Napsal: stř 02.03.2011 11:23
Ahoj.K těm žhavičkám.Když některá odejde.Rozsvítí se mě něco na palubce?Třeba symbol žhavení,nebo tak něco?
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
m.deejay píše:...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
jiriik píše:m.deejay píše:...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
starML píše:HonzoK,
díky za příspěvek, neberu to jako žádný útok, ale za diskusi a o tom tohle fórum je. Teď se nebudu bránit, ale napíšu, kde jsem ty informace sežral.
Olejový servis, Ispekce I a II je popsána tady http://vs31.sweb.cz/Inspekce.doc . Jenže to jsem psal já a je to můj web, takže tomu věřit nemusíte. Kromě jiného tady taky píšu, že odlučovač oleje z odvětrání klikové skříně se má vyměnit při každé 3 výměně oleje a kde jsem to zjistil.
Při překladu jsem vycházel ze servisní knížky pro e39, takže rozdíly proti e60 být mohou, ale já říkám že minimální. Možná by tu servisní knížku e60 někdo mohl nafotit. Dále jsem vycházel z těchto webů, kterým by se snad věřit dalo http://www.mobilverzeichnis.de/bmw_wart ... _insp1.htm a http://www.bimmerzone.com/inspection.htm a tady se skutečně v obsahu Inspekce II píše Replace spark plugs.
K těm žhavičům a ŘJ.
Domnívám se, že tazatel pochopil, co má dělat a že před tím, než vyhodí 80 éček tu ŘJ žhavení nechá od někoho zkontrolovat. Bohužel jako výstup z diagnostiky dostal místo vysvětlení
"vyplašenku", jejíž obsah mu teď vysvětlujeme my, místo toho diagnostika. Po internetu se dá dělat spousta věcí, ale auto jde opravovat dost těžko. Jak funguje ŘJ žhavení znám velmi podrobně, ale tazateli bez vybavení by to stejně bylo k ničemu, ptal se kde ji má hledat.
Se změřením odporu žhavičů souhlasím, pokud na to máš vhodný měřící přístroj. Ale měřák od vietnamců se k měření odporu v řádu Ohmů nehodí, protože odpor měřících vodičů je srovnatelný s odporem svíčky. Opět předpokládám, že takový přístoj nemá doma každý, tak nepíšu změř odpor. Taky jsem včera zahlédl tady na fóru doporučení zkusit žhavičku připojit na nabíječku. Jenže tyhle nové žhaviče žhaví za méně než 1 vteřinu a jejich provozní napětí je někde mezi 3-5 Volty, nechce se mi to hledat ve WDS. Jenže 12 Voltů z nabíječky je spolehlivě zlikviduje.
Informace v servisní knížce a dalších manuálech jsou někdy neúplné. To není kvůli tomu, že by výrobce chtěl něco zatajit, ale proto, že bláhově předpokládá, že se veškeré opravy a servisní údržby budou dělat v autorizovaných servisech. Jenže Češi si nejradši všechno dělají sami nebo v dílničce u kamaráda a potom některé informace chybí - například ta výměna odlučovače oleje. Naopak v dílenských manuálech jsou všechny operace a materiál rozepsán velmi podrobně, včetně Arbeitsvorgabezeitů (AV), které jsou drahé i v zemi výrobce. Proto i Němci chodí s auty do autorizovaných servisů jen po dobu záruky a potom zpravidla záznamy v servisních knížkách končí a místo investice do dražší opravy auto prodávají.
Přeji všem hezký den
m.deejay píše:jiriik píše:m.deejay píše:...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
jiriik píše:m.deejay píše:jiriik píše:[quote="m.deejay"]...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
starML píše:Problém je ve vstřikovačích, které mají svoje odstříkáno a je třeba buď dát vstřikovače nové = cca á 10tisíc x 6 válců nebo se pokusit stávající repasovat cca 1.800 x 6. V BMW Ti repasované odmítnou namontovat kvůli záruce, nabídnou Ti nové.
Tohle se stane u každého CommonRailu od 150tis km s tendencí 170-200tiskm. Majitelé vozů v Německu tohle znají a nežli by investovali, radši auto prodají.
Je úplně jedno, jestli je to BMW, Audi, VW, všechny používají vstřikovače BOSCH. V západních zemích mají poněkud kvalitnější a mastnější naftu, takže se to stane při 170tkm+, směrem na východ poněkud dříve. Ale hlavně se na to přišlo trochu později, takže automobilky to házejí na BOSCH a ten zase na dodavatele paliva. Nejde o systém ovládání vstřiku - elektromagnet nebo piezo, ale o jehlu dole ve vstřiku, která se po několika miliardách cyklů "ojede". To asi taky každý pochopí. Jen ta cena nového vstřiku je nepřiměřená a při 6-ti kusech někdy srovnatelná s cenou ojetého vozu. Jenže BOSCH si na ceně trvá a automobilku ojetý vůz nebo zničený motor nezajímá - chce prodat další, nové. Opravy, servis a náhradní díly 15 let po skončení výroby jsou jen nutné zlo stanovené zákony. Protože u obou výrobců je důležitý jen zisk.starML píše:Tohle se stane u každého CommonRailu od 150tis km s tendencí 170-200tiskm.
m.deejay píše:jiriik píše:m.deejay píše:[quote="jiriik"][quote="m.deejay"]...myslím, že už se v tomto tématu začínám ztrácet...řeší se tu klapky sání, žhavičky atd...za chvíli se tu nikdo nevyzná...
Ahoj, tak dneka jsem na svojí E60 odstranil klapky a zatím vše O.K
...já se na to chystám co nejdříve taky - po tom co mě napsali z bmw, že by to nemělo na nic kromě emisí vliv...
soustek píše:Tak mám rozřešení. Majitelé manuálnů nemusí mít s klapkami žádné
starosti. Klapky v sání mají pouze automaty a to né všechny.
soustek píše:Podle etk a ještě jsem to řešil s kamošem co dělal v německu v bmw.