Stránka 5 z 5

Napsal: čtv 07.02.2013 00:43
od starynovy
tak jasne, zalezi co sa tankuje, blato tie mikronove tolerancie rozomele hned :D inac moja E34 mala tiez este davku v toleranciach ked som daval diagnostiku s povodnym cerpadlom,po kupe za tepla tocila aj 12s, ako tdskovy zelenac som to videl na repas, ale potom som pohol cerpadlom, a ejhle, na pol otacky..

resp. moje skusenosti asi este niesu take velke, zatial som robil 8 tds-iek, E36-34-39, po pretesneni, a nastaveni to slo ako zamlada, a vsetky mali na tachaci 350+, este som nenarazil na takto zdevastovane cerpadlo.

Si neodpustim spomenut E39 s najazdom tak 600-700k, rozvody na pokraji skocenia, predvstrek bol 80, riad. vstrek nasrobovany na valci č.3, jeden saci ventil nedosedal, prasknuta hlava.. ale po nastaveni kedykolvek natocila do 2s, cerpadlo povodne, nikdy nedotknute. Kde si vyhrabal tu omegu Oldaf? :D

Napsal: čtv 07.02.2013 03:32
od Misanek
Nevim jestli jsem oldu pochopil správně, nicméně tím taky chtěl říct, že to ochlazování hlavice, které jsem tu zmínil neni zase taková blbost jako jsi napsal ty :wink:

To, že samozřejmě tento postup neni oprava ale spíše diagnostika toho, že je hlavice v prdeli je jasné všem. Nicméně ty jsi mi i tohle vyvrátil, i když jsem teda stejně stále přesvědčen, že to ochlazení pomůže, pokud je hlavice vyběhaná

Napsal: čtv 07.02.2013 12:21
od starynovy
nj lenze to co spomina oldaf nieje vybehane, ale vysustruzene, poliate kyselinou, prevrtane a oplute, vid ta spominana E39, pokial netankujes patoky tak to cerpadlo stale pracuje, aj po pol mega uspokojivo, a staci nastavenie, nevylucujem ze schladenie tej hlavy by pomohlo, ale je zbytocne sa tym znepokojovat, a uzatvarat nazory ze treba novu, pretoze teply start do 2 sekund na tom uplne mrtvom motore je dobry vysledok. Ked mi raz pride take auto co ani po nastaveni nenatoci, skusim tu vasu metodu, a potom poviem tomu stastlivcovi ze v BOSCHi 14 tisic :D

Napsal: čtv 07.02.2013 23:02
od beny-maser
no já jsem teda tds s propáleným pístem měl. A to co píše oldaf je svato svatá pravda, ty teoretické "kecy" jsou moc pěkně napsané, ale realita je trochu jinde. Pokud je pístek čerpadla KO tak teplé starty jsou mnohem delší, dá se to obelhat větší dávkou a nebo hustším palivem, máme trasita a ten má vyběhané čerpadlo a teplé to na naftu nenastartuje, pokud to naředím půl napůl s olejem chytne to normálně. Celkem normální závada i v německu se těchto aut raději zbaví než by to řešili. Oprava není nijak složitá. Mě v Bosch Diesel servisu jednou vyměnili pouze pístek bez celé hlavy. Už tam sice nejezdím,ale tímhle jsem si jist.
A diagnostika se dá udělat právě tou sněhovou koulí.
Dávku i předvstřik nastavuju podle ucha a nikdy jsem neměl problém.

Napsal: pát 08.02.2013 00:00
od starynovy
ok tak som kokot, ked raz budes mat pristup na brzdu, tak si skus aky vykon to auto podava s roznymi predvstrekmi, alebo lacnejsie, zadovaz si hodinky, adapter, a kolik do zotrvaku, nastav na ucho, a potom over zmeranim, aky hudobny sluch mas :wink:

Napsal: pát 08.02.2013 17:08
od kizby
myslím že u vyběhanýho motou co má nalítáno 3x250 tis nemá smysl cokoliv nastavovat podle výrobcem daných hodnot. Takže souhlas s benym, předvstřik podle ucha, ideálně dávku taky no a k tomu třeba evry :) JInak vyběhaná hlava se opravdu nejlépe diagnostikuje například politím studenou vodou. Tohle mi kdysi radili i v servisu, kde dělaj hlavně čerpadla takže souhlas se sněhovou koulí :))) Jinak nejakej tel litřík ceresolu do nadrže a zas to chytá, ještě eventuelně přižhavování a tak, jsou to sice jen ojebávky ale fungují :)

