje čerpání obojího aniž by jsi musel předtím zaplatit. Samozřejmě je potřeba mít kalkulačku a přemýšlet kolik čeho vzít. Holt něco za něco.

A rovněž si nemysli, že budeš o JB4 mluvit jako o vyhozených 15tis. Po první projižďce se budeš smát jak blázen a nebudeš už nikdy chtít jinak. Nechce se mi moc přemýšlet o životnosti dílů, faktem je, a to jsem ti psal.. že auto na čtyřku zrychluje líp než před JB4 na trojku. Je to peklo.. Nedávno se na mě na dálnici pověsil nějaký závodník s A8.. Ani jsem nepodřazoval z šestky. A ujel jsem mu.. žádné pomalé vzdalování.. prostě ujel.

Při akceleraci na dvojku je složitější vnímat realitu, myslím že i nejedna motorka by nechápala.. 335xi s JB4 umí dát 0-100 pod 4s!

Napsal: stř 13.03.2013 12:46
od beckham-
Poldav6 píše:
beckham- píše:Tak diagnostika za mnou...nenašly se žádné podstatné chyby, které by se musely řešit...mechanik říkal, že spotřeba je tak vysoká tím studeným motorem, než se zahřeje jsem zpátky v garáži a proto to je kolem 15l. Mám počkat na teplejší počasí, či motor prostě zahřát na provozní teplotu a po-té spotřeba klesne.

Zpátky k tématu:
Četl jsem o tom JB4 ve spojením s E85 a vypadá to jako optimální řešení, pokud tedy stojí ta E85ka cca 25Kč ...
Ten výkon a možnost měnit mapy a lejt do toho tu E85 je prostě bomba...
Pak mě ale zase zarazily komenty, že se zvyšuje spotřeba a že to musí být nějak kombinováno s benzínem? Má k tomu někdo nějaké komentáře, zkušenosti?
Ptž nebudu dávat cca 15klacků za něco, co v konečném důsledku bude na prd...Tímto by se celá diskuze uzavřela, kdyby to bylo v poho :D


To je fakt divný.. Byl jsi u toho Michala na Proseku?

Jako je pravda, že trvá dost dlouho než se zahřeje olej, ale i tak se mi to nezdá. Zkus tu jízdu na tempomat, jak jsem ti psal.

Při 100kmh jsem na šestku okolo 6l
Při 130kmh jsem na šestku okolo 7l

Sám jezdím spíš kratší trasy a dokud olej není zahřátý (min. 80C), snažím se nejezdit přes 2500ot a nešlapat moc na plyn (i tak to v poho protáčí kola... hehehehehe). Každopádně poslední tankování po ježdění jen po Praze a periferii 13,5l.

Bylo by fajn zjistit, jaký máš A/R poměr (palivo-vzduch). Jenže to asi nepůjde tak jednoduše.

Nepočítej, že s JB4 a E85 ušetříš. To palivo se tam leje kvůli výkonu a ne spotřebě. Další dvě auta provozuju na skoro čistý E85 (s přestavbou, kvůli snížení nákladů na palivo) a u obou je zvýšení spotřeby kolem 20%, čistá úspora rovněž kolem 20%.

Míchat palivo v nádrži je vpoho. Třeba benzínka ONO (tam beru E85) umožňuje čerpání obojího aniž by jsi musel předtím zaplatit. Samozřejmě je potřeba mít kalkulačku a přemýšlet kolik čeho vzít. Holt něco za něco.

A rovněž si nemysli, že budeš o JB4 mluvit jako o vyhozených 15tis. Po první projižďce se budeš smát jak blázen a nebudeš už nikdy chtít jinak. Nechce se mi moc přemýšlet o životnosti dílů, faktem je, a to jsem ti psal.. že auto na čtyřku zrychluje líp než před JB4 na trojku. Je to peklo.. Nedávno se na mě na dálnici pověsil nějaký závodník s A8.. Ani jsem nepodřazoval z šestky. A ujel jsem mu.. žádné pomalé vzdalování.. prostě ujel.

Při akceleraci na dvojku je složitější vnímat realitu, myslím že i nejedna motorka by nechápala.. 335xi s JB4 umí dát 0-100 pod 4s!


U toho týpka jsem nebyl, byl jsem u nás v MB u jednoho, co dělá běžně BMW a vše se mu načetlo v poho...ale asi pro jistotu se ozvu i tamtomu.

