Stránka 41 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 17:01
od VegaVenture
A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 17:41
od Pavel Datinsky
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta N52 byla do roku 2007, což je už pro mě hodně staré. Ideálně bych chtěl 2010 - 2013 a tam prostě jedině N53, případně N52 z US trhu, ale najdi takovou.....

Re: N53B30O0

Napsal: pon 15.10.2018 17:48
od tommee
Měl jsem N52, i N53, teď tedy S55 a současně ještě jednu N52 doma. N53 se mi nesrala, jenže byla vyservisovaná a měla prd najeto (prodal jsem ji v cca 85tis) I kolem sebe mám negativní případy servisu N53, naopak na N54 potažmo N55 stížnosti nejsou. v N54 jsem jezdil, to že tam jsou turba ani nepoznáš, tyhle auta nemají turbo díru, mají lineární zátah, ok, při pohledu na tacho poznáš, že je něco "špatně:))"

Takže pokud nejsi pravověrný zastánce šestiválcových atmosfér, pak věz že současná realita světa (nejen BMW) jsou turba, a BMW je naprosto v pohodě zvládá.

Re: N53B30O0

Napsal: úte 16.10.2018 10:13
od Pavel Datinsky
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?

Re: N53B30O0

Napsal: úte 16.10.2018 11:07
od JaraX
pokud chceš jednodušší motor, kup N52, bude taky o dost levnější než N54 a N55, pokud se chceš svíst tak N54,N55, ale nevidím duvod kupovat N53 která má vykon N52 a poruchovost N54,N55, resp ještě

Re: N53B30O0

Napsal: úte 16.10.2018 12:49
od VegaVenture
Pavel Datinsky píše:
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?
Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové). Musíš hledat na US fórech.
V Německu jich pár je, ale nudné bez Mpaketu a výbavy, ještě k tomu kupéčka.

Re: N53B30O0

Napsal: úte 16.10.2018 14:11
od Pavel Datinsky
VegaVenture píše:
Pavel Datinsky píše:
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?
Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové). Musíš hledat na US fórech.
V Německu jich pár je, ale nudné bez Mpaketu a výbavy, ještě k tomu kupéčka.

Re: N53B30O0

Napsal: úte 16.10.2018 15:54
od Radim205D
VegaVenture píše:Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové).
Odkud máš tuto informaci ? Taky mě to zajímá.. jak to je. Díval jsem se do ETK a všechny 328i jak EU tak US mají sání s Disa..

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 18.10.2018 09:28
od VegaVenture
Našel jsem to na jednom US fóru.
The 330i has the N52 engine (ULEV) with a 3 stage intake manifold. The 328i has the N52KP engine (ULEV) with a 1 stage OR a N51 (SULEV) with 1 stage. I think the intake manifold difference explains the different torque/HP ratings and sound. Some of the differences between the N52 and the N52KP are: New engine management (MSV80) New HFM (digital) New throttle - EGAS8 with magnetoresistive position feedback Plastic valve cover with integrated crankcase vent valve and oil separation Stronger connecting rods Exhaust valve stem increased to 6mm New electric water pump (2nd generation) Lightweight camshafts (hydroformed)


Co jsem se dál dočetl na internetu.
-E9x 328i dostávala dva motory. N51 172kW (N51B30M0) a N52KP 190kW (N52B30O1).


Pár další informací o N52KP a N51 (v AJ) https://www.1addicts.com/goodiesforyou/n54-1.pdf
Obrázek

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 18.10.2018 12:18
od pavproch
Mnichovské BMW chce brambora a jeho čtvrtý N53B30 vidět, až najedu ca 5tis km. Starají se. Spojím to s (placenou) výměnou woleje + filtru v autorizáku. Prozatím najeto ca 2tis km a vše OK. Kéžby mu to vydrželo. Ještě ca 1000km a pak to pošlu do redline.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 18.10.2018 12:55
od laik
Ty kokso, nenapíšeš román?
Stačilo by, kdybys vyfiltroval to story tady. To by dalo na pořádný fascikl.

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 18.10.2018 13:27
od JaraX
a pak ti řeknou, pane mate na autě neorigo upravy, neuznáváme záruku

Re: N53B30O0

Napsal: stř 24.10.2018 11:25
od pavproch
pavproch píše:Tak mírné update: čtvrtý motor sem neska (venku bylo asi +10, vlhko) podržel proti kopci mezi 4-5tis otáček a 3/4 plynu a zdá se, že po chvilce jízdy s takovýmhle zatížením se otáčkám moc padat nechtělo (podobně jako to dělal druhý motor). Ale ještě je moc brzo na def závěry, redline bude až asi za 2tis km.
Tak jo... teda ne.... neska venku 2-5st C, vlhko až mokro po dešti, podržel sem ho proti kopci na 3/4 plynu do 5000 a.... nepadají, sfiňa jedna.... škoda, no.... :idea:

Re: N53B30O0

Napsal: stř 24.10.2018 12:13
od Stepan1
hele a nejseš prostě paranoidní už? Když víš, že všem ostatním ty otáčky padají a vyměnil si už půlku auta...

Re: N53B30O0

Napsal: stř 24.10.2018 12:31
od JaraX
odpoj konektor DSC jednotky nebo vytahni DSC pojistku, jestli budou pak padat

Re: N53B30O0

Napsal: stř 24.10.2018 12:35
od pavproch
Do doby než budu mít jistotu, že čvrtý N53B30 "drží" (30 až 50 tis km), tak do ničeho gabat nebudu. A budu žít s nepadáním.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 27.10.2018 16:56
od Totic
No minimálně by se to mohlo těm Mnichovskejm inženýrům taky zmínit. "Ja Gut, my fime to todafatel.."

Re: N53B30O0

Napsal: sob 27.10.2018 22:44
od tommee
Je to kazdopadne takovy napinavy jezdeni:)

Re: N53B30O0

Napsal: pon 29.10.2018 17:20
od mykovec
ahoj,
chtěl bych se zeptat, zdali máte někdo zkušenost z provozu těchto svíček:
Zapalovací svíčka NGK 91785

Má to být náhrada za oem svíčky NGK ZKBR7A-HTU, č. 12120038349 za cenu řekněme 1/3 té oem, pokud se dobře sežene.

Podle všeho se zdají být úplně totožné, otázka je, jak to bude s kvalitou. Fakticky ale i ty oem teď měním oddělané po 12tis km, takže si s kvalitou těchto moc iluze nedělám, stejně by mě ale zajímalo, pokud by měl někdo více info, případně o potvrzení, že s ničím jiným než s č. 12120038349 opravdu N53 nejezdí.

Díky.

Re: N53B30O0

Napsal: pon 29.10.2018 19:38
od TANN3R
To ti svíčky vydrží 12k km? Jak vypadají? Jestli není problém jinde..