Napsal: pát 08.02.2013 18:17
od starynovy
davku na ucho beriem, aj to ze pri starom motore su tie hodnoty ine.. ale bez toho odchylkomeru to proste nedas, budes sa stym tukat strasne dlho, ti co hodinky maju mozu porozpravat kolko staci pohnut s cerpadlom aby to preslo cele pasmo vhodneho predvstreku, nikdy som to na BMW nemeral, ale na 4 valci rucicka precestovala od 0.50 do 1.05 ked sa potocilo kolesom cerpadla o 0.8mm, tak to len pre predstavu :wink: inac Misanek sa pytal ohladom toho predvstreku, dnes som studoval prospekty od Roveru, a tam uvadzaju 0.90 ±0.02 pre motory starsie 20 000km, takze pre motory starsie 500 000km by sme sa dopocitali k 0 :D linearne to rozhodne nebude, treba nastavit tak aby bolo dobre, len to povolenie, a tocenie na slepo proste neberem.

Napsal: pát 08.02.2013 21:19
od beny-maser
žádný naslepo,složím to, čerpadlo nastavím co nejvíc k motoru bez problémů to hned chytne a pak doladím podle ucha. Jinak adaptér na hodinky mám, ale nikdy jsem se to sním nenaučil dělat, to co z toho vznikla byla vždycky strašně líná mrcha.
Jednou jsem řešil, že to stále nebylo ono tak jsem si to podle hodinek nechal seřídit v Bosch Diesel servisu a byl jsem v toleranci.
Upozorńuju že jsem hluchej jak poleno,ale ten zvuk při nastavování nelze přeslechnout. :wink:

Napsal: pát 08.02.2013 22:01
od starynovy
tak sa nauc, dnes som ubral 5 stotin, na zvuku to nepocut ani nahodou, ale na tahu to poznam, a placebo to nieje :D

Napsal: pát 08.02.2013 22:03
od oldaf
K bosch servisům se snad ani nemá cenu vyjadřovat, k čemu mi je od nich repasovaný čerpadlo za 11 tisíc když po ohřátí auto nejde nastartovat? Jim to tam za studena funguje ale po ohřátí na motoru to je v pr...i Už jsem s tím měl dost problémů, člověk si ke mě přiveze seřízený čerpadlo z bosche já ho namontuju, nechám to ohřát chcípnu to a už nenastartuju. Pak vypadám jak blbec co neumí namontovat čerpadlo, a vysvětlujte to zákazníkovi , proto si čerpadla dělám sám a mám klid. A sněhový koule po ruce nejsou furt :D Jinak hodinky na předvstřik mám, ale v životě jsem je nepoužil, předvstřik si udělám podle sluchu a podle toho jak chci aby to jelo, jestli to má jet líp ve vysokých nebo nízkých otáčkách. Na vyběhanou hlavu opravdu pomáhá zima a hustější palivo :D

Napsal: pát 08.02.2013 22:05
od starynovy
som puntickar :oops: inac tie BOSCHe ano, clovek pride ze to ma po repase, a pomaly to chcipa pri vyradeni, vraj to ma lenive.. aby ne :)

Napsal: pát 08.02.2013 22:08
od oldaf
beny-maser píše:žádný naslepo,složím to, čerpadlo nastavím co nejvíc k motoru bez problémů to hned chytne a pak doladím podle ucha. Jinak adaptér na hodinky mám, ale nikdy jsem se to sním nenaučil dělat, to co z toho vznikla byla vždycky strašně líná mrcha.
Jednou jsem řešil, že to stále nebylo ono tak jsem si to podle hodinek nechal seřídit v Bosch Diesel servisu a byl jsem v toleranci.
Upozorńuju že jsem hluchej jak poleno,ale ten zvuk při nastavování nelze přeslechnout. :wink:
Vždycky to takhle dopadne že auto který je nastavený podle brožury je zdechlý jak chcíplej osel :D Ať si v boschi nastavujou nový auta, ale tyhle starý olítaný kůlny potřebujou jiný hodnoty.