Zkusím ten tempomat 100 a 130, ale nemyslím si, že by mi to papalo jako tobě kolem 6-ti respektivě 7l - uvidíme, hned sem napíšu.

Říkáš raketa a podstatný rozdíl ... ale taky bude podstatná rozdíl ve spotřebě, ne? Když má auto takového výkonu ...

Tak jsem si myslel, že ta E85ka tak nějak sníží tu spotřebu a ono ejhle :D

Ohledně toho poměru palivo/vzduch - zjistím jak? Ví někdo? :D
Jinak děkuju za diskuzi ...

Napsal: stř 13.03.2013 13:20
od Poldav6
beckham- píše:U toho týpka jsem nebyl, byl jsem u nás v MB u jednoho, co dělá běžně BMW a vše se mu načetlo v poho...ale asi pro jistotu se ozvu i tamtomu.

Zkusím ten tempomat 100 a 130, ale nemyslím si, že by mi to papalo jako tobě kolem 6-ti respektivě 7l - uvidíme, hned sem napíšu.

Říkáš raketa a podstatný rozdíl ... ale taky bude podstatná rozdíl ve spotřebě, ne? Když má auto takového výkonu ...

Tak jsem si myslel, že ta E85ka tak nějak sníží tu spotřebu a ono ejhle :D

Ohledně toho poměru palivo/vzduch - zjistím jak? Ví někdo? :D
Jinak děkuju za diskuzi ...


To je základní chyba.. Říkal jsem ti, že ty univerzální diagnostiky jsou často naprd...

Rozdíl ve spotřebě? Psal jsem.. na 200km klidné jízdy (dálnice 130, okreska 100), kdy jsem ale využíval výkon při předjíždění kolon (a pár jich bylo) a ujíždění provokatérům.. jsem měl 8,8l.

Toho výkonu je tolik, že prakticky nejde jet jako bezmozek s plynem na podlaze. 160 tam je hned (100-160 na trojku za 4,5s) a už i to není plně košér při předjíždění kolon.

Poměr palivo-vzduch ti ukazuje JB4, klidně za jízdy.. místo ukazatele paliva. Třeba. Nebo to ukládá přes USB do připojeného kompu...
Nějaká funkce na diagnostice by to měla taky zjistit. Jde o to, že to ukazuje, jestli jde do válců dobrá směs. Tzn. prokáže funkčnost lambda sond, snad i váhy vzduchu. Mně když to ukazovalo špatně (vadná lambda), žralo mi to o 2l víc.

E85 z principu věci (nižší výhřevnost) zvyšuje spotřebu. Sice jdou dělat nějaké čachry machry s předstihem a potom prý ta spotřeba není o tolik vyšší.. Ale jinak je spotřeba vyšší. Fór je v nízké ceně paliva a jeho stabilní ceně.

Napsal: stř 13.03.2013 13:32
od beckham-
Tak jsem mu volal a je v rakousku, ale v sobotu se vrací a ozve se mi, prý nejspíš v neděli nebo v týdnu ...

Teoreticky tím JB4 se zvedne krouťák v nižších otáčkách, tudíž by i spotřeba při zachování stejné dynamiky/řazení by měla být nižší ...
Naopak, když se mu bude šlapat na krk, spotřeba vzlétne nahoru...nebo se snad pletu?

+ když se tam namíchá ta E85ka by to mělo jít dolů, teď nemyslím spotřeba, ale cena za km, ne?

Ta síla a dynamika se mi moc líbí..ptž to auto pak dostává nové rozměry.
Jen se nechci dostat někam, kde by to papalo jako tank :D to by můj problém moc nevyřešilo ...

Napsal: stř 13.03.2013 16:54
od janbrasna
Hele a teď se jako zeptam… pokud jezdíš trasy, že se ti ani nezahřeje motor… tak to ti na těch pár km denně vadí spotřeba?

Když s autem najedu jen prostě 3-5km denně po městě, tak je jasný že spotřeba bude 16-18L, ale zas to bude jen nějakých 10-15tkm ročně — a tam se ti IMO nevyplatí žádný přesavby a jiný podobný úspory, resp. se ti to bude na palivu vracet po dobu životnosti auta :))

Napsal: stř 13.03.2013 17:08
od Filozof
no jsem zvědavej s čím příjdeš....

jinak E85 ethanol se dá seřídit tak že žere uplně stejně jako benzín.
Stejně tak LPG. to jen tak mimo.

Já osobně si hraji i stím že se dá upravit mapa na LPG a uložit a pokud potřebuji jet štreku třeba 140km/h v kuse 500km nebo 1000km jde půjde snížit spotřeba třeba o 20procent ... ale toto mám teprve v testování...

Jde nahrát mapa kde auto vstřikuje uplně stejně jako benzín i u starého systému magic 2 ALE ...auto má nižší táh ve vysokých otáčkách oproti benzínu.

Ted budu testovat mapu LPG kde auto bude mít o 20procent nižší směs na delší trasu a chci vidět reálně že opravdu jede o 20procent úspornějí....
třeba tu dálnici ...na úkor nižšího výkonu v celém spektru otáček ...

Pokud chci jet ekonomickou jízdu tak pro mě není problém dát ekonomy mapu a jedu o 20procent usporněji....je to moje teorie kterou si musím ověřit.
Pokud to tak bude je to super a dá se za chodu auta připojeném na notes měnit mapy ze standardu na ekonomik ...a zpět.

u benzínu pujde jistě to samé jak upgrade výkonu nahoru tak mapa na ekonomickou jízdu když člověk jede štreku jen po dálnici na pohodu .... či podobně a nechce nikde závodit tak přepne v mžiku a jede o 2litry na sto úsporněji..... ??? pokud to umí LPG což snad potvrdím do týdne dvou ...tak snad i benzín.

jsem osobně sám zvědavej ...pak by to byl velkej zlom jak ušetřit klidně 1200-1500kč na delší trase pokud nepotřebuji závodit...

Napsal: stř 13.03.2013 18:48
od Poldav6
Filosofe, já bych se spíš bál o motor. Při chudé směsi motor spaluje v podstatě sebe sama, ne?

Motor na E85 seřídit jde, ale potom nefunguje na benzín a v zimě bude blbě startovat..?

Napsal: stř 13.03.2013 21:53
od Gino21
Zdravím na fóru, jen bych chtěl říct,že bych raději do auta necpal ani LPG ani E85. Mám 550i GT a město jezdím do 12 l a dálnici do 11 l . Já si myslím,že na tak těžký auta jako je i 650i je to hodně dobrá spotřeba.Společník má F150 na plyn a dal za něj 65000,- a žere mu to 15-16 l plynu a když jsme propočítávali za jak dlouho se mu to vyplatí tak za jeho nájezd cca 25000 km za rok to bylo za 2,5 roku z hruba zpátky. Tak si myslím,že nechat ten motor tak jak je naladěnej z výroby je asi pro mě to nejlepší. Hlavně nechci se s nikým přít co je a nebo není pravda a proč je to jen můj názor.

Napsal: čtv 14.03.2013 01:37
od beckham-
To Filozof: určitě se s námi poděl o své poznatky, toto téma mě hodně zajímá a myslím si, že nebudu jediný....Testuj, testuj :D

Zkusím s tím tempomatem jet 100 a 130 a hned dám vědět...
Ta zima je krutá, motoru to vůbec nesvědčí a trvá dlouho než se zahřeje :/
Tím pádem i ta spotřeba je taková...(to vidím jako jediný důvod)
Udělám pár testů spotřeby a podělím se s vámi ...

Ono tyto auto jsou stejně téměř neprodejná, takže mi nic jiného, než si ho nechat, stejně nezbude...tak ať šlape aspoň jako hodinky a frčí jako o závod :D

Napsal: čtv 14.03.2013 13:07
od Filozof
beckham: Dám vědět ...určitě pokud to bude mít nižší spotřebu budu se muset pochlubit na co jsem došel :-)

jinak takto si představuji auto na dlouhé trasy s usporným provozem na plyn... výbavu motor a LPG prostě paráda :twisted:

http://auto.bazos.cz/inzerat/22482971/B ... vidual.php

Napsal: čtv 14.03.2013 13:12
od beckham-
Filozof píše:beckham: Dám vědět ...určitě pokud to bude mít nižší spotřebu budu se muset pochlubit na co jsem došel :-)

jinak takto si představuji auto na dlouhé trasy s usporným provozem na plyn... výbavu motor a LPG prostě paráda :twisted:

http://auto.bazos.cz/inzerat/22482971/B ... vidual.php


Jsem zvědavý na co přijdeš :)

Jo, auto paráda ... i cena by celkem šla, musí se v tom jezdit komfortně a když člověk chce, tak i sportovně a rychle.
Jen najeto 213tisíc? To už je na mě moc ...

Napsal: čtv 14.03.2013 13:50
od Filozof
beckham- píše:
Filozof píše:beckham: Dám vědět ...určitě pokud to bude mít nižší spotřebu budu se muset pochlubit na co jsem došel :-)

jinak takto si představuji auto na dlouhé trasy s usporným provozem na plyn... výbavu motor a LPG prostě paráda :twisted:

http://auto.bazos.cz/inzerat/22482971/B ... vidual.php


Jsem zvědavý na co přijdeš :)

Jo, auto paráda ... i cena by celkem šla, musí se v tom jezdit komfortně a když člověk chce, tak i sportovně a rychle.
Jen najeto 213tisíc? To už je na mě moc ...



to je BMW to auto bude jezdit dalších 300-500tisic ... nekupuješ přece feldu...
jinak podle té výbavy a motoru auto muselo stát raketu 2,5-3mega určitě ...má to na pár drobností skoro plnou palbu ...mazec.

Napsal: čtv 14.03.2013 17:29
od beckham-
Filozof píše:
beckham- píše:
Filozof píše:beckham: Dám vědět ...určitě pokud to bude mít nižší spotřebu budu se muset pochlubit na co jsem došel :-)

jinak takto si představuji auto na dlouhé trasy s usporným provozem na plyn... výbavu motor a LPG prostě paráda :twisted:

http://auto.bazos.cz/inzerat/22482971/B ... vidual.php


Jsem zvědavý na co přijdeš :)

Jo, auto paráda ... i cena by celkem šla, musí se v tom jezdit komfortně a když člověk chce, tak i sportovně a rychle.
Jen najeto 213tisíc? To už je na mě moc ...



to je BMW to auto bude jezdit dalších 300-500tisic ... nekupuješ přece feldu...
jinak podle té výbavy a motoru auto muselo stát raketu 2,5-3mega určitě ...má to na pár drobností skoro plnou palbu ...mazec.


no,ale tam se toho bude měnit, když má takhle najeto :D
http://www.sportovnivozy.cz/38878-bmw-6 ... al-olomouc tohle je krasavec ... už se tu o něm kdysi psalo, opět je k mání ...

Napsal: čtv 14.03.2013 19:08
od Poldav6
Ahoj,

taky jsem myslel že 335 jsou špatně prodejné, ale když jsem jednu chtěl v srpnu koupit, zmizely mi tři doslova pod rukama. Šlo o hodiny.. Takže bych se nebál.

Dále trošku opravuji své tvrzení o okamžité spotřebě :-) Dnes mi to přišlo spíš jako 7l při 100 a 8l při 130. Ale mohlo to být i mrazem, ráno to ukazovalo -8C.

Dnes jsem opět použil 335 jako pracovní auto. Naložil jsem 5 kufrů se zbožím a jel Praha - Tachov - Karlovy Vary - Praha. Celkem tak 340km? Průměrná spotřeba 9l. Rychlost 130 dálnice, 100 okresky. Předjíždět jsem se nestyděl, příležitostí bylo dost. Takže taková svižná jízda, moc aut mě nepředjelo, a když už, zasekavaly se o kamióny, kde jsem je zase předjel já i s tím kamiónem.

Za odměnu jsem 335 nechal ručně umít. To auto je neskutečný. Prodávat by ho byl nesmysl... :-)

Napsal: čtv 14.03.2013 21:00
od Filozof
poldav6: Bereš podle budíků nebo z plne nádrže do plné nádrže a propočítáš ?

jinak spotřeby jsou pěkné .... 335i když se nešlape za krk jezdí koukám slušně jako běžnej 3litr ....

Napsal: čtv 14.03.2013 21:22
od Poldav6
Filozof píše:poldav6: Bereš podle budíků nebo z plne nádrže do plné nádrže a propočítáš ?

jinak spotřeby jsou pěkné .... 335i když se nešlape za krk jezdí koukám slušně jako běžnej 3litr ....


Beru to podle budíků, ale je to hodně přesné. Většinou +/- 0,2l...

Mám ještě E46 330xi. Ta si bere při 130 kolem 9,5l :-)

Jinak tady pro představu... Problémy s trakcí na vlhku při 130ti.
http://www.youtube.com/watch?v=w6wQgG0kzEY

140-210 na čtyřku
http://www.youtube.com/watch?v=jJf2raSSQlg

Ještě jsem pořád nezkoušel mapu, která z toho dostane to nejlepší, natož v kombinaci s E85. Těch dodatečných cca 80 koní.. Mi zatím příjde.. (a to jsem nikdy nemyslel že něco takového řeknu)... zbytečných :-D

Napsal: čtv 14.03.2013 21:45
od Filozof
poldav6 - sakra tak si představuji svoje auto ....akorát ten vír v nádrži musí bejt ukrutnej ....ale stojí to za to jistě ...

myslím si že bys natrhl možná i AUDI RS 4-6 ...nevim to dává za 4,6s stovku ale v zatáčkách je těžké...tam bys měl navíc

zatim jsou stále na stejno.... +-

ale i tohle mi přijde jako výkony supersportu ... kolik dává zrychlení a maximálku ?


ta 335i mi přijde jako super motorizace s obrovským potenciálem na ladění a natrhnutí nejednoho machýrka v autě za 2-3mega.
Tam je super ten krouták ihned odspodu a jak to letí jak blesk do otáček.

jaké máš pneu na autě ?

Napsal: čtv 14.03.2013 22:15
od beckham-
Tady máš 550i bez plynu za o dost méně:http://www.sportovnivozy.cz/38276-bmw-5-550i-head-up-nehavarovane-beroun

Jinak ta spotřeba je úžasná...myslim u té 335ky podle toho, co píšeš...

Teď jsem vyrazil do města na otočku na jídlo cca 5km a spotřeba 18L a to sem jel s lehkou nohou...takže bez toho zahřátí je to dobrej žrout :DDD

Musím testnout tu dálku ...

Napsal: čtv 14.03.2013 22:39
od Poldav6
Filozof píše:poldav6 - sakra tak si představuji svoje auto ....akorát ten vír v nádrži musí bejt ukrutnej ....ale stojí to za to jistě ...

myslím si že bys natrhl možná i AUDI RS 4-6 ...nevim to dává za 4,6s stovku ale v zatáčkách je těžké...tam bys měl navíc

zatim jsou stále na stejno.... +-

ale i tohle mi přijde jako výkony supersportu ... kolik dává zrychlení a maximálku ?


ta 335i mi přijde jako super motorizace s obrovským potenciálem na ladění a natrhnutí nejednoho machýrka v autě za 2-3mega.
Tam je super ten krouták ihned odspodu a jak to letí jak blesk do otáček.

jaké máš pneu na autě ?


Začnu odzadu :)

Teď mám nouzové zimáky.. 225/45 R17 Barum Bravuris :-D Takže i kvůli tomu mám takové problémy s trakcí. I kvůli tomu s měření 0-100 počkám až na letní (225/40 a 255/35 R18). Před JB4 jsem to dal za 5,6. Ale samozřejmě s ohledem na spojku a rychlost řazení taky nic moc. S JB4 to bude stoprocentně pod 5s. 4,5s nebo míň by to mohlo mít s tou nejagresivnější mapou. Čtyřkolky jdou pod 4s...

Maximálka.. no před JB4 255 podle GPS kvůli omezovači :) Pohrávám si s myšlenkou ho odstranit.. Jsou videa kde ty auta jedou 300. Jelo by to prý víc, ale šestka je krátka :-D

Jak říkáš.. výkony supersportu.. Kupoval jsem si to jako 300 koňové kupé a nečekal jsem, co se z toho vyklube. Audiny RS prý moc nestíhají, snad až ta poslední RS6 s 560 koňmi je o trošku rychlejší ;-) Faktem je, že co se pružného zrychlení týče.. je teď ta335 skoro jako M5. riki18 (odsud) má rekord 100-200 za 8,1 (racelogic). To je rychlejší než M5... Asi tak o vteřinu.

Vír to asi nějakej dělá.. :) Ale to zrychlení stejně nemůže trvat dýl než pár sekund.. Pak už ta rychlost je moc vysoká. A konstatní jízda potom tu spotřebu sráží na směšnou úroveň.

Jinak to jak na videu blikaj směrovky, lítaj ručičky teploty oleje a paliva.. To mi JB4 ukazuje kdy řadit, jaký tlak dává turbo a jaký je poměr vzduch-palivo ;-)

Napsal: pát 15.03.2013 09:25
od ada540i
Musim říct, že ti to jede jako kráva